Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe trajectcontrole op de E40/E17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
    Dat heeft met de grondsamenstelling te maken. Sommige stukken drukken meer samen dan andere, wat typisch is voor wat ooit moerasgebied of zelfs water was. Mijn collega woont in Gouda, en die heeft op 10 jaar tijd een hoogteverschil van een halve meter tussen zijn deurdorpel en het straatniveau. Maar het is niet bij elk huis in de straat. Als ze dat bij de Nederlandse snelwegen willen vermijden, moeten ze die allemaal veel zwaarder gaan funderen. En Nederland heeft dan wel de extra inkomsten uit de gasexploitatie, maar zelfs zij kunnen die meerkost niet trekken.
    Aha bedankt.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
      Dat was voorheen veel gevaarlijker, omdat de vrachtwagens daar probeerden voorsorteren voor de splitsing Kortrijk / Brussel-Oostende. Dan had je auto's aan 120 of meer en vrachtwagens die er aan 90 probeerden tussen te wringen om van de eerste naar de derde strook te geraken. Ik rij er elke dag overheen, het verkeer is wat mij betreft een stuk voorspelbaarder geworden. Rustiger, overzichtelijker. En veiliger.
      vind je ? iedereen op de rem al voor de parking omdat er aan eerst bord 90 (met onderbord 300m ofzo) al een aantal idioten zijn die vol op de rem gaan staan, OOK op het 3e vak !
      als je daar gaat uitbollen moet je nergens remmen, maar ja logica is ver zoek in B verkeer

      en dan de 2e reeks idioten die blijven op 2e of soms 3e vak rijden aan 85 en dan moeten trucks ook al op de remmen ...

      en dat allemaal omdat ze vertikken om deftige voegen aan te brengen op viaduct !!! maar ja dat kost geld, en flitsen zorgt voor inkomsten !

      Comment


      • #83
        ik woon in noord apen, dichtbij brabant, die wegen zijn biljartvlak, tenzij er een duiker onderzit

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          Dat was voorheen veel gevaarlijker, omdat de vrachtwagens daar probeerden voorsorteren voor de splitsing Kortrijk / Brussel-Oostende. Dan had je auto's aan 120 of meer en vrachtwagens die er aan 90 probeerden tussen te wringen om van de eerste naar de derde strook te geraken. Ik rij er elke dag overheen, het verkeer is wat mij betreft een stuk voorspelbaarder geworden. Rustiger, overzichtelijker. En veiliger.
          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          Zo is dat.
          Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          vind je ? iedereen op de rem al voor de parking omdat er aan eerst bord 90 (met onderbord 300m ofzo) al een aantal idioten zijn die vol op de rem gaan staan, OOK op het 3e vak !
          als je daar gaat uitbollen moet je nergens remmen, maar ja logica is ver zoek in B verkeer

          en dan de 2e reeks idioten die blijven op 2e of soms 3e vak rijden aan 85 en dan moeten trucks ook al op de remmen ...

          en dat allemaal omdat ze vertikken om deftige voegen aan te brengen op viaduct !!! maar ja dat kost geld, en flitsen zorgt voor inkomsten !
          Het is er daar inderdaad fel op verbeterd.

          Idioten vind je overal, niet iedereen heeft dat inzicht om net voor het bord 300m > 90 uit te bollen, ha nee anders kunnen ze niet op hun rem stampen...

          Hoop dat ze in de nabije toekomst de Antwerpse ring ook eindelijk gaan voorzien van trajectcontrole. Ben er van overtuigd dat dit een positieve invloed zal hebben op de aanvoer via de toegangs(snel)wegen.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #85
            Heeft er iemand meer informatie wanneer de volgende trajectcontroles in gebruik genomen worden:
            - E17 Gentbrugge richting Antwerpen
            - E40 Zwijnaarde - Aalter (beide richtingen?)
            - E40 Wetteren - Erpe-Mere (beide richtingen?)

            Ik passeer die plekken bijna dagelijks, zou 2013 niet graag willen starten met een stortvloed aan boetes...

            Comment


            • #86
              De 1ste en de 3de zouden al in werking zijn getreden heb ik gehoord.

              Van de 2de wist ik het bestaan nog niet? Die 2de passeer ik ook dagelijks..
              BMW E61 525d LCI '09
              Suzuki Bandit 1250NA /07
              Fiesta Red Edition '16

              Comment


              • #87
                als je in Nevele de snelweg opkomt richting kust ga je dan ook nog rekening moeten houden met deze "2de"??

