Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat de politie me heeft geflikt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat een redeneringen hier allemaal.
    Missen is menselijk, en dat geeft nog altijd niet het recht om de TS uit irritatie een boete te geven terwijl ze in zijn kont zaten te duwen.

Als het zo dringend was, konden ze hun kerstverlichting aanzetten.
    Last edited by Bairy; 29/10/2012, 15:09.

Comment

het sneller voertuig op een normale manier zijn snelheid te laten minderen.
      Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
      Dude,echt ,mag ik de reden weten waarom je dat zou doen??,maar we wijken af
      Je hebt mijn bedoeling verkeerd begrepen (waarschijnlijk heb ik het verkeerdelijk uitgedrukt hoor maar het klinkt beter als het mijn fout niet is) wat ik dus bedoel is als er plaats genoeg is (zoals TS schreef 300m tussen zijn voertuig en sneller voertuig) dan kun je toch onmogelijk verwachten dat iemand op z'n rem gaat staan achter een rijtje vrachtwagens blijft hangen omdat de ander nu persé nog sneller wilt.
      PS 300m tussenafstand voertuig 1 120km/u en voertuig 2 180km/u duurt het 18 seconder voor voertuig 2 voertuig 1 ingehaald heeft (indien hij z'n snelheid blijft behouden), lijkt mij eerder een normale reactie dus dat je dan wel al aan het inhalen begint, (voertuig 2 zal niet veel moeten remmen indien hij z'n gas lost als hij ziet dat voertuig 1 zich naar het linkse vak begeeft) en dit heeft niets te maken met het willen hinderen van een sneller voertuig maar gewoon vlot zelf willen doorrrijden...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

In het vervolg kun je aan de betreffende agent zeggen dat je een uitgebreide
        Verklaring wil afleggen en dan doe je gans het verhaal onmiddellijk in hetzelfde PV.
        De verbalisanten zijn daartoe verplicht maar doen dit uiteraard niet graag.
        Dan heb je veel kans dat ze een toontje lager zingen...

Comment

Op die manier,maar dessalniettemin zou de ts zijn topic niet beter aanpassen tot:Wat ik mezelf heb geflikt??

Ik zou 130€betalen&case closed,aanzie het als leergeld en de volgende X 2keer nadenken ....
          Last edited by ; 29/10/2012, 15:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
            Wat een redeneringen hier allemaal.
            Missen is menselijk, en dat geeft nog altijd niet het recht om de TS uit irritatie een boete te geven terwijl ze in zijn kont zaten te duwen.

Als het zo dringend was, konden ze hun kerstverlichting aanzetten.
            Heb je een punt,of zoals ik meermaals doe,de sirene 2sec.aanzetten

Comment

danku voor de politie achter mij uit te halen :-) :-p

Comment

Het is toch niet logisch, als ze die golf aan het volgen/filmen zijn, dat ze de lichten en de sirene moeten aanzetten om anderen te verwittigen want dan is die golf ook verwittigd en zal zijn rijgedrag wel aanpassen. Het zijn toch nog altijd "anonieme" wagens waarover we spreken, om laagvliegers en andere overtreders op heterdaad te betrappen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                  130 € boete... . Betaal dat gewoon. Al die miserie in gang zetten zal u meer geld en tijd kosten.
                  ben maar ne student, voor mij is da veel geld, das een weekendje werken!
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ik vind het ook overdreven van de politie. Je kan toch moeilijk verwachten dat iedereen op z'n rem gaat staan om de snelrijders te laten passeren? Is natuurlijk wel vervelend dat het op een 2vaks baan was.

Ze hadden maar ff hun zwaailichtjes moeten aanleggen zodat hij desnoods kon invoegen tussen de vrachtwagens.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.
                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Aan iedereen die hier heeft gereageerd:
                      - 130 euro is veel want ik ben student
                      - ik ben géén asociale rijder, ik hou ALTIJD rekening met anderen in het verkeer, ik ben ruim voor die camions ook al naar links gegaan, zodat die BMW zàg dat ik op zijn rijstrook reed en op een NORMALE manier kon afremmen, dat deed hij dus NIET.
                      -Ik kon NIET invoegen tussen de vrachtwagens, die reden te dicht tegen elkaar en ik smijt mij daar niet tussen, ik weet dat die mensen da nie graag hebben(zoals ik al zei, ik hou rekening met anderen)
                      - Ik WEET dat IK fout was door te versnellen tot 150 per uur, MAAR ik deed dat ook alleen zodat die bmw voorbij kon.
                      Mij gaat het er om dat die in mijn gat zitten duwen & onbeleefd zijn en dan nog alles op mij steken.
                      Als normale mens hou je afstand & zeker als agent(voorbeeldfunctie) als deze dat vertikt, dan zal ik er alles aan doen om deze boete terug te draaien.
                      - ze hadden verschillende manieren om mij te waarschuwen. als die achter mij rijden en ze steken hun sirene aan of hun lichten in hun nieren eventjes dan zou ik uit te weg gaan, die golf was toch al serieus ver dus het is niet dat deze dat kan horen en al zien evenmin aangezien ik er nog voor rijd.

