Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein accidentje met jonge fietser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klein accidentje met jonge fietser

Vandaag voor de eerste keer in mijn carrière een akkefietje voorgehad waar iemand anders bij betrokken was en waar ik verantwoordelijk voor was

hééél blij dat er niemand gewond is of wat dan ook!

Ik kwam van Aartselaar en wilde de E19 op. Aan het kruispunt van de Jules moretuslei en de N106 wilde ik linksaf de N106 op. Er reden nog wat auto's en ik had net te laat door dat ik er niet meer bij ging kunnen. Ik was gestopt voor het kruispunt maar bevond mij nog wel op de oversteekplaats (waar de groene nissan staat op deze afbeelding)

Het wordt rood en er staan mensen klaar om over te steken, ik wil mij dus wat uit de voeten maken, en kijk achter mij, niemand te zien, ik wil dus een metertje achteruit rijden, en natuurlijk was er net daar een jongentje van een jaar of 11 met mama's fiets aan het oversteken. Compleet niet gezien, desondanks ik goed in de spiegels had gekeken. Ik wordt gelukkig gealarmeerd door de sensoren, maar toch net geraakt met de rechterhoek tegen zijn achterwiel. De jongen kon zich nog rechthouden, meteen uitgestapt en nagegaan of hij OK was. Gelukkig bleek dat mee te vallen. Toch leek het spatbord wat los te hangen, al bij al wel te doen. Gezegd dat hij even moest wachten, terug in de auto gekropen zodat ik aan de kant kon gaan als ik weer groen had. Stopt er naast me iemand die mij de les ging spellen dat ik wel die jongen moest "helpen" Hij stond op het voetpad even te wachten zoals afgesproken. Nuja, die mens doet om goed te doen zeker?!

Ondertussen was er ook een dame blijven staan die het ook gezien had, ik heb die jongen mijn gegevens opgeschreven en de zijne laten opschrijven. Ook de getuige gevraagd haar gegevens op te geven. Ik heb hem gezegd dat hij maar naar een fietsenmaker moest gaan om de fiets te laten herstellen, en dat hij mij de rekening maar moest doorgeven met een rekeningnummer. Enkele foto's van zijn fiets genomen ook (zodat ze niet komen te beweren dat die helemaal geplooid was ofzo)

Tot nu toe niets van vernomen (net thuis, ongevalletje was rond 16u). Beetje raar, ik had verwacht dat zijn ouders toch meteen zouden bellen.

Heb hem 10 keer gevraagd of hij zeker nergens pijn had en of hij thuis zou raken, allemaal geen probleem.

Toch een beetje ongerust afwachten. Hij wist de telefoonnummer niet, anders kon ik zelf even bellen. Op het adres kan ik geen nummer vinden. Zij hebben mijn adres, GSM en mail normaal.

Afwachten zeker?

Hoewel ik toch begin te denken of ik morgen niet beter zelf een melding ga doen bij de politie. Er is wel een getuige en al wat je wil, maar... ik weet het niet, het is toch wat raar allemaal...
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

wou je te snel zijn ?
    hopen dat er niemand komt...

Comment

Te snel zijn niet, ik wilde mij weer compleet achter de lijn zetten. Deed dat niet opzettelijk natuurlijk, had echt goed gekeken, totaal niet gezien.
      Dat ze nu niet gaan bellen, en van Wilrijk naar Geel gaan komen om weet ik veel wat de doen voor een los spatbord... Zou ik toch straf vinden. Of wat bedoel je?
      www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Of wat bedoel je?
        Dat vraagt iedereen bij bobo zich ooit wel 's af

Comment

Kon hij nog verder fietsen dan?
          Je zal wel van die mensen horen als ze de factuur van de fietsenmaker hebben veronderstel ik. Ik zie niet goed in wat je zou verkeerd gedaan hebben?
          Of waarom de ouders je zouden moeten opbellen? Als hij nog verder kon fietsen is het maar een akkefietje toch?
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ja hij kon verder, enkel sleepte zijn slijklap een beetje aan.
            Als mijn dochter zo thuis zou komen, zou ik toch ook even bellen, gewoon om even na te gaan wat en hoe, of het nummer klopt en om verder af te spreken.
            www.meevliegen.be

Comment

Van wat ik van uw verhaal opmaak is die jongen gewoon in orde en de ouders zullen dat ook wel gezien hebben en er verder niet veel spel meer van willen maken. No stress, slaap maar op uw beide oren.

Comment

Waarschijnlijk gewoon een jongen met een vader gelijk de mijne: fiets zelf herstellen en in 't vervolg opletten voor de auto's!

