Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe trajectcontrole op de E40/E17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ik denk dat 99% van de mensen die hierover discussiëren niet uit Duitsland komt gereden.
    En ik heb het knap lastig met de uitspraak "dan is het logisch dat je begint andere dingen te doen dan rijden". Ook al rijd je 30, je moet eigenlijk rijden en niks anders doen. Straffe uitspraak .... is het nu echt zo moeilijk om je aandacht bij het verkeer te houden en normaal te doen? Blijkbaar wel als ik zie wat men hele dagen uitspookt op de weg.
    Ik heb een dash cam tegenwoordig, ik betrouw de stoten van anderen niet meer.
    __________________________

    2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

    Comment


    • #42
      Daar ontbreekt het nog het woord blijkbaar. Zelf ben ik geen heilige dus ik ga niet zeggen dat ik nooit te snel rij, maar er is niks meer dat ik haat dan telefonerende of etende mensen op de autostrade (buiten camions die elkaar inhalen tijdens de spits), dus doe ik dat zelf ook niet .
      Vandaar dat ik zeg, liever een hoop hardrijders die met hun aandacht bij de weg zijn dan mensen die aan 110 aan het eten zijn.

      Trouwens, we hebben het hier over autostrades. Dorpen en steden houdt iedereen toch zijn doemp in omdat je niet ver op voorhand kan anticiperen, zolang er geen file zie je het fenomeen daar niet van bellende of etende mensen.

      Comment


      • #43
        Da's dan al wat verstaanbaarder.
        Maar dan nog is het wat vreemd geredeneerd: er zijn buiten mensen die te snel rijden op de autostrade en eten of telefoneren op de autostrade nog heel wat meer mensen die gewoon 120 of minder rijden.
        En ja, ook ik zondig. Op gebied van snelheid en zeker op gebied van eten. Automaat is een mager excuus.
        Maar ik zondig op gebied van snelheid niet continu. Eerder zelden. Ik redeneer dat als je 60 000 km per jaar doet, dat al voldoende veel is om niet consequent te snel te rijden of je hebt er elke maand eentje in je bus.
        __________________________

        2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Het is toch logisch dat dit op de stukken gezet wordt waar rapper kan gereden worden. Wat nut heeft een trajectcontrole als er 80% van de tijd file of traagrijdend verkeer is ??
          Iedereen weet onderhand wel dat snelheidscontroles gebeuren op de plaatsen waar er het meest kan geflitst worden, niet op de plaatsen waar er het meest gevaar is (hoogste aantal ongelukken).
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            Da's dan al wat verstaanbaarder.
            Maar dan nog is het wat vreemd geredeneerd: er zijn buiten mensen die te snel rijden op de autostrade en eten of telefoneren op de autostrade nog heel wat meer mensen die gewoon 120 of minder rijden.
            En ja, ook ik zondig. Op gebied van snelheid en zeker op gebied van eten. Automaat is een mager excuus.
            Maar ik zondig op gebied van snelheid niet continu. Eerder zelden. Ik redeneer dat als je 60 000 km per jaar doet, dat al voldoende veel is om niet consequent te snel te rijden of je hebt er elke maand eentje in je bus.
            Natuurlijk zijn er mensen die volstrekt volgens de regels rijden en met die mensen heb ik uiteraard geen probleem, hoe meer mensen die correct rijden hoe liever, spreekt vanzelf.
            Ik kan het gewoon niet hebben dat mensen een whiplash krijgen omdat één of andere pippo aan het eten was achter het stuur. Als je het achter stuur zit moet je met focus op de weg rijden en aan welke snelheid dat is iedereen zijn eigen zaak.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
              Als je van duitsland komt, dan is 120kmh op een lege autostrade wel tergend langzaam. Dan is het logisch dat je begint andere dingen te doen dan rijden. Verder vermoed ik ook dat de meeste mensen boven de 120 niet zitten te bellen, eten, drinken of lezen. Ik zie regelmatiger pippo's die andere dingen aan het doen zijn dan rijden. Dan heb ik persoonlijk liever een hardrijder als een nietrijder.
              ik heb zelfde mening

              deftig, goed en geconcentreerd rijden aan een aanvaardbare snelheid (dus ook regelmatig iets meer dan op de "borden" staat)

              Comment


              • #47
                Als ze trajectcontrole plaatsen halen ze dan ook de flitspalen weg.

                Comment


                • #48
                  eigelijk kan mij die trajectcontrole niet veel schelen.
                  ik rij zo goed als altijd 120 op CC.
                  Een gewoonte die ik mezelf aangeleerd heb, na het krijgen van een aantal snelheidsboetes.

