Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe trajectcontrole op de E40/E17

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Je mag het draaien of keren zoals je wil maar het komt altijd op hetzelfde neer, zoals trouwens reeds verschillende keren gezegd in het verleden, veel leed wordt veroorzaakt door het egoïsme van de mensen. Als ze iets doen op de baan is de enige gedachte "ik" "ik" en "ik", als ik op de baan ben dan zorg ik er voor geen last te veroorzaken aan de andere chauffeurs zonder afbreuk te doen aan mijn eigen natuurlijk. Maar doe ik een manoeuvre dan zorg ik er voor dat het niemand problemen geeft. Moest dit principe wat meer toegepast worden zou er minder frustratie heersen bij de mensen. En natuurlijk ook de kwaliteit van de mensen wat opkrikken want zoals ik in een andere post reeds zei: "Vroeger waren er apen op de baan en nu zijn er alleen meer apen op de baan plus dat de wagens actueel dubbel de snelheid van vroeger kunnen halen." Laat ze beginnen met wat primaten van de baan te halen en primaten niet in de kerkelijke zin van het woord natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
      toch? als een vrachtwagen moet inhalen, dan moet al het andere verkeer van het middenvak naar het linkse vak wat een golfbeweging teweegbrengt van remmen, invoegen en versnellen..als iedereen minstens sneller dan vrachtwagens zou rijden (dus 98-100 op de teller), dan moeten deze nog nauwelijks inhalen.
      Niet akkoord.
      Remmen moet je maar omwille van domme stoten van anderen. De rest kan je counteren door te anticiperen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Je mag het draaien of keren zoals je wil maar het komt altijd op hetzelfde neer, zoals trouwens reeds verschillende keren gezegd in het verleden, veel leed wordt veroorzaakt door het egoïsme van de mensen. Als ze iets doen op de baan is de enige gedachte "ik" "ik" en "ik", als ik op de baan ben dan zorg ik er voor geen last te veroorzaken aan de andere chauffeurs zonder afbreuk te doen aan mijn eigen natuurlijk. Maar doe ik een manoeuvre dan zorg ik er voor dat het niemand problemen geeft. Moest dit principe wat meer toegepast worden zou er minder frustratie heersen bij de mensen.
        100% mee akkoord!

trager rijden dan toegelaten, middenvakrijders, linksplakkers, een straat oprijden vlak voor aankomend verkeer etc zijn zaken die andere chauffeurs hinderen maar je zal er zo goed als nooit een boete voor krijgen! 150-160 rijden op de snelweg bij goede omstandigheden hindert niemand, maar je zal op een zondagmorgen maar geflitst worden aan die snelheid...

Als ik met de kever onderweg ben, ben ik me bewust van het feit dat ik wat trager optrek en zal nooit ofte nooit een straat zomaar oprijden met het gedacht dat de aankomende auto maar moet vertragen..wanneer ik in Rumst de E19 op rijd, dan zal ik steeds half op de pechstrook rijden en teken doen naar mijn achterligger dat hij voorbij mag steken, want mijn 25pk heeft het daar wel moeilijk om vlotjes naar boven te rijden...toch haal ik op het einde van de invoegstrook 90-95 zodat ik veilig kan invoegen! Ik maak het meermaals per week mee dat er iemand daar gewoon tegen 60-70 naar boven rijdt om dan halverwege de invoegstrook tegen 80 de snelweg op te rijden!!
        Op de snelweg ligt mijn gewone snelheid rond de 100-110, zodat ik niemand hinder op het rechtse vak, en dan slaag ik er zelfs in om mensen te moeten inhalen, al dan niet langs rechts, want ik ga niet van het rechtse vak helemaal naar het linkse vak om een middenvaksrijder in te halen!

Ben je bang, blijf dan weg van de snelweg en breng geen anderen in gevaar door te traag te rijden, als mijn 60jaar oude wagen erin slaagt om sneller dan vrachtwagens te rijden, dan moet dit voor elke andere wagen ook gaan!

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        Niet akkoord.
        Remmen moet je maar omwille van domme stoten van anderen. De rest kan je counteren door te anticiperen.
        awel, te traag rijden zodat vrachtwagens moeten inhalen is toch ook een stomme stoot? Ik rijd ook anticiperend en heb meestal al van ver gezien wanneer een vrachtwagen of iemand anders iets gaat doen, maar wanneer er op een drukke snelweg ineens een vrachtwagen naar het middenvak moet, dan kan je nog zo anticiperend als God rijden, remmen zal je moeten doen

Comment

@gewoon ik: geloof mij, in NL en D zijn de wegen 10000x beter..mijn kever ligt op een 2tal cm van de grond en veert vooraan op z'n banden.
          ben in mei naar Hannover gereden, die 200km op Belgische wegen waren een hel en heb af en toe wat vonken getrokken met de vooras, die 800km op D en NL wegen voelde ik amper en heb daar 0x de grond geraakt!

