Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring zonder europees GVA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Keuring zonder europees GVA

    Mijn 106-ke dateert nog van voor die Europese GVA, dus klein papierke.
    Als ik het goed voor heb weten ze dan niet zo veel over uw voertuig.

    Kan ik dan bv andere remmen van een groter model Peugeot monteren zonder dat ze dat merken of er iets kunnen / mogen over zeggen ?

    En hoe zit het met een vervang uitlaat? Heb ene zonder attest, stond er op toen ik em kocht. Is niet echt luid, je het hoort dat het gene originele is maar is verre van luid.

  • #2
    Zelfs met GVA zien ze op de keuring nauwelijks als er grotere remmen opzitten, maat van me heeft schijven van 406 coupé 3.0 op zijn Clio Williams gestoken en ze hebben het nooit gezien op de keuring... Uiteraard niet overdrijven en geen geboorde / gegroefde remmen steken.
    sigpic

    http://www.streamlinecarcare.be

    lakbehandelingen voor voertuigen

    MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

    Comment


    • #3
      Ik heb ook nog geen europees gelijkvormigheidsattest op mijn BMW E36 M3 3.0 1994 .

      En die is gekeurd op geperforeerde remmen. Het staat zelf op het tuningblad. (niet orginele remschijven ofzoiets .)

      Na 3 jaar bekijkt niemand dat zelfs nog omdat het op dat papier staat.

      Een big brake kit zou ik eens moeten proberen eigenlijk .

      Comment


      • #4
        met je PVG nr die op je GVA staat kunnen ze op de pc een heleboel meer informatie opvragen.
        als je geen abnormale dingen uitsteekt en je remtest werkt goed, dan zullen ze er niet snel over vallen.

        probleem is eerder als je zelf iets fabriceerd/aanpast (bv zelfbouw adapterplaat voor u klauwen) en de remmen falen waardoor je een ongeluk veroorzaakt, dat de verzekering dan eens een onderzoek zou kunnen starten.

        wijzigingen aan het remsysteem is nog steeds verboden in belgie en dan kan de verzekering zich wel volledig terugtrekken. als je dan toch wil aanpassen, zorg dat je deugdelijk aanpast.
        maw stel dat je schijven en klauwen van een RS zo op je 106ke kan monteren zonder dat er onderdelen van een 3de partij aan te pas komen, zit je wel redelijk safe. de vraag is eerder: heb je dergelijke grote remmen nodig op je auto?

        meestal is een upgrade naar betere schijven en blokken vaak al voldoende en dit is wel nog toegelaten

        Comment

        Working...
        X