Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PV voor snelheidsovertreding incorrect

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• PV voor snelheidsovertreding incorrect

Hallo,

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat.

Ik heb vandaag een PV in de bus gekregen voor een snelheidsovertreding. Het klopt dat we op dat uur, op die dag en op die plaats daar zijn geweest. Ik reed in de bebouwde kom +/-60km/uur. Op de PV staat dat ik 73/uur reed, met correctie 67/uur.

Na eventjes nadenken samen met de 2 anderen die toen bij mij in de auto zaten, bleek dat het gaat over een flits van 2 weken geleden. Wij konden alle drie bevestigen dat ik niet sneller reed dan 60/uur. + Dat we toen een flits rechts in ons gezicht hebben gekregen, van een auto aan de overkant. En op dat moment kwam er uit de andere richting een auto aangeraasd. Volgens ons is het dus die auto die geflitst moest worden, maar staan enkel wij op de foto. Is dit mogelijk? Ik weet 100% zeker dat ik niet sneller reed dan 60/uur, omdat mijn vader continu zei dat ik niet te snel mocht rijden, en dit dan ook niet echt deed zodat hij zich veilig voelde.

Ik wil sowieso die foto zien, dus kan ik dat gewoon aanvragen? Alvast bedankt! Heb hier totaal geen ervaring mee.

Persoonlijk denk ik niet dat hier iets aan te doen is.
    Als het de andere wagen was moet die wel op de foto gestaan hebben, want zo'n flits gaat automatisch.
    Tevens flitst zo een machien 2x (dacht ik), om zeker te zijn welk voertuig nu precies te snel reed. (bv op de autostrade, als 2 wagens naast elkaar rijden)

Greets

Comment

Er is maar 1x geflitst, want het was een 'vallend sterretje'. Dus kan het misschien toch dan? Ik heb echt geen zin om €120 voor niks te betalen :/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Memii Bekijk Berichten
        Er is maar 1x geflitst, want het was een 'vallend sterretje'. Dus kan het misschien toch dan? Ik heb echt geen zin om €120 voor niks te betalen :/
        Waar haal je die € 120 vandaan ?

Als je daadwerkelijk na correctie een snelheid had van 67km/h dan moet je € 85 boete betalen.

Comment

Op de PV staat het volgende --> snelheid van 73km/uur, corrrectie: snelheid van 67km/uur Boete: €120. En dan datum, uur. En de rest is heel dat blad dat ik moet invullen als ik niet akkoord ben. Klopt dus ook niet dan??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Memii Bekijk Berichten
            Op de PV staat het volgende --> snelheid van 73km/uur, corrrectie: snelheid van 67km/uur Boete: €120. En dan datum, uur. En de rest is heel dat blad dat ik moet invullen als ik niet akkoord ben. Klopt dus ook niet dan??
            My bad. In de bebouwde kom rekenen ze idd harder door. Ik had de formule gebruikt die ze gebruiken wanneer je geflitst ben op de snelweg. € 120 zal wel kloppen.

Comment

De rekening klopt idd. 50€ voor de eerste 10 km + 7x10 = 70€: totaal dus 120€.
              Je hebt recht om je foto op te vragen.
              Het antwoordform (met getuigenverslagen) invullen kan ook nooit kwaad. Baat het niet dan schaadt het niet (hoogstens 10€ extra).
              Je hebt natuurlijk wel een probleem om in je verweer te schrijven dat je "ong.60 reed"

Comment

Wanneer verjaart zoiets eigenlijk? Als 'k binnen de 2 maanden geen brief krijg met de vermelding dat 'k mijn rijbewijs moet gaan inleveren is het 1 jaar geleden
                Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)

Comment

Hangt er van af wat je onder 'zoiets' verstaat. Wat was je inbreuk: gewone verkeersinbreuk 1 jaar, met verzwarende omstandigheden (bv onder invloed 3 jaar) en wat heb je aanvankelijk ontvangen (OI: rechtsvervolging is dus gestopt, minnelijke schikking, proces-verbaal,...)

Comment

Verjaring is inderdaad 1 jaar, maar als er in het jaar onderzoeksdaden gesteld worden (opstellen PV) opvragen bepaalde inlichtingen etc... kan deze periode met 1 jaar gestuit worden, dus in feite moet je twee jaar rekenen dan is zoiets definitief verjaart.
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Zo'n mobiele flitser ( ik veronderstel dat je het hebt over een klassieke flitswagen ? ) maakt onderscheid tussen het voertuig dat van de radar wegrijdt, en het voertuig dat naar de radar komt rijden. Op de foto staat een aanduiding over welke rijrichting het voertuig in overtreding was. Hebt ge ondertussen uw foto al kunnen gaan bekijken bij de verbaliserende overheid ?

Comment

Working...
                      X