begin 2012 werden een aantal pv's gemaakt ivm artikel 77.5, nl het beruchte "parkeren buiten de vakken" aan de parking "Zwartebeekplein" aan het treinstation te Diest. Gezien dit mi "openbaar terrein" is en geen "openbare weg" en er geen signalisatie staat die parkeren - op welke manier dan ook - verbiedt, weigerde ik de boete te betalen. Inmiddels tweede voorstel tot minnelijke schikking ontvangen ZONDER enige uitleg of inhoudelijke tegenargumentatie van de politiemagistraat te Leuven.
Mijn vraag :
1. op basis van wat beslist men of dit openbare weg is of niet ? ter info, er is nergens enige signalisatie te bespeuren (straatnaambord, wegmarkeringen of verkeersborden, enz... enkel "witte vakken")
2. nergens in de wegcode staat een definitie van een "parkeerzone" waarnaar in het pv verwezen wordt. Nergens op de parking staat signalisatie dat het daar om een parkeerzone gaat OF dat men IN de voorziene vakken zou moeten gaan staan.
Heb ik een punt ?
Mijn vraag :
1. op basis van wat beslist men of dit openbare weg is of niet ? ter info, er is nergens enige signalisatie te bespeuren (straatnaambord, wegmarkeringen of verkeersborden, enz... enkel "witte vakken")
2. nergens in de wegcode staat een definitie van een "parkeerzone" waarnaar in het pv verwezen wordt. Nergens op de parking staat signalisatie dat het daar om een parkeerzone gaat OF dat men IN de voorziene vakken zou moeten gaan staan.
Heb ik een punt ?
Comment