Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een gat in de auto kloppen op de keuring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een gat in de auto kloppen op de keuring?

Ik ben 2 weken geleden naar de keuring geweest, alles was in orde, maar op het einde neemt die een hamer en klopt er een gat in, aan de zijkant van onder. Mijn auto is een opel astra f van 1993. Vorig jaar hetzelfde, die geraakte niet door de keuring, en ik moest 400eur betalen voor een klein gaatje te laten dicht lassen.
    Dus als er geen gaten zichtbaar zijn, mogen ze er gaten in kloppen? Is dit normaal?
    EN WAT HEEFT DAT TE MAKEN MET VEILGHEID OP DE WEG???

Ik heb morgen een afspraak in de garage om het te laten dicht lassen. Moet dat echt of kan ik er nog iets tegen doen?

Ik kon niks vinden er over... ik weet niet of het juist is maar er staat:
    6.1.4 - Bumpers, zijdelingse bescherming en beschermingsinrichting aan de achterzijde tegen klemrijden -> Visuele controle.
    ....

dan zal de wagen daar wel krokant zijn geweest. ik veronderstel dat je daar dan ook voor bent afgekeurd?
    laten lassen ja, t'is voor uw eigen veiligheid én de onze.

dit topic is misschien nog iets voor uw geval:
    Weet er iemand waar ik klacht kan indienen tegen de autokeuring ? Ik heb een Opel Astra van 15j oud, maar die heeft nog maar 130000 km op de teller. Ik rijd maa
    Last edited by ; 25/12/2012, 16:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
      dan zal de wagen daar wel krokant zijn geweest. ik veronderstel dat je daar dan ook voor bent afgekeurd?
      laten lassen ja, t'is voor uw eigen veiligheid én de onze.

dit topic is misschien nog iets voor uw geval:
      http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=9634
      Afgekeurd ja... Voor een gat van 2 cm... Kunt u mij vertellen wat dat te maken heeft met veiligheid??

Comment

al eens gesneden aan roest? fietser die in uw flank rijdt?
        kindje dat met zijn hoofdje op die roestplek valt (en bijgevolg door de roestplek schiet), lelijke snee van roestend metaal.
        ok het is nu maar 2cm, maar vorig jaar was er nog niets. volgend jaar is dat al een gat van 4cm of meer

Auto kost nu eenmaal centen hé. T'is niet dat je veel keuze hebt, herstellen of rode kaart...
        Stuur anders een klachtenmail naar de keuring, zij zullen u met veel plezier antwoorden.

Prettige feesten!
        Last edited by ; 25/12/2012, 17:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
          al eens gesneden aan roest? fietser die in uw flank rijdt?
          kindje dat met zijn hoofdje op die roestplek valt (en bijgevolg door de roestplek schiet), lelijke snee van roestend metaal.
          ok het is nu maar 2cm, maar vorig jaar was er nog niets. volgend jaar is dat al een gat van 4cm of meer

Auto kost nu eenmaal centen hé. T'is niet dat je veel keuze hebt, herstellen of rode kaart...
          Stuur anders een klachtenmail naar de keuring, zij zullen u met veel plezier antwoorden.

Prettige feesten!
          Ik kan me niet voorstellen dat een gat (die er helemaal niet was) helemaal van onder aan de auto voor schade zou kunnen zorgen...
          De andere vraag was of de mensen van de keuring dat zomaar kunnen doen? Of heeft Belgie geld nodig of zo?

Prettige feesten voor u ook!

Comment

als de keuring een gat slaat dan doen ze dat omdat iets helemaal doorgeroest is. op die plaatsen moet de auto dan gelast worden. als ze geen gat kunnen slaan is alles OK.
            niets abnormaal aan, maar ik begrijp dat je even schrikt omdat ze een gat slaan.

mijn Mercedes heeft een hoop roest aan de buitenkant, op de keuring namen ze een hamer en sloegen ze op de bodem van de auto. de hele onderkant bleek echter in orde te zijn.
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

De keuring doet dat voor u eigen veiligheid. Als u bodem rot is ga je daar toch niet mee blijven rijden tot de bodem doorzakt.

Comment

De keuring heeft gelijk, jij niet. Het volstaat om ergens op een ogenschijnlijk niet-cruciale plaats roestvorming te hebben, om het te laten verder groeien tot aan delen die wel belangrijk zijn voor de stevigheid. Als je al door een plaat heen kan kloppen, als iets dus letterlijk doorgeroest is, is het niet zomaar een "klein probleem". Door een niet-geroeste, voldoende stevige plaat kan je niet slaan. Verder mag je niet vergeten dat plaatwerk vaak bijdraagt aan de stijfheid van uw auto. Niet meteen links achter op de flank, maar dat op zich kan wel weer symptomatisch zijn voor de rest van de auto.
                Last edited by ; 26/12/2012, 08:08.

Comment

Iets wat roest is geeft gewoon geen stevigheid meer en is zoals anderen zeggen nog eens gevaarlijk voor je medemens. Denk ook aan je eigen veiligheid als je met een doorroeste wagen rijdt, je zal nu eenmaal niet een optimale bescherming meer hebben met doorroeste platen ivm metaal die in goede staat is. Denk dat je er beter geen energie hoeft in te steken als je de reacties leest. Gewoon laten lassen en volgende keer met een glimlach weer naar de keuring

Comment

T gebeurd wel eens dat ze t gat groter blijven maken, toen ik nog met mijn porsche 924S reed vroeg ik altijd om maar 1 maal te kloppen en dat ik t wel zelf groter zou maken (uitslijpen) . Bij mij was t de chassisbalk en gelijk hebben ze, bij een ongeval in de flank is t nooit sterk als er zomaar 5cm op 5cm verroest is.
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

alsof er zomaar kinderen opeens met hun hoofd tegen de dorpel van uw auto vallen

Comment

Bij een recente wagen doen ze dat niet, maar met een Astra van 19 jaar oud moet je inderdaad kloppen om te zien hoeveel staal onder de roestbescherming zit. Die gasten doen perfect hun job als ze kloppen op de kritische punten. Een wagen in goede staat heeft ook geen schade door dat kloppen.
                        Kan zijn dat de wagen stilaan zijn economische vervaldag aan het bereiken is, tenminste als er nog op meer plaatsen roest is, gaan ze de volgende jaren meer en meer gaten in de wagen kloppen = $$$$

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                          alsof er zomaar kinderen opeens met hun hoofd tegen de dorpel van uw auto vallen

Nog nooit voorgehad ofwa?

Comment

Dorpels zijn inderdaad kritische punten... Daar komt veel vocht, zout, smeerlapperij tegen. Een dorpel zorgt idd voor stijfheid van de carrosserie. Het is perfect mogelijk dat deze er nog mooi uit ziet maar eigenlijk erg krokant is. Ik kan goed begrijpen dat je pissed bent, wanneer met erdoor klopt maar eigenlijk is het voor uw eigen veiligheid. Mits een beetje zoeken zou je dit laswerk wel goedkoper moeten kunnen doen. Succes!
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Nog nooit voorgehad ofwa?
                              Dagelijkse kost bij mij, ik ga niet voor niets kinderen tackelen van zodra het school gedaan is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                ik heb het al voorgehad ja, is zien of je nog zal lachen als jij een kind hebt dat zoiets voorhebt.
                                ik woon net in een wijk met véél kinderen dus heb het al genoeg gezien. als je tegen de grond batst met fiets/brommer oid zijn dat de punten waar je vaak tegenschuift
                                Last edited by ; 26/12/2012, 13:33.

Comment

Working...
                                X