Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe trajectcontrole op de E40/E17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ...iets verder staat, we zijn allemaal mensen die fouten maken...kwestie van niet met 2 op zelfde plek een fout maken, verhoogt kwadratisch de kans op malheuren

    Comment


    • #22
      dat ze eens eerst ervoor zorgen dat de links- en middenplakkers zwaar beboet worden?? zij veroorzaken gevaarlijke situaties, evenals de mensen die 90 of trager rijden zodat vrachtwagens hen moeten voorsteken, waardoor er weer gevaarlijke situaties ontstaan...mensen die beseffen dat ze te hard rijden, zullen oplettender zijn dan andere slaapkoppen die zich misschien wel aan de snelheid houden maar 0.0% inzicht hebben..

      Comment


      • #23
        dagelijkse notoire hardrijders zitten ook wel eens nonchalant of moe achter het stuur hoor

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          dagelijkse notoire hardrijders zitten ook wel eens nonchalant of moe achter het stuur hoor
          misschien wel, maar zij weten waarmee ze bezig zijn...ik rijd ook meestal 'te snel' (lees aangepast aan de weg en omstandigheden, niet aan de verkeersborden) en op de snelweg zeker maar ik weet waarmee ik bezig ben en ik ben zeer vooruitziend ...als ik trager rijd, dan begin ik in mijn Ipod te zoeken (via het stuur), kijk ik meer rond en ben dan ook minder geconcentreerd...

          Comment


          • #25
            mijn standaard-ntwoord he

            snel rijden is een gewoonte, probeer je enkele dagen aan de regels te houden en je 'concentratie' komt wel terug, hopelijk

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
              dat ze eens eerst ervoor zorgen dat de links- en middenplakkers zwaar beboet worden?? zij veroorzaken gevaarlijke situaties, evenals de mensen die 90 of trager rijden zodat vrachtwagens hen moeten voorsteken, waardoor er weer gevaarlijke situaties ontstaan...mensen die beseffen dat ze te hard rijden, zullen oplettender zijn dan andere slaapkoppen die zich misschien wel aan de snelheid houden maar 0.0% inzicht hebben..
              Wat is dat nu voor kromme redenering? Omdat een ander een fout maakt en daar niet voor beboet wordt, moet jij plots vrij spel krijgen? Als iemand anders een kras maakt op jouw auto, krijg jij dan plots een vrijgeleide om hetzelfde te doen op andermans auto? Goe bezig. Dat soort van redeneringen ligt aan de basis van de al eeuwen voortslepende eremoorden in bepaalde delen van Turkije.

              Oh ja, voor de diagonaal-lezers: dat van Turkije is een vergelijking van principes. Er wordt op geen enkele manier gesuggereerd dat iemand hier een moordenaarsgeest zou hebben. Wel dat het "meester hij is begonnen"-verhaal geen zoden aan de dijk zet.
              Last edited by ; 18/10/2012, 16:04.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                mijn standaard-ntwoord he

                snel rijden is een gewoonte, probeer je enkele dagen aan de regels te houden en je 'concentratie' komt wel terug, hopelijk
                Dat is waar.

                120 rijden 's nachts of 160 rijden. Even saai (en ik heb beide gedaan) maar op 160 moet mijn muziek een pak luider staan.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                  Dat is waar.

                  120 rijden 's nachts of 160 rijden. Even saai (en ik heb beide gedaan) maar op 160 moet mijn muziek een pak luider staan.
                  bij mij speelt de radio automatisch harder naargelang de snelheid hoger wordt

                  en 160 voel je amper in een gewone wagen..alleen de verlichtingspalen passeren wat sneller als ik 100 doe in mijn kever, lijkt het of ik 180 aan het rijden ben, enige verschil is dat ik wordt voorbijgestoken met de kever, al gebeurt het ook wel dat ik auto's inhaal...ze kijken meestal raar als ik tegen 100-110 langs rechts kom voorbijgegleden omdat zij die snelheid geeneens halen op het middenvak in hun 'normale' auto

                  Comment


                  • #29
                    Allemaal goed en wel maar bij den deze is het simpel: ik zet mij op 119kmh en de rest kan de pot op. En als ze dan vaststellen dat het verkeer onder de 100 zakt omdat iedereen liever remt, dikke pech.