In feite mocht je in dit geval gewoon zijn doorgereden zelfs toen het rood werd hoor.

Comment

Timmeke-Tim: wat mij betreft de perfecte reactie. Je hebt alles gedaan wat redelijkerwijs verwacht mocht worden. Laat het een voorbeeld zijn voor iedereen in zo'n situatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    ...

In feite mocht je in dit geval gewoon zijn doorgereden zelfs toen het rood werd hoor.

niet akkoord sinds geruime tijd mag je niet alleen een kruispunt niet oprijden als het niet vrij is
                    EN mag je niet stilstaan op een oversteekplaats !!!

maar niemand die die regel volgt, kent volgens mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      niet akkoord sinds geruime tijd mag je niet alleen een kruispunt niet oprijden als het niet vrij is
                      EN mag je niet stilstaan op een oversteekplaats !!!

maar niemand die die regel volgt, kent volgens mij
                      Daar heb je zeker gelijk in, maar eens de stopstreep voorbij, mag je nog doorrijden als het licht verandert. In dit geval mocht hij er inderdaad zelfs niet gestaan hebben, maar het was nu wel zo.

Comment

Die kleine mannen zijn zo klein dat je ze niet opmerkt als ze achter de auto passeren ,even buiten het spiegelveld.Ze komen dan meestal van school,de oudere loopt er zo 5 meter achter zodat je denkt dat de kust veilig is .Niet dus .
                        Ik heb geen parkingsensors,maar staan die aan als de auto niet in achteruit geschakeld staat ?
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Sensoren van mijn wagen gaan achteraan pas werken als ik hem effectief in achterruit zet,of dat altijd zo is weet ik niet (nooit eerder sensoren gehad)
                          @ tim meer kan je niet doen dan dat je hebt gedaan ! je wilt de evt schade vergoeden dus meer moet er niet gezegt worden er is geen menselijke schade.
                          Je het perfect gehandeld naar mijn mening ! zorgen zou ik me zeker niet maken,en politie zou ik niet onodig er bij halen als alles correct verloopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Timmeke-Tim: wat mij betreft de perfecte reactie. Je hebt alles gedaan wat redelijkerwijs verwacht mocht worden. Laat het een voorbeeld zijn voor iedereen in zo'n situatie.
                            Idd, aangezien het blijkbaar meer mode is om door te rijden na een ongeval dan wat anders, is de reactie van de poster ideaal...
                            sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Sensoren werken idd enkel als je achteruit rijdt, en dat was ik ook aan het doen. Uiteraard niet volle gas (gelukkig) en chance dat ik bij de plotse volle beep instinctief op de rem trapte waardoor het meeviel. Als dat niet was en ik reed vlot twee meter achterruit had hij er wel onder gelegen vrees ik.

Toch effe verschoten dat het stom en rap kan gaan! Is het eerste geval "in fout" op 12 jaar tijd en toch een 350.000 Km.

Verder nog niets vernomen, rustig afwachten dus.
                              www.meevliegen.be

Comment

Moest dat mijne kleine zijn zou ik dat precies ook gewoon zelf efkes herstellen.
                                Ik zou misschien wel een mailke sturen om je te bedanken voor het opnemen van je verantwoordelijkheid.

Ik heb ooit ook zoiets voorgehad en nooit iets van gehoord.
                                Misschien vertelt diene kleine dat thuis niet eens.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Voor wat het waard mag zijn, ik zou net dezelfde reactie hebben, net hetzelfde gedaan hebben als Tim.

Comment

Ik denk dat je op een goede manier gereageerd hebt. Niemand is vrij van "zonden" in het verkeer maar zolang het maar dingen zoals dit zijn ... Zeer goed gereageerd en ik zou hier geen politie bijgehaald hebben/bijhalen. Als het dit maar is; gewoon proberen om daar minnelijk uit te komen en dat moet wel lukken zolang er geen fysieke schade is. Gewoon een voorval om snel te vergeten .
                                    BMW F10 535d
                                    Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Ja, maar ge zit daar toch wel wat dagen mee in uw hoofd hoor. Maar dat slijt wel weg.

Comment

5 dagen geleden en nog niks gehoord? Is toch maar raar vind ik. Ik zou als ouder ook direct bellen. Ik heb lange tijd geleden ook zoiets voorgehad maar ik was toen wel een jaar of 15. Ik ben toen aangereden op het fietspad door de gouverneur van Stabroek met zijn E32... Botsen in stijl heet dat . We hebben toen ook geen papieren ingevuld en de gouverneur zei toen ook, laat uw fiets maken en ik kom de week er na bij u thuis alles vergoeden. Is allemaal correct verlopen.
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                        X