Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto omgevormd tot aanhanger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto omgevormd tot aanhanger

Ik heb gehoord dat dit in Belgie niet toegelaten is.
    Weet iemand hier meer over aub?

Heb ik mij ook al vaak afgevraagd! Ben ik ook wel beniewd naar, paar huizen verder heeft er eentje een omgebouwd tot barbeque en die gaat daar zo festivals etc mee af.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Vroeger zag je zo veel r4kes.

Ooit zo'n Lupo gezien - sjiek spel

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
      BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
      Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb vroeger nog iemand gekend die een renault R4 had omgebouwd tot aanahangwagen. Die wordt trouwens nog gebruikt.
        Als het zeker wil weten zou ik het navragen bij de stationschef van de autokeuring waar je gewoonlijk gaat.

Comment

waarom zou dat niet mogen
          als je de wetgeving inzake aanhangwagens respecteert mag een aanhangwagen eruit zien zoals je wil

deze vuurtoren aanhangwagen verkoopt kaaskrotten

Comment

Is het niet zo dat je sinds kort niet zelf meer een aanhangwagen mag maken?
            Zelfgemaakte aanhangwagens die je al van voor de wet had mag je wel nog houden, dus is het makkelijk te omzeilen natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Is het niet zo dat je sinds kort niet zelf meer een aanhangwagen mag maken? Zelfgemaakte aanhangwagens die je al van voor de wet had mag je wel nog houden, dus is het makkelijk te omzeilen natuurlijk.
              Inderdaad, t kon vroeger maar nu niet meer
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

okay, wist ik niet...wel een wet die belachelijk moeilijk te controleren is natuurlijk, op een zelfbouw staat geen bouwjaar, staat nergens ingeschreven...
                als ik beweer dat die halve kever gebouwd is in 2009, wie gaat zoiets kunnen achterhalen

Comment

wet opgezocht, idd

maar zonder terugwerkende kracht, als vista zegt dat dat kot van 2011 is er geen enkel probleem, tenminste het niet meer als 750 weegt

Comment

Inderdaad, vandaar makkelijk te omzeilen. Gewoon geen model pakken dat pas in 2012 op de markt gebracht is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Vroeger zag je zo veel r4kes.

Ooit zo'n Lupo gezien - sjiek spel

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
                      BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
                      Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Heb die eens gezien op een tuning event in Hasselt, was ook een Duitser.

D'r is ook Belg met een Opel Corsa (weet alleen niet waar die momenteel rondrijd)

En ooit ook eens een foto gezien van een Audi break met nog eens eenen halve break als aanhangwagen d'r achter.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        okay, wist ik niet...wel een wet die belachelijk moeilijk te controleren is natuurlijk, op een zelfbouw staat geen bouwjaar, staat nergens ingeschreven...
                        als ik beweer dat die halve kever gebouwd is in 2009, wie gaat zoiets kunnen achterhalen
                        Bij boten is er ook zo'n dergelijke wetgeving. Vroeger mocht alles en nu mag niets meer. Je kan echter helemaal niet zomaar een bouwjaar opgeven wegkomen met wat je wilt. Je moet je zelfbouw of afstamming uit het pré-homologatietijdperk kunnen staven aan de hand van facturen of andere documenten.
                        De facto is het daardoor nu zelfs zo dat je met boten of motoren die vroeger perfect in orde waren nu niet meer het water opkan (als je ze tweedehands koopt bv.).
                        Verschil is wel dat aanhangers in tegenstelling tot boten gelukkig niet moeten worden ingeschreven en men aldus niet kan controleren.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

een auto ombouwen naar aanhanger is NOOIT toegelaten geweest in belgie.
                          zelf een aanhanger bouwen WEL (vroeger).

stata een history ergens op een forum waar iemand een moto aanhanger had genomen en daar het bovenste van de laadruimte van een R4 had op gezet en de bestaande achterlichten gebruikte.
                          aaanhanger werd in beslag genomen en voor het gerecht gebracht. daar hele technische inspectie en heeft er mogen voor opdraaien. zelf het gebruik van een deel van een auto op een bestaande aanhanger is verboden

Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

Artikel 13: Wijziging en verbouwing

§3. Het verbouwen van de auto's tot aanhangwagens en andersom is niet toegestaan.

verder moet je ook
                          Vergeet ook niet dat (ook) een zelfbouwaanhangwagen dient voorzien te zijn van een identificatieplaatje en chassisnummer - zie Artikel 16, Zie ook Artikel 54 van ditzelfde besluit voor wat betreft de verbinding van het trekkend voertuig met de aanhangwagen.

door de nieuwe wetgeving van 2014 komt dit allemaal te vervallen, en ook 1 belangrijke zin ui artikel 2

De verbouwingen die echter een grotere verkeersveiligheid als gevolg hebben mogen toegelaten worden door de Minister van Verkeerswezen of diens gemachtigde, op aanvraag van de verbouwer.
                          Last edited by ; 27/11/2012, 09:08.

Comment

En toch ga ik mezelf ooit een drieasser bouwen en die zogezegd als 750kg spel gebruiken! Gewoon ratstyle van maken, dan denken ze dat hij oud is.

Comment

ik begrijp het toch ook niet helemaal, tot voor 2012 mocht je zelf bouwen

je mocht een as en janten van eender welke auto nemen, wel liefst een starre as
                              ...maar je mocht op die constructie dus geen carroserie zetten, zelfs al is die voorzien van driehoeken en de juiste verlichting al de rest van spielereien kon...als't maar geen karos van een auto was

voor welke reden dan ?

Comment

als je zelf iets bouwt, kan je berekenen hoe stevig de boel is.

als je nu een zefdragend chassis van een auto neemt, en je slijpt de voorkant eraf en last er een dissel aan, dan heb je geen flauw benul van de stevigheid van de carosserie doordat ze niet meer compleet is. daarom mogen autos dus niet omgebouwd worden.

een auto is in principe maar blik plaatwerk welke door vorm en samenplaatsen een sterk geheel vormen (zo is een dorpel 2 a 3 voorgeplooide platen tegen elkaar gezet en vormt een stevige balk. die vloeit via de bodemplaat over naar de chassisbalken vooraan in het motorruim en vormt met de geplooide platen aan de voeten een stevigheid. slijp nu het plaatwerk van de voeten weg, en u stevige bodemplaat buigt zo door en is geen stevige verbinding meer tussen dorpel en chassisbalk.
                                als je nu een auto neemt, en je slijpt het dak eraf om een cabrio te maken, dan plooit die auto ook samen op de eerste drempel die je neemt. de deuren zullen gewoon vastzitten. dit is omdat er geraakt is aan de dragende structuur van de auto

een aanhangwagen wordt gelast uit stevige metalen profielen.

Comment

natuurlijk zou ik niet het dragend gedeelte van de auto gebruiken, maar een ladderchassis met het koetswerk daarop

maar dat lijkt ook niet te mogen, getuige die farce met die r4

Comment

In de Belgische tuningscene rijdt nu zo'n Golf 3 cabrio rond in mat legergroen...
                                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

de kont van mijn slk zou ook goed zijn, alleen mag dat, die slk, nix trekken

Comment

Working...
                                      X