Mededeling

Collapse
No announcement yet.

‘Rekeningrijden maakt woon-werkverkeer onbetaalbaar'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Maar die vrachtwagens,binnen &buitenlandse betalen toch reeds door middel van een wegenvignet(als ze al betalen natuurlijk,wie houdt er controle op)?
    ahja?
    lets have some more member berries

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      ahja?
      Dacht van wel,toen ik nog een bedrijf had,was dat 1000€/jaar per trekker geloof ik....nu ik eraan terugdenk ,ben ik wat blij dat ik gans dat circus verkocht heb toendertijd...

      Comment


      • #83
        volgens wiki:

        In België waren begin 2007 plannen om een wegenvignet in te voeren voor alle Belgische wegen (dus niet enkel autosnelwegen). Dit zou gebeuren onder de vorm van een elektronisch vignet via de nummerplaat van de gebruiker. Dit vignet zou € 60,- voor een heel jaar gaan kosten. Er bestonden ook plannen om een vignet in te voeren voor kortere periodes: 10 dagen (€ 10,-), 1 maand (€ 20,-) en 2 maanden (kosten onbekend)
        Na uitvoerige controles over verschillende maanden en wegen heeft men vastgesteld dat ongeveer de helft van de gebruikers van de Belgische wegen een buitenlandse nummerplaat heeft (4,5 miljoen buitenlanders tegenover de 5 miljoen Belgen)[bron?]. België is dus een echt doorreisland. Buitenlandse automobilisten betalen momenteel niet mee aan de schade en het onderhoud die ze veroorzaken. Belgen zouden de kosten voor het aan te schaffen vignet via de belasting terug krijgen. In het buitenland, vooral in Nederland, ontstond hier ophef over en beschouwde men het als discriminatie.
        Het was denkbaar dat bij invoering meer Nederlanders zouden kiezen voor de routes via Duitsland en Luxemburg.
        Oorspronkelijk zou het wegenvignet al in 2008 worden ingevoerd, maar dit werd uitgesteld tot 1 januari 2009 omdat eerst toestemming van de Europese Unie nodig is. De Vlaamse premier Yves Leterme maakte eind maart 2007 tijdens een bezoek aan de Nederlandse premier Jan Peter Balkenende bekend dat het wegenvignet niet doorgaat als gevolg van kritiek op het plan van de Europese Commissie. Als reactie hierop stelde Waals minister Michel Daerden voor om in Wallonië toch een wegenvignet in te voeren.
        Op 15 november 2010 bereikten de ministers-presidenten van Vlaanderen, het Waals en het Brussels gewest een principe-akkoord om het rekeningrijden samen met het autowegenvignet in te voeren vanaf 2013.
        In augustus 2012 werd dit echter verlaat naar 2016. Dan zullen alle voertuigen in België van minder dan 3,5 ton een elektronisch wegenvignet moeten aankopen. Voertuigen van meer dan 3,5 ton moeten dan een kilometerheffing betalen.
        lets have some more member berries

        Comment


        • #84
          De kortzichtigheid van sommige mensen viert weer hoogtij. Zoals Einstein ooit zei: Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker...

          Comment


          • #86
            Mooi verwoord,
            Voeg er maar nijd, afgunst en jaloezie aan toe ;-)

            Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

            Comment


            • #87
              Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
              thanks, we leren bij
              lets have some more member berries

              Comment


              • #88
                Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                De kortzichtigheid van sommige mensen viert weer hoogtij. Zoals Einstein ooit zei: Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker...
                Leg uit..ik ben dan ook niet zo superieur als u

                Comment


                • #89
                  Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                  Leg uit..ik ben dan ook niet zo superieur als u
                  Het was helemaal niet op u bedoeld. Maar als u zich aangesproken voelt... En superieur ben noch voel ik mij. Ik probeer gewoon met een open visie zaken te benaderen en mij voldoende te informeren voor ik er uitspraken over doe, in tegenstelling tot sommige anderen (wie het schoentje pas, trekke hem aan ).

                  Comment


                  • #90
                    Goh ja kortzichtig..wanneer is iemand kortzichtig,ieder kijkt naar zijn geldbeugel,ik moet toegeven dat ik wel in dit topic een beetje egoistisch ben,het rekeningrijden zou voor mij persoonlijk namelijk voordeliger uitkomen,maar dat er iets moet aan gedaan worden is toch duidelijk ,als je de radio openzet ,het is toch elke dag ergens dat er verkeersellende is...

                    Comment


                    • #91
                      Voor mij komt het absoluut niet voordeliger uit, en toch ben ik voor.
                      En ben hier ook egoïstisch, ik zal dit zeker niet tegenspreken.

                      Het rekeningrijden komt er zoiezo, ist het nu niet zal het later zijn. Daar kunnen we niets aandoen.
                      De tarieven vind ik wel overdreven duur.
                      Dat ze dit invoeren omwille van de verkeersellende trek ik sterk in twijfel. Eerder om de kas te vullen....

