Mededeling

Collapse
No announcement yet.

‘Rekeningrijden maakt woon-werkverkeer onbetaalbaar'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
    Ze willen iedereen aan het werk krijgen maar mensen weigeren, terecht, nog verder te gaan dan de kerktoren om werk te zoeken als het zo doorgaat.

    De grootste onzin is dat ze de spits meer gaan belasten. Waarom denken ze dat mensen dagelijks in die kutfiles zitten aan te schuiven, voor het plezier?

    Nee, omdat toevallig de scholen overal op hetzelfde uur opengaan en bepaalde bedrijven geen flexibiliteit hebben in werkuren.

    En zelfs met flexibiliteit moet je je uren doen, en het meest aangename is van 8 tot 17u. Het is niet erg aangenaam om om 10 u te beginnen en tot 19u te werken, idem om om 6u te beginnen en 15u naar huis te gaan...het is gewoon logisch dat er dan veel mensen op de baan zitten, en heus niet voor hun plezier.

    Idioten die tijdens de spits de ring van Brussel gaan doen om een koffie te drinken bij een betovergrootmoeder mogen wel belast worden, zwaar zelfs.
    Mensen zouden nochtans financieel moeten gestimuleerd worden om zo dicht mogelijk bij hun woonplaats te gaan werken. Alleszins niet gestraft.
    Wat u daar zegt, dat het niet zo aangenaam is om met fexibele arbeidstijden te werken, is jammer. De files zullen niet vanzelf verdwijnen en daar ligt een grote sleutel tot de oplossing. We zullen hoe dan ook gezamenlijk (zowel werknemer als werkgever) een inspanning moeten leveren.
    Die paar zogenaamde idioten die om 8u over de ring van Brussel rijden, terwijl dat niet moet, zorgen natuurlijk niet voor de dagelijkse opstoppingen. Het zijn jammer genoeg de pendelaars, of wij dat nu leuk vinden of niet.

    Comment


    • Jammer genoeg ligt het niet zo simpel...probeer maar eens een job te vinden die zowel voor jou als je partner op een steenworp afstand ligt, én om deze te houden. MEnsen veranderen tegenwoordig veel sneller van job dan vroeger toen ze 30 jaar bij dezelfde werkgever blijven.

      Moet je dan telkens verhuizen als jij of je partner verandert van job? Moet ik dan als bouwvakker beginnen werken als ik lokaal geen werk vind dat bij mijn diploma past?

      Dicht bij je werk wonen is ook niet de oplossing, huizen zijn peperduur (ivm buitenstreken) rond de stad en zullen door die wetgeving enkel duurder worden. Dat is ook de reden waarom meer en meer jonge gezinnen op de buiten gaan wonen (mijzelf incluis).

      Mijn huidige werkgever verhuist overigens ook deze zomer richting Brussel...zou ik dan plots moeten veranderen van werk omdat de taxen onbetaalbaar worden?

      Ook voor bedrijven is het niet interessant. De pool van talent wordt telkens kleiner, waar je nu mensen hebt die dageljks tot een uur in de wagen willen zitten om te komen werken zal dat in de toekomst niet meer zo zijn. Waar vind je dan je goede mensen? Knelpuntberoepen?

      Ik vind het onvoorstelbaar dat in een tijd waarin alles globaliseert, wij opeens rond onze kerktoren moeten gaan werken. Alsof de tijd teruggedraaid wordt. Kan ik weer bij de lokale kruidenierszaak gaan winkelen met mijn bakfiets. We importeren ingenieurs uit Spanje maar zelf gaan we geen 50 km rijden omdat dat onbetaalbaar wordt.

      In de tussentijd wordt Europa het kneusje van de wereld, een economische dwerg. We proberen de wereld te verbeteren, peperdure gezondheidszorg, brugpensioen voor 50 jarigen, milieubelastingen die industrie wegjagen, ... terwijl de andere economiën ons gewoon uitlachen. Leuk om op vakantie te gaan, maar voor de rest veel te duur.

      Belasten kunnen ze goed in België, we zijn de zwaarst belaste regio (Vlaanderen) en bij de zwaarst belast landen en die pipo's vinden het een goed idee om nog maar wat extra te gaan belasten. Enige land waar de loonlast hoger ligt is Zweden. En nu gaan we arbeid nog wat extra belasten. Compleet wereldvreemd zijn we hier aan het worden, los van de realiteit, met een grote plaat voor onze kop.

