Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Op stal zetten" van auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "Op stal zetten" van auto

Ik krijg een firmawagen dus heb nu een auto "te veel". Graag zou ik deze wagen overlaten aan mijn zoon als eerste wagen maar dat gaat nog 2 jaar duren eer die z'n rijbewijs haalt.
    kan ik de wagen zolang "op stal zetten" en verzekering en inschrijving schappen zodat ik geen verzekering en verkeersbelasting meer moet betalen? Of is dit een krankzinnig idee??

Helemaal geen gek idee!

Je kan deze wagen perfect uitschrijven en binnen twee jaar terug inschrijven (op uw naam) of laten keuren voor verkoop (als hij op naam van uw zoon moet komen te staan)

Voor een wagen een bepaalde tijd te stallen zijn er ook veel tips: goed wassen en droog binnen zetten, bandjes harder zetten, deuren half dicht in het slot, batterij afkoppelen, ... over welke wagen gaat het hier?

Comment

Hoe gaat dat praktisch?
      -Verzekering opzeggen
      -Nummerplaat terug sturen.

Later dan laten keuren om een papier voor inschrijving te bekomen? Deze stap is me nog niet duidelijk????
      Het is een VW touran diesel trouwens. Prima om mee te beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoefzoef Bekijk Berichten
        Hoe gaat dat praktisch?
        -Verzekering opzeggen
        -Nummerplaat terug sturen.

Later dan laten keuren om een papier voor inschrijving te bekomen? Deze stap is me nog niet duidelijk????
        Het is een VW touran diesel trouwens. Prima om mee te beginnen.
        denk dat je nadien keuring voor verkoop met garageplaten moet gaan doen...

Comment

Je gaat naar je verzekeraar en zegt dat je de auto wil uitschrijven. De verzekering wordt stopgezet (je krijgt nog eens stukje terug indien deze nog niet verlopen is) en deze stuurt de nummerplaat terug op naar DIV (krijg je later ook nog een stukje verkeersbelasting terug).

Als je deze wagen binnen twee jaar terug wil gaan gebruiken kan je die gewoon terug laten inschrijven als hij op uw naam mag blijven staan, de verzekeraar kan dit onmiddelijk doen - moet je wel eens bij DIV langs - of met de post kan het ook (duurt het wat langer). Als je dan uw nieuwe nummerplaat hebt moet je nog langs de keuring gaan.

Als je deze wagen op uw zoon zijn naam gaat zetten, zal je je het voertuig eerst moeten laten keuren voor verkoop. Dit kan op de laatste nummerplaat waarop de wagen het laatst was ingeschreven (geen optie in dit geval) ofwel met Z-platen (garagist). Na deze keuring voor verkoop krijg je je inschrijvingsformulier (roos formulier) waarmee uw zoon zijn wagen kan gaan inschrijven.

Comment

Verkoop deze wagen en koop binnen 2 jaar eventueel een andere samen met uw zoon.

Comment

Working...
            X