Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aangetekend schrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aangetekend schrijven

Vandaag kreeg ik een bericht in de bus dat de postbode een aangetekend schrijven heeft aangeboden, maar dat er helaas niemand thuis was, dus dat we het moeten ophalen in het postkantoor.

Omdat ik geen enkel aangeteknd schrijven verwachtte, ben ik toch wat nieuwschierig naar de inhoud ervan. Het enige wat ik nu kan aan denken is een verkeersovertreding, maar ik dacht dat dat niet aangetekend werd verstuurd. Kan het zijn dat een verkeersovertreding (misschien een heel zware?) enkel aangetekend wordt verzonden?

Oorspronkelijk geplaatst door Kratos Bekijk Berichten
    Vandaag kreeg ik een bericht in de bus dat de postbode een aangetekend schrijven heeft aangeboden, maar dat er helaas niemand thuis was, dus dat we het moeten ophalen in het postkantoor.

Omdat ik geen enkel aangeteknd schrijven verwachtte, ben ik toch wat nieuwschierig naar de inhoud ervan. Het enige wat ik nu kan aan denken is een verkeersovertreding, maar ik dacht dat dat niet aangetekend werd verstuurd. Kan het zijn dat een verkeersovertreding (misschien een heel zware?) enkel aangetekend wordt verzonden?
    Nope , wordt niet aangetekend verstuurd

Misschien iets te maken met uw huis ofzo , brief van de gemeente?

Comment

als ge paar keer uw boetes nie betaalt dan zenden ze dat wel aangetekend zenne

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
        als ge paar keer uw boetes nie betaalt dan zenden ze dat wel aangetekend zenne
        Ja dan wel

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden! Geldt dat eigenlijk ook als je een zware verkeersovertreding begaat, waarvoor je moet voor de rechter verschijnen? Ik neem aan dat een dagvaarding aangetekend verstuurd wordt, maar moet je niet op voorhand een PV ontvangen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kratos Bekijk Berichten
            Bedankt voor jullie antwoorden! Geldt dat eigenlijk ook als je een zware verkeersovertreding begaat, waarvoor je moet voor de rechter verschijnen? Ik neem aan dat een dagvaarding aangetekend verstuurd wordt, maar moet je niet op voorhand een PV ontvangen?
            Dagvaarding = aangetekend klopt , maar je krijgt wel eerst uw PV gewoon met de post

Comment

Voorkomen is een leuke bruine brief,althans bij mij (politierechtbank)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                Voorkomen is een leuke bruine brief,althans bij mij (politierechtbank)
                Heb nog 1 tegoed binnenkort

Comment

Als het een dagvaarding is, zou deze in principe door een deurwaarder moeten worden overhandigd (zo was het bij mij toch de laatste keer).

Maar die komt idd zelden "uit het niets" ze zullen altijd eerst vragen of u bestuurder was en of u eventueel een minnelijke schikking zou aanvaarden. En dan meestal ook de vraag in welke taal u zich wenst uit te drukken voor het gerecht :-p

Ik had een boete geprotesteerd met een motivatiebrief en werd daarna door de deurwaarder vriendelijk uitgenodigd.

Ik zou er ni slecht van slapen, morgen langs de post en dan weet je gelijk waarop en waaraf.
                  Vergeet ons zeker ook niet in te lichten
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                    Als het een dagvaarding is, zou deze in principe door een deurwaarder moeten worden overhandigd (zo was het bij mij toch de laatste keer).

Maar die komt idd zelden "uit het niets" ze zullen altijd eerst vragen of u bestuurder was en of u eventueel een minnelijke schikking zou aanvaarden. En dan meestal ook de vraag in welke taal u zich wenst uit te drukken voor het gerecht :-p

Ik had een boete geprotesteerd met een motivatiebrief en werd daarna door de deurwaarder vriendelijk uitgenodigd.

Ik zou er ni slecht van slapen, morgen langs de post en dan weet je gelijk waarop en waaraf.
                    Vergeet ons zeker ook niet in te lichten
                    klopt, deurwaarder komt die afgeven

Comment

ne C4 sturen ze ook meestal aangetekend op, niet om u ongerust te maken ofzo hoor

Comment

Of als je gewonnen hebt met de Euromillions. Normaal komen ze dat persoonlijk zeggen maar als je toevallig niet thuis was sturen ze daarna een aangetekend schrijven. Dus goedgemutst gaan slapen vanavond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Of als je gewonnen hebt met de Euromillions. Normaal komen ze dat persoonlijk zeggen maar als je toevallig niet thuis was sturen ze daarna een aangetekend schrijven. Dus goedgemutst gaan slapen vanavond.
                          hehe, deze vind ik t leukst
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Moet je dan niet eerst meedoen met Euromillions???

Comment

Moet je daar nog uw naam en adres op invullen?

Een aangetekend schrijven kan ook omdat één van uw buren een bouwaanvraag ingediend heeft, of een onderneming uit uw buurt een milieuaanvraag....
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

allemaal nie panikeren.

ik krijg regelmatig van die brieven en denk dan ook altijd het ergste.
                                de laatste keren was:
                                -idd bouwvergunning, ikzelf had die maanden terug al ingevuld en ze werken hier zo rap in belgie da ik het zelfde al vergeten was.
                                -een factuur de ik nooit gekregen had en de herrinering was direct aangetekend.
                                -facteur die zich eens gemist had en op 1 aangebeld had ipv 1A (moeite nemen voor de geaddresseerde naam op te schrijven had die niet gedaan)
                                -ik de eindafrekening van het water vergeten betalen (per ongeluk was da blad ook bij de 'betaalde' hoop terecht gekomen ipv de 'te betalen')

dus no paniek, ge hebt waarschijnlijk niks mispeuterd.
                                t was bij mij wel ff schrikken als de recherche ineens aan mijn deur stond en achter mijn naam vroeg. dan staat ge toch met schrik aan u benen als ge vraagt wat ge mispeuterd hebt (en had de dag ervoor als eens goe naar huis gevlogen met den auto). t was dan gewoon adrescontrole van mijn vriendin vroeger (die is buitenlandse en dan komt niet zomaar de lokale agent langs, maar de recherche)

Comment

Op het bericht van de postbode staat een trackingnummer. Dat even op de site van de post ingeven en ge weet al van waar de brief komt (afgiftekantoor). Een aangetekend schrijven is trouwens een wettelijk middel om aan te tonen dat je iets ontvangen hebt. Dat bericht van de postbode is geen bewijs. Is onlangs nog op het Gerecht in Mechelen ter sprake geweest. Gedagvaarde zei dat hij geen bericht van de postbode van een aangetekend schrijven had ontvangen en zo niet wist dat er een aangetekend schrijven voor hem was. Aangetekend schrijven was terug naar afzender gegaan als niet bezorgd. Zaak is dan door de Rechter verworpen en gedagvaarde is vrijuit gegaan.

Comment

Ik heb ook net zo'n aangetekend schrijven ontvangen, bleek van de belastingen te zijn, omdat ik een inkomst van 150 euro was vergeten aan te geven (wordt bestraft met een boete van 10%).
                                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                      Ik heb ook net zo'n aangetekend schrijven ontvangen, bleek van de belastingen te zijn, omdat ik een inkomst van 150 euro was vergeten aan te geven (wordt bestraft met een boete van 10%).
                                      15 € boete.... aangetekend schrijven kost 6€, iemand is daar dan een half uur mee bezig geweest .... ze maken verlies op die 15€, die pipos...

Comment

En, was het iets autogerelateerd?
                                        2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                        2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                        2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                        1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                        1967 Volvo 123 GT

Comment

Working...
                                        X