-IK BEN INDERDAAD FOUT, maar de politie minstens even zwaar door hun acties
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        Je hebt mijn bedoeling verkeerd begrepen (waarschijnlijk heb ik het verkeerdelijk uitgedrukt hoor maar het klinkt beter als het mijn fout niet is) wat ik dus bedoel is als er plaats genoeg is (zoals TS schreef 300m tussen zijn voertuig en sneller voertuig) dan kun je toch onmogelijk verwachten dat iemand op z'n rem gaat staan achter een rijtje vrachtwagens blijft hangen omdat de ander nu persé nog sneller wilt.
                        PS 300m tussenafstand voertuig 1 120km/u en voertuig 2 180km/u duurt het 18 seconder voor voertuig 2 voertuig 1 ingehaald heeft (indien hij z'n snelheid blijft behouden), lijkt mij eerder een normale reactie dus dat je dan wel al aan het inhalen begint, (voertuig 2 zal niet veel moeten remmen indien hij z'n gas lost als hij ziet dat voertuig 1 zich naar het linkse vak begeeft) en dit heeft niets te maken met het willen hinderen van een sneller voertuig maar gewoon vlot zelf willen doorrrijden...
                        Heb het hier eerst even afgewacht, altijd leuk om de vele reacties te lezen.

-Als je dan van vak veranderd is dit voorrangsnegatie, volgens Wooter...
                        -akkoord.

Vermits ik altijd op CC 124 rij op de snelweg, zou ik voor niemand versnellen, ze hadden hun kerstverlichting maar moeten aansteken. En als het een gewoon voertuig zou zijn en nog wat moeilijk zou doen, gaat de CC met telkens één tik naar beneden. Als er mogelijkheid is zal ik wel zo snel mogelijk terug invoegen. Tuurlijk vindt de hardrijder dit asociaal, want hij bepaald de regels...

Best PV afwachten, naar gelang het bedrag, overwegen om niet te betalen maar voor de politierechtbank te kiezen. Als je met goede argumenten afkomt, eerlijk en overtuigend bent, dan ga je enkel de gerechtskosten moeten betalen.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          ....Best PV afwachten, naar gelang het bedrag, overwegen om niet te betalen maar voor de politierechtbank te kiezen. Als je met goede argumenten afkomt, eerlijk en overtuigend bent, dan ga je enkel de gerechtskosten moeten betalen.
                          Welke goede argumeneten volgens U (en dan op z'n minst ook eerlijk blijven) mogelijk scenario volgens mij:
                          Rechter: "Heeft U te snel gereden?"
                          U: "Ja, maar die anonieme politie wagen achter mij reed veel te dicht"
                          Rechter: "U geeft dus de overtreding toe"
                          U: "Ja, maar..."
                          Rechter: "Wist U toen U de overtreding beging dat het een politievoertuig was?"
                          U: "Nee, maar....
                          Rechter: "Oké, U liet zich uitdagen tot een snelheidsrace boete: € 130, 8 dagen rijverbod, gerechtskosten + slachtofferhulp"
                          U: "Ja, maar"
                          Rechter: "Geen maar U heeft zelf de overtreding toe, volgende zaak"

Dus opletten dat het niet nog veel duurder wordt.
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Welke goede argumeneten volgens U (en dan op z'n minst ook eerlijk blijven) mogelijk scenario volgens mij:

Rechter: "Heeft U te snel gereden?"
                            U: "Ja, maar die anonieme politie wagen achter mij reed veel te dicht"
                            Rechter: "U geeft dus de overtreding toe"
                            U: "Ja, maar..."
                            Rechter: "Wist U toen U de overtreding beging dat het een politievoertuig was?"
                            U: "Nee, maar....
                            Rechter: "Oké, U liet zich uitdagen tot een snelheidsrace boete: € 130, 8 dagen rijverbod, gerechtskosten + slachtofferhulp"
                            U: "Ja, maar"
                            Rechter: "Geen maar U heeft zelf de overtreding toe, volgende zaak"

Dus opletten dat het niet nog veel duurder wordt.
                            Zo KAN het er aan toegaan, maar dat hangt vooral van jezelf af.
                            Je mag je uitleg zoiezo plegen, al de rest is afhankelijk van je verleden, je voorkomen, je uitleg en je kennis van de wegcode. Ik zou het ervoor overhebben als het bedrag me te hoog is. Vermits hij het kenteken van het anoniemvoertuig heeft en deze zich niet kenbaar hadden gemaakt dat ze politie waren is voor hem al een stap in de goede richting.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zo zal het er hoogstwaarschijnlijk aan toe gaan.

