Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat de politie me heeft geflikt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mijn vader heeft ook eens zoiets raars meegemaakt.
    De politie(een anonieme volvo) reed op de E40 richting Brussel rond een uur of 3 s'nachts op een 2vaks waar zij heel de tijd links reden.
    Mijn vader gaat er achter rijden en legt zijn pinker naar links aan ze doen niets mijn vader gaat rechts rijden ze blijven nog altijd links rijden. Hij gaat er weer achter rijden en phart een paar keer ze blijven nog altijd links rijden dan gaat mijn vader weer rechts rijden om ze rechts voorbij te steken en beginnen ze plots te versnellen. Uiteindelijk gaan ze links rijden en duwt mijn vader een keer door tot ze daar plots ook zijn met hun blauwe lichten aan.
    Ook papieren en rijbewijs moeten geven een preek gekregen ze gingen de boete opsturen. Mijn vader de dag erachter naar de bureau geweest waar het gebeurd was en heel zijn verhaal dat ze het hadden uitgelokt enz.
    Dan uiteindlijk een boete van 50€ moeten betalen.

Comment

Je had ook hard op je rem kunnen trappen. Alleen dan had je gelijk .

Comment

Ik denk dat de titel die je aan dit topic gaf niet correct is?? het is eerder wat je jezelf hebt geflikt?? de wet laat duidelijk toe dat wanneer je een inhaalbeweging uitvoert mag versnellen maar op de snelweg is dit eerder dat wanneer je tegen 100p/u een vrachtwagen voorbij wil je tot bv 130p/u mag gaan en daar zal de politie niet over lullen. Het feit dat je 150 hebt gereden wijst wel degelijk op een overtreding en natuurlijk mag er niemand zo kort op je bumper kleven maar het is maar hoe je er als chauffeur mee omgaat. zelf rij ik dagelijks over de €313 en heb ik ook wel eens zulke kontlikkers aan m'n bumper hangen en de truc is om er gewoon geen attentie aan te geven dus je snelheid gewoon aanhouden want wanneer je mee gaat versnellen denk de andere partij dat je het spel mee wil spelen een waar en tegen welke snelheid dat eindigd weet je niet?? mijn oplossing voor hardnekkige bumperklevers is dat ik gewoon mijn ruitsproeierbakje leegspuit op dat moment en hopelijk is het dan net zomer zijn voorruit vol vliegen en geen druppel water in zijn ruitenwisserbakje :-))
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Ik zou zeker klacht indienen bij het comité P. Probleem is wel dat het jou woord tegen dat van hen is en dat ze als beëdigde ambtenaar altijd geloofd worden voor een rechtbank. Anderzijds mag dit je zeker niet tegenhouden want als niemand hier iets tegen doet dan blijven die cowboys hun kloterijen verderzetten.

Comment

veel bla bla, weinig boem boem

als je de PV krijgt, schoon terug schrijven (samen met nummerplaats auto) en dat zal wel verticaal geklasseerd worden. Even erbij vermelden dat de lokale wijkagent zeker mag langskomen voor meer uitleg en briefke naar Comm P (met nummerplaat) en klaar is kees
            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Je had ook hard op je rem kunnen trappen. Alleen dan had je gelijk .
              Neen, want nodeloos remmen, zonder enige aanleiding is verboden.
              Zeker als er iemand achter je zit.

Comment

Hmm, cowboys Dit krijgen ze nooit hardgemaakt. Er zijn hierboven genoeg manieren vermeld om het aan te klagen, kies er een of meerdere uit en laat het er niet bij zitten. 't Is niet omdat ze beëdigd zijn en in functie, dat ze geen fouten kunnen maken. En dit klinkt toch echt als een fout.

Comment

Normaal gezien zouden ze toch de nummerplaat van die golf moeten hebben!