                  Op tijd vertrekken is dan wel de boodschap

                  Comment


                  • #49
                    Klopt, ik vertrek altijd zodanig dat ik een half uur speling heb. Maar 'k heb ook een job waarmee ik dat half uur te vroeg komen zeer nuttig kan opvullen. En voor de keren dat te laat komen onvermijdbaar was wegens onverwachte file, is er de gratie van een telefoontje naar de klant. En die hebben daar altijd begrip voor omdat het niet zo vaak voorkomt.
                    __________________________

                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                    Comment


                    • #50
                      Pestgedrag is erger als hardrijden.'k Moest daarstraks een verloren duif thuisbrengen in Sellines(Geraardsbergen).
                      Ze houden in 't oog wanneer je een truck voorbij moet.Dan geven ze plots gas om het gaatje dicht te rijden zodat je moet remmen,gesproken van binnenpretjes.
                      Dan kom je in Brussel en daar moet je een noodstop uitvoeren voor mensen die niet laten ritsen.Egoïsten allemaal.
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                        Als je van duitsland komt, dan is 120kmh op een lege autostrade wel tergend langzaam. Dan is het logisch dat je begint andere dingen te doen dan rijden. Verder vermoed ik ook dat de meeste mensen boven de 120 niet zitten te bellen, eten, drinken of lezen. Ik zie regelmatiger pippo's die andere dingen aan het doen zijn dan rijden. Dan heb ik persoonlijk liever een hardrijder als een nietrijder.


                        inderdaad...nog gevaarlijker dan 'hardrijders' zijn de traagrijders die zonder reden alles opstoppen..daarstraks weer op de baan Mechelen-willebroek, daar mag je 90 rijden, ik deed 64 op mijn teller, dus pakt maar een 59 GPS! het was prachtig weer, niemand reed voor haar, het is een lang recht stuk en ze reed met een clio dewelke toch wel 90 moeten kunnen halen...

                        ben haar voorbijgegaan en het was iemand met een doekske op hare kop die dacht dat ze alleen in de woestijn op ne kameel aan het rijden was...na mij zag ik nog 4-5 auto's voorbijgaan want achter mij waren er natuurlijk ook al aan het 'zigzaggen' om te zien wat er aan de hand was.

                        dit soort toestanden zijn veel gevaarlijker dan mensen die 180 rijden op een snelweg!

                        vannacht op de terugweg van Natoye ook enkele mensen tegengekomen die op een lege!! snelweg op het middenvak tuffen tegen amper 100..maar jij zult een boete krijgen wanneer je op een rustige en veilige manier 170 rijdt, terwijl iemand uit bovenstaand voorbeeld 1000x gevaarlijker is...

                        ivm trajectcontrole, daar in Gentbrugge is het toch wel gevaarlijker geworden de keren dat ik daar gepasseerd ben...vrachtwagens die moeten inhalen omdat men nog trager rijdt dan de toegelaten 90 etc...

                        Comment


                        • #52
                          Geef mij maar nederland,als ik daar geflitst wordt heb ik teminste waar voor mijn geld
                          Lees : degelijke wegen,hier rijd percies op de makadam zoals in afrika op sommige plekken (paar weken terug,hoorde ik nog hetzelfde van een NL die voor het eerst,
                          het kunst werk van crevits zag )

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                            Geef mij maar nederland,als ik daar geflitst wordt heb ik teminste waar voor mijn geld
                            Lees : degelijke wegen,hier rijd percies op de makadam zoals in afrika op sommige plekken (paar weken terug,hoorde ik nog hetzelfde van een NL die voor het eerst,
                            het kunst werk van crevits zag )
                            Gisteren in Natoye geweest, ik waande mij in Afghanistan...wegdek was precies getorpedeerd daar...

                            Comment


                            • #54
                              Als een vrachtwagen die inhaalt op een viaduct al gevaarlijk is ..... Of een auto die trager rijdt ........

                              Je moet kijken, anticiperen en wakker zijn als je rijdt.
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • #55
                                Ben het laatste jaar tot het besef gekomen dat het een ongelooflijke luxe is om niet elke dag de baan op te moeten. Als autoliefhebber is dit echt wel een trieste vaststelling.

