Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgen blinken uit in roekeloos rijgedrag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    geloof me
    Voorbijsteken mag daar niet, maar dat wordt toch gedaan op de meest bizarre plekken. En dan vooral eerst goed dicht in iemand zijn gat komen plakken om duidelijk te maken dat het sneller moet. Zelfde verhaal op een baan 70km/h, 90 km/h en op de autosnelweg.
    Niet dat ik het me aantrek, ik stel gewoon vast.
    Lees eens de reacties op dit forum en je vaststelling wordt keer op keer bevestigd...
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Als je daar 50km/h rijdt (wat ik doe, allé ik rijd 53km/h op de teller) word je dus gewoon van de weg gereden door een pak opgenaaide chauffeurs. Voorbijsteken mag daar niet, maar dat wordt toch gedaan op de meest bizarre plekken. En dan vooral eerst goed dicht in iemand zijn gat komen plakken om duidelijk te maken dat het sneller moet. Zelfde verhaal op een baan 70km/h, 90 km/h en op de autosnelweg.
      Zelfde op zondagmiddag, bijna geen kat die moet werken, wel dezelfde opgefokte rijstijl, en dan zie je dat opgefokte volkje afslaan op de parking van weer de een of andere meubelshop omdat ze dringend hun koffie met pannekoek moeten binnenwerken, of je ziet ze de parking van een restaurant oprijden. Debielen zijn het, geen ander woord te vinden voor dat soort volk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v666 Bekijk Berichten
        En de rijschool verplicht maken, zodat we niet van iemand les krijgen die zelf de regels aan zijn laars lapt?
        Als gij zelf alle regels respecteert moogt ge spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v666 Bekijk Berichten
          En de rijschool verplicht maken, zodat we niet van iemand les krijgen die zelf de regels aan zijn laars lapt?
          ja mss wel, mijn vader respecteert strict alle regels reed ecologisch avant la lettre - zonder te remmen - hij heeft ons leren rijden, mijn broer en ik respecteren ook alle regels !

Comment

Bobo , ge gaat nu niet beweren dat gij nog nooit 80 hebt gereden waar ge 70 moogt , dat gij nog nooit 140km/u op de autostrade hebt gereden? Dat ge nog nooit hebt ingehaald waar het niet mag e.d.
            Niemand is perfect.

Comment

niemand vraagt dat ge perfect rijdt, maar wat respect hebben voor uw medemens is al een goed begin
              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                Bobo , ge gaat nu niet beweren dat gij nog nooit 80 hebt gereden waar ge 70 moogt , dat gij nog nooit 140km/u op de autostrade hebt gereden? Dat ge nog nooit hebt ingehaald waar het niet mag e.d.
                Niemand is perfect.
                met mijn golf tdi in 98 nog wel, sinds ik erna terug benz bolde, niet meer

nee ik zeg nooit nooit, maar ik sta wél achter de beperkingen, en rij niet systematisch te snel, ik maak ook fouten

en inhalen doe ik nooit, ik durf wel rechts voorbijsteken op mijn dagelijkse ring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Lees eens de reacties op dit forum en je vaststelling wordt keer op keer bevestigd...
                  ik lees nochtans ook voldoende andere reacties

en net om die reden reageer ik ook niet meer in dergelijke topics: anderen met de vinger wijzen maar zelf denken dat men perfect rijdt en daarbij de wetteksten citeren om hun gedrag goed te praten.
                  Ik durf gerust zeggen dat ik fouten maak en daarbij soms mensen onbedoeld gehinderd heb. En daar moet ik lessen uittrekken. 't is niet omdat ik 41 jaar ben dat ik maar als God in mijn auto moet zitten. Nooit te oud om te leren me dunkt.
                  Er is voor mij maar 1 regel in het verkeer: breng uzelf noch anderen in gevaar. En da's uw plicht en geen recht.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ik rijd nu al een tijdje ecostyle wat.... pakken minder agressief rijdt ....
                    is wel waar dat er een pak idioten rondrijden maar daarom wil ik ook genoeg pk's onder mijn rechtervoet zodat ik zo'n types toch te snel af ben als ik dat wil.
                    Dat iedereen momenteel wat meer "eco-style " rijd , daar ben ik akkooord mee (zeker de eigenaars van een eigen wagen , niet die met een tankkaart van de firma want dan is het makkelijk om een zware voet te hebben )