Je moet maar eens van Eindhoven naar Antwerpen rijden, je voelt letterlijk wanneer je in B bent
          Tja, dan zoek je het ook met je 2cm (en ik heb je keverke al gezien in Kallo).

Met de mercedes voel ik het ook, maar de banen liggen in Nederland NIET vlak! ze schommelen, hun asfalt mag wel goed zijn, maar ik heb het gevoel telkens ik in Nederland over die wegen rijdt, dat hun ondergrond veel niveauverschillen moet kennen.

In Duitsland zijn de autostrades goed, maar hun andere wegen zijn zoals hier : soms schitterend, soms brok en bult is mijn ervaring.

100% mee akkoord!

trager rijden dan toegelaten, middenvakrijders, linksplakkers, een straat oprijden vlak voor aankomend verkeer etc zijn zaken die andere chauffeurs hinderen maar je zal er zo goed als nooit een boete voor krijgen! 150-160 rijden op de snelweg bij goede omstandigheden hindert niemand, maar je zal op een zondagmorgen maar geflitst worden aan die snelheid...
          wel grappig, maar te snel rijden is ook een vorm van egoïsme. Pépé die 110 rijdt op een tweevaksautosnelweg en jij vlamt die voorbij aan 150-160 is serieus verschieten voor pépé (en dat hoeft geen pépé te zijn, dat is voor het merendeel van de chauffeurs verschieten)

Comment

kan dat ook niet te maken hebben met de ophanging van je Mercedes? Als ik in het begin met mijn Opel Omega reed, dan schommelde hij ook wel wat, na de plaatsing van de KW schroefkit was dit weg.
            misschien hebben we gewoon op andere wegen gereden in NL, want geloof mij, de minst oneffenheid in de weg voel ik

Comment

kan dat ook niet te maken hebben met de ophanging van je Mercedes? Als ik in het begin met mijn Opel Omega reed, dan schommelde hij ook wel wat, na de plaatsing van de KW schroefkit was dit weg.
              misschien hebben we gewoon op andere wegen gereden in NL, want geloof mij, de minst oneffenheid in de weg voel ik
              die is schommelig ja , maar in de ford voel ik het ook.

Het zijn geen putten of zo he, maar de baan ligt niet vlak!

Comment

ah ok, daar kan ik wel mee leven behalve zoals ze hier in Duffel gedaan hebben: oudere kasseibaan met oudere asfaltlaag met veel verzakkingen en stukken uit den asfalt hebben ze 'overgoten' met een soort asfalt met veel losse steentjes! dus de putten en verzakkingen zijn niet weg maar ge krijgt wel de volle laag steenslag!

Comment

awel, te traag rijden zodat vrachtwagens moeten inhalen is toch ook een stomme stoot? Ik rijd ook anticiperend en heb meestal al van ver gezien wanneer een vrachtwagen of iemand anders iets gaat doen, maar wanneer er op een drukke snelweg ineens een vrachtwagen naar het middenvak moet, dan kan je nog zo anticiperend als God rijden, remmen zal je moeten doen
                  Dat is dan een domme stoot

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                    Inderdaad : als ik 120 rijdt met mijn mercedes, dan voel ik dat en na een 400tal kilomters, merk je echt dat je een lange rit gedaan hebt.

Zever! Dikke zever! Als je alle dagen 160 gaat rijden, dan ga je ook andere dingen doen omdat het langzaam is. Dit is pure gewenning. Net zoals ik de laatste tijd ook terug 125 op de CC zet en dit ook 's nachts volhou.

En ja, het gebeurt dat ik eet of dat ik drink in de auto, het gebeurt zelf dat ik telefoneer in mijn auto (wel handenloos, anders niet).

Bwa, ik ben naar utrecht gereden zaterdag en de asfalt mag wel nieuw zijn, de wegen zijn absoluut niet vlak. De auto was constant aan het wiebelen en het schommelen, mijn bekertje met koffie is zelf gemorst. De E40 tussen Gent en Oostende is dat wel. Dus beter? Niet altijd vind ik.
                    Je kan wel op ze minst stellen dat nederland zijn wegen net iets beter op orde heeft dan ons .
                    Ik rij behoorlijk veel naar nederland omdat ik daar in een club zit met de auto,en geef me maar hun wegennet en wegdek aub.
                    Ik zeg niet dat ze PErfect zijn,maar allesinds beter naar mijn mening.

