Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boete rood /oranje licht 2,78 versus minumum 3 seconden oranjelicht??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• boete rood /oranje licht 2,78 versus minumum 3 seconden oranjelicht??

Hallo,

Ben geflitst te sint agatha berchem ter hoogte van shoppingcenter Basilix. Geflitst toen ik door oranje/rood reed aan 42 km/uur.

Volgens kb van 1/12/1975 mag er pas geflitst worden na 3 seconden oranjelicht aan mij hebben ze geflitst bij 2.78 seconden oranjelicht.

Heeft het zin bezwaar in te dienen bij mijn boete van 150 euro of toch te betalen en mijn opmerking te formuleren??

Ik zou bezwaar aantekenen en ons op de hoogte houden hoe het afloopt, dan weten we dat ook eens.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Proefkonijn dus

Comment

En hoeveel roodtijd staat er op het PV?
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

2.78 = 3

3.22 is ook 3

ik begrijp je stelling, maar de 3 sec rood, en ni oranje is al overdreven

Comment

door oranje is 50€ dacht ik (is misschien al duurder geworden nu, is al een aantal jaren geleden bij mij)
            door rood rijden 150€ (zware overtreding).

heb je 2,78sec oranjelicht of 2,78sec roodlicht op de PV staan?

Comment

Zal wel rood zijn, bij oranje word toch niet geflitst
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Daarom ook dat ik vroeg hoeveel roodtijd erop staat....

Comment

Inderdaad, bij oranje licht wordt er niet geflitst, tenzij je te snel gaat. Het licht moet méér dan 1 sec. op rood staan alvorens er voor een roodlichtovertreding geflitst zal worden.

Comment

Wat Dirk zegt.

Ik wil ook graag dat KB zien waarin dat staat dat je niet geflitst mag worden als je nog niet 3 seconden oranje had. Ik ken dat KB nu vrij goed, en Dirk ook, en dat staat daar niet in.

Comment

Zoiets gaat onodige mizerie en 9/10 nog meer kosten dan dat je *Kan* winnen dus oplossing ligt voor de hand denk ik.

Comment

Als er werkelijk 3 sec in dat kb staat dan zou ik zeker bezwaar aantekenen. 2,78sec is geen drie sec net zoals 51km/h geen 50km/h is. Daarvoor geven ze ook een boete en roepen de moraalridders en mensen met leedvermaak op dit forum dat je maar niet te snel moet rijden.

Comment

er is wel ergens een regel die zegt dat het oranje licht 3 seconden moet branden voor het rood wordt. vanaf het rood licht 1sec brand, kan je geflitst worden.

als het rode licht al 2,78sec rood is, en je wordt geflitst (ik kan enkel aannemen dat dit de gegevens zijn op je PV), dan ben je zowieso in overtreding. het was al te lang rood dan.

als er daadwerkelijk 2,78sec ORANJE staat, kan je misschien in het antwoordformulier schrijven dat deze tijd te kort was. dit speelt in je voordeel en mogelijks direct geklasseerd.
                          zoniet krijg je binnen het jaar wel de overschrijving om te betalen.

de laatste jaren nader ik altijd een licht en ik hou er rekening mee dat het zowieso op rood gaat springen (t blijft net nooit lang genoeg groen om door te geraken ).
                          vanaf een 10meter ervoor geef ik gas bij en vanaf dit moment stop ik NIET meer voor oranje. dan heb je ook geen twijfelmoment meer waar je eerst wil stoppen, dan ziet dat je het niet haalt en gas bijgeeft. want die moment sta je op de foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Als er werkelijk 3 sec in dat kb staat dan zou ik zeker bezwaar aantekenen. 2,78sec is geen drie sec net zoals 51km/h geen 50km/h is. Daarvoor geven ze ook een boete en roepen de moraalridders en mensen met leedvermaak op dit forum dat je maar niet te snel moet rijden.
                            Dat proberen er nu al zovele hierboven duidelijk te maken er heeft niemmand weet van een KB waarin zou staan dat er pas na 3 seconden oranje mag geflitst worden. Het laatste KB waar er sprake is van Flitsers en dus dat waar nu rekening moet mee gehouden worden is het KB van 13 oktober 2010 en in bijlage 3 van voorgenoemd KB staat :
                            ...3. Werkingsvoorschriften

3.1. De inbreuken worden geregistreerd door het meettoestel :
                            1. bij rood licht : één seconde na het oplichten van het rode licht en bij snelheden hoger dan 30 km/h
                            2. bij rode knipperlichten aan een overweg : na een ingestelde tijd van minstens één seconde.
                            Er is geen sprake van oranje licht.... enkel roodlicht dus daarom dat ik reeds van in het begin vroeg hoeveel roodlicht tijd...
                            en laat ons nu eens eerlijk zijn mocht het inderdaad zo zijn dat het oranje licht 2.78 sec zou gebrand hebben en minimaal 1 sec rood licht zou dit bij een snelheid van 42km/u betekennen dat het oranje licht minimaal vanaf 44m afstand (3.78 sec * 11.66m/sec) van het verkeerslicht reeds opgelicht was, onder normale omstandigheden is 44 meter genoeg om op een veilige manier te stoppen (en ja ook een oranje licht betekend dat je moet stoppen indien dit mogelijk is op een normale en veilige manier).

Comment

Voorstel om alle verkeerslichten te veranderen in...

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Helaas geen oplossing voor de kleurblinden.
                                Database error.
                                The database has encountered a problem.

Comment

Net zo min als de rode lichten nu dus .....???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Net zo min als de rode lichten nu dus .....???
                                    Meent ge dit nu echt

Bovenaan is rood, onderaan groen, daarvoor moet je dus geen kleuren kunnen onderscheiden.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Meent ge dit nu echt

Bovenaan is rood, onderaan groen, daarvoor moet je dus geen kleuren kunnen onderscheiden.
                                      Will is ook al 70 en vroeger durfden ze deze al eens door elkaar gooien !!! ;-)

Comment

Getimed rood is super, zie je soms aan wegenwerken in Frankrijk, maar getimed groen zou wel gevaarlijke situaties kunnen opleveren vrees ik. Een die nog snel rare inhaalbewegingen gaat maken om nog groen te hebben, een die de tijd niet kan inschatten en zich laat bollen omdat em denkt dat hij er toch niet meer raakt ...

Comment

Working...
                                        X