Ik vind van mezelf ook namelijk dat ik een min of meer "heer in het verkeer" ben (maar dat denkt iedereen bijna..) maar ik wil vermelden dat ook ik grenzen heb eens in m'n auto .

Rij je bvb de max. snelheid dan zijn er altijd wel bestuurders die in je gat gaan hangen om aan te duiden dat zij wél sneller rijden , maar niet voorbij durven steken . Doen ze dit wel dan kan ik het niet laten om vliegensvlug ff een vitesse terug te schakelen om het die bestuurder ff duidelijk te maken dat ik er niet akkoord mee ben.

Dat ze dan in sommige gevallen terug op de rem moeten omdat er toevallig een tegenligger aankwam , maakt deze mensen alleen nog idioter in hun rijgedrag en gaan ze mij aanzien als de "agressor" ....en dit enkel en alleen omdat ze 1 minuutje eerder op hun bestemming kunnen geraken met gevaar van eigen en andere levens.

Ook mijn gedrag hoort niet thuis op de weg , maar ik stel me voor dat wanneer mijn auto voorzien is van een blauwe streep dat er dan ook netjes wordt gereden zoals het hoort of niet ?

't Is dus niet omdat ik geen politievoertuig bestuur dat ze mij WEL mogen voorbijsteken en indien het een echt politievoertuig betreft gaan ze zich netjes aan de regels houden...

Flitspalen : schaf dat gewoon af en ga voor een meting over afstand , wedden dat ze zich allemaal aan de regels houden ? Zet voor mijn part elke 200 meter een al dan niet echte of neppaal , is het gedaan met afremmen voor elke flitspaal die enkel een momentopname meet.

Jaaaaaaaaaaren geleden reed ik in Vlaanderen (ergens waar dat fameuze ongeluk gebeurde met die + 100 auto's en vrachtwagens) ook op de autoweg tegen 90 km/uur in een redelijk dichte mist (en vond dit al zeker zeer snel ) en dan kwamen er zelfs vrachtwagens mij voorbijgestoken die zelfs geen lichten aangestoken hadden en die je pas zag als ze bijna naast me reden...
                    Eerst claxoneren dat je net niet snel genoeg rijd , en dan nog inhalen zonder enige vorm van verlichting....niet moeilijk dat er regelmatig van die ongevallen gebeuren .

enzenz...

Comment

ik moet wel zeggen dat je gevaarlijk gedrag stelt als je gas gaat geven als iemand je wil voorbijsteken... zeker als er een tegenligger aankomt. Als de inhaler panikeert kan die bij het plots uitwijken naar de rechterrijstrook jouw auto wel eens meenemen.
                      Doe daarom aub geen dingen welke andere mensen in gevaar brengen. Het is niet omdat zij het doen dat jij je er ook toe moet verlagen. Voor je het weet zit je in zo'n zaak verwikkeld als er in St-Niklaas is gebeurd.
                      Het slachtoffer is trouwens zijn been kwijt.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Dat iedereen momenteel wat meer "eco-style " rijd , daar ben ik akkooord mee (zeker de eigenaars van een eigen wagen , niet die met een tankkaart van de firma want dan is het makkelijk om een zware voet te hebben )

Ik vind van mezelf ook namelijk dat ik een min of meer "heer in het verkeer" ben (maar dat denkt iedereen bijna..) maar ik wil vermelden dat ook ik grenzen heb eens in m'n auto .

