Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat de politie me heeft geflikt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Nee hoor,zet ik gewoon m'n blauwe zwaailichten en sirene aan ,en dan kunnen ze niet rap genoeg naar rechts invoegen;altijd grappig om zien...
    Ik hoop dat je dat niet meent, want dat is HEEL belachelijk gedrag!
    Die flikken denken echt dat ze alles mogen en kunnen he
    Leren ze dat op de politieschool?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
      Vraag me af wrm je u zonodig nog moest voor de aanstormende anonieme gooien ,maar helaas zie je dat meer en meer ook op gewestwegen ,ze zien u aankomen en zeggen bij hun eigen,diene eens rap doen remmen se de hooligan,en tuffen ze maar rustig door met hun soepotokes ,liefst nog aan 10/uur minder dan toegelaten,maar dit is dan weer voor een ander topic

Hoe luidt het spreekwoord ook alweer:wie z'n g*t verbrandt ,moet op de blaren zitten,had je 5sec.gewacht ,had je u zelf veel frustratie en geld bespaart ;
      Als je meer rijdt dan de toegestane snelheid moet je bij mij niet komen piepen. Het zijn niet zij die te traag rijden, maar jij die te hard rijdt. Ok, aan 100 links voorbijgaan is te veel van het goeie. Maar 120 mag geen bezwaar zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        Welke goede argumeneten volgens U (en dan op z'n minst ook eerlijk blijven) mogelijk scenario volgens mij:
        Rechter: "Heeft U te snel gereden?"
        U: "Ja, maar die anonieme politie wagen achter mij reed veel te dicht"
        Rechter: "U geeft dus de overtreding toe"
        U: "Ja, maar..."
        Rechter: "Wist U toen U de overtreding beging dat het een politievoertuig was?"
        U: "Nee, maar....
        Rechter: "Oké, U liet zich uitdagen tot een snelheidsrace boete: € 130, 8 dagen rijverbod, gerechtskosten + slachtofferhulp"
        U: "Ja, maar"
        Rechter: "Geen maar U heeft zelf de overtreding toe, volgende zaak"

Dus opletten dat het niet nog veel duurder wordt.
        Al ooit eens voor een politiechter gestaan? Zo herinner ik het mij alvast niet.

Comment

Een goede tip die ik u kan geven .

aangezien ik voor men werk veel op de baan ben ;heb ik deze jongens ook tegen gekomen.

wat je had moeten doen is nummerplaat noteren van de wagen type model zoals je reeds vernoemde,

deze agenten zijn zeer onbeschoft en gaan smerig te werk ....

volgende keer moet je u niet bang laten maken door woorden als

we nemen u rijbewijs mee en dan stopt het voor u ...
          ook jij als burger hebt rechten en plichten

ik zou een klacht neer leggen bij comide P
          + een aangetekend brief schrijven naar burgemeester van die gemeente waar je staande bent gehouden.

deze wagen anoniem voertuig ( wegenpolitie) beschikt niet over een camera +radar

ps mij hebben ze ook eerst 5klm gevolgd
          maar dit had ik allang door !! er werd geen sirene gebruikt om mij te doen stoppen
          ik heb hun laten stoppen waarop vervolgens de kerstverlichting aangezet werd .

ik ben die 2 pipo's tegen hoogere snelheden voorbij gevlogen en geloof mij
          heb amper 100euro betaald
          en we spreken hier niet over 130klm per uur .

nog een tip
          laat camera's in u wagen plaatsen vooraan + achter
          dan hebte bewijs voor de volgende keer .
          Last edited by ; 31/10/2012, 05:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Als je meer rijdt dan de toegestane snelheid moet je bij mij niet komen piepen. Het zijn niet zij die te traag rijden, maar jij die te hard rijdt. Ok, aan 100 links voorbijgaan is te veel van het goeie. Maar 120 mag geen bezwaar zijn.
            Inderdaad, als je rijdt wat je mag rijden, en rijdt wat je moet rijden, moet het sneller achterop komend verkeer zich maar een seconde of 2 inhouden, je voet even van het gaspedaal nemen is geen "crime". Trouwens voor mij rijden er gewoonlijk ook nog auto's die tegen minder dan 124 over de weg bollen.

(=indianenverhalen)Nee, ik ook niet , maar heb dan ook nog nooit voor een snelheidsovertreding voor de politierechtbank mogen komen.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Neen natuurlijk herinner je je dit zo niet was ook als karikatuur bedoeld op wat een mogelijke gang van zaken zou kunnen zijn. (Hoewel ik nog steeds geloof dat dit indien het voor de rechtbank zou komen de meest waarschijnlijke gang van zaken zou zijn, en neen niet letterlijk te nemen natuurlijk maar de geest van de zaak).
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volonte Bekijk Berichten
                Ik weet niet hoe uw rijstijl is,
                maar ik rijd niet graag in iemand zijn weg,
                en heb bijgevolg ook zelf niet graag dat iemand in mijn weg rijdt...