                                Comment


                                • #56
                                  Je kan jezelf beschermen met een goede muziekinstallatie, zeker als muziekliefhebber. Ontspannen nieuwe muziek ontdekken en je van de rest niet veel aantrekken.
                                  __________________________

                                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                    bij mij speelt de radio automatisch harder naargelang de snelheid hoger wordt

                                    en 160 voel je amper in een gewone wagen..alleen de verlichtingspalen passeren wat sneller als ik 100 doe in mijn kever, lijkt het of ik 180 aan het rijden ben, enige verschil is dat ik wordt voorbijgestoken met de kever, al gebeurt het ook wel dat ik auto's inhaal...ze kijken meestal raar als ik tegen 100-110 langs rechts kom voorbijgegleden omdat zij die snelheid geeneens halen op het middenvak in hun 'normale' auto
                                    Inderdaad : als ik 120 rijdt met mijn mercedes, dan voel ik dat en na een 400tal kilomters, merk je echt dat je een lange rit gedaan hebt.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                    Als je van duitsland komt, dan is 120kmh op een lege autostrade wel tergend langzaam. Dan is het logisch dat je begint andere dingen te doen dan rijden. Verder vermoed ik ook dat de meeste mensen boven de 120 niet zitten te bellen, eten, drinken of lezen. Ik zie regelmatiger pippo's die andere dingen aan het doen zijn dan rijden. Dan heb ik persoonlijk liever een hardrijder als een nietrijder.
                                    Zever! Dikke zever! Als je alle dagen 160 gaat rijden, dan ga je ook andere dingen doen omdat het langzaam is. Dit is pure gewenning. Net zoals ik de laatste tijd ook terug 125 op de CC zet en dit ook 's nachts volhou.

                                    En ja, het gebeurt dat ik eet of dat ik drink in de auto, het gebeurt zelf dat ik telefoneer in mijn auto (wel handenloos, anders niet).


                                    Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                    Geef mij maar nederland,als ik daar geflitst wordt heb ik teminste waar voor mijn geld
                                    Lees : degelijke wegen,hier rijd percies op de makadam zoals in afrika op sommige plekken (paar weken terug,hoorde ik nog hetzelfde van een NL die voor het eerst,
                                    het kunst werk van crevits zag )
                                    Bwa, ik ben naar utrecht gereden zaterdag en de asfalt mag wel nieuw zijn, de wegen zijn absoluut niet vlak. De auto was constant aan het wiebelen en het schommelen, mijn bekertje met koffie is zelf gemorst. De E40 tussen Gent en Oostende is dat wel. Dus beter? Niet altijd vind ik.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                      Als een vrachtwagen die inhaalt op een viaduct al gevaarlijk is ..... Of een auto die trager rijdt ........
                                      toch? als een vrachtwagen moet inhalen, dan moet al het andere verkeer van het middenvak naar het linkse vak wat een golfbeweging teweegbrengt van remmen, invoegen en versnellen..als iedereen minstens sneller dan vrachtwagens zou rijden (dus 98-100 op de teller), dan moeten deze nog nauwelijks inhalen.
                                      mensen die te traag rijden zorgen ervoor dat vrachtwagens moeten inhalen en zorgen dus ook voor gevaarlijke situaties. Overal wordt de snelheid verlaagd en op de plaatsen waar je dan nog wel 90 of 120 mag rijden, gaan ze dan nog 70 of 90 rijden om de 1 of andere reden.

                                      @gewoon ik: geloof mij, in NL en D zijn de wegen 10000x beter..mijn kever ligt op een 2tal cm van de grond en veert vooraan op z'n banden.
                                      ben in mei naar Hannover gereden, die 200km op Belgische wegen waren een hel en heb af en toe wat vonken getrokken met de vooras, die 800km op D en NL wegen voelde ik amper en heb daar 0x de grond geraakt!

                                      Je moet maar eens van Eindhoven naar Antwerpen rijden, je voelt letterlijk wanneer je in B bent
                                      Last edited by ; 22/10/2012, 20:22.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                        Je kan jezelf beschermen met een goede muziekinstallatie, zeker als muziekliefhebber. Ontspannen nieuwe muziek ontdekken en je van de rest niet veel aantrekken.
                                        Inderdaad, en dan kun je jezelf nog een hoop frustratie en schrik besparen door dat geluidje niet te horen en dat piepje te kunnen negeren .....

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                          Inderdaad : als ik 120 rijdt met mijn mercedes, dan voel ik dat en na een 400tal kilomters, merk je echt dat je een lange rit gedaan hebt.


                                          Dat probleem had ik vroeger ook, zelfs naar de zee rijden (130 km) was al ver genoeg en daarna met de Freelander waren tripjes van 500 km geen probleem. Ook daarmee is aan de wettelijke snelheden rijden precies of men doet slechts 3/4 van de effectief gereden snelheid.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X