Rij je bvb de max. snelheid dan zijn er altijd wel bestuurders die in je gat gaan hangen om aan te duiden dat zij wél sneller rijden , maar niet voorbij durven steken . Doen ze dit wel dan kan ik het niet laten om vliegensvlug ff een vitesse terug te schakelen om het die bestuurder ff duidelijk te maken dat ik er niet akkoord mee ben.

Dat ze dan in sommige gevallen terug op de rem moeten omdat er toevallig een tegenligger aankwam , maakt deze mensen alleen nog idioter in hun rijgedrag en gaan ze mij aanzien als de "agressor" ....en dit enkel en alleen omdat ze 1 minuutje eerder op hun bestemming kunnen geraken met gevaar van eigen en andere levens.

Ook mijn gedrag hoort niet thuis op de weg , maar ik stel me voor dat wanneer mijn auto voorzien is van een blauwe streep dat er dan ook netjes wordt gereden zoals het hoort of niet ?

't Is dus niet omdat ik geen politievoertuig bestuur dat ze mij WEL mogen voorbijsteken en indien het een echt politievoertuig betreft gaan ze zich netjes aan de regels houden...

Flitspalen : schaf dat gewoon af en ga voor een meting over afstand , wedden dat ze zich allemaal aan de regels houden ? Zet voor mijn part elke 200 meter een al dan niet echte of neppaal , is het gedaan met afremmen voor elke flitspaal die enkel een momentopname meet.

Jaaaaaaaaaaren geleden reed ik in Vlaanderen (ergens waar dat fameuze ongeluk gebeurde met die + 100 auto's en vrachtwagens) ook op de autoweg tegen 90 km/uur in een redelijk dichte mist (en vond dit al zeker zeer snel ) en dan kwamen er zelfs vrachtwagens mij voorbijgestoken die zelfs geen lichten aangestoken hadden en die je pas zag als ze bijna naast me reden...
                        Eerst claxoneren dat je net niet snel genoeg rijd , en dan nog inhalen zonder enige vorm van verlichting....niet moeilijk dat er regelmatig van die ongevallen gebeuren .

enzenz...
                        Dus als ik het goed begrijp, geef jij gas als iemand u wil inhalen, omdat je vindt dat te snel rijden niet mag en zij anderen in gevaar brengen?
                        Ok ja, erg logisch!
                        Daarnet nog een Peugeot gehad die hetzelfde probeerde te doen bij mij, terwijl er een tegenligger kwam. Wie brengt wie in gevaar denk je? Ik die aan een goed ingeschat inhaalmanoeuvre begin, of die mongool die plots gas geeft? Mijn auto is nu wel rap genoeg om over zo'n brooddoos te raken, maar als ik ooit voor de keuze gesteld wordt: tegenligger rammen of die idioot een duw geven, dan duw ik diegene die ik inhaal (die plots gas geeft) met alle plezier frontaal op een boompje.

Ik ga niet te gauw bumperkleven bij iemand die al de maximum snelheid rijdt, maar zelfs in dat geval is zo'n gedrag gewoon onaanvaardbaar en stukken erger dan iemand die bumperkleeft en te snel rijdt.
                        Last edited by |) ][ |V| ][; 09/11/2012, 22:36.

Comment

ik moet wel zeggen dat je gevaarlijk gedrag stelt als je gas gaat geven als iemand je wil voorbijsteken... Doe daarom aub geen dingen welke andere mensen in gevaar brengen. Voor je het weet zit je in zo'n zaak verwikkeld als er in St-Niklaas is gebeurd.
                          Het slachtoffer is trouwens zijn been kwijt.
                          Maw : je keurt het goed dat ze mij inhalen ondanks bvb 74 op de cc en 70 op het bord en dat enkel en alleen maar omdat mijn voertuig GEEN blauwe streep heeft ?

@domme dingen doen : wie begint er dan met "dom doen" ? : ik omdat er reeds snel genoeg gereden wordt/werd of de ander die nog een minuut sneller op z'n werk kan zijn ?

