...iets verder staat, we zijn allemaal mensen die fouten maken...kwestie van niet met 2 op zelfde plek een fout maken, verhoogt kwadratisch de kans op malheuren
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe trajectcontrole op de E40/E17
Collapse
X
-
dat ze eens eerst ervoor zorgen dat de links- en middenplakkers zwaar beboet worden?? zij veroorzaken gevaarlijke situaties, evenals de mensen die 90 of trager rijden zodat vrachtwagens hen moeten voorsteken, waardoor er weer gevaarlijke situaties ontstaan...mensen die beseffen dat ze te hard rijden, zullen oplettender zijn dan andere slaapkoppen die zich misschien wel aan de snelheid houden maar 0.0% inzicht hebben..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendagelijkse notoire hardrijders zitten ook wel eens nonchalant of moe achter het stuur hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtendat ze eens eerst ervoor zorgen dat de links- en middenplakkers zwaar beboet worden?? zij veroorzaken gevaarlijke situaties, evenals de mensen die 90 of trager rijden zodat vrachtwagens hen moeten voorsteken, waardoor er weer gevaarlijke situaties ontstaan...mensen die beseffen dat ze te hard rijden, zullen oplettender zijn dan andere slaapkoppen die zich misschien wel aan de snelheid houden maar 0.0% inzicht hebben..
Oh ja, voor de diagonaal-lezers: dat van Turkije is een vergelijking van principes. Er wordt op geen enkele manier gesuggereerd dat iemand hier een moordenaarsgeest zou hebben. Wel dat het "meester hij is begonnen"-verhaal geen zoden aan de dijk zet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmijn standaard-ntwoord he
snel rijden is een gewoonte, probeer je enkele dagen aan de regels te houden en je 'concentratie' komt wel terug, hopelijk
120 rijden 's nachts of 160 rijden. Even saai (en ik heb beide gedaan) maar op 160 moet mijn muziek een pak luider staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenDat is waar.
120 rijden 's nachts of 160 rijden. Even saai (en ik heb beide gedaan) maar op 160 moet mijn muziek een pak luider staan.
en 160 voel je amper in een gewone wagen..alleen de verlichtingspalen passeren wat sneller als ik 100 doe in mijn kever, lijkt het of ik 180 aan het rijden ben, enige verschil is dat ik wordt voorbijgestoken met de kever, al gebeurt het ook wel dat ik auto's inhaal...ze kijken meestal raar als ik tegen 100-110 langs rechts kom voorbijgegleden omdat zij die snelheid geeneens halen op het middenvak in hun 'normale' auto
Comment
-
Allemaal goed en wel maar bij den deze is het simpel: ik zet mij op 119kmh en de rest kan de pot op. En als ze dan vaststellen dat het verkeer onder de 100 zakt omdat iedereen liever remt, dikke pech.
In plaats daarin te investeren zouden ze beter groot-bijgaarden heraanleggen. Ik ben de accidenten smorgens en de invoegfile savonds beu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenVijf keer en nog niet geleerd ? Wat is het verschil in de o zo kostbare tijd van zo iemand als hij ipv van 120 over de 120 gaat en naar 130 neigt ??? 5 minuten is dan al een traject van Brussel tot de kust denk ik, dus ..... waar is zijn winst ? Ergo zo'n argumentatie is dikken bs.
+ nog alle verloren tijd in file, door stommeriken die ongeluk maken, slecht aangelegde stukken, ...
Comment
-
En die 5 min per rit die moeten ingehaald worden dienen die om 's avonds een kwartier langer op café te kunnen zitten ?? Want zo zijn er veel, ook die mannen met camionettes en zo, dan zie je ze 's avonds aan den toog hangen. De zelfstandigen zijn nog slechter, dikwijls beginnen ze 's morgens zeer vroeg om rond 15 uur al te stoppen en daarna racen om in hun buurt te zijn zodat ze voor een paar uur aan den toog kunnen hangen. En zeg niet dat dit niet waar is eh.