                      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                      Comment


                      • #92
                        Ahja kortzichtigheid viert alweer hoogtij. Het is goed mogelijk dat het voor sommige personen goedkoper is voor hun persoonlijke verplaatsingen MAAR wat denk je dat de meerkost gaat zijn voor diensten, transport en etc... . Denkt men nu echt dat men buitenschot blijft omdat ze rond de kerktoren rijden. Het is uiteindelijk de consument die de rekening betaald.
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • #93
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                          Het is uiteindelijk de consument die de rekening betaald.
                          Klopt als een zwerende vinger,maar het zou een eerlijker systeem zijn dan nu,toch?

                          Comment


                          • #94
                            Akkoord maar dan zijn de tarieven buiten proportie. Daarbovenop komt nog eens het feit dat de impact en kost voor het onderhoud en beheer van dergelijk systeem niet van de poes zijn. 't Sop moet de kolen waard zijn.
                            U hoeft dit niet te lezen.

                            Comment


                            • #95
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                              Akkoord maar dan zijn de tarieven buiten proportie. Daarbovenop komt nog eens het feit dat de impact en kost voor het onderhoud en beheer van dergelijk systeem niet van de poes zijn. 't Sop moet de kolen waard zijn.
                              Awel..

                              Comment


                              • #96
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                Akkoord maar dan zijn de tarieven buiten proportie. Daarbovenop komt nog eens het feit dat de impact en kost voor het onderhoud en beheer van dergelijk systeem niet van de poes zijn. 't Sop moet de kolen waard zijn.



                                +1
                                De tarieven zouden op zen minst gehalveerd moeten worden om het menselijk te houden.

                                En als ik verder kijk dan m'n neus en egoïsme ;-) lang is, besef ik wel dat het voordeel voor enkelen een doodsteek is voor velen.

                                Aan deze tarieven is het niet mogelijk.




                                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                Comment


                                • #97
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  Ahja kortzichtigheid viert alweer hoogtij. Het is goed mogelijk dat het voor sommige personen goedkoper is voor hun persoonlijke verplaatsingen MAAR wat denk je dat de meerkost gaat zijn voor diensten, transport en etc... . Denkt men nu echt dat men buitenschot blijft omdat ze rond de kerktoren rijden. Het is uiteindelijk de consument die de rekening betaald.
                                  Uiteraard is het de consument die de rekening betaalt, ken jij dan elders een andere situatie? Maar met een kilometerheffing betaal je enkel voor het gebruik van een voertuig, niet op het bezit er van. Dan betaal je enkel je eigen rekening, niet die van een ander.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  Akkoord maar dan zijn de tarieven buiten proportie. Daarbovenop komt nog eens het feit dat de impact en kost voor het onderhoud en beheer van dergelijk systeem niet van de poes zijn. 't Sop moet de kolen waard zijn.
                                  Heb je ergens een onderbouwde argumentatie voor deze uitspraak? Want zo kan iedereen van alles poneren. Ik help je alvast op weg. En zo'n systeem zal inderdaad niet weinig kosten, maar de huidige situatie ook niet, toch?

                                  Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                  De tarieven zouden op zen minst gehalveerd moeten worden om het menselijk te houden.

                                  En als ik verder kijk dan m'n neus en egoïsme ;-) lang is, besef ik wel dat het voordeel voor enkelen een doodsteek is voor velen.

                                  Aan deze tarieven is het niet mogelijk.
                                  Tja, je kan nooit voor iedereen alleen goed doen. Een omelet kan je ook niet maken zonder eieren te klutsen.

                                  Comment


                                  • #98
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                    Uiteraard is het de consument die de rekening betaalt, ken jij dan elders een andere situatie? Maar met een kilometerheffing betaal je enkel voor het gebruik van een voertuig, niet op het bezit er van. Dan betaal je enkel je eigen rekening, niet die van een ander.
                                    Fout. De consument betaalt ook de rekening voor de transportfirma die zijn goederen tot bij de winkels levert. De consument betaalt ook de rekening voor de firma die diensten levert bij de consument. Het is altijd de consument die de rekening betaalt. Bij een belastingverhoging is er geen enkele manier die de consument niet de rekening doet betalen.

                                    Tuurlijk betaal je niet die ene rekening van een vrachtwagen met 5000 pottekes chocomousse, maar als je 1 potje chocomousse koopt, betaal je wel 1/5000'ste van de rekening van die vrachtwagen. En aangezien alle goederen in een supermarkt per wegvervoer geleverd worden, en die supermarkt niet 's nachts open is, betekent het dat de meerprijs van het transport in de prijs van je potje chocomousse zal meegeteld worden. En dat zal ook zo zijn voor de huisarts die je een huisbezoek laat doen, de Telenet-installateur, ...