Comment

heh, dat is effenaan fout.
                    ik zou Comite P inlichten. ze moesten maar hun zwaailicht direct aangestoken hebben, en vooral zich niet op jou afreageren omdat ze die Golf kwijt zijn.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder verloopt, ga doen wat de lokale me vertelde: wachten tot de boete binnen is zodat alles op papier staat en de desbetreffende agenten hun verhaal niet meer kunnen veranderen, dan comité P inlichten & protest indienen tegen de boete, alsook eens kijken hoe het zit met die ijking.
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Als ik zo een zaken lees begin ik er altijd aan te denken camera's vooraan en achteraan in de auto te plaatsen, dan heb je tenminste bewijzen.
                        Een knopje dat de remlichten bedient zonder dat je ook effectief remt lijkt me ok wel iets intressants
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

De ijking zal wel in orde zijn. Al de anonieme BMW's zijn recent geijkt.

Er zijn 2 kanten aan een verhaal. Ik zou gewoon dokken. Een procedure starten kost je een veelvoud van de boete met nog eens het risico op een hogere boete. De kans dat de rechtbank u gelijk heeft is quasi nihil. 't Materiaal is perfect want 't is nieuw. Moest het 1 van de 405kes zijn met 3l V6 ok tot daar toe. Maar ik denk dat die ondertussen allemaal ergens in Afrika zitten. Wat ook goed is voor de WPR, die dingen waren op.

Moraal van 't verhaal BMW E90 Sedan of 1 serie 123D (Leuven) = oppassen geblazen.

'k Denk dat je door in te voegen die mannen een ferme kloot hebt afgetrokken.
                          Last edited by Alfa-Beemer; 29/10/2012, 00:09.
                          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Gewoon hun beelden opvragen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              ik geloof dat er een regel bestaat dat de politie alles mag doen om hun werk te doen
                              Zever!

hier zal je niets voor krijgen, believe me. Qua ijking zou ik wel oppassen. Lokale doet dat niet maar de federale wel. De 325d en 123d bij de federale zouden dit wel eens kunnen hebben.

maak je alleszins niet teveel zorgen.
                              BMW 118D E87 M-pack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Gewoon hun beelden opvragen...
                                130 € boete... . Betaal dat gewoon. Al die miserie in gang zetten zal u meer geld en tijd kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                  Niet waar, politie mag geen overtredingen uitlokken. En als ze dat zouden mogen, komaan wat voor een onnozel spel is dat dan?
                                  De politie was anoniem, heeft zich geen enkel moment kenbaar gemaakt dus zij pleegden ook een misdrijf.
                                  Ook de manier waarop ze mij behandelden toen ze mij aan de kant hebben gezet toont van weinig respect, complete cowboystijl en het gevoel dat ze met alles wegkomen.
                                  Was je een allochtoon geweest kon je hen een proces aandoen wegens racisme, zij geschorst wegens ongehoord gedrag en jij kwam er zo vanaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                    Was je een allochtoon geweest kon je hen een proces aandoen wegens racisme, zij geschorst wegens ongehoord gedrag en jij kwam er zo vanaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Als ik zo een zaken lees begin ik er altijd aan te denken camera's vooraan en achteraan in de auto te plaatsen, dan heb je tenminste bewijzen.
                                      Een knopje dat de remlichten bedient zonder dat je ook effectief remt lijkt me ok wel iets intressants
                                      bij mijn volvo lukt dit perfect.
                                      gewoon de linkervoet lichtjes op de rem laten rusten en het licht brandt al...
                                      met rechts kan je dan gewoon blijven gas geven.

greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        bij mijn volvo lukt dit perfect.
                                        gewoon de linkervoet lichtjes op de rem laten rusten en het licht brandt al...
                                        met rechts kan je dan gewoon blijven gas geven.

greets
                                        Bij mijn Saxo lukte dat ook altijd, bij de C4 ook wel, maar het is net iets nipter met effectief wel of niet te remmen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                          130 € boete... . Betaal dat gewoon. Al die miserie in gang zetten zal u meer geld en tijd kosten.

Typisch Vlaamse -betaal gewoon voor de minste miserie- mentaliteit. Je kan hier best loodzwaar tegenin gaan want jij of ik zijn misschien de volgende.

Comment

Working...
                                          X