Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk duidelijkheid : auto wordt overgesubsidieerd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eindelijk duidelijkheid : auto wordt overgesubsidieerd

    Nog niemand die dit heeft gepost? :

    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


    Tendentieus gebral natuurlijk. 50% van die kost komt voort uit verkeersongevallen. Ja, als iedereen de auto laat staan en gewoon thuisblijft zullen die ongevallen er inderdaad niet zijn . Maar waarschijnlijk zuipt de helft van de bevolking zich dan uit verveling een beroerte, en wat zou dat wel niet kosten dan . Wat een logica. Verder ook ongeveer 30% van de kost te wijten aan de "klimaatverandering". Hoe kan je dat berekenen ?

    Nu, heb al even gegoogeld naar de auteur(s) van dit onderzoek, ene Prof. Udo Becker, een "verkeersecoloog". Eén beeld zegt vaak meer dan duizend woorden : http://tu-dresden.de/die_tu_dresden/...ko/mitarbeiter

  • #2
    Als men dat wil veranderen, zal men de arbeidsmarkt en economie geheel moeten veranderen. Onze economie (zeker specifiek België) draait op wegverkeer. De files kosten geld, maar die zijn helaas een investering om niet alles stil te laten vallen.
    Geen file = geen verkeer = geen werk.

    Comment


    • #3
      Mocht er nu eens een degelijk, betrouwbaar alternatief zijn. Ik neem de laatste tijd af en toe de trein en dat is meestal een grote ramp: wanneer ik een rechtstreekse trein neem dan is er geen probleem maar één keer moeten overstappen met minder dan 10min tussen de aansluiting en je mist de volgende trein. Ik zou echt beschaamd zijn mocht ik voor de NMBS werken.

      Die wetenschappertjes van die studie vergeten trouwens één belangrijke zaak: de taksen die de meeste autobestuurders betalen op hun wagen, brandstof, onderhoud, verzekering, keuring liggen in veel gevallen een pak hoger dan die luizige 950 euro per jaar.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
        Nu, heb al even gegoogeld naar de auteur(s) van dit onderzoek, ene Prof. Udo Becker, een "verkeersecoloog". Eén beeld zegt vaak meer dan duizend woorden : http://tu-dresden.de/die_tu_dresden/...ko/mitarbeiter
        Gezellig groepje, daar wil ik direct een pint mee gaan drinken!

        Comment


        • #5
          En die andere mensen die het autoverkeer subsidiëren, die zijn op geen enkele manier bij het autogebruik betrokken? Die hebben nog nooit met een wagen meegereden? Die laten hun niet voeren naar het warenhuizen voor hun boodschappen te doen? Of voor andere dingen?
          Straf.

          Comment


          • #6
            Que la Farce soit avec vous
            denk ik zo
            de luizige autobestuurders hebben dat niet he? ik toch niet recent nog gecheckt

            Comment


            • #7
              Even de ketting in gedachten houden:

              - HLN, niet meteen een onbesproken noch onbespoten bron van genuanceerde informatie
              - die verwijst naar De Morgen, al evenmin kampioen in het correct duiden van wetenschappelijke onderzoeken, maar met toch iets meer info. Al is de link naar de studie in kwestie volledig afwezig.
              - Googlen naar de man in kwestie - Udo Becker - levert dit op.
              - De prof publiceert al sinds 2004 over het verkeersvraagstuk, en geeft regelmatig voordrachten

              En wat is ons intellectueel en wetenschappelijk onderbouwd antwoord op een studie die niemand hier gelezen heeft?

              Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
              Tendentieus gebral natuurlijk
              Bovendien worden de analyse (=wetenschap) en de adviezen (=politiek) hier op een hoop gegooid. Nochtans lijkt het me bijzonder logisch dat de overheid bijdraagt aan onze automobiliteit (=wetenschap). Of denk je dat ze alles kunnen betalen uit onze autogerelateerde belastingen? De vraag is echter of dat een probleem is (=politiek). En dan denk ik: neen. Dat heet solidariteit. We betalen ook allen mee aan - bijvoorbeeld - De Lijn of de NMBS.
              Last edited by ; 27/12/2012, 15:45.