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                  De 1ste en de 3de zouden al in werking zijn getreden heb ik gehoord.

                  Van de 2de wist ik het bestaan nog niet? Die 2de passeer ik ook dagelijks..
                  Weet je sinds wanneer ongeveer?

                  Rond de trajectcontrole E40 Zwijnaarde - Aalter: http://www.standaard.be/artikel/deta...20608_00178132

                  Comment


                  • #89
                    Net een interessante link gevonden dat de trajectcontrole E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren nog niet actief is:

                    Comment


                    • #90
                      ik dacht dat trajectcontroles enkel geplaatst konden worden tussen 2 punten waar geen op-en afritten waren.
                      Maar misschien gaat het hier om meerdere aparte zones van trajectcontroles tussen Zwijnaarde en Aalter?

                      Met al die trajectcontroles wordt cruise control wel goud waard!
                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                      www.carfac.be "Driving on experience"

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                        Heeft er iemand meer informatie wanneer de volgende trajectcontroles in gebruik genomen worden:
                        - E17 Gentbrugge richting Antwerpen
                        - E40 Zwijnaarde - Aalter (beide richtingen?)
                        - E40 Wetteren - Erpe-Mere (beide richtingen?)

                        Ik passeer die plekken bijna dagelijks, zou 2013 niet graag willen starten met een stortvloed aan boetes...
                        Die in Gentbrugge is al in werking van voor de zomer.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                          Weet je sinds wanneer ongeveer?

                          Rond de trajectcontrole E40 Zwijnaarde - Aalter: http://www.standaard.be/artikel/deta...20608_00178132

                          Er is daar een mail over rondgestuurd op mijn vrouw haar werk vorige week ergens.
                          BMW E61 525d LCI '09
                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                          Fiesta Red Edition '16

                          Comment


                          • #93
                            OK, bedankt!

                            Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                            Die in Gentbrugge is al in werking van voor de zomer.
                            Is in de richting van Kortrijk.
                            De andere kant was toen nog niet geplaatst

                            Comment


                            • #94
                              E40 is zeer binnenkort actief!
                              U hoeft dit niet te lezen.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Die in Gentbrugge is al in werking van voor de zomer.

                                Andere kant nu ook? De palen staan er met de cameras maar de flitspalen ook... Dus niet zeker dat het trajectcontrole al actief is?
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  vind je ? iedereen op de rem al voor de parking omdat er aan eerst bord 90 (met onderbord 300m ofzo) al een aantal idioten zijn die vol op de rem gaan staan, OOK op het 3e vak !
                                  als je daar gaat uitbollen moet je nergens remmen, maar ja logica is ver zoek in B verkeer

                                  en dan de 2e reeks idioten die blijven op 2e of soms 3e vak rijden aan 85 en dan moeten trucks ook al op de remmen ...
                                  Een idioot is, los uit de mouw, iemand die geen rekening houdt met hun omgeving of opvatting heeft over hun omgeving.

                                  Als U weet dat andere chauffeurs idioten zijn, en U houdt daar geen rekening mee, wat bent U zelf dan?

                                  Juist ja.

                                  Relax....
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                    Andere kant nu ook? De palen staan er met de cameras maar de flitspalen ook... Dus niet zeker dat het trajectcontrole al actief is?
                                    ik rij daar alle dagen en heb nog geen boete ontvangen.
                                    Hou geen rekening met de trajectcontrole aan die kant.

                                    greets

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                                      Weet je sinds wanneer ongeveer?

                                      Rond de trajectcontrole E40 Zwijnaarde - Aalter: http://www.standaard.be/artikel/deta...20608_00178132
                                      Ha, in het laatste regeltje van het Standaard-artikel staat iets dat mij zeer gelukkig maakt voor de toekomst, hopelijk gaat het door...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        ik rij daar alle dagen en heb nog geen boete ontvangen.
                                        Hou geen rekening met de trajectcontrole aan die kant.

                                        greets
                                        Voorlopig hou ik er ook geen rekening mee, maar als je dat traject dagelijks rijdt + de tijd tussen geflitst en boete in de brievenbus = mogelijk veel geld

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                                          Voorlopig hou ik er ook geen rekening mee, maar als je dat traject dagelijks rijdt + de tijd tussen geflitst en boete in de brievenbus = mogelijk veel geld
                                          mjah, als ze er staan gaan ze toch ooit eens in gebruik nemen.
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X