Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen geijkte teller van federale politie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Je hebt wel een punt als je bedoelt dat de overheid (lokaal en federaal) zich, zonder veel moeite, een beetje geloofwaardiger zou kunnen maken.
    Investeer in elektronische borden (en kijk er dan ook op toe dat ze aangepast worden aan de reële situatie).
    Wanneer er een snelheidsbeperking van toepassing is zullen de bestuurders (met uitz. van de die hards die ze dan niet streng genoeg kunnen aanpakken) dan ook meer geneigd zijn zich er aan te houden want er is een oorzakelijk verband tussen de situatie en de opgelegde beperking.
    Een gekend vb. zijn de 30 km/uur borden aan scholen die er 365 dagen per jaar staan 24/24 uur.
    Het wordt nog erger als een paar gefrustreerde overheidsambtenaren daar dan nog daadwerkelijk gaan verbaliseren op non periodes en hun controlerende oversten hun werk niet doen en ze tot de orde van de dag roepen.
    Laat deze borden functioneren op 30 op de uren dat de kinderen daadwerkelijk de school in en uitgaan en zeker niet in vakantieperiodes, het We en 's nachts. Want dan verliezen de bestuurders het oorzakelijk verband en gaan ze dit, menselijkerwijs, ook de klok rond doen.
    Technisch geen enkel probleem. En die 'meerkost' weegt niet op tegen de veiligheid van de kinderen en betaalt zich gewoon terug door diegene streng te sanctioneren die het dan nog niet begrepen hebben (ze hebben dan ook geen enkele reden meer om hun verantwoordelijkheid te ontvluchten).

    Comment


    • Dat is nu eens exact wat ik hier wilde aanklagen
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

      Comment


      • Ja, maar daar ging het topic niet over. Dat ging over geflitst worden op de autosnelweg aan 160. En laat dat nu geen ongelukje zijn want dat is ruim meer dan de max. toegelaten snelheid. En dat de max. snelheid op de autosnelweg te laag is is ook geen argument. Ja in de ons omringende landen mag je iets meer.
        Maar ik ben er van overtuigd dat we hier gemiddeld harder op de autosnelweg kunnen rijden dan in het buitenland. In Frankrijk 130. Maar alleen op de péage bij droog weer. Bij regen slechts 110 en buiten de péage op grote stukken slechts 90 (bv van Luxemburg tot Nancy). En bij iedere kruising van een agglomeratie naar 90 enz. Zelfs in Duitsland waar je op beperkte stukken zonder limiet mag rijden begrenst men je waar het maar kan. Bijna bij iedere bocht 80, enz.
        En van flitsen kennen ze in het buitenland ook het een en ander.
        Dus die 120 hier valt best nog mee.

        Comment

        Working...
        X