Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
‘Rekeningrijden maakt woon-werkverkeer onbetaalbaar'
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenahja?
Comment
-
volgens wiki:
In België waren begin 2007 plannen om een wegenvignet in te voeren voor alle Belgische wegen (dus niet enkel autosnelwegen). Dit zou gebeuren onder de vorm van een elektronisch vignet via de nummerplaat van de gebruiker. Dit vignet zou € 60,- voor een heel jaar gaan kosten. Er bestonden ook plannen om een vignet in te voeren voor kortere periodes: 10 dagen (€ 10,-), 1 maand (€ 20,-) en 2 maanden (kosten onbekend)
Na uitvoerige controles over verschillende maanden en wegen heeft men vastgesteld dat ongeveer de helft van de gebruikers van de Belgische wegen een buitenlandse nummerplaat heeft (4,5 miljoen buitenlanders tegenover de 5 miljoen Belgen)[bron?]. België is dus een echt doorreisland. Buitenlandse automobilisten betalen momenteel niet mee aan de schade en het onderhoud die ze veroorzaken. Belgen zouden de kosten voor het aan te schaffen vignet via de belasting terug krijgen. In het buitenland, vooral in Nederland, ontstond hier ophef over en beschouwde men het als discriminatie.
Het was denkbaar dat bij invoering meer Nederlanders zouden kiezen voor de routes via Duitsland en Luxemburg.
Oorspronkelijk zou het wegenvignet al in 2008 worden ingevoerd, maar dit werd uitgesteld tot 1 januari 2009 omdat eerst toestemming van de Europese Unie nodig is. De Vlaamse premier Yves Leterme maakte eind maart 2007 tijdens een bezoek aan de Nederlandse premier Jan Peter Balkenende bekend dat het wegenvignet niet doorgaat als gevolg van kritiek op het plan van de Europese Commissie. Als reactie hierop stelde Waals minister Michel Daerden voor om in Wallonië toch een wegenvignet in te voeren.
Op 15 november 2010 bereikten de ministers-presidenten van Vlaanderen, het Waals en het Brussels gewest een principe-akkoord om het rekeningrijden samen met het autowegenvignet in te voeren vanaf 2013.
In augustus 2012 werd dit echter verlaat naar 2016. Dan zullen alle voertuigen in België van minder dan 3,5 ton een elektronisch wegenvignet moeten aankopen. Voertuigen van meer dan 3,5 ton moeten dan een kilometerheffing betalen.lets have some more member berries
Comment
-
Ik spreek enkel voor vrachtverkeer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichtenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenDe kortzichtigheid van sommige mensen viert weer hoogtij. Zoals Einstein ooit zei: Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenLeg uit..ik ben dan ook niet zo superieur als u
Comment
-
Goh ja kortzichtig..wanneer is iemand kortzichtig,ieder kijkt naar zijn geldbeugel,ik moet toegeven dat ik wel in dit topic een beetje egoistisch ben,het rekeningrijden zou voor mij persoonlijk namelijk voordeliger uitkomen,maar dat er iets moet aan gedaan worden is toch duidelijk ,als je de radio openzet ,het is toch elke dag ergens dat er verkeersellende is...
Comment
-
Voor mij komt het absoluut niet voordeliger uit, en toch ben ik voor.
En ben hier ook egoïstisch, ik zal dit zeker niet tegenspreken.
Het rekeningrijden komt er zoiezo, ist het nu niet zal het later zijn. Daar kunnen we niets aandoen.
De tarieven vind ik wel overdreven duur.
Dat ze dit invoeren omwille van de verkeersellende trek ik sterk in twijfel. Eerder om de kas te vullen....
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Ahja kortzichtigheid viert alweer hoogtij. Het is goed mogelijk dat het voor sommige personen goedkoper is voor hun persoonlijke verplaatsingen MAAR wat denk je dat de meerkost gaat zijn voor diensten, transport en etc... . Denkt men nu echt dat men buitenschot blijft omdat ze rond de kerktoren rijden. Het is uiteindelijk de consument die de rekening betaald.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenHet is uiteindelijk de consument die de rekening betaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenAkkoord maar dan zijn de tarieven buiten proportie. Daarbovenop komt nog eens het feit dat de impact en kost voor het onderhoud en beheer van dergelijk systeem niet van de poes zijn. 't Sop moet de kolen waard zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenAkkoord maar dan zijn de tarieven buiten proportie. Daarbovenop komt nog eens het feit dat de impact en kost voor het onderhoud en beheer van dergelijk systeem niet van de poes zijn. 't Sop moet de kolen waard zijn.
+1
De tarieven zouden op zen minst gehalveerd moeten worden om het menselijk te houden.
En als ik verder kijk dan m'n neus en egoïsme ;-) lang is, besef ik wel dat het voordeel voor enkelen een doodsteek is voor velen.
Aan deze tarieven is het niet mogelijk.