Comment

ah ok, daar kan ik wel mee leven behalve zoals ze hier in Duffel gedaan hebben: oudere kasseibaan met oudere asfaltlaag met veel verzakkingen en stukken uit den asfalt hebben ze 'overgoten' met een soort asfalt met veel losse steentjes! dus de putten en verzakkingen zijn niet weg maar ge krijgt wel de volle laag steenslag!
                      Weg nabij de post is feest,als ik daar niet traag rij,klets ik heel die tijd me mijne *toren* tegen het *plafon* vloeken dat ik al gedaan heb op die kasseien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                        Weg nabij de post is feest,als ik daar niet traag rij,klets ik heel die tijd me mijne *toren* tegen het *plafon* vloeken dat ik al gedaan heb op die kasseien
                        dat moet je mij niet vertellen heb al meerdere mails gestuurd naar de gemeente..is al sinds de heraanleg dat er daar constant verzakkingen zijn..
                        de persoon die beslist heeft om daar kasseikes te leggen, is nog nooit in Duffel geweest denk ik...daar passeren dagelijks heel veel vrachtwagens en bussen zodat die verzakkingen een logisch gevolg zijn.

en toch kan ik daar met de kever tegen 30-40 over rijden met het nodige zigzaggend stuurwerk

Comment

dat moet je mij niet vertellen heb al meerdere mails gestuurd naar de gemeente..is al sinds de heraanleg dat er daar constant verzakkingen zijn..
                          de persoon die beslist heeft om daar kasseikes te leggen, is nog nooit in Duffel geweest denk ik...daar passeren dagelijks heel veel vrachtwagens en bussen zodat die verzakkingen een logisch gevolg zijn.

en toch kan ik daar met de kever tegen 30-40 over rijden met het nodige zigzaggend stuurwerk
                          Een andere optie is even over het voetpad,het is daar namijk redelijk breed zover ik me kan inbeelden
                          Doen we niet maar moeste eens *zottekes* willen doen haha.
                          We kunnen er beter is om lachen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                            Een andere optie is even over het voetpad,het is daar namijk redelijk breed zover ik me kan inbeelden
                            Doen we niet maar moeste eens *zottekes* willen doen haha.
                            We kunnen er beter is om lachen.
                            aan de kant van Leonidas ligt er zo'n busstrook, en die ligt er inderdaad beter bij maar tot hier toe is het nog wel te doen, maar een ander probleem is dat bij hevige regen die verzakking helemaal onder water staat, wanneer er dan een auto doorrijdt, dan kan je daar best maar niet toevallig passeren als fietser of voetganger
                            Misschien kan ik binnenkort eens een mailtje sturen naar de bevoegde dienst met de melding dat ik daar als fietser de volle lading gekregen heb en ik tot mijn onderbroek nat was, want op mijn eerder gestuurd mailtje komt niet veel reactie precies...

Comment

Tja, dan zoek je het ook met je 2cm (en ik heb je keverke al gezien in Kallo).

Met de mercedes voel ik het ook, maar de banen liggen in Nederland NIET vlak! ze schommelen, hun asfalt mag wel goed zijn, maar ik heb het gevoel telkens ik in Nederland over die wegen rijdt, dat hun ondergrond veel niveauverschillen moet kennen.

In Duitsland zijn de autostrades goed, maar hun andere wegen zijn zoals hier : soms schitterend, soms brok en bult is mijn ervaring.

wel grappig, maar te snel rijden is ook een vorm van egoïsme. Pépé die 110 rijdt op een tweevaksautosnelweg en jij vlamt die voorbij aan 150-160 is serieus verschieten voor pépé (en dat hoeft geen pépé te zijn, dat is voor het merendeel van de chauffeurs verschieten)
                              Als pepe of niet-pepe zijn spiegels controleert, schrikt hij niet. 150-160 is niet de lichtsnelheid hoor, je kan die best zien aankomen als je weet wat er rond je gebeurt.