      De dag dat het OV een echt alternatief wordt, sneller en goedkoper dan met de wagen, en dan NIET door het belasten van de wagen maar het goedkoper maken van het OV (ik hoor die communistische rooie anders al afkomen met een belastingregime) EN de dag waarop de wegen geen putten hebben waar je je ophanging op kapot rijdt, kruispunten waarvan de lichten effectief op elkaar afgestemd zijn, en we een veilig fietsnet hebben ook in de binnensteden is de dag waarop ik met veel plezier een kilometerheffing zal betalen.

      Momenteel zijn er namelijk groene idioten die van mening zijn dat de belg graag uren in de file staat elke dag, zich blauw betaalt aan benzine en taksen, just 4 fun. Telkens verhogen ze de taksen omdat we 'minder zouden rijden', denk maar aan het cliquetsysteem etc., met als enig effect dat we meer betalan want we hebben een auto NODIG om te gaan werken.

      Comment


      • PS mijn reactie is nogal 'blauw' gekleurd, maar op 1 punt ben ik het wel eens met je: er is een fileprobleem dat moet opgelost worden.

        Ik verschil echter op een ander punt van mening: de vrijheid en mobiliteit moet gewaarborgd blijven. We moeten kunnen gaan werken op 50 km van onze woonplaats, en in het weekend een dag shoppen in Antwerpen of een dagje aan zee met de kids.

        Je moet dus niet de werkende mensen nog extra gaan belasten, je moet de wegen ontlasten door een goed alternatief te hebben. Een van de economische booms is er gekomen toen we mobieler werden, de trein en het vliegtuig hebben de wereld veranderd, idem voor de auto. Nu moeten we niet terug gaan naar de dorpsmentaliteit van vroeger. We moeten vooruit gaan, niet ter plaatse, en zeker niet achteruit.

        Verhuizen vind ik ook een belachelijk idee. Ik heb een afbetaling op 30 jaar, dus moet ik het maar ff gaan verkopen, duizenden euro's verlies maken, om een ander huis te kunnen kopen, dat dan ook nog eens goed moet liggen voor mij, mijn vrouw, en als m'n kinderen gaan studeren ook nog in de buurt van Leuven. Wat een onzin. In zo'n land wil ik niet leven, waar de overheid alle keuzes voor mij maakt en ik enkel de keuze heb om belastingen te betalen.

        Comment


        • @Volvo940: Heel mooi verwoord, ga helemaal akkoord. Verhuizen voor je job is idioot in deze tijden waar iedereen zo snel van job verandert. En ik heb helemaal geen zin om in Brussel te wonen, geef me maar de rust en natuur van in W-VL
          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
          1984 BMW E28 520i
          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Het grootste probleem voor mij is dat de gebruiker wel betaalt, maar voor wat? Waar gaat dat geld naar toe? Nu al gaat maar een fractie van de geinde accijnzen en taksen die je moet betalen als je een auto wil rijden, geïnvesteerd in mobiliteit. Ik heb het niet over hier en daar een put vullen ten voordele van de automobilist, ik heb het echt over mobiliteit.

            De automobilist betaalt jaarlijks een aanzienlijke som, en daarmee zou je een eerste klas wegennet, spoorwegennet en openbaar vervoer kunnen runnen, maar het gebeurt niet!
            ook mijn mening, en doe daar nog eens de vele miljoenen van snelheidsovertredingen " voor de veiligheid" bij ...

            zien jullie het wegennet zoveel veiliger worden de laatste jaren? ik niet!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              dat ze belastingen innen op cilinderinhoud en CO2 uitstoot: OK
              dat ze belastingen innen per liter brandstof zodat de veelrijders/doorrijders extra betalen: OK

              ...
              cilinderinhoud : ik zie de reden niet in, er zijn kleine blokjes 1300 - 1600 cc die veel stoken (door turbo, optrekken, ouderdom, ...) en evengoed grote blokken + 3.000 cc die heel zuinig zijn
              CO2 : kan één van de factoren zijn, maar waarom niet roetdeeltjes erbij nemen? zodat diesel correct belast wordt tov huidige benzinemotoren die heel wat "properder" zijn !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                Je zit in België met +/- 6 miljoen geregistreerde voertuigen die zouden moeten deelnemen aan het systeem. Dat zijn 6 miljoen unieke entiteiten hé.

