Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen met vervalst chassisnummer gekeurd in Anderlecht :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • wagen met vervalst chassisnummer gekeurd in Anderlecht :)



    De eerste dingen die men checkt bij de autokeuring zijn de documenten van je wagen en of die wel stroken met het chassisnummer. Indien niet: auto aan de kant en flikken erbij. In Anderlecht blijkt men het echter ietwat anders aan te pakken.

    Volgens onze bronnen reed een omgebouwde Volkswagen Kever van 'bouwjaar 1967' op 2 november het keuringsstation van Anderlecht binnen. Best een oud beestje, maar ook van oldtimers wordt het chassisnummer terdege gecontroleerd. De controleur van dienst vorige vrijdag was allicht stekeblind, want hij zag niet dat het originele nummer er zeer amateuristisch was uitgeslepen en het nieuwe nummer er schots en scheef weer werd ingeklopt. Erg handig om een gestolen wagen opnieuw ‘legaal’ te maken, of wanneer een auto op papier wat ouder dient te zijn om niet aan bepaalde voorwaarden te moeten voldoen. Feit is dat de Beetle de controle glansrijk passeerde, want zo staat hij nu ook te koop.

    Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat diezelfde controleur niet blind was, maar er gewoon een leuke bijverdienste op nahoudt. Een kleine rondvraag leert ons immers, dat er in het keuringsstation van Anderlecht nogal wat ‘nieuwe Belgen’ zouden werken die ‘voor een prijsje één en ander kunnen fiksen’.

    Een traditie die wordt voortgezet, in dat geval. In 2003 moesten namelijk maar liefst 27 medewerkers van het keuringsstation van Anderlecht voor de rechter verschijnen vanwege een grootschalige corruptie. Volgens een voorzichtige schatting zou toen zo’n 250.000 euro winst gemaakt zijn aan het onrechtmatig goedkeuren van voertuigen tegen betaling.

    Tekst en uitleg krijgen we niet echt van het desbetreffende keuringsstation: het telefoongesprek werd vroegtijdig afgebroken met een ‘désolé’.

    Op de hoofdzetel van GOCA kon men ons ook niet echt veel wijzer maken, maar ontkennen doet men daar ook niet echt: “Wij hebben geen weet van zulke praktijken. Waarmee ik niet wil zeggen dat het onmogelijk gebeurd kan zijn: oplichters zullen er altijd en overal zijn”.

    De wagen zelf, die staat intussen te koop, controlevrij uiteraard. De eigenaars moeten plots dringend naar het buitenland, vandaar. (SL)






    is toch al langer geweten dat men aan die kanten alles gekeurd kan krijgen..je hoeft er zelfs niet naartoe te gaan met de wagen die gekeurd moet worden

  • #2
    en wie zegt dat het chassisnr nooit opnieuw werd ingeslagen.?

    ik heb hier een escort staan, waar laswerken aan de veerpoten werd uitgevoerd (waar chassisnr zit). op de nieuwe plaat is het chassisnr half scheef ook opnieuw ingeslagen. heb er zo een stokoud papierke van ford bij dat de chassisnr opnieuw werd ingeslagen op nieuwe overgelaste platen.

    als nu dat document na 20jaar verloren geraakt, ziet mijn chasisnr eruit zoals bovenstaande.

    de auto bij mij: (zie de gelaste platen)


    ook ergens anders in u auto, goed verborgen wordt een 2de plaatje geklopt die ze bij twijfelgevallen kunnen opzoeken. dit zit meestal goed weggestopt achter bekleding.

    voorbeeld van dezelfde auto:

    Comment


    • #3
      En ons maar kloten als we op de keuring staan met een verchroomd uitlaateinde op onze auto...
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        En ons maar kloten als we op de keuring staan met een verchroomd uitlaateinde op onze auto...
        Da's toch normaal. Onnodige opvallende dikkenekken dingen die niets bijdragen aan het rijden zelf, afkeuren die handel!

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Da's toch normaal. Onnodige opvallende dikkenekken dingen die niets bijdragen aan het rijden zelf, afkeuren die handel!
          Ja, maar dan moet ge 95% van de BMW's die in Belgie rondrijden afkeuren
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Ja, maar dan moet ge 95% van de BMW's die in Belgie rondrijden afkeuren
            ...en Mercedessen. Inderdaad, afkeuren verdomme, bende posers, janetten!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              ...en Mercedessen. Inderdaad, afkeuren verdomme, bende posers, janetten!
              Klopt. Verwarmingsketels horen in de garage of de kelder te blijven staan, niet op de weg. Chassisnummer of niet
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Klopt. Verwarmingsketels horen in de garage of de kelder te blijven staan, niet op de weg. Chassisnummer of niet

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Klopt. Verwarmingsketels horen in de garage of de kelder te blijven staan, niet op de weg. Chassisnummer of niet


                  U hoeft dit niet te lezen.

                  Comment


                  • #10
                    autoforum
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Klopt. Verwarmingsketels horen in de garage of de kelder te blijven staan, niet op de weg. Chassisnummer of niet
                      Zou zalig zijn, morgen 90% minder auto's op de baan. Dan koop ik mij ook ne naft!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Klopt. Verwarmingsketels horen in de garage of de kelder te blijven staan, niet op de weg. Chassisnummer of niet
                        Ik heb benzine altijd gebruikt om mierennesten uit te branden. Kan je er dan nog wat anders mee doen?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Zou zalig zijn, morgen 90% minder auto's op de baan. Dan koop ik mij ook ne naft!


                          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          Ik heb benzine altijd gebruikt om mierennesten uit te branden. Kan je er dan nog wat anders mee doen?
                          Ja, het werkt uitstekend om mazout op te kuisen.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment

                          Working...
                          X