Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs B + 96 (aanhangwagen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

In Duitsland moet je om een B+96 rijbewijs te krijgen een B-rijbewijs hebben en voor 300 euro een dagje van minstens 7 uren les volgen theorie + praktisch en dan krijg je die B+96 op het einde vd dag ZONDER dat je rij-examen moet gaan afleggen in examencentrum :

Welche Führerscheinklassen gibt es? Alle Fahrerlaubnisklassen vom Motorrad bis zum Lkw und alle wichtigen Infos in der Übersicht.

Informationen zu den Führerscheinklassen B, B96 und BE. B ist die Klasse für Kraftfahrzeuge bis 3,5 t Gesamtgewicht

Mag ik met een rijbewijs B de aanhanger trekken ?

De ONROAD tenttrailer ongeremd met 750 KG Het toegestane totale gewicht mag iedereen trekken.

De ONROAD vouwwagen met rem tenttrailer geremd met 1.300 KG NIEUW sinds 2013

Bezitters van rijbewijscategorie B mogen met ingang van 2013 met de zogenaamde B96-uitbreiding een personenwagen-aanhangcombinatie tot 4.250 kg toegestaan totaalgewicht besturen. Hiervoor is een rijtraining van ten minste 7 uur met een praktijkgedeelte en een theoretisch gedeelte, echter zonder examen, nodig.

Met deze uitbreiding mag het trekkende voertuig vervolgens een toegestaan totaalgewicht van maximaal 2.950 kg (veld F.1 ) hebben. Mochten de waarden niet overeenkomen

dan hebt u een rijbewijs BE nodig, OF kunnen wij uw aanhanger op het door u gewenste toegestane totaalgewicht aanpassen.

Bron : http://www.campwerk.de/nl/informatie/rijbewijs

Rund 1,4 Millionen Mitglieder und Kunden schätzen den AvD. Mit dem AvD bleiben Sie jederzeit mobil und genießen eine schnelle und professionelle Hilfe bei Panne, Unfall oder Krankheit.

► Schlüsselzahl B96: Was bedeutet dieser Zusatz? Und was dürfen Sie mit dem Führerschein der Klasse B96 fahren? Erfahren Sie hier mehr zu diesem Thema!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
      In Duitsland moet je om een B+96 rijbewijs te krijgen een B-rijbewijs hebben en voor 300 euro een dagje van minstens 7 uren les volgen theorie + praktisch en dan krijg je die B+96 op het einde vd dag ZONDER dat je rij-examen moet gaan afleggen in examencentrum
      Als dat niet mooi is ... enig idee wat je daarvoor in Djibouti moet doen ?

Comment

Toch opletten met een 750kg ongeremde aanhangwagen, wettelijk mag je deze wel gebruiken met je rijbewijs B maar het kan zijn dat Uw auto beperkt is tot bvb. 650kg ongeremd.( opletten bij belading ). Mogelijk daarom dat er tegenwoordig ook geremde een as aanhangwagens zijn van 750kg.

Comment

Als mijn dochter begon met pony's, en ik wist dat ik een paardentrailer moest gaan kopen, ben ik onmiddellijk voor rijbewijs BE gegaan. Ondertussen heb ik een M3 op trailer, en is het ook voor mijn hobby een voordeel dat ik BE heb.

Veel mensen maken er een probleem van dat het geld kost, en die rijden dan rond zonder rijbewijs BE, tot ze eens een ongeval krijgen, want dan kost het meer dan die éénmalige kost voor het behalen van zo'n rijbewijs. Ik heb 3x les gevolgd, en was van de eerste keer geslaagd. Als ik dat kan, dan moeten jullie dat ook kunnen.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Met examen bij was het €666 in mei 2013.
            net voor de wet ging veranderen.
            Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Met examen bij was het €666
              Een duivelse prijs!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Als mijn dochter begon met pony's, en ik wist dat ik een paardentrailer moest gaan kopen, ben ik onmiddellijk voor rijbewijs BE gegaan. Ondertussen heb ik een M3 op trailer, en is het ook voor mijn hobby een voordeel dat ik BE heb.

Veel mensen maken er een probleem van dat het geld kost, en die rijden dan rond zonder rijbewijs BE, tot ze eens een ongeval krijgen, want dan kost het meer dan die éénmalige kost voor het behalen van zo'n rijbewijs. Ik heb 3x les gevolgd, en was van de eerste keer geslaagd. Als ik dat kan, dan moeten jullie dat ook kunnen.
                ik heb 't gekregen omdat ik er oud en wijs genoeg uitzag...
                (rijbewijs voor 1989 behaald= automatisch BE)
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Mijn C E is nog van den troep en een polycar . Van een tank ook
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ne polycar ... ik voel zijn koppeling nog altijd ...

Comment

Working...
                    X