                                    Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                    Heb je ergens een onderbouwde argumentatie voor deze uitspraak? Want zo kan iedereen van alles poneren. Ik help je alvast op weg. En zo'n systeem zal inderdaad niet weinig kosten, maar de huidige situatie ook niet, toch?
                                    T&M is misschien in België een autoriteit, maar dat is omdat er niks anders is. In het buitenland betekenen ze niets. En dat komt omdat heel wat van hun studies over voorstellen gaan die nog niet eens concreet bestaan. Dit in tegenstelling tot de Congestion Charge Zone in Londen waar de resultaten wel bekend van zijn, en waar de eerste jaren de ICT-integrator 94% van de inkomsten van het systeem nodig had om het systeem op te zetten en draaiende te houden. Heeft het geholpen? Er staat nog altijd file in die Congestion Charge Zone, voornamelijk van taxi's en bussen. En hier en daar een bestelwagen van een dienstenbedrijf, want weeral: ook mensen in het hartje van Londen hebben soms een verstopt toilet of renovatiewerken nodig, en dat gaat niet per Underground. Maar geen paniek: zo een dienstenbedrijf rekent ook die CC-rekening door hoor.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                    Tja, je kan nooit voor iedereen alleen goed doen. Een omelet kan je ook niet maken zonder eieren te klutsen.
                                    De vraag is welke omelet er gebakken gaat worden. Want de eieren worden wel geklutst, maar er gaat nog altijd file staan.

                                    Comment


                                    • #99
                                      Hallo Wouter, ik hoopte al dat je je bijdrage van vandaag aan de discussie ging posten. Maar ik denk dat je mij voor een stuk verkeerd geïnterpreteerd hebt:

                                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Fout. De consument betaalt ook de rekening voor de transportfirma die zijn goederen tot bij de winkels levert. De consument betaalt ook de rekening voor de firma die diensten levert bij de consument. Het is altijd de consument die de rekening betaalt. Bij een belastingverhoging is er geen enkele manier die de consument niet de rekening doet betalen.

                                      Tuurlijk betaal je niet die ene rekening van een vrachtwagen met 5000 pottekes chocomousse, maar als je 1 potje chocomousse koopt, betaal je wel 1/5000'ste van de rekening van die vrachtwagen. En aangezien alle goederen in een supermarkt per wegvervoer geleverd worden, en die supermarkt niet 's nachts open is, betekent het dat de meerprijs van het transport in de prijs van je potje chocomousse zal meegeteld worden. En dat zal ook zo zijn voor de huisarts die je een huisbezoek laat doen, de Telenet-installateur, ...
                                      Juist. Dat sluit toch aan bij wat ik zeg? En als jij graag chocomousse eet, betaal je inderdaad ook voor het transport van dat potje chocomousse naar de winkel. Maar ik koop en eet zelden chocomousse, dus betaal ik ook niet voor het vervoer er van.
                                      Ik rij graag met de moto, dus als ik rij betaal ik mijn brandstof uit mijn eigen zak (zonder fiscaal in te brengen of vergoeding voor te krijgen). Ik betaal ook rijtaks, gelukkig niet te veel, maar ook wel als ik niet rij. Verzekering is nog een andere kwestie.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      T&M is misschien in België een autoriteit, maar dat is omdat er niks anders is. In het buitenland betekenen ze niets. En dat komt omdat heel wat van hun studies over voorstellen gaan die nog niet eens concreet bestaan.
                                      Om Einstein nog eens te citeren: Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek.

                                      Is TNO dan wel een autoriteit, ook buiten NL? In België is er geen alternatief voor T&M? Voel jij je niet geroepen om een alternatief op te starten? Misschien zou ik zelfs wel solliciteren als medewerker.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Dit in tegenstelling tot de Congestion Charge Zone in Londen waar de resultaten wel bekend van zijn, en waar de eerste jaren de ICT-integrator 94% van de inkomsten van het systeem nodig had om het systeem op te zetten en draaiende te houden. Heeft het geholpen? Er staat nog altijd file in die Congestion Charge Zone, voornamelijk van taxi's en bussen. En hier en daar een bestelwagen van een dienstenbedrijf, want weeral: ook mensen in het hartje van Londen hebben soms een verstopt toilet of renovatiewerken nodig, en dat gaat niet per Underground. Maar geen paniek: zo een dienstenbedrijf rekent ook die CC-rekening door hoor.
                                      Dat systeem in Londen is ook maar gedeeltelijk te vergelijken met waar het hier over gaat.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      De vraag is welke omelet er gebakken gaat worden. Want de eieren worden wel geklutst, maar er gaat nog altijd file staan.
                                      Natuurlijk zal er nog altijd file staan als we ons omelet enkel met veel zout kruiden. Voor mij dus graag gevarieerd gekruid met peper, kerrie, paprikapoeder, basilicum, oregano, peterselie, bieslook, tijm en wat mosterd uit het buitenland.

                                      Comment


                                      • Tja, al die andere +100.000 die tegen stemmen snappen er niks van want die zien natuurlijk de "big picture" niet van dit ongelooflijk en eerlijk idee, vooral degenen met een basis loon en dat zijn er héél veel.
                                        Hoe sommigen hier redeneren..niet te geloven!! De ideale figuren die er in WILLEN trappen en dat is waar de regering op vlast.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X