@been kwijt : ik heb het nieuws gezien (en gehoord) , maar stel me dan toch zeker ook vragen ivm hoe dit tot stand is gekomen.
                          Ik praat dat gedrag/die actie zeker niet goed maar heb er moet wel degelijk iets niet koosjer zijn gebeurd in dat ritje tussen die 2 voertuigen dat je dan ff door het lint gaat , niet ?

Volgens mij wou die gast "indruk" maken en de persoon serieus laten "schrikken" maar heeft ie een niet mis te verstane inschattingsfout gemaakt met de machine door te dicht te gaan staan . Zo'n handeling hoort absoluut niet thuis op de openbare weg (elders ook niet) , maar dan had ie beter ff de auto aangepakt (en dat hoort ook niet) : die kan je herstellen ..dat been blijf je kwijt !

Comment

dubbele post....

hoewel : nu kunnen we pas goed van start gaan
                            Last edited by ; 09/11/2012, 22:43.

Comment

Maw : je keurt het goed dat ze mij inhalen ondanks bvb 74 op de cc en 70 op het bord en dat enkel en alleen maar omdat mijn voertuig GEEN blauwe streep heeft ?

@domme dingen doen : wie begint er dan met "dom doen" ? : ik omdat er reeds snel genoeg gereden wordt/werd of de ander die nog een minuut sneller op z'n werk kan zijn ?

@been kwijt : ik heb het nieuws gezien (en gehoord) , maar stel me dan toch zeker ook vragen ivm hoe dit tot stand is gekomen.
                              Ik praat dat gedrag/die actie zeker niet goed maar heb er moet wel degelijk iets niet koosjer zijn gebeurd in dat ritje tussen die 2 voertuigen dat je dan ff door het lint gaat , niet ?

Volgens mij wou die gast "indruk" maken en de persoon serieus laten "schrikken" maar heeft ie een niet mis te verstane inschattingsfout gemaakt met de machine door te dicht te gaan staan . Zo'n handeling hoort absoluut niet thuis op de openbare weg (elders ook niet) , maar dan had ie beter ff de auto aangepakt (en dat hoort ook niet) : die kan je herstellen ..dat been blijf je kwijt !
                              Khoop dat ge zevert, maar goed. Zelden zoiets dom gelezen op aw als "ik geef gas als ze me inhalen en ik al de max rij, want dan mag je niet sneller, weenween". Serieus kerel ... Kweek verstand.

Ik vraag me ook af hoe eco gij eigenlijk rijdt, gezien uw 1.5 met zijn 5.9l/100km meer verbruikt dan mijn C220CDI

Comment

moedwillig versnellen wanneer je ingehaald wordt?? Ik heb dit ook al meegemaakt en gelukkig was mijn wagen gechipt zodat ik er nog net voor kon...maar zoals reeds gezegd, maak ik dat nog eens mee en er komt een tegenligger, de wagen die ik inhaal zal ook in de kant steken, zeker als ik inhaal waar het toegelaten is...

met al die eco-zever wordt er nog trager gereden dan toegelaten en trekken de mensen nog amper op. wij hebben net een nieuwe auto gekocht, betaald met onze eigen spaarcenten dus geen tankkaart ofzo maar ik rijd toch gewoon de snelheid die kan gereden worden gezien de omstandigheden, zonder mij druk te maken of ik nu 6 of 8 of 10l diesel verbruik...eco-rijden saai en je rijdt er je auto mee kapot...wil die zogenaamde eco-rijders wel eens zien in de garage wanneer ze hen vertellen dat hun roetfilter vervangen moet worden voor +1000euro!

nu, dit laatste kan je nog voorkomen door je roetfilter 'weg te laten schrijven', je verbruikt hierdoor minder en je auto zal vinniger zijn...

voor de rest stel ik alleen maar vast dat er veel mensen niet beseffen dat ze met een auto aan het rijden zijn! Linksrijders, te traagrijders, parkeren tegen/op de stoeprand, liefst nog scheef ook, wanneer ze tussen 2 wagens moeten parkeren, kan dit alleen wanneer er plaats genoeg is voor een vrachtwagen, bij de minste lek regen wordt er steevast 10 tot 15km/u minder gereden. Ik hou mijn hart vast voor de sneeuw binnenkort, dan staat heel het land weer stil...

er zijn ook enorm veel mensen die met een slecht onderhouden auto rondrijden... wanneer ik langs auto's wandel, bekijk ik af en toe hun banden en je zou ervan verschieten hoeveel er met versleten banden rondrijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Khoop dat ge zevert
                                  #16 :

"Wat een verademing als chauffeur als je bijvoorbeeld in Oostenrijk rondrijdt. Daar wordt evengoed snel gereden maar zit men niet heel de tijd achter u te jagen. Kan men niet voorbij dan wacht men gewoon terwijl men er hier de sport van maakt om op gevaar van eigen leven (en anderen) er toch voorbij te willen gaan. Dat is niet alleen te wijten aan mentaliteit maar eerder aan onze algemene manier van leven hier. "

Ik probeer me dus aan de regels te houden , als iedereen nu een beetje mee wil komt het allemaal nog goed (liefst voor het einde van de wereld op 21 december )

Kan er eigenlijk iemand het verschil uitleggen tussen het niet-inhalen van een politiecombi die 74 rijd (op baan waar 70 mag ) en een "gewone" auto , waarbij dit dan wel mag volgens iedereen ?

Anders koop ik me wel zo'n combi en hoef ik m'n achterste niet meer in het oog te houden

Comment

jij maakt het net gevaarlijk door extra gas te geven wanneer men jou wil inhalen

en ik haal ook zonder probleem een combi in hoor als deze te traag rijdt!
                                    Op de snelweg zie je dat ook vaak dat het opstopt zonder enige reden, tot je dan op het rechter vak een combi ziet rijden tegen 115//bijna niemand durft daar dan voorbij gaan

Comment

Je probeert je aan de regels te houden, maar geeft wel gas als ze u inhalen. Hypocrieter wordt het niet meer. Jij brengt mensen, de inhaler en onschuldige tegenliggers, rechtstreeks in gevaar. Diegene die inhaalt, kan eventueel een gevaar zijn, maar is dat niet altijd. Jij bent dus de gevaarlijke, niet diegene die te snel rijdt. Je zegt het ook zelf: er staat geen blauwe streep op uw wagen, dus probeer ook geen politieman te spelen.
                                      En een gewone combi haal ik ook in, zolang er geen oranje strepen op staan is dat voor mij een voertuig als een ander. Nog nooit boete gehad ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                        Ik heb dit ook al meegemaakt en gelukkig was mijn wagen gechipt zodat ik er nog net voor kon...maar zoals reeds gezegd, maak ik dat nog eens mee en er komt een tegenligger, de wagen die ik inhaal zal ook in de kant steken, zeker als ik inhaal waar het toegelaten is...

maar ik rijd toch gewoon de snelheid die kan gereden worden

Ik hou mijn hart vast voor de sneeuw binnenkort, dan staat heel het land weer stil...

hoeveel er met versleten banden rondrijden...
                                        @maak ik dat nog eens mee : bewijs het dan maar : auto in de prak of toch maar ff inhouden en geen "zever" omdat je toch al wat aan de late kant bent .

@snelheid : ik rij overal en altijd de max. snelheid , ook als het wat regent en ja idd een beetje trager als het zicht wat minder wordt door "pijpestelen"

@hart vast en sneeuw : m'n winterbanden staan er reeds op (ja , veel te vroeg ) en indien er dus sneeuw valt dan nog pas ik m'n rijstijl aan aan het weer en aan de anderen.

@versleten banden : ik zal NOOIT met versleten banden rijden , het is immers mijn ENIGE contact met de weg.

Maw : buiten het feit dat jij met een "gechipte" wagen rijd is er niet veel verschil.

Comment

ik lees nochtans ook voldoende andere reacties
                                          You've got a point there.
                                          Omdat die andere me veel meer ergeren, onthou ik ze meer
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X