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenAhja kortzichtigheid viert alweer hoogtij. Het is goed mogelijk dat het voor sommige personen goedkoper is voor hun persoonlijke verplaatsingen MAAR wat denk je dat de meerkost gaat zijn voor diensten, transport en etc... . Denkt men nu echt dat men buitenschot blijft omdat ze rond de kerktoren rijden. Het is uiteindelijk de consument die de rekening betaald.
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenAkkoord maar dan zijn de tarieven buiten proportie. Daarbovenop komt nog eens het feit dat de impact en kost voor het onderhoud en beheer van dergelijk systeem niet van de poes zijn. 't Sop moet de kolen waard zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenDe tarieven zouden op zen minst gehalveerd moeten worden om het menselijk te houden.
En als ik verder kijk dan m'n neus en egoïsme ;-) lang is, besef ik wel dat het voordeel voor enkelen een doodsteek is voor velen.
Aan deze tarieven is het niet mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenUiteraard is het de consument die de rekening betaalt, ken jij dan elders een andere situatie? Maar met een kilometerheffing betaal je enkel voor het gebruik van een voertuig, niet op het bezit er van. Dan betaal je enkel je eigen rekening, niet die van een ander.
Tuurlijk betaal je niet die ene rekening van een vrachtwagen met 5000 pottekes chocomousse, maar als je 1 potje chocomousse koopt, betaal je wel 1/5000'ste van de rekening van die vrachtwagen. En aangezien alle goederen in een supermarkt per wegvervoer geleverd worden, en die supermarkt niet 's nachts open is, betekent het dat de meerprijs van het transport in de prijs van je potje chocomousse zal meegeteld worden. En dat zal ook zo zijn voor de huisarts die je een huisbezoek laat doen, de Telenet-installateur, ...
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenHeb je ergens een onderbouwde argumentatie voor deze uitspraak? Want zo kan iedereen van alles poneren. Ik help je alvast op weg. En zo'n systeem zal inderdaad niet weinig kosten, maar de huidige situatie ook niet, toch?
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenTja, je kan nooit voor iedereen alleen goed doen. Een omelet kan je ook niet maken zonder eieren te klutsen.
Comment
-
Hallo Wouter, ik hoopte al dat je je bijdrage van vandaag aan de discussie ging posten. Maar ik denk dat je mij voor een stuk verkeerd geïnterpreteerd hebt:
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenFout. De consument betaalt ook de rekening voor de transportfirma die zijn goederen tot bij de winkels levert. De consument betaalt ook de rekening voor de firma die diensten levert bij de consument. Het is altijd de consument die de rekening betaalt. Bij een belastingverhoging is er geen enkele manier die de consument niet de rekening doet betalen.
Tuurlijk betaal je niet die ene rekening van een vrachtwagen met 5000 pottekes chocomousse, maar als je 1 potje chocomousse koopt, betaal je wel 1/5000'ste van de rekening van die vrachtwagen. En aangezien alle goederen in een supermarkt per wegvervoer geleverd worden, en die supermarkt niet 's nachts open is, betekent het dat de meerprijs van het transport in de prijs van je potje chocomousse zal meegeteld worden. En dat zal ook zo zijn voor de huisarts die je een huisbezoek laat doen, de Telenet-installateur, ...
Ik rij graag met de moto, dus als ik rij betaal ik mijn brandstof uit mijn eigen zak (zonder fiscaal in te brengen of vergoeding voor te krijgen). Ik betaal ook rijtaks, gelukkig niet te veel, maar ook wel als ik niet rij. Verzekering is nog een andere kwestie.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenT&M is misschien in België een autoriteit, maar dat is omdat er niks anders is. In het buitenland betekenen ze niets. En dat komt omdat heel wat van hun studies over voorstellen gaan die nog niet eens concreet bestaan.
Is TNO dan wel een autoriteit, ook buiten NL? In België is er geen alternatief voor T&M? Voel jij je niet geroepen om een alternatief op te starten? Misschien zou ik zelfs wel solliciteren als medewerker.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDit in tegenstelling tot de Congestion Charge Zone in Londen waar de resultaten wel bekend van zijn, en waar de eerste jaren de ICT-integrator 94% van de inkomsten van het systeem nodig had om het systeem op te zetten en draaiende te houden. Heeft het geholpen? Er staat nog altijd file in die Congestion Charge Zone, voornamelijk van taxi's en bussen. En hier en daar een bestelwagen van een dienstenbedrijf, want weeral: ook mensen in het hartje van Londen hebben soms een verstopt toilet of renovatiewerken nodig, en dat gaat niet per Underground. Maar geen paniek: zo een dienstenbedrijf rekent ook die CC-rekening door hoor.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe vraag is welke omelet er gebakken gaat worden. Want de eieren worden wel geklutst, maar er gaat nog altijd file staan.
Comment
-
Tja, al die andere +100.000 die tegen stemmen snappen er niks van want die zien natuurlijk de "big picture" niet van dit ongelooflijk en eerlijk idee, vooral degenen met een basis loon en dat zijn er héél veel.
Hoe sommigen hier redeneren..niet te geloven!! De ideale figuren die er in WILLEN trappen en dat is waar de regering op vlast.
Comment
Comment