Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Logica DIV??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Logica DIV??

Het volgende wou ik eens opmerken:

Ik zou graag een ford focus ST kopen (nieuw model)
    Koop ik een nieuwe betaal ik 446€ inverkeerstelling.

koop ik een tweedehands van 2 maand oud (er staan er verschillende tekoop) betaal ik 3400€ inverkeerstelling.
    waar is de logica? de prijs van een tweedehands st + biv = prijs spiksplinternieuwe + biv

vb (27000€ tweedehands + 3400 = 30400€)
    (30500€ nieuwe + 446 = ca 3100€)

pff logica

Je redenering klopt niet, je hebt de BIV berekend voor tweedehandswagens VOOR 2012. Met de nieuwe regeling betaal je voor een wagen vanaf 2012 van minder dan 6 maand oud net hetzelfde als voor een nieuwe. Voor een 2011 model klopt je redenering helaas wel, zijnde 1/3 BIV volgens nieuwe regeling en 2/3e BIV volgens oude regeling (zijnde 5000 EUR BIV)
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Waar vind je dit terug? De garage zegt dat uw uitleg niet klopt

Comment

En ik zeg dat ook.

Net alles ingegeven voor die auto met dat aantal pk's/co2 en slechts 2 maanden oud en kom op goed 3400€ uit.

Inschrijving in 2013 is wel rond de 2000€.

Comment

Dus hoe belachelijk ook, je koopt beter een nieuwe... Wa ne systeem...

Comment

Hebben ze gedaan om de 2dehandsmarkt niet te destabiliseren.

En als ge dat niet gelooft maken ze u iets anders wijs.

Comment

Heb gemaild naar de div, zal hun uitleg hier posten

Alee hoe kan dat nu, je koopt zo een St, een week later moet hij om een of andere reden de deur uit, hop 446€ -->3400 €, terwijl die 446 ook al eens betaald werd

Comment

Je kan zelf de BIV hier berekenen: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top

Het is inderdaad niet logisch maar het is nu eenmaal zo uitgewerkt door onze geniale politici.

Over de keuze tussen nieuw en tweedehands: het prijsverschil tussen tweedehands en nieuw zal niet opwegen tegen een paar duizend € BIV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                  Waar vind je dit terug? De garage zegt dat uw uitleg niet klopt

garage die een nieuwe beschikbaar heeft waarschijnlijk ???

Comment

Idd maar hij heeft wel gelijk niet?

Comment

Klopt wel degelijk. Schrijf je vandaag een wagen nieuw in dan betaal je de nieuwe BIV. Schrijft iemand anders die morgen in dan betaal je de verrekening 67% van de oude BIV en 33% van de nieuwe BIV. Nog straffer : rijdt een garage met een nieuwe wagen 1 meter op de openbare weg met een Z-plaat op dan zijn ze wettelijk verplicht dit aan de D.I.V. door te geven. Vanaf dan wordt de wagen als tweedehands beschouwd. De koper krijgt dan de verrekening oude en nieuwe BIV in zijn bus. Wat dus nu aan het gebeuren is met veel directiewagens.

Comment

Hatelijk, op wagens met meer dan 211pk is dat direct 2/3 Vd 5000€ aan je ...

Comment

Hatelijk, op wagens met meer dan 211pk is dat direct 2/3 Vd 5000€ aan je ...
                          Na 1 januari maar 1/3 meer van oude BIV...
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ja maar daar heb je weinig aan als je de wagen nu wil inschrijven, das nog een maand wachten en ondertussen kan je je overname perto rijden in het lekkere weer

Comment

Zeg gewoon aan dealer dat je die wagen neemt maar pas na 1 jan zal inschrijven. En als je in tussentijd met je oude het risico niet wil nemen huurt er enen. De winst zal nog aanzienlijk zijn.

Comment

Idd maar hij heeft wel gelijk niet?
                                dat hij dan nieuwe koopt als deze niet duurder is dan 2e-handse, is toch simpel?

Comment

De tweedehands is een mooier kleur
                                  En het gaat over het principe

Comment

Onverantwoord!

Ik heb ook simulatie gemaakt.
                                    Verschil tussen een wagen met 82kW en een wagen met 92kW is ook verschrikkelijk groot, scheelt 200€ ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                      Zeg gewoon aan dealer dat je die wagen neemt maar pas na 1 jan zal inschrijven. En als je in tussentijd met je oude het risico niet wil nemen huurt er enen. De winst zal nog aanzienlijk zijn.
                                      Beter dan de nieuwe perto rijden.

Comment

Neen de nieuwe is full omnium

Comment

Working...
                                        X