                    In plaats daarin te investeren zouden ze beter groot-bijgaarden heraanleggen. Ik ben de accidenten smorgens en de invoegfile savonds beu.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Vijf keer en nog niet geleerd ? Wat is het verschil in de o zo kostbare tijd van zo iemand als hij ipv van 120 over de 120 gaat en naar 130 neigt ??? 5 minuten is dan al een traject van Brussel tot de kust denk ik, dus ..... waar is zijn winst ? Ergo zo'n argumentatie is dikken bs.
                      klopt waarschijnlijk, maar als "prof" chauffeur, iedere rit 5 min is straks een maand op een jaar
                      + nog alle verloren tijd in file, door stommeriken die ongeluk maken, slecht aangelegde stukken, ...

                      Comment


                      • #31
                        En die 5 min per rit die moeten ingehaald worden dienen die om 's avonds een kwartier langer op café te kunnen zitten ?? Want zo zijn er veel, ook die mannen met camionettes en zo, dan zie je ze 's avonds aan den toog hangen. De zelfstandigen zijn nog slechter, dikwijls beginnen ze 's morgens zeer vroeg om rond 15 uur al te stoppen en daarna racen om in hun buurt te zijn zodat ze voor een paar uur aan den toog kunnen hangen. En zeg niet dat dit niet waar is eh.

                        Comment


                        • #32
                          Relevant, zelfs al gaat het niet over snelwegflitsers: http://www.standaard.be/artikel/deta...21018_00340314

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                            Allemaal goed en wel maar bij den deze is het simpel: ik zet mij op 119kmh en de rest kan de pot op. En als ze dan vaststellen dat het verkeer onder de 100 zakt omdat iedereen liever remt, dikke pech.

                            In plaats daarin te investeren zouden ze beter groot-bijgaarden heraanleggen. Ik ben de accidenten smorgens en de invoegfile savonds beu.
                            Ik sluit me volledig aan bij Bouncing Bullet. Vroeger reed ik ook mee met de kudde op het derde vak.
                            En plezant dat het was:
                            gas geven, paar 100 meter rijden, remmen want er rijden 2 camions naast mekaar en iedereen moet op het derde erlangs, dan weer op de gas, dan goed hard remmen want we passeren een flitspaal, dan weer volop de gas, en ga zo maar door...

                            Nu rijd ik veel meer op mijn gemak, 120 en niet veel meer. Ik kom veel uitgeruster toe, kan situaties vroeger inschatten en ik moet niet zoveel op de rem gaan staan.
                            Daarom is die trajectcontrole mss wel beter, om de snelheid meer te egaliseren tussen verschillende autos.

                            En ivm Groot bijgaarden, dat trekt daar inderdaad op niets. Ik moet brussel daar binnenrijden en heb altijd de file voor diegene die de ring op moeten. Ontzettend frustrerend.
                            Net als s'avonds dat iedereen remt aan de afrit ternat, affligem en aals, en waarom eigenlijk?:s