Maw, als je iemand wil inhalen, kijk je eerst in uw spiegel,
                en als er iemand afkomt die sneller rijdt,
                WACHT dan in godsnaam efkes tot die mens is gepasseerd ipv hem te hinderen...

Als er iemand op 5m voor u er nog tussen wilt, dan heb je volledig gelijk. Maar stel dat ik op het rechterrijvak 120km/u rijd en een vrachtwagen nader, dan ga ik echt niet wachten op diegene die 100m of verder achter mij sneller aan het rijden is om die vrachtwagen in te halen. En als dan blijkt dat er voor die ene vrachtwagen nog meer vrachtwagens rijden, tjah, dan gaat die achter mij toch even van het gas moeten. Als ik ruimte heb om rechts terug in te voegen, doe ik dit ook. Indien er geen ruimte is, pech...

Ik heb ook liever niet dat iemand "in mijn weg rijdt", maar bon, je bent nu eenmaal niet alleen in het verkeer...

Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                Dan moet jij 's avonds in de spits eens op de E34 Antwerpen - Turnhout rijden (of alle andere tweebaansautosnelwegen). Als ik zou handelen zoals jij zegt zou ik de volle 40 km achter een vrachtwagen hangen tegen 90.

Als er ruimte tussen twee vrachtwagen is probeer ik altijd naar rechts te gaan, en gegarandeerd dat er dan een treintje van 20 wagens is die me lichtjes sneller inhaalt zodat ik weer vastzit achter die vrachtwagen.
                E313 is nog zo'n leuk voorbeeld.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Inderdaad, als je rijdt wat je mag rijden, en rijdt wat je moet rijden, moet het sneller achterop komend verkeer zich maar een seconde of 2 inhouden, je voet even van het gaspedaal nemen is geen "crime". Trouwens voor mij rijden er gewoonlijk ook nog auto's die tegen minder dan 124 over de weg bollen.
                ²²²²

Comment

Voor de duidelijkheid: de politie - dwz de persoon - mag wél de verkeersregels overtreden als het nodig is in hun dienstuitoefening. Dus daar kan je niks over zeggen, al zijn ze anoniem. Het is ook niet onze job om politie te spelen en daarmee wil ik ook zeggen: je - correct - rijgedrag niet laten beinvloeden door de overtredingen van anderen. Politie of niet.

Sirene én zwaailicht maakt van het politievoertuig een voorrangsvoertuig, en dat betekent dat je uit de weg moet voor hun. Anders niet.

Nu natuurlijk is dit geval redelijk beu, ze zenden een erg gemengde boodschap door in u gat te camperen met als boodschap => laat ons erlangs, en als je dat dan doet is het ook niet goed. Iets waar eerder sommige vrouwen kampioen in zijn... Wat doe je daaraan? Wees een man, en sta voor je actie. Dus nu boete en schuldig => betalen (tenzij de boete ongeldig is he). En leer je les.

Kwestie van verkeerssamenspel: wat beu is zijn mensen die enkel denken rechten te hebben en geen plichten. Hier: het "recht" om in te halen vs. het "recht" om door te rijden. Wie wint? Gewoon rekening met elkaar houden, wat geduld hebben, en nog meer geduld hebben als de andere een heethoofd is... ook daar kan je weinig aan doen. Tenzij...

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Als ik zo een zaken lees begin ik er altijd aan te denken camera's vooraan en achteraan in de auto te plaatsen, dan heb je tenminste bewijzen.
                  Doe dat, je bent effectief meer op uw gemak en let ook meer op je eigen rijden. Heb ik sinds 4 jaar, en nu met de laatste lichting dashcams hoef je er niks voor te doen, installeren en vergeten (gekocht op ebay):
                  Last edited by Onehp; 01/11/2012, 09:42.
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten

Doe dat, je bent effectief meer op uw gemak en let ook meer op je eigen rijden. Heb ik sinds 4 jaar, en nu met de laatste lichting dashcams hoef je er niks voor te doen, installeren en vergeten (gekocht op ebay):
                    http://blackvue.com/en/contents/sub1.asp?idx=7
                    Is dat materiaal wettelijk bruikbaar! Botst het niet met de wetgeving op de privacy?

