Mededeling

Collapse
No announcement yet.

‘Rekeningrijden maakt woon-werkverkeer onbetaalbaar'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Eerlijker??? Voordeliger ja, voor die met zijn M5 of de andere met zijn SLR, enz..En die met zijn Smart dan of die met zijn CDTi'tje 1.3?

    En dat jij het goed vindt dat ze in je eigen zakken graaien toont aan uit wat voor hout je bent gesneden.



    ik begrijp je frustratie, maar voor mij heeft de rijtaks niets met cilinderinhoud te maken. Noch met de sociale klasse, want het is makkelijk te zeggen "laat die met hunne dikken bak maar betalen" zegt meer over de frustratie van mensen onder elkaar.
    Die mensen met hunnen dikken bak werken zeer hard, of hebben hard gewerkt en dragen genoeg af op hun brutoloon.
    Ik vind het bv niet eerlijk dat een dopper gratis over openbaar vervoer kan beschikken in bepaalde steden, maar 1€/dag betalen voor kinder opvang, wat absurd is want ze zijn thuis! voor ons was dit 25€/dag! Tel zelf maar uit)
    Ook de tussenkomst voor het rijbewijs, gratis internet,.....ze zullen ook wel gratis rijden met de kmheffing, trek het je ni aan....
    Noem jij dit dan eerlijk?


    En waarom zouden die grote motoren meer moeten betalen? Iedereen gebruikt hetzelfde. Die sponseren de staat al genoeg via brandstof>meer verbruik.

    Stel je het volgende eens voor,
    Iedereen beslist een wagen te kopen met kleine longinhoud.
    Dus iedereen betaald 90€ rijtaks.
    Denk je dat ze dat zo gaan laten?
    Ik dacht het niet.....




    Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

    Comment


    • #62
      dat ze belastingen innen op cilinderinhoud en CO2 uitstoot: OK
      dat ze belastingen innen per liter brandstof zodat de veelrijders/doorrijders extra betalen: OK

      maar nu NOG eens belasting innen voor een km straat te gebruiken, das onzin. dat zit namelijk al in de brandstofprijs. daarmee dat boeren op rode diesel mogen rijden op hun eigen land opdat ze geen accijnzen betalen voor de weg te gebruiken.

      eerlijkste is een 'normale' belasting in te voeren dan. bv 1ct/km gekeken op uwe km teller bij de keuring ofzo. iemand die 5000km doet, betaald dan 50€ wegentax.
      iemand die er 50 000km doet, betaald dan 500€. die dat 50 000km heeft gereden, zal die het grootste deel van de spits wel hebben gedaan (das 1000km/week, dat doet ge niet savonds of snachts).
      wille ze specifieke plaatsen aanpakken, moeten ze maar tolwegen invoeren. kunnen ze dat geld gebruiken om dat deel veelgebruikte weg in goeie staat te houden.

      en dan betaald iedereen een normaal tarief. nu ff gaan werkmensen EXTRA gaan belasten die niet anders kunnen dan naar hun werk rijden is erover. iemand die ploegenwerk doet, betaald dan geen extra wegentax en heeft geen files (2x voordeel).

      ik werk bij defensie, en ze zijn overal kazernes aan het sluiten. ik kan NIET ANDERS dan 133km te rijden voor te gaan werken. verhuizen is ook onzin want voor hetzelfde zetten ze mij binnen een jaar weer 80km verder

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        das waar maar ik stem op geen enkele van die trado's
        Alsof de niet trado's de ultieme oplossing zullen zijn. Same shit.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Alsof de niet trado's de ultieme oplossing zullen zijn. Same shit.
          Misschien wel, maar niet schieten is altijd mis.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Alsof de niet trado's de ultieme oplossing zullen zijn. Same shit.
            Ja want door altijd op dezelfde partij te blijven stemmen, zelfs al bakken ze er niets van, gaat wél iets veranderen.

            Same shit, inderdaad. Maar zonder aan de boom te schudden gaan er geen appelen vallen...en zo is er toch wat animo tijdens de verkiezingen!
            Mijn Skoda

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

              eerlijkste is een 'normale' belasting in te voeren dan. bv 1ct/km gekeken op uwe km teller bij de keuring ofzo.
              en wat als je een groot deel van die km's in het buitenland hebt gereden? moet je daar dan ook nog eens de belgische staatskas mee vullen?
              lets have some more member berries

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                ben je daar zeker van? Gesteld dat een auto 400€ aan verkeersbelasting kost, een 2 liter dus, dan gaat rekeningrijden héél snel duurder worden. 15000 km aan 7 cent de kilometer is 1050€. 15k is zeker niet overdreven en dit voorbeeld toont toch wel aan dat je echt heeeel weinig moet rijden om minder te betalen dan de huidige taks. Enkel goed voor sportwagens of classics maar met de daily ga je dan nog volle pot mogen betalen..
                Ik betaal jaarlijks 2389€ om precies te zijn mijn beste vriend en rij +/- 10kkm's,sommetje is rap gemaakt hé

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                  Ik betaal jaarlijks 2389€ om precies te zijn mijn beste vriend en rij +/- 10kkm's,sommetje is rap gemaakt hé
                  Het lijkt me onlogisch dat ze de klasse (cc, CO2) van het voertuig niet mee in de berekening zullen nemen.

                  Anders overweeg ik later wel eens een dikke gorgelende Amerikaan.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                    Ik betaal jaarlijks 2389€ om precies te zijn mijn beste vriend en rij +/- 10kkm's,sommetje is rap gemaakt hé
                    sorry maar iemand die veel km's doet zal dat niet voor zijn plezier doen, iemand die een auto koopt die zwaar belast word en er dan weinig km's mee doet is wel puur voor het plezier.
                    jij vind dus dat een ander jou pleziertjes maar moet betalen?
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #70
                      Je kan het ook anders stellen,
                      Vind je dat hij met z'n pleziertjes andere moet betalen?