                Veel succes om daar een waterdicht kost-efficiënt systeem tegenover te zetten.

                http://statbel.fgov.be/nl/statistiek.../#.Uvui-nm3vZ8
                en de overheid slaagt er nog niet in de huidige regels te laten toepassen ...
                - nummerplaten
                - inschrijving
                - verzekering
                - openstaande boete
                - keuring

                dus eerst een nieuw systeem kiezen en dan vaststellen dat je geen mensen/middelen hebt om te controleren ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                  PS mijn reactie is nogal 'blauw' gekleurd, maar op 1 punt ben ik het wel eens met je: er is een fileprobleem dat moet opgelost worden.

                  Ik verschil echter op een ander punt van mening: de vrijheid en mobiliteit moet gewaarborgd blijven. We moeten kunnen gaan werken op 50 km van onze woonplaats, en in het weekend een dag shoppen in Antwerpen of een dagje aan zee met de kids.

                  Je moet dus niet de werkende mensen nog extra gaan belasten, je moet de wegen ontlasten door een goed alternatief te hebben. Een van de economische booms is er gekomen toen we mobieler werden, de trein en het vliegtuig hebben de wereld veranderd, idem voor de auto. Nu moeten we niet terug gaan naar de dorpsmentaliteit van vroeger. We moeten vooruit gaan, niet ter plaatse, en zeker niet achteruit.

                  Verhuizen vind ik ook een belachelijk idee. Ik heb een afbetaling op 30 jaar, dus moet ik het maar ff gaan verkopen, duizenden euro's verlies maken, om een ander huis te kunnen kopen, dat dan ook nog eens goed moet liggen voor mij, mijn vrouw, en als m'n kinderen gaan studeren ook nog in de buurt van Leuven. Wat een onzin. In zo'n land wil ik niet leven, waar de overheid alle keuzes voor mij maakt en ik enkel de keuze heb om belastingen te betalen.
                  Het zou inderdaad ideaal zijn dat de vrijheid van mobiliteit voor iedereen maximaal, overal en altijd gewaarborgd is.
                  Echter, we moeten realistisch blijven. We wonen met zeer veel mensen op een oppervlakte van een zakdoek groot. Studies wijzen uit dat zowel bevolking als weggebruikers de komende jaren niet lichtjes maar zwaar zullen toenemen. Onze infrastructuur zat al jaren geleden aan z'n maximumcapaciteit en zit er momenteel zwaar over.
                  Men kan dat dan verhelpen door extra asfalt te gieten, wat op sommige plaatsen effectief nodig en nuttig is, maar een structurele oplossing is dat niet.
                  Immers, zolang wij ons met z'n allen tweemaal daags op hetzelfde moment massaal (en ver) willen verplaatsen, zal dit in de soep blijven draaien.
                  Het openbaar vervoer is niet voor iedereen een oplossing, zeker niet voor mensen die niet in grootsteden wonen. Ik geloof niet dat massale investeringen in het openbaar vervoer deze problematiek kunnen oplossen.
                  En inderdaad, de woning, de woonplaats, het kunnen thuis zijn waar jij dat het aangenaamst vindt, is voor mij ook nog altijd net iets belangrijker dan de job die je kiest.
                  Waar kunnen we dan best structureel en gezamenlijk maatregelen nemen? Op werkgebied. De keuze voor een bepaalde job, een bepaalde locatie en het tijdstip waarop we deze uitvoeren moet gewoon flexibeler aangepakt worden. De overheid moet het lef hebben om dat bij te sturen. Niet door te straffen maar door mensen te stimuleren (financieel) om wonen en werken efficiënt op elkaar af te stemmen.
                  Persoonlijk vind ik dat geen dorpsmentaliteit. Zou het zelfs vooruitziend durven noemen.

                  Comment


                  • Hier nog een leuk artikeltje dat ik gisteren las

                    Pendelen maakt mensen ongelukkig

                    Pendelaars zijn minder tevreden over hun leven dan thuiswerkers en vinden hun job ook minder waardevol. Dat blijkt uit een studie van het Britse Office for National Statistics (ONS).

                    Pendelen maakt mensen ongelukkig, zeker als ze meer dan een halfuur op een bus zitten. ‘Pendelaars zijn gemiddeld minder tevreden over hun leven, vinden hun werk minder de moeite waard en zijn ongelukkiger en meer gestrest dan mensen die niet pendelen’, zegt het rapport.

                    De gevolgen zijn het grootst wanneer de reistijd naar het werk zestig tot negentig minuten bedraagt.