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                              Relevant, zelfs al gaat het niet over snelwegflitsers: http://www.standaard.be/artikel/deta...21018_00340314
                              dat flitspalen aan kruispunten de veiligheid verhogen, dan gaat niemand ontkennen denk ik, maar alle andere palen die geplaatst zijn op de snelweg of andere grote wegen zijn er gewoon om de gaten in de begroting te vullen. Iedereen gaat vol in de remmen voor die palen omdat je ze al van ver ziet staan en daarna gaat het weer volle gas verder...je moet maar eens kijken naar de zwarte rubbersporen voor elke flitspaal...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                In plaats daarin te investeren zouden ze beter groot-bijgaarden heraanleggen. Ik ben de accidenten smorgens en de invoegfile savonds beu.
                                Inderdaad, ik zou al jaren vanaf het oprittencomplex in Aalst een vierde rijstrook laten doorlopen tot aan Groot-Bijgaarden. De ruimte is er en het zou het verkeer veel homogener tussen Aalst en Groot-Bijgaarden laten verlopen, omdat in Groot-Bijgaarden de E40 toch naar 4 rijstroken gaat (2 voor de ring en 2 voor Brussel). Het vermijdt de accordeon files die je nu constant tussen Aalst en Brussel hebt. Maar ja, dat zou waarschijnlijk de R0 veel zwaarder belasten, dus het gebeurt niet. Plus, het is politiek niet correct om wegen te verbreden om het verkeer vlotter te laten verlopen.

                                En voor diegene die mij ongelijk willen geven: kijk maar naar Nederland, waar ze de laatste jaren enorm veel geïnvesteerd hebben in extra rijstroken en de files zijn daar een stuk korter geworden.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                  dat flitspalen aan kruispunten de veiligheid verhogen, dan gaat niemand ontkennen denk ik, maar alle andere palen die geplaatst zijn op de snelweg of andere grote wegen zijn er gewoon om de gaten in de begroting te vullen. Iedereen gaat vol in de remmen voor die palen omdat je ze al van ver ziet staan en daarna gaat het weer volle gas verder...je moet maar eens kijken naar de zwarte rubbersporen voor elke flitspaal...
                                  Goh, rubbersporen vind ik zo ongeveer overal op de snelweg, niet alleen bij flitspalen. En wat de efficiëntie van de flitspalen betreft: ja, die is inderdaad beperkt. Wat ons naadloos terugbrengt bij het begin van deze thread, namelijk het nut van de trajectcontroles die ze ingepland hebben. En hoe je 't ook draait of keert, bij trajectcontrole houdt iedereen zich wél aan de snelheid. Ik merk het alvast elke dag in Gentbrugge, daar houdt iedereen zich braaf aan de opgelegde 90. Werkt perfect. Dus: snelheidscontrole verhoogt de veiligheid, en trajectcontrole is dé methode bij uitstek om die controle op de snelweg uit te oefenen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    En de achterliggende idee is om de snelheden wat binnen de perken te houden met als gevolg dat er "hopelijk" minder zware ongelukken gebeuren met minder doden en/of zwaargewonden. Ik zie niet in hoe iemand tegen zo'n instelling kan zijn ? Het kan toch niet dat er alleen maar kamikazes op de baan zijn ?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Leuk om lezen dat sommigen toch ook tot het besef gekomen zijn dat wat ik al jaren doe (op één zwakke periode na ) eigenlijk het gemakkelijkste, meest ontspannende en goedkoopste is.

                                      Anderzijds snap ik de link tussen 120 en in slaap vallen nog steeds niet. Als ik 120 of 160 rijd, dat voelt hetzelfde aan in mijn auto om te beginnen. En bovendien amuseer ik mij met mijn muziek en mijn hersenen die nog wat werken.
                                      Last edited by Bompa; 20/10/2012, 11:24.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • #39
                                        edit.
                                        Last edited by Bompa; 20/10/2012, 11:25. Reden: fouten smartphone aangepast via pc
                                        __________________________

                                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                        Comment


                                        • #40
                                          Als je van duitsland komt, dan is 120kmh op een lege autostrade wel tergend langzaam. Dan is het logisch dat je begint andere dingen te doen dan rijden. Verder vermoed ik ook dat de meeste mensen boven de 120 niet zitten te bellen, eten, drinken of lezen. Ik zie regelmatiger pippo's die andere dingen aan het doen zijn dan rijden. Dan heb ik persoonlijk liever een hardrijder als een nietrijder.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X