Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keuring trekhaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• keuring trekhaak

Ik heb dit jaar een auto gekocht waaronder een wegneembare trekhaak zit die gekeurd is om 1600kg te mogen trekken.
    Nu heb ik begrepen dat die trekhaak elk jaar gekeurd moet worden ook al is de wagen nog maar 1,5 jaar oud.
    Nu is mijn vraag of de wagen ook jaarlijks wordt gekeurd of enkel de trekhaak zelf?

Over keuringen kun je steeds wel de nodige informatie vinden op de site van Goca

Onderstaand kun je daar vinden

De voertuigen uitgerust met een trekhaak met een Maximaal Toegelaten Massa van > 750 kg

•voor de eerste inverkeerstelling in België
    •na een nieuwe inverkeerstelling in België
    •onmiddellijk vanaf de plaatsing van de uitrusting
    •nadien jaarlijks na de eerste trekhaakkeuring
    •tijdens de eerste keuring wanneer het voertuig 4 jaar oud is
    •tijdens elke periodieke keuring na de eerste keuring

Een volledige keuring wordt doorgevoerd tijdens de eerste keuring of de daaropvolgende periodieke keuringen. De koppelingsinrichting en de bevestiging worden steeds gecontroleerd.
    Op het einde van de keuring wordt een keuringsbewijs afgeleverd met de vermelding "aanhangwagentrekkend voertuig" met een geldigheidsduur van 1 jaar. Deze voertuigen uitgerust met een trekhaak kunnen niet genieten van het bonussysteem.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

is niet helemaal juist. Als ge uw trekhaak gaat gebruiken om zoveel te trekken, dan ja elk jaar keuring. Gaat ge uw trekhaak gebruiken tot max 750 kg of fietsenrek dan moet die direct gekeurd worden (enkel kijken of trekhaak goed vastzit) en gebeurd de volgende keuring van de trekhaak pas bij de eerste keuring van het voertuig.
      www.peugeotforum.be

Comment

TS schreef toch dat de trekhaak gekeurd is om 1600 kg te trekken... dus mijn informatie was daarop gebaseerd.

Comment

de mijne is ook gekeurd om zoveel te mogen trekken, maar daarom moogt ge dat nog niet... Hangt af van gebruik en rijbewijs. En in functie daarvan kan je laten keuren.
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            de mijne is ook gekeurd om zoveel te mogen trekken, maar daarom moogt ge dat nog niet... Hangt af van gebruik en rijbewijs. En in functie daarvan kan je laten keuren.
            Maar dan spreek ja van een herkeuring TS vroeg letterlijk:
            Oorspronkelijk geplaatst door Jeanquattro Bekijk Berichten
            Ik heb dit jaar een auto gekocht waaronder een wegneembare trekhaak zit die gekeurd is om 1600kg te mogen trekken.
            Nu heb ik begrepen dat die trekhaak elk jaar gekeurd moet worden ook al is de wagen nog maar 1,5 jaar oud.
            Nu is mijn vraag of de wagen ook jaarlijks wordt gekeurd of enkel de trekhaak zelf?
            Dus nogmaals mijn antwoord is op vraag van iemand die een trekhaak heeft die gekeurd is om 1600kg te trekken en zijn vraag was dan moet de wagen jaarlijks ook herkeurd worden of enkel de trekhaak en daarop kun je toch enkel antwoorden ja de wagen moet ook elk jaar gekeurd worden... alle andere antwoorden zijn toch antwoorden die naast de oorspronkelijke vraag van TS zijn.

Comment

hij moet nu inderdaad gekeurd worden, maar hij kan vragen dat de trekhaak voor 750 kg gebruik gekeurd kan worden. Als hij niet meer nodig heeft is hij ook van de kostelijke jaarlijkse keuring vanaf.
              www.peugeotforum.be

Comment

TS heeft dit jaar wagen gekocht en dus moet de wagen volgend jaar opnieuw aangeboden worden op de keuring, dan zou hij inderdaad kunnen een keuring vragen voor max 750kg. maar ik weet niet of dat de bedoeling van TS is, uit zijn vraagstelling blijkt dat allerminst, hij kan ook de trekhaak verwijderen maar zelfs dan nog moet de wagen op de keuring aangeboden worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  TS heeft dit jaar wagen gekocht en dus moet de wagen volgend jaar opnieuw aangeboden worden op de keuring, dan zou hij inderdaad kunnen een keuring vragen voor max 750kg. maar ik weet niet of dat de bedoeling van TS is, uit zijn vraagstelling blijkt dat allerminst, hij kan ook de trekhaak verwijderen maar zelfs dan nog moet de wagen op de keuring aangeboden worden.
                  Als de installatie van de trekhaak niet volledig weggenomen wordt dan moet de wegneembare trekhaak volgend jaar gemonteerd zijn voor de keuring.

Comment

Inderdaad Will ik bedoelde dus wel degelijk volledig verwijderen, anders is het inderdaad een terechte opmerking dat men bij de keuring de wagen moet voorrijden met de (wegneembare)trekhaak op de wagen klaar voor gebruik.

Comment

Working...
                    X