Ik begrijp je punt maar viaduct Gentbrugge vind ik nu niet direct representatief wegens de extreem korte afstand. Erpe-Mere tot Merelbeke en Zwijnaarde tot Aalter zijn toch serieus langere stukken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe trajectcontrole op de E40/E17
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenIk begrijp je punt maar viaduct Gentbrugge vind ik nu niet direct representatief wegens de extreem korte afstand. Erpe-Mere tot Merelbeke en Zwijnaarde tot Aalter zijn toch serieus langere stukken.
Hoe meten ze dan als je er in Drongen op rijdt?
Of komen er daar ook meet punten?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Als het zoals op de A2 in Nederland is, betekent het dat er voor lange tijd auto's naast je rijden. Wat gebeurt er bij mensen die niet opletten waar auto's naast blijven rijden? Die vergeten dat er iemand naast hen rijdt als ze van rijstrook moeten wisselen...
De waarheid is dat zeker op een snelweg met maar 3 rijvakken (op de A2 heb je de luxe van 5 rijvakken en daar reed ik het merendeel van de tijd al op het 4e rijvak bij rustig verkeer) er groepen gaan ontstaan van verkeer dat vast zit achter de traagste rijder op het linkervak. En die rijdt natuurlijk links omdat die op het midden- en rechtervak nog trager rijden. Dus krijg je gewoon groepen van automobilisten die op korte afstand van mekaar aan 120 km/u blijven rijden.
Ik zie dat in Nederland, ik zie dat in Canada waar 120 er stevig in zit door hun manier van snelheidscontroles, ... Het maakt het rijden erg stresserend als je niet zelf de traagste bent die voorop rijdt en iedereen ophoudt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls het zoals op de A2 in Nederland is, betekent het dat er voor lange tijd auto's naast je rijden. Wat gebeurt er bij mensen die niet opletten waar auto's naast blijven rijden? Die vergeten dat er iemand naast hen rijdt als ze van rijstrook moeten wisselen...
De waarheid is dat zeker op een snelweg met maar 3 rijvakken (op de A2 heb je de luxe van 5 rijvakken en daar reed ik het merendeel van de tijd al op het 4e rijvak bij rustig verkeer) er groepen gaan ontstaan van verkeer dat vast zit achter de traagste rijder op het linkervak. En die rijdt natuurlijk links omdat die op het midden- en rechtervak nog trager rijden. Dus krijg je gewoon groepen van automobilisten die op korte afstand van mekaar aan 120 km/u blijven rijden.
Ik zie dat in Nederland, ik zie dat in Canada waar 120 er stevig in zit door hun manier van snelheidscontroles, ... Het maakt het rijden erg stresserend als je niet zelf de traagste bent die voorop rijdt en iedereen ophoudt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls iedereen even hard rijdt, wordt het moeilijker om van rijvak te wisselen... Of je moet vertragen...
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenWordt dus nog moeilijker om nabij een afrit tussen het treintje truckers te raken (die natuurlijk nooit afstand houden).
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenJe hoeft niet van vak te wisselen, want iedereen rijdt even snel.
Voilà!
Dat doen we voor de kick.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls het zoals op de A2 in Nederland is, betekent het dat er voor lange tijd auto's naast je rijden. Wat gebeurt er bij mensen die niet opletten waar auto's naast blijven rijden? Die vergeten dat er iemand naast hen rijdt als ze van rijstrook moeten wisselen...
De waarheid is dat zeker op een snelweg met maar 3 rijvakken (op de A2 heb je de luxe van 5 rijvakken en daar reed ik het merendeel van de tijd al op het 4e rijvak bij rustig verkeer) er groepen gaan ontstaan van verkeer dat vast zit achter de traagste rijder op het linkervak. En die rijdt natuurlijk links omdat die op het midden- en rechtervak nog trager rijden. Dus krijg je gewoon groepen van automobilisten die op korte afstand van mekaar aan 120 km/u blijven rijden.
Ik zie dat in Nederland, ik zie dat in Canada waar 120 er stevig in zit door hun manier van snelheidscontroles, ... Het maakt het rijden erg stresserend als je niet zelf de traagste bent die voorop rijdt en iedereen ophoudt.
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenEigenlijk zeg je nu: leer afstand houden. Met andere woorden: leer rijden.
Ik denk wel dat Wooter nu kan rijden, theoretisch goed onderricht is maar... iedereen moet wijken voor hem als hij in aantocht is, file of niet, langs rechts, over de parking, vele malen te snel, maar als er trajectcontrole is veranderd hij plots in een lammetje, en lukt het wel, doel bereikt dus. Dat je daar tegenin komt is een logisch gevolg natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid, ik ben ook niet voor trajectcontrole, (mij om het even, we rijden toch alles op CC tegen de max. snelheden) maar op verschillende plaatsen zou dit een heilzame oplossing kunnen zijn.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Greco en Brammelo,
Jullie maken de fout mijn ervaringen te begrijpen als mijn gedrag. Ik heb het over het gedrag van andere weggebruikers. En 3 seconden op je voorligger afstand houden gaat niet helpen want je mag er zeker van zijn dat als je je netjes aan de trajectcontrole houdt, iemand een kilometer sneller gaat rijden om je langzaam rechts voorbij te rijden en dan de plek voor je in te nemen.
Trajectcontrole lost geen oorzaken op. Het zorgt er enkel voor dat de negatieve dingen veel langer duren. Mensen blijven veel langer in je dode hoek rijden, mensen die de maximum snelheid niet kunnen halen door iemand trager gaan korter op mekaar rijden, en er zal nog altijd van rijvak gewisseld moeten worden. Kijk maar wat de vrachtwagens op de E17 doen die 90 op hun begrenzer willen aanhouden tov automobilisten die 90 op hun snelheidsmeter willen aanhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichtenmensen die de maximum snelheid niet kunnen halen door iemand trager gaan korter op mekaar rijden,MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGreco en Brammelo,
Jullie maken de fout mijn ervaringen te begrijpen als mijn gedrag. Ik heb het over het gedrag van andere weggebruikers. En 3 seconden op je voorligger afstand houden gaat niet helpen want je mag er zeker van zijn dat als je je netjes aan de trajectcontrole houdt, iemand een kilometer sneller gaat rijden om je langzaam rechts voorbij te rijden en dan de plek voor je in te nemen
Voor je volgende, zie echt het probleem niet, mij stoort het niet als er iemand voormij rijdt als je toch maar bvb 100 mag. Of ik nu eerste hang (achter mij zijn ze dan wel zeker dat het altijd tegen hetzelfde tempo zal zijn) of ik hang nu 5de of laatste, die 3 seconden gaat het echt niet maken.
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDat klopt. 's avonds (20-21u) kom je op de e40 vaak vast te zitten achter een begeleid waardetransport. Dan krijg je hetzelfde fenomeen. Iedereen rijdt dan vooraan super dicht op elkaar en als die Land Cruisers of G's van de politie dan af en toe eens zwaar in de remmen gaan is het alle hens aan dek om aanrijdingen te vermijden.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment