Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgen blinken uit in roekeloos rijgedrag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
    Ik beken hier deels schuld. Ik ben een echte Bourgondiër en mijn grootste hobby is om lekker uit te gaan eten. Liefst meerdere keren per week. En meestal een aperitief, wijn bij het eten en dan een afzakkertje. Bij de rekening krijg je in 99% van de gevallen nog een sterk extraatje zodat je snel teveel binnen hebt. Ik rij dan veel rustiger maar bij een controle heb ik zeker prijs. Mijn vrouw laten rijden is geen optie want die drinkt ook graag een aperitief en wijn bij het eten. Als ze een alcoholcontrole moesten doen honderd meter van een restaurant dan bleef de meerderheid staan. Overdreven snelheid is nu iets waar ik mij bijna nooit meer aan bezondig. Vroeger constant maar met het ouder worden en meer speelruimte in reistijd te voorzien rij ik de maximum snelheden die op de borden staan. Van verkeersagressie heb ik gelukkig nog geen last gehad. Doet er al eens een paljas raar dan reageer ik niet maar denk ik "loser".
    Ik kan u 100% volgen, we gaan ook wekelijks uit eten met e goei apperitiefje en e goe wijntje en ik kan ook genieten van lekkere biertjes en dan in het gezelschap van e paar maten, das voor mij echte ontspanning!
    Maar ik ben al 2x TERECHT tegen de lamp gelopen en laat men vriendin natuurlijk altijd rijden als ik dan iets drink!
    Eerlijk gezegt als ik moet gaan uit eten met ne cola en iets moet gaan drinke met ne cola, dan blijk ik liever thuis want cola staat hier genoeg maar ik blijf dan ook wel altijd achter het stuur uit van de wagen!
    Als men vriendin dan ook graag iets drinkt net zoals je vrouw dan stel ik telkens voor om een taxi te bestellen want de kostprijs van ne taxi is niets in vergelijking met een boete of een ongeluk!

Comment

Ik ga ook regelmatig wat lekker eten,en dat mag dan gerust wel eens wat kosten (lees : gewone kost) maar ik kan ook genieten van dit eten,
      zonder alcohol te nuttigen,en ne *gewone* cola kan soms ook gewoon smaken of water.
      Aperitief zal ik niet nemen,als ik zelf moet rijden,of als ik pas later zelf moet rijden (uurtje of 4-5 minimaal tussen in dat geval) maar meer dan ook ZEKER niet.
      Als ik weekends weg ga,rijd vaak mijn vrindin maar ook dan komt er in 95% vd tijd geen alcohol aan te pas (lees : in het geval van mij als bijzitter)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Dat zie je overal waar je locale bestuurders en toeristen mixt. De toerist kent de wegen niet, rijdt bovendien doorgaans extra rustig terwijl de locale de wegen van buiten kent en het gewend is zich dagelijks een weg te banen voorbij de swivelheads. Daarom is dat niet roekeloos.
        Draai de situatie om en wat jij in je locale omgeving als een "redelijke snelheid" ziet, kan een buitenstaander ook als roekeloos beschouwen.
        De snelheidsbeperkingen zijn er veel minder strikt (behalve in de bebouwde kom dan) dan hier. Ik hou me (of tracht me te houden) aan de max. opgelegde snelheid. En die leunt daar meer tegen de haalbare snelheid aan dan hier. Dus als ze die dan nog eens ruim gaan overschrijden, ja dat noem ik dan roekeloos. Als je gedurende 2 maand praktisch iedere dag dezelfde wegen doet kan je ook niet meer spreken van een 'toerist' tussen de locals

Comment

Working...
        X