Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Correcte keuring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Correcte keuring?

Hey ik heb vorige week een wagen aangekocht maar aangezien dat ze deze nog gingen keuren voor verkoop kon ik deze pas maandag gaan halen ,dezelfde dag dat hij dus gekeurd is trouwens .
    Nu de keuring is blanco maar toen ik thuis kwam bleek dat mijn stoplichten niet gingen (geen enkele).
    even naar gekeken want dacht dat misschien de lampjes stuk waren maar dit was dus niet het geval.
    blijkt dus iets mis te zijn met de bekabeling .
    nu was mijn vraag hoe kan het dat een voertuig zonder stoplichten door de keuring geraakt ,want dit lijkt me toch net iets te veel toeval dat in 1 keer alle stoplichten kapot gaan net na de keuring aangezien ik hem een paar uur na keuring gaan halen ben.

Grtz

Is de zekering niet gesprongen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
      Is de zekering niet gesprongen?
      Nope zekeringen ook nagekeken.

Comment

Misschien het schakelaartje aan uw rempedaal kapot. Kan je makkelijk testen door kabel los te maken en dan die 2 draden met elkaar verbinden. Als ze dan branden, ligt het daar aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
          Misschien het schakelaartje aan uw rempedaal kapot. Kan je makkelijk testen door kabel los te maken en dan die 2 draden met elkaar verbinden. Als ze dan branden, ligt het daar aan.
          Ik had dit overlaatst ook,bleek inderdaad het 'remcontact' aan het rempedaal die stuk zat,heb 12,5€ betaald voor een nieuwe
          Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
            Ik had dit overlaatst ook,bleek inderdaad het 'remcontact' aan het rempedaal die stuk zat,heb 12,5€ betaald voor een nieuwe
            Ok bedankt ik kijk het eens na, maar hoe kan het eigenlijk dat ze niet merken bij de keuring dat de stoplichten niet werken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EL_TORO_LOCO Bekijk Berichten
              Ok bedankt ik kijk het eens na, maar hoe kan het eigenlijk dat ze niet merken bij de keuring dat de stoplichten niet werken?
              Tja,
              - Ofwel werkten de stoplichten nog op de keuring en daarna niet meer. Heel toevallig maar het kan.
              - Of gewoon slecht contact, dat ze soms wel/niet branden.
              - Of die keurder heeft ernaast gekeken
              - Of die keurder was in een heel goede bui, maar dan had er toch minstens een opmerking op moeten staan
              - Of je hebt een wrak gekocht, verkoper had misschien onder een hoedje gespeeld met de keurder. Maar dan zouden er al andere defecten aan de wagen moeten zijn.
              - Of die auto is zo lelijk dat de keurder dacht "zal maar niks zeggen van dat stoplicht, dan knalt er hopelijk eens iemand daar vanachter op"
              - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                Tja,
                - Ofwel werkten de stoplichten nog op de keuring en daarna niet meer. Heel toevallig maar het kan.
                - Of gewoon slecht contact, dat ze soms wel/niet branden.
                - Of die keurder heeft ernaast gekeken
                - Of die keurder was in een heel goede bui, maar dan had er toch minstens een opmerking op moeten staan
                - Of je hebt een wrak gekocht, verkoper had misschien onder een hoedje gespeeld met de keurder. Maar dan zouden er al andere defecten aan de wagen moeten zijn.
                - Of die auto is zo lelijk dat de keurder dacht "zal maar niks zeggen van dat stoplicht, dan knalt er hopelijk eens iemand daar vanachter op"
                - ...
                heb net het probleem gevonden ,het was namelijk de leiding die heel erg geoxideerd was dus alle 3 de stoplichten gaan terug
                Het is trouwens een honda civic van 2006
                ik hoop dat dit nu alles was want van wat er op het papier van de keuring staat geloof ik helemaal nix .
                Bedankt voor de uitleg iedereen trouwens

Comment

Keuring is sowieso dikke zever.
                  Zolang je een "normale" auto hebt heb je 90% kans op een groene kaart.
                  Heb je een auto die er wat sportiever (lees beetje aangepast is) heb je 10% op een groene kaart, beide ongeacht de technische staat.

Ben 1x geweest met een wagen met kapotte achterdraagarmrubbers (auto rijd dan van geen meter (onderdelen waren besteld en afspraak was gemaakt, maar moest voor datum x naar keuring)), denk ze zullen er wel iets van zeggen, noppes groen zonder opmerkingen.
                  Andere keer kapotte schokdemper achteraan (links) goede dempertest!!!!!????
                  Dan ooit met winterbanden, afgekeurd, had geen stickertje dat ik "maar" 190km/u mocht met die banden... (raar dacht dat 120km/u de max was, hehe)

Dan nog ne keer of 3 lichten die "zogezegd" fout staan, naar garage rijden om af te stellen/controleren, daar tot conclusie komen dat er niks mis mee is, teruggaan zonder iets te doen en ineens zijn ze wonderbaarlijk goed afgesteld....
                  Leer uw apparatuur correct gebruiken zeg ik dan...

Keuring..niet mijne vriend en zal ook nooit mijne vriend worden.

Comment

[QUOTE=Jokke36;4972068]Dan ooit met winterbanden, afgekeurd, had geen stickertje dat ik "maar" 190km/u mocht met die banden... (raar dacht dat 120km/u de max was, hehe)
                    /QUOTE]heb ik ook ooit gehad, het papierke had ik wel in auto liggen. had mn kauwgom genomen en ff tegen dashboard geplakt en ze konden niets meer zeggen

Comment

De keuring... bij mij wilden ze eens de roettest voor dieselwagens uitvoeren... tot die pipo halverwege plotseling doorkreeg dat hij een benzinemotor aan het keuren was. "Oei, 't is een benzine zeker?"

Comment

Alles geraakt door de keuring, je moet gewoon iemand kennen
                        Ik ken iemand die een oude mercedes camionette heeft, jaren '80 die hangt gewoon aan een met mastique, kan nooit gekeurd geraken, maar toch.
                        Maar als je met een sportieve auto komt zien ze echt alles na, vooral als hij verlaagd is, dikke zever allemaal, beter t Nederlandse voorbeeld pakken, daar maken ze t gewoin in de garage als er iets mis is
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                        X