Was de overtreding in 't gerechtelijk arrondissement van Dendermonde? Zo ja, betaal dan maar zeker. De politie rechtbank is niet mals voor snelheidsovertreders.
                              Last edited by Alfa-Beemer; 29/10/2012, 19:56.
                              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                130 € boete... . Betaal dat gewoon. Al die miserie in gang zetten zal u meer geld en tijd kosten.
                                Dat vind ik er ook van. In uw eigen denkt ge klojo's. Gewoon beleefd zijn en kort ja of neen antwoorden. Niets verplicht u om meer dan dat te zeggen. Doen of het u geen bal intresseert. En als ze beginnen een preek te doen gewoon laten zagen. Op het einde komt dan het dreigement met een boete. Gewoon zeggen stuur maar op. Een macho agent kunt ge enkel op stang jagen door beleefd te blijven en doen alsof ge geen seconde van een boete of wat dan ook zult wakker liggen. En laat daarna de wijkagent ook maar zijn werk doen. Hij zal moeten langs komen om de papieren te helpen invullen.

Comment

Allee,tis de fout van de flikken dus..,en aan de regels houden,ok ,maar aan de regels houden betekent niet van ,ah der komt er weer ene aan met overdreven snelheid ,zal me eens rap voor zijn neus gooien (zoals ik reeds meermaals ondervonden heb op de N60)...

btw ,de ts kon zich ook asap rechts invoegen tss de camions ,niet echt aan te raden,maar die moeten zich ook aan de regels houden en 50m tussenafstand bewaren...
                                  Vraag me af wrm je u zonodig nog moest voor de aanstormende anonieme gooien ,maar helaas zie je dat meer en meer ook op gewestwegen ,ze zien u aankomen en zeggen bij hun eigen,diene eens rap doen remmen se de hooligan,en tuffen ze maar rustig door met hun soepotokes ,liefst nog aan 10/uur minder dan toegelaten,maar dit is dan weer voor een ander topic

Hoe luidt het spreekwoord ook alweer:wie z'n g*t verbrandt ,moet op de blaren zitten,had je 5sec.gewacht ,had je u zelf veel frustratie en geld bespaart ;

Dus iedereen die 120km/u rijdt op de autosnelweg mag enkel en alleen inhalen als er zeker weten niemand anders die sneller rijdt nog maar z'n voet van 't gaspedaal moet halen, ook al rijdt er 'n rij van 8 vrachtwagens op't rechterrijvak? Ik rij zelf ook meestal (iets) sneller dan 120km/u, maar als er dan iemand is die zich aan de snelheid houdt en een trager voertuig wil inhalen langs het linkse rijvak, tjah, dan kan het wel eens voorvallen dat ik moet afremmen... Jij moet ook als één brok frustratie in je wagen zitten als je je opjaagt iedere keer je je voet van het gaspedaal moet halen .

Comment

Ik heb de indruk dat het liedje van Boudewijn de Groot terug opgang maakt. De eenzame fietser. Daarin komt toch het gezegde van: met een bord voor zijn kop ? Er zijn er precies veel hier die met een bord voor hun kop leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten

Dus iedereen die 120km/u rijdt op de autosnelweg mag enkel en alleen inhalen als er zeker weten niemand anders die sneller rijdt nog maar z'n voet van 't gaspedaal moet halen, ook al rijdt er 'n rij van 8 vrachtwagens op't rechterrijvak? Ik rij zelf ook meestal (iets) sneller dan 120km/u, maar als er dan iemand is die zich aan de snelheid houdt en een trager voertuig wil inhalen langs het linkse rijvak, tjah, dan kan het wel eens voorvallen dat ik moet afremmen... Jij moet ook als één brok frustratie in je wagen zitten als je je opjaagt iedere keer je je voet van het gaspedaal moet halen .
                                      Ik weet niet hoe uw rijstijl is,
                                      maar ik rijd niet graag in iemand zijn weg,
                                      en heb bijgevolg ook zelf niet graag dat iemand in mijn weg rijdt...

Maw, als je iemand wil inhalen, kijk je eerst in uw spiegel,
                                      en als er iemand afkomt die sneller rijdt,
                                      WACHT dan in godsnaam efkes tot die mens is gepasseerd ipv hem te hinderen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten

Jij moet ook als één brok frustratie in je wagen zitten als je je opjaagt iedere keer je je voet van het gaspedaal moet halen .
                                        Nee hoor,zet ik gewoon m'n blauwe zwaailichten en sirene aan ,en dan kunnen ze niet rap genoeg naar rechts invoegen;altijd grappig om zien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volonte Bekijk Berichten
                                          Ik weet niet hoe uw rijstijl is,
                                          maar ik rijd niet graag in iemand zijn weg,
                                          en heb bijgevolg ook zelf niet graag dat iemand in mijn weg rijdt...

Maw, als je iemand wil inhalen, kijk je eerst in uw spiegel,
                                          en als er iemand afkomt die sneller rijdt,
                                          WACHT dan in godsnaam efkes tot die mens is gepasseerd ipv hem te hinderen...

Dan moet jij 's avonds in de spits eens op de E34 Antwerpen - Turnhout rijden (of alle andere tweebaansautosnelwegen). Als ik zou handelen zoals jij zegt zou ik de volle 40 km achter een vrachtwagen hangen tegen 90.

Als er ruimte tussen twee vrachtwagen is probeer ik altijd naar rechts te gaan, en gegarandeerd dat er dan een treintje van 20 wagens is die me lichtjes sneller inhaalt zodat ik weer vastzit achter die vrachtwagen.

Comment

Working...
                                          X