Comment
-
Relevant, zelfs al gaat het niet over snelwegflitsers: http://www.standaard.be/artikel/deta...21018_00340314
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenAllemaal goed en wel maar bij den deze is het simpel: ik zet mij op 119kmh en de rest kan de pot op. En als ze dan vaststellen dat het verkeer onder de 100 zakt omdat iedereen liever remt, dikke pech.
In plaats daarin te investeren zouden ze beter groot-bijgaarden heraanleggen. Ik ben de accidenten smorgens en de invoegfile savonds beu.
En plezant dat het was:
gas geven, paar 100 meter rijden, remmen want er rijden 2 camions naast mekaar en iedereen moet op het derde erlangs, dan weer op de gas, dan goed hard remmen want we passeren een flitspaal, dan weer volop de gas, en ga zo maar door...
Nu rijd ik veel meer op mijn gemak, 120 en niet veel meer. Ik kom veel uitgeruster toe, kan situaties vroeger inschatten en ik moet niet zoveel op de rem gaan staan.
Daarom is die trajectcontrole mss wel beter, om de snelheid meer te egaliseren tussen verschillende autos.
En ivm Groot bijgaarden, dat trekt daar inderdaad op niets. Ik moet brussel daar binnenrijden en heb altijd de file voor diegene die de ring op moeten. Ontzettend frustrerend.
Net als s'avonds dat iedereen remt aan de afrit ternat, affligem en aals, en waarom eigenlijk?:s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenRelevant, zelfs al gaat het niet over snelwegflitsers: http://www.standaard.be/artikel/deta...21018_00340314
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenIn plaats daarin te investeren zouden ze beter groot-bijgaarden heraanleggen. Ik ben de accidenten smorgens en de invoegfile savonds beu.
En voor diegene die mij ongelijk willen geven: kijk maar naar Nederland, waar ze de laatste jaren enorm veel geïnvesteerd hebben in extra rijstroken en de files zijn daar een stuk korter geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtendat flitspalen aan kruispunten de veiligheid verhogen, dan gaat niemand ontkennen denk ik, maar alle andere palen die geplaatst zijn op de snelweg of andere grote wegen zijn er gewoon om de gaten in de begroting te vullen. Iedereen gaat vol in de remmen voor die palen omdat je ze al van ver ziet staan en daarna gaat het weer volle gas verder...je moet maar eens kijken naar de zwarte rubbersporen voor elke flitspaal...
Comment
-
En de achterliggende idee is om de snelheden wat binnen de perken te houden met als gevolg dat er "hopelijk" minder zware ongelukken gebeuren met minder doden en/of zwaargewonden. Ik zie niet in hoe iemand tegen zo'n instelling kan zijn ? Het kan toch niet dat er alleen maar kamikazes op de baan zijn ?
Comment
-
Leuk om lezen dat sommigen toch ook tot het besef gekomen zijn dat wat ik al jaren doe (op één zwakke periode na ) eigenlijk het gemakkelijkste, meest ontspannende en goedkoopste is.
Anderzijds snap ik de link tussen 120 en in slaap vallen nog steeds niet. Als ik 120 of 160 rijd, dat voelt hetzelfde aan in mijn auto om te beginnen. En bovendien amuseer ik mij met mijn muziek en mijn hersenen die nog wat werken.Last edited by Bompa; 20/10/2012, 11:24.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Als je van duitsland komt, dan is 120kmh op een lege autostrade wel tergend langzaam. Dan is het logisch dat je begint andere dingen te doen dan rijden. Verder vermoed ik ook dat de meeste mensen boven de 120 niet zitten te bellen, eten, drinken of lezen. Ik zie regelmatiger pippo's die andere dingen aan het doen zijn dan rijden. Dan heb ik persoonlijk liever een hardrijder als een nietrijder.
Comment
Comment