Comment

Is dat materiaal wettelijk bruikbaar! Botst het niet met de wetgeving op de privacy?
                      Filmen mag, wat je ermee doet, publicatie, is een andere vraag die je dan altijd best stelt.
                      Maar beter iets gefilmd en deze vraag moeten stellen, dan niks en woord tegen woord - in het ergste geval tegen een dikke leugenaar met meer macht dan jij
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Wat een onzin hier man...
                        Dingen die hier gezegd worden, zoals zeggen dat je een uitgebreide verklaring wil afleggen, en dat ze dan verplicht zijn die te akteren... Daarna MOET de wijkagent langskomen... En iedereen hier kent blijkbaar de exacte uitrusting van het voertuig, alsook wanneer dergelijk voertuig geijkt is.
                        En straffe verhalen zijn hier ook niet vreemd, zoals dreigen met Comité P en een schrijven naar de burgemeester. Best grappig eigenlijk.

Wat mij het meest laat twijfelen aan het verhaal is dat ze zogezegd hebben voorgesteld dat je onmiddellijk kon betalen. Dat zal u nooit voorgesteld worden, toch niet indien u bent ingeschreven in België. Vanaf dan heb ik mijn twijfels bij het hele verhaal, en besef ik heel goed dat hier een éénzijdig verhaal wordt verteld. En ik oordeel liever niet voordat ik beide kanten heb gehoord, misschien iets wat ook voor anderen nuttig kan zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woetie20 Bekijk Berichten
                          Vanaf dan heb ik mijn twijfels bij het hele verhaal, en besef ik heel goed dat hier een éénzijdig verhaal wordt verteld. En ik oordeel liever niet voordat ik beide kanten heb gehoord, misschien iets wat ook voor anderen nuttig kan zijn...
                          Ehm sure, ik ga daar echt over liegen? Hij vroeg mij om nu te betalen of op te sturen waarop ik zei dat ze dat mochten opsturen. Boete was 130 euro. En nee dit is geen eenzijdig verhaal want zoals ik al 4681864 keer hierboven toegaf dat het ook MIJN fout is dat IK te snel reed, maar dan nog moeten ze niet in mijn gat plakken en onbeleefd doen als ze mij tegenhouden.
                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                            de wet laat duidelijk toe dat wanneer je een inhaalbeweging uitvoert mag versnellen
                            Say What? Zelf uitgevonden of zo?

Ikke wel en geloof me, het is soms nog erger.
                            Ik heb daar nog een trauma van en mijn geloof in het rechtsbestel in België is serieus naar de kloten.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

ik heb de boete binnen:
                              de uiterste geldigheidsdatum voor de gebruiksvergunning van het radartoestel: 04-03-2012
                              bye bye boete
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

En dat was een bmw? Dus al die 3 series hebben toestellen aan boord die ze gebruiken maar niet meer geijkt zijn... Goed bezig

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  En dat was een bmw? Dus al die 3 series hebben toestellen aan boord die ze gebruiken maar niet meer geijkt zijn... Goed bezig
                                  da niet alleen, het toestel in deze bmw is van 1991(!!)
                                  Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                    ik heb de boete binnen:
                                    de uiterste geldigheidsdatum voor de gebruiksvergunning van het radartoestel: 04-03-2012
                                    bye bye boete
                                    Prachtig.
                                    Miljoenen innen aan boetes, maar er toch niet in slagen om hun gerief te onderhouden.

Comment

In die BMW's zitten geen toestellen. Die BMW's hebben een geijkte teller door op een afgesloten stuk vliegveld tegen verschillende snelheden voorbij een multanova te vliegen. De ijking op de papieren is die van de multanova, en die dingen kunnen al vrij oud zijn maar horen om de 2 jaren geijkt te worden. En eens die toestellen geijkt zijn, hoort natuurlijk ook de wagen opnieuw geijkt te worden.

Je kan riskeren op basis hiervan de boete aan te vechten, maar een agent die wakker is en zin heeft zorgt ervoor dat de wagen snel terug geijkt raakt, en in een aanvullend PV aangeeft dat de wagen aan identiek dezelfde snelheid op de kilometerteller een snelheid vertegenwoordigde die gemeten is met een geijkte multanova.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                        ik heb de boete binnen:
                                        bye bye boete
                                        Hoeveel bedraagt de boete ? En leggen ze u nog iets anders ten laste ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Je kan riskeren op basis hiervan de boete aan te vechten, maar een agent die wakker is en zin heeft zorgt ervoor dat de wagen snel terug geijkt raakt, en in een aanvullend PV aangeeft dat de wagen aan identiek dezelfde snelheid op de kilometerteller een snelheid vertegenwoordigde die gemeten is met een geijkte multanova.
                                          kan niet meer, ik heb de pv binnen dus hij kan er niks meer aan veranderen
                                          blijkbaar zijn ze ook verplicht de papieren va de ijking mee op te sturen, want die zitten er ook in:
                                          - vergelijkende snelheidstest voertuig
                                          -ijkcertificaat
                                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
                                          X