Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Logica DIV??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

In het begin toen ze met de hervorming van de BIV bezig waren zeiden ze toch dat het voordeligste tarief aangerekend zou worden tijdens de overgangsregeling
    Of is dat er uiteindelijk ook niet door gekomen??
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ja maar dat was in mei ofzo voor een maand denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
        Het was toch de bedoeling dat dat de hele overgangsperiode zou gelden

Waarschijnlijk afgevoerd omdat ze geld nodig hadden en dat de gewone man met zijn auto een gemakkleijk slachtoffer is.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          In het begin toen ze met de hervorming van de BIV bezig waren zeiden ze toch dat het voordeligste tarief aangerekend zou worden tijdens de overgangsregeling
          Of is dat er uiteindelijk ook niet door gekomen??
          Welk voordeligste tarief? Inderdaad U heeft waarschijnlijk niet goed begrepen waarover dit voorstel (en uiteindelijk ook opgenomen in het decreet) sprak. Deze voordeligste berekening was er voor de nieuwe BIV die tussen december 2011 en de uiteindelijke stemming in februuari 2012 opnieuw aangepast werd waardoor het vooral voor nieuwe diesels een duurdere zaak werd, toen hebben ze een overgangsperiode gemaakt om reeds bestelde wagens niet plotseling X aantal euro's duurder te maken. Voor tweedehands had dit dus een minimaal effect omdat in 2012 slechts 33% met de nieuwe regeling rekening gehouden werd (67% oude regeling)

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          Inderdaad tussen 1 maart 2012 en 30 april 2012 werden de twee berekeningswijzen toegepast en het goedkoopste tarief werd dan behouden.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Het was toch de bedoeling dat dat de hele overgangsperiode zou gelden

Waarschijnlijk afgevoerd omdat ze geld nodig hadden en dat de gewone man met zijn auto een gemakkleijk slachtoffer is.
          Nee nooit de bedoeling geweest dus uw conclussie klopt niet ,
          maar hier dienen we toch even bij stil te staan, gezien de ganse maatregel budgetair neutraal moest zijn en dat vooral wagens met een hoog vermogen nu minder betalen zijn het vooral diegene met een kleiner vermogen die hier de rekening betalen (en dat vermogen mag best gezien worden op zowel het motorvermogen als hun geldelijk vermogen want wagens die vroeger ingeschreven konden worden aan € 123 BIV kosten nu dikwijls een veelvoud van dat bedrag)...
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik heb in november ook 3200€ biv betaalt voor een voertuig ingeschreven in augustus.
            Deze prijzen wist ik al maanden op voorhand door alle simulaties te doen op de betreffende modellen die ik wou.
            Is toch al 1800€ goedkoper dan voor mei 2012.
            Trouwens, de meeste handelaars passen de vraagprijs aan aan de hoge biv.
            Zeker als ze al een tijd te koop staan en ze er niet vanaf geraken.
            Bepaalde modellen die al te koop stonden deze zomer zijn nu al 4500€ gezakt, binnen enkele weken zijn ze weer een jaar ouder en ze moeten weg.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Bwa ja, laat de dealer de keus. Bij aankoop van de mijne heb ik ook in de offerte laten opnemen dat de dealer de BIV diende te betalen.
              Maar goed ook want hij had zich 300 € misrekend. Kon hij nog 300 € extra korting geven ook.
              "Anders neem ik hem niet". En op het eind van het jaar zijn ze heel wat toeschietelijker. Volgend jaar (over enkele weken dus) zakt de waarde van hun tweedehands weer een pak en ze moeten hun omzet van dit jaar nog wat opkrikken (ze hebben de klanten nu eenmaal niet meer uit te kiezen).

Comment

Working...
              X