                      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                      Comment


                      • #71
                        Als motorfietsen niet moeten betalen zou ik waarschijnlijk er ook goedkoper af komen. Maar dat is niet een oplossing voor de mensen die niet met de motor willen rijden (en god, als ze al moeite hebben in de auto heb ik ze liever niet op een motorfiets!), en als iedereen plots scooters gaat kopen om de kost te ontduiken, gaan ze later toch weer het geld zoeken.

                        Comment


                        • #72
                          Tis niet omdat hij een dikke V8 heeft hij moet betalen voor al de 1L.....

                          Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                          Comment


                          • #73
                            Laat maar komen die kilometerheffing!! Andere wagentaksen afschaffen. Ik rijd met mijn 2.0 Turbo 90% vande tijd in Nederland. Belastingvrij rondrijden FTW

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                              Je kan het ook anders stellen,
                              Vind je dat hij met z'n pleziertjes andere moet betalen?

                              Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                              ik vind dat we al genoeg belastingen moeten betalen. als je nu nog eens de werkende mens zijn mobiliteit gaat beperken...
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                dat ze belastingen innen op cilinderinhoud en CO2 uitstoot: OK
                                dat ze belastingen innen per liter brandstof zodat de veelrijders/doorrijders extra betalen: OK

                                maar nu NOG eens belasting innen voor een km straat te gebruiken, das onzin. dat zit namelijk al in de brandstofprijs. daarmee dat boeren op rode diesel mogen rijden op hun eigen land opdat ze geen accijnzen betalen voor de weg te gebruiken.

                                eerlijkste is een 'normale' belasting in te voeren dan. bv 1ct/km gekeken op uwe km teller bij de keuring ofzo. iemand die 5000km doet, betaald dan 50€ wegentax.
                                iemand die er 50 000km doet, betaald dan 500€. die dat 50 000km heeft gereden, zal die het grootste deel van de spits wel hebben gedaan (das 1000km/week, dat doet ge niet savonds of snachts).
                                wille ze specifieke plaatsen aanpakken, moeten ze maar tolwegen invoeren. kunnen ze dat geld gebruiken om dat deel veelgebruikte weg in goeie staat te houden.

                                en dan betaald iedereen een normaal tarief. nu ff gaan werkmensen EXTRA gaan belasten die niet anders kunnen dan naar hun werk rijden is erover. iemand die ploegenwerk doet, betaald dan geen extra wegentax en heeft geen files (2x voordeel).

                                ik werk bij defensie, en ze zijn overal kazernes aan het sluiten. ik kan NIET ANDERS dan 133km te rijden voor te gaan werken. verhuizen is ook onzin want voor hetzelfde zetten ze mij binnen een jaar weer 80km verder



                                tis kmheffing OF rij-en inschrijvingstaks.

                                Uw afgelegde km zouden deels vergoed moeten worden door uw werkgever. Dat zou ideaal zijn.

                                Enja, alles word duurder. Thats Life.






                                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Als motorfietsen niet moeten betalen zou ik waarschijnlijk er ook goedkoper af komen. Maar dat is niet een oplossing voor de mensen die niet met de motor willen rijden (en god, als ze al moeite hebben in de auto heb ik ze liever niet op een motorfiets!), en als iedereen plots scooters gaat kopen om de kost te ontduiken, gaan ze later toch weer het geld zoeken.



                                  +++++++1





                                  Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    ik vind dat we al genoeg belastingen moeten betalen. als je nu nog eens de werkende mens zijn mobiliteit gaat beperken...



                                    ik ben het volledig met u eens dat we teveel belasting betalen!
                                    Maar je kan niet ontkennen dat kmheffing de eerlijkste oplossing is, of het nu voor het werk is of niet.
                                    Draai of keer het hoe je wil, de wegen worden het meeste gebruikt door woon/werk en professioneel gebruik.
                                    Doorrekenen en vergoeding via werkgever.



                                    Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      sorry maar iemand die veel km's doet zal dat niet voor zijn plezier doen, iemand die een auto koopt die zwaar belast word en er dan weinig km's mee doet is wel puur voor het plezier.
                                      jij vind dus dat een ander jou pleziertjes maar moet betalen?
                                      Ik vind niks,als je zoiets koopt weet je dat het een beetje geld kost,dus ik ben voorstander van rekeningrijden,de vervuiler betaald,ik vind het een eerlijker systeem dan nu ,en dat heeft niks te maken met een ander die mijn pleziertjes zou moeten mee betalen,mor goaw zeg ..

                                      Comment


                                      • #79
                                        die kmheffing betalen we nu al door de accijnzen op brandstof dus als ze het echt willen doen ten voordele van de burger schaffen ze de jaarlijkse verkeersbelasting af en blijft het voor de rest zoals het was.
                                        zoals ik het zie willen ze gewoon weer een verdoken belastingsverhoging om meer geld binnen te halen terwijl de grote oorzaak van onze files (de buitenlandse vrachtwagens) met rust gelaten worden
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          die kmheffing betalen we nu al door de accijnzen op brandstof dus als ze het echt willen doen ten voordele van de burger schaffen ze de jaarlijkse verkeersbelasting af en blijft het voor de rest zoals het was.
                                          zoals ik het zie willen ze gewoon weer een verdoken belastingsverhoging om meer geld binnen te halen terwijl de grote oorzaak van onze files (de buitenlandse vrachtwagens) met rust gelaten worden
                                          Maar die vrachtwagens,binnen &buitenlandse betalen toch reeds door middel van een wegenvignet(als ze al betalen natuurlijk,wie houdt er controle op)?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X