                    Het onderzoek is gebaseerd op de gegevens van een jaarlijkse peiling die mensen vraagt waar ze werken, hoe lang ze naar hun werk reizen, hoe tevreden ze zijn over hun leven en hoe gelukkig of gestrest ze zich de vorige dag hebben gevoeld.

                    Uit een vergelijking van de transportmiddelen blijkt dat mensen die met de bus pendelen hun werk minder waardevol vinden dan mensen die de auto nemen. Treinreizigers zijn dan weer meer gestrest. Wie te voet naar zijn werk gaat, is minder tevreden dan autorijders. Maar mensen die zeggen dat ze ‘anders’ reizen, bijvoorbeeld met de fiets, zijn tevredener en minder gestrest dan de chauffeurs.
                    standaard.be

                    Lange reistijden en (in veel gevallen) het openbaar vervoer genereren dus blijkbaar een ongelukkig gevoel en stress.
                    Korte reistijden per auto of fiets komen wel goed uit het onderzoek.

                    Comment


                    • oei, moet ik wel HEEEEL ongelukkig zijn aangezien ik elke ochtend 2h50 onderweg ben (10min auto, 90min 3treinen, 50min fietsen en daar tussen nog alle wachttijden).
                      k denk niet dat die 10min auto mijn gelukkiger maken als ik 3min voor een rood licht sta terwijl er geen kat op de baan is (4h10 smorgens). in waregem vinden ze het de moeite om de lichten van zijstraatjes extra lang rood te geven tov de grote (ring)banen snachts. rond 6h schakelen die veel sneller over.
                      en dan fietsen in de zoveelste regenvlaag/tegenwind/bergop maken mij ook alles behalve gelukkig hoor

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        oei, moet ik wel HEEEEL ongelukkig zijn aangezien ik elke ochtend 2h50 onderweg ben (10min auto, 90min 3treinen, 50min fietsen en daar tussen nog alle wachttijden).
                        k denk niet dat die 10min auto mijn gelukkiger maken als ik 3min voor een rood licht sta terwijl er geen kat op de baan is (4h10 smorgens). in waregem vinden ze het de moeite om de lichten van zijstraatjes extra lang rood te geven tov de grote (ring)banen snachts. rond 6h schakelen die veel sneller over.
                        en dan fietsen in de zoveelste regenvlaag/tegenwind/bergop maken mij ook alles behalve gelukkig hoor
                        2h50 onderweg Misschien ben je niet ongelukkig, maar wel zot
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

                        Comment


                        • savonds ook nog eens terug hé. k heb niet veel keuze. terwijl er in heel belgie kazernes zijn waar techniekers nodig zijn, kreeg ik enkel beauvechain (133km) of glons(192km) aangeboden. moet je maar één van de 2kiezen, 2jaar op die lokatie blijven en dan aanvraag voor andere kazerne indienen

                          Comment


                          • uw reisuren zijn werkuren ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              savonds ook nog eens terug hé. k heb niet veel keuze. terwijl er in heel belgie kazernes zijn waar techniekers nodig zijn, kreeg ik enkel beauvechain (133km) of glons(192km) aangeboden. moet je maar één van de 2kiezen, 2jaar op die lokatie blijven en dan aanvraag voor andere kazerne indienen
                              Dus de staat wil oa. dat mensen dichter bij huis werken door het invoeren van rekeningrijden, maar verplicht mensen zoals jou om elke dag bijna 6uur te pendelen

                              Sterkte...
                              BMW E61 525d LCI '09
                              Suzuki Bandit 1250NA /07
                              Fiesta Red Edition '16

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                oei, moet ik wel HEEEEL ongelukkig zijn aangezien ik elke ochtend 2h50 onderweg ben (10min auto, 90min 3treinen, 50min fietsen en daar tussen nog alle wachttijden).
                                k denk niet dat die 10min auto mijn gelukkiger maken als ik 3min voor een rood licht sta terwijl er geen kat op de baan is (4h10 smorgens). in waregem vinden ze het de moeite om de lichten van zijstraatjes extra lang rood te geven tov de grote (ring)banen snachts. rond 6h schakelen die veel sneller over.
                                en dan fietsen in de zoveelste regenvlaag/tegenwind/bergop maken mij ook alles behalve gelukkig hoor
                                Je hebt max 2x rode lichten tot aan het station, dus dat valt nog mee hé
                                Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

                                Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

                                Seat Ibiza Evo2 ​

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                  Dus de staat wil oa. dat mensen dichter bij huis werken door het invoeren van rekeningrijden, maar verplicht mensen zoals jou om elke dag bijna 6uur te pendelen

                                  Sterkte...
                                  Dat is geen probleem volgens sommigen. Telkens de overheid zijn eenheid verhuist naar een andere kazerne, moet hij maar zijn huis verkopen en een nieuw kopen, zijn vrouw ook maar werk vinden bij de nieuwe kazerne of scheiden, en de kinderen naar een nieuwe school sturen.

