Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeval Vichte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ongeval Vichte

Vandaag zijn er in één klap vier mensen omgekomen in het verkeer. Dit zijn evenveel slachtoffers als Dutroux en eigenlijk wordt hier niet zo veel aandacht aangeschonken.
    Ik weet dat dit een beladen onderwerp kan zijn maar persoonlijk zou er in het verkeer een nultolerantie moeten komen voor alcohol en veel zwaardere boetes. Uiteindelijk is drankmisbruiks een grote veroorzaker van vele ongevallen en wordt het dronken rijden nog te veel maatschappelijk aanvaard
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Net zoals sms'en, vermoeiheid en andere factoren die het rijden beïnvloeden
    www.peugeotforum.be

Comment

Tja, ik wacht nog steeds op een rijbewijs met punten. Desbetreffende chauffeur stond bekend voor eerdere overtredingen en daar hebben anderen de ultieme prijs voor moeten betalen.

Mijn voorstel : 2x gepakt met rijden onder invloed = permanente intrekking rijbewijs.

Comment

inderdaad zo iets hé....

het verschil tussen bvb smsen en eten enerzijds,alcohol anderzijds is dat alchol buiten een consentratieverlies ook zorgt voor een wildere,hardere en roekelozere rijstijl
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Sms'en zorgt voor meer tunneleffect, vermoeidheid ook. En zo gaat dat nog een heel stuk verder. Als iedereen die niet in de auto mag zitten dat nu ook eens effectief zou doen zou en het file probleem opgelost zijn en een hele boel drama's als dit vermeden kunnen worden.
          www.peugeotforum.be

Comment

Een recidivist rijdt 4 mensen dood, dronken + veel te snel rijdend. Levert heel wat minder (dus véél te weinig) media-aandacht op tov dit ongeval : http://www.autoforum.be/showthread.p...light=heverlee. Er zijn nochtans heel wat vergelijkingspunten. Maar 't is een Belg en dus blijkbaar heel wat minder verontwaardiging?

Ik heb heel wat problemen met de gelatenheid waarmee op zo iets gereageerd wordt, alsof het collateral damage is...
            BMW 420dA : >>>

Comment

Ik vrees eerder gewenning van de massa.
              Toen wij 20gers waren reed gemiddeld 6man zich dood tijdens een weekend. Hoe lang heeft het daar geduurd eer de overheid wat moeite is beginnen doen? Een groot deel van het publiek was dergelijke cijfers al gewoon. Het hoorde precies bij het weekend.
              www.peugeotforum.be

Comment

Ik wil de veroorzaker zeker niet goedpraten en deze man moet dringend levenslang uit het verkeer gehaald worden, maar er is naast het onverantwoorde gedrag van dronken de chauffeur nog een aspect in deze zaak. Ik ken de plaats van het ongeval vrij goed en tot voor een paar maanden geleden was dat kruispunt een open kruispunt. De voorbije maanden zijn daar middenbermen aangelegd, zonder extra verlichting te voorzien om deze obstakels in het donker en in de regen (op het moment van het ongeval was het donker en hard aan het regenen) duidelijk zichtbaar te maken. Toen deze middenbermen aangelegd waren enkele maanden geleden had ik nog aan mijn vrouw gezegd dat ze daar een extreem gevaarlijke situatie gecreëerd hebben voor mensen die de situatie daar niet kennen. Zeker in het donker en nog meer in de regen. En zie, mijn profetische woorden zijn jammer genoeg waarheid geworden. Als ik het goed begrepen heb, heeft de dronken chauffer net die middenbermen geraakt en zo het voertuig aan de overzijde van de weg geraakt. Advocaat van de duivel: wat als die middenbermen daar niet hadden gelegen?

Comment

Wat als die bestuurder daar maar 50 had gereden? Wat als die bestuurder daar nu eens niet gedronken had? Wat als die bestuurder de reflectoren op de middenberm opgemerkt had, of de oranje palen midden op de middenberm...
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Voila, een ongeval heeft zijn naam niet gestolen he. Het is een samenloop van diverse omstandigheden (te snel, gedronken, regen, donker). Ontbreekt één van deze factoren, dan is de kans groot dat het dodelijke ongeval er niet komt (als hij, cru gezegd, 120 reed, zou hij misschien VOOR de andere auto terecht gekomen zijn).
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                      Als ik het goed begrepen heb, heeft de dronken chauffer net die middenbermen geraakt en zo het voertuig aan de overzijde van de weg geraakt. Advocaat van de duivel: wat als die middenbermen daar niet hadden gelegen?
                      Die middenberm ligt daar nog maar een maand of zo. De chauffeur woont daar trouwens slechts 1 kilometer vandaan.

Comment

No offence. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de inzittende van de Mercedes geen gordel aan hadden en de kinderen niet reglementair vast zaten. Dat de chauffeur van de Audi in beschonken toestand een ander voertuig aan rijdt is uiteraard niet goed te spreken. Maar dat de inzittenden niet reglementair in hun voertuig zaten is naar mijn mening wel een verzachtende factor voor de schuld graad van diegene die het ongeval heeft veroorzaakt.
                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Iemand van het forum hier? Als 25 jarige met een Audi A5 moet je wel een groot autoliefhebber zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                            Iemand van het forum hier? Als 25 jarige met een Audi A5 moet je wel een groot autoliefhebber zijn.
                            35. Is niet van het forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                              No offence. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de inzittende van de Mercedes geen gordel aan hadden en de kinderen niet reglementair vast zaten. Dat de chauffeur van de Audi in beschonken toestand een ander voertuig aan rijdt is uiteraard niet goed te spreken. Maar dat de inzittenden niet reglementair in hun voertuig zaten is naar mijn mening wel een verzachtende factor voor de schuld graad van diegene die het ongeval heeft veroorzaakt.
                              Verzachtende omstandigheden???? Hoe is het mogelijk weeral wordt de schuld in de schoenen geschoven van onschuldige slachtoffers (dit doet mij denken aan de discussie na het ongeval van de jonge man met z'n R8 ). Het zal jouw echtegenote, kinderen, schoonmoeder en schoonbroer maar zijn die om het leven komen omdat iemand denkt na het drinken van 10 pinten nog wat te mogen racen op de openbare weg....
                              Last edited by 96gr; 17/10/2012, 17:24. Reden: R8) wordt R8 ) kreeg ongewild een icoon anders...
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                35. Is niet van het forum.
                                Inderdaad, Karel Vanovervelt geboren 29/07/1977 , het ventje is ouder dan de vermelde 25 op de nieuwspagina´s.

Comment

Weet niet of het gepast is zijn naam hier te zetten.

Comment

Weet niet of het gepast is zijn naam hier te zetten.
                                    Zijn naam staat openlijk in alle kranten, dus so what, heeft eigen bedrijf in Anzegem, lid van tennisvereniging, moest ik hem zijn ik zou bang zijn voor
                                    represailles van de familie van de slachtoffers

Comment

Als zijn naam ondertussen is gepubliceerd, heb ik daar geen problemen mee.

Comment

Als zijn naam ondertussen is gepubliceerd, heb ik daar geen problemen mee.
                                        Hoe kan men anders zijn naam weten???

Comment

Working...
                                        X