Comment

aan de kant van Leonidas ligt er zo'n busstrook, en die ligt er inderdaad beter bij maar tot hier toe is het nog wel te doen, maar een ander probleem is dat bij hevige regen die verzakking helemaal onder water staat, wanneer er dan een auto doorrijdt, dan kan je daar best maar niet toevallig passeren als fietser of voetganger
                                Misschien kan ik binnenkort eens een mailtje sturen naar de bevoegde dienst met de melding dat ik daar als fietser de volle lading gekregen heb en ik tot mijn onderbroek nat was, want op mijn eerder gestuurd mailtje komt niet veel reactie precies...
                                Goh hier in mijn straat lagen in het verleden kraters in de weg (industrie) was niet te doen en zker niet in de winter.
                                Heb wegen en verkeer op de hoogte gesteld en ze gingen meteen iemand sturen,niet gehoord.
                                Dus nogmaals een 2 tal keer gemailt en ja hoor er kwam iemand heeft er bij goede tempraturen wat pek in gegoten en was weer menselijk.
                                Nu een 4 tal maand verder terug gaten natuurlijk,in de voorbije *zomer* hebben ze hier allemaal nieuwe voetpaden geplaceerd.
                                maar hier komen in *drukste tijd van de dag* 10 voetgangers per dag het auto en vrachtverkeer in tegestelling is een absoluut meervoud.
                                En dus die weg blijft hier maar degoutant bij liggen (schuin over mijn deur is gewoon 25x25 cm,15cm dikte geheel stuk wegdek afgebroken haha)
                                Zal teveel kosten zeker,er zullen andere *prioriteiten* zijn waarvoor de wegentaxen gebruikt worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                  Als je van duitsland komt, dan is 120kmh op een lege autostrade wel tergend langzaam. Dan is het logisch dat je begint andere dingen te doen dan rijden. Verder vermoed ik ook dat de meeste mensen boven de 120 niet zitten te bellen, eten, drinken of lezen. Ik zie regelmatiger pippo's die andere dingen aan het doen zijn dan rijden. Dan heb ik persoonlijk liever een hardrijder als een nietrijder.
                                  Als je van Duitsland komt, ben je door Luxemburg of Nederland gereden. Geen van beide landen staat snelheden boven de 130 toe. Bovendien vind je in de Duitse grensstreek die het dichtst bij België ligt niet zo gek veel plaatsen waar je meer mag dan 130, want je zit daar voortdurend met de drukte van 't Ruhrgebied. En zelfs daar waar je sneller mag, valt het me op dat steeds minder Duitsers dat ook daadwerkelijk doen, in vergelijking met pakweg 10 jaar geleden. Er ligt dus heel wat tijd en snelweg tussen je snel stuk Autobahn en de flitscamera's, laat staan trajectcontroles, in het Vlaams gewest. "Ik kom van Dutisland" lijkt me dus maar een matig excuus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
                                    Als ze trajectcontrole plaatsen halen ze dan ook de flitspalen weg.
                                    In Gentbrugge is dat wel het geval: de flitspalen zijn daar weg. Ze staan er alleen nog in de "andere" richting, waar nog geen trajectcontrole is ingevoerd.

Comment

ivm trajectcontrole, daar in Gentbrugge is het toch wel gevaarlijker geworden de keren dat ik daar gepasseerd ben...vrachtwagens die moeten inhalen omdat men nog trager rijdt dan de toegelaten 90 etc...
                                      Dat was voorheen veel gevaarlijker, omdat de vrachtwagens daar probeerden voorsorteren voor de splitsing Kortrijk / Brussel-Oostende. Dan had je auto's aan 120 of meer en vrachtwagens die er aan 90 probeerden tussen te wringen om van de eerste naar de derde strook te geraken. Ik rij er elke dag overheen, het verkeer is wat mij betreft een stuk voorspelbaarder geworden. Rustiger, overzichtelijker. En veiliger.
                                      Last edited by ; 31/10/2012, 10:04.

Comment

Dat heeft met de grondsamenstelling te maken. Sommige stukken drukken meer samen dan andere, wat typisch is voor wat ooit moerasgebied of zelfs water was. Mijn collega woont in Gouda, en die heeft op 10 jaar tijd een hoogteverschil van een halve meter tussen zijn deurdorpel en het straatniveau. Maar het is niet bij elk huis in de straat. Als ze dat bij de Nederlandse snelwegen willen vermijden, moeten ze die allemaal veel zwaarder gaan funderen. En Nederland heeft dan wel de extra inkomsten uit de gasexploitatie, maar zelfs zij kunnen die meerkost niet trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                          Dat was voorheen veel gevaarlijker, omdat de vrachtwagens daar probeerden voorsorteren voor de splitsing Kortrijk / Brussel-Oostende. Dan had je auto's aan 120 of meer en vrachtwagens die er aan 90 probeerden tussen te wringen om van de eerste naar de derde strook te geraken. Ik rij er elke dag overheen, het verkeer is wat mij betreft een stuk voorspelbaarder geworden. Rustiger, overzichtelijker. En veiliger.
                                          Zo is dat.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X