                                  Comment


                                  • mee de kazerne in gaan wonen :p
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      uw reisuren zijn werkuren ?
                                      in de privé wel, in het leger niet. voordeel is werkzekerheid, een gegarandeerd pensioen op 56, en ge werkt u niet moe . de reistijden zijn vermoeiender
                                      Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                      Dus de staat wil oa. dat mensen dichter bij huis werken door het invoeren van rekeningrijden, maar verplicht mensen zoals jou om elke dag bijna 6uur te pendelen
                                      Sterkte...
                                      .

                                      mja, besparing in het leger. door kazernes te sluiten besparen ze veel...
                                      hun gedacht was: als die oude militairen zo ver moeten gaan, gaan ze vertrekken.
                                      resultaat is: die ouderen hebben nog een jaar of 5-10 te gaan en bijten door, de jeugd ziet dat niet zitten voor de komende 30jaar en tekent af. (daar ging het plan om ouderen buiten te krijgen en jongeren aan te nemen).

                                      volgende logische stap: ze gaan de nieuwelingen een contract van 8jaar geven en dan buiten... binnen 20jaar hedde dus ne helehoop oude zakken (mijn generatie) en geen jonge 30'ers meer.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                      Je hebt max 2x rode lichten tot aan het station, dus dat valt nog mee hé
                                      vertrek thuis en op de weg van vichte naar waregem de eerste lichten.
                                      dan rijd ik naar waregem en komende op de kruising van de expres weg, de volgende lichten (altijd rood en voor 3min).
                                      ik rijd dan door tot de ring van waregem en heb WEER lichten (ook altijd rood, wel wa sneller). ik draait de ring op en heb na 50meter... WEER rode lichten. da zijn er dan vier voor een ritje van 5km.
                                      savonds is het zo druk dat ik met de fiets op 13min thuis geraak, en met de auto het niet haal binnen de 25min...


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      mee de kazerne in gaan wonen :p
                                      hebben ze ook overal al gezegd (sint truiden verplicht, peutie wou ik niet, bevekom ook niet). ik ben 35jaar, heb 10jaar in de burgerij als field engineer gewerkt (=vrijheid), ben getrouwd, heb een kleine dochter, een garage vol oldtimers die af moeten en een huis vol verbouwingen. ik blijft echt NIET de hele week binnen. ik leef niet voor men werk.
                                      tot nu toe ben ik zowat de enigste goed gemotiveerde gast van de sectie (ben nog maar 4de jaar militair), maar lang zal zoiets niet blijven duren

                                      ON TOPIC: dat rekeningrijden zal voor VEEEEL van mijn collegas ook een streep door de rekening worden. een militair doet gemiddeld 80km/dag. ze zetten die basissen dan ook altijd op uithoeken (elsenborn, bevekom, leopoldsburg, koksijde, ieper, aarlon...)

                                      Comment


                                      • vertrek thuis en op de weg van vichte naar waregem de eerste lichten.
                                        dan rijd ik naar waregem en komende op de kruising van de expres weg, de volgende lichten (altijd rood en voor 3min).
                                        ik rijd dan door tot de ring van waregem en heb WEER lichten (ook altijd rood, wel wa sneller). ik draait de ring op en heb na 50meter... WEER rode lichten. da zijn er dan vier voor een ritje van 5km.
                                        savonds is het zo druk dat ik met de fiets op 13min thuis geraak, en met de auto het niet haal binnen de 25min...


                                        Als je op dit kruispunt ( http://goo.gl/maps/ClKhV ) rechtdoor rijd dan heb je géén lichten meer tot aan het station
                                        Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

                                        Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

                                        Seat Ibiza Evo2 ​

                                        Comment


                                        • mja, neem je map en ga eens 400meter verder, ik zie.... lichten !!!:

                                          dan draai je naar links, nog geen 50meter verder nog eens lichten. en dan heb je het station.

                                          uwe foto zijn die lichten waar ik dus 3min voor sta. daar heb ik al mensen zien uitstappen en op de oversteekknop aan het zebrapad weten drukken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X