              Comment


              • #8
                Het klopt niet dat bestuurders instaan voor hun eigen kosten. Autovervoer is zwaar gesubsidieerd door andere mensen,

                Dus die bestuurders staan niet in voor die 950€? (een bedrag dat nog erg meevalt vind ik).
                Dus die paar mensen die nooit een auto gebruiken moeten dan instaan voor X x 950, ocharme zou niet graag in die hun schoenen staan.
                Ik heb zojuist 1400 € BIV en wegentaks betaald. De surplus mogen ze houden (ook de BTW van 21% betaald in december en de taks op de verzekering) als ik voor de rest van 2013 de taksen op de brandstof niet meer moet betalen. Lijkt me een faire deal dan.
                Mijn "subsidie" op het openbaar vervoer mogen ze dan ook terugstorten gezien ik, zonder stakingen, 2/7 al niet tijdig met het OV op het werk geraak (12 km verder nb.).
                Last edited by ivob2; 27/12/2012, 15:41.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                  Gezellig groepje, daar wil ik direct een pint mee gaan drinken!
                  Duidelijk petrolheads!!
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                    Even de ketting in gedachten houden:

                    - HLN, niet meteen een onbesproken noch onbespoten bron van genuanceerde informatie
                    - die verwijst naar De Morgen, al evenmin kampioen in het correct duiden van wetenschappelijke onderzoeken, maar met toch iets meer info. Al is de link naar de studie in kwestie volledig afwezig.
                    - Googlen naar de man in kwestie - Udo Becker - levert dit op.
                    - De prof publiceert al sinds 2004 over het verkeersvraagstuk, en geeft regelmatig voordrachten

                    En wat is ons intellectueel en wetenschappelijk onderbouwd antwoord op een studie die niemand hier gelezen heeft?
                    Ik heb het rapport wel gelezen, 't is te zeggen, toch diagonaal. Staat gewoon online. In de conclusie wordt vermeld dat het om 373 miljard euro gaat, ofte 750 euro/inwoner van de EU. Dat is ook het cijfer dat in alle gazetten staat. In de conclusie van het rapport staat echter tussen haakjes dat dit de "hoge schatting" is. In dezelfde zin staat dat de "lage schatting" 258 miljard euro is, dus even 115 miljard minder. En ik vind die 258 miljard niet meteen ergens anders in het rapport terug. Sorry, maar dat vertelt mij al genoeg. Ik heb zelf vroeger voldoende bullshitrapportjes geschreven, ik weet dat dat echt niet moeilijk is.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                      Het klopt niet dat bestuurders instaan voor hun eigen kosten. Autovervoer is zwaar gesubsidieerd door andere mensen,

                      Dus die bestuurders staan niet in voor die 950€? (een bedrag dat nog erg meevalt vind ik).
                      Dus die paar mensen die nooit een auto gebruiken moeten dan instaan voor X x 950, ocharme zou niet graag in die hun schoenen staan.
                      Ik heb zojuist 1400 € BIV en wegentaks betaald. De surplus mogen ze houden (ook de BTW van 21% betaald in december en de taks op de verzekering) als ik voor de rest van 2013 de taksen op de brandstof niet meer moet betalen. Lijkt me een faire deal dan.
                      Mijn "subsidie" op het openbaar vervoer mogen ze dan ook terugstorten gezien ik, zonder stakingen, 2/7 al niet tijdig met het OV op het werk geraak (12 km verder nb.).
                      Gaat inderdaad over "externe" kosten, dus die kosten die de autobezitter níet zelf betaalt. Dus vooral pollutie en de kost van ongevallen (die niet door de verzekering worden betaald).

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                        Ik heb het rapport wel gelezen, 't is te zeggen, toch diagonaal. Staat gewoon online. In de conclusie wordt vermeld dat het om 373 miljard euro gaat, ofte 750 euro/inwoner van de EU. Dat is ook het cijfer dat in alle gazetten staat. In de conclusie van het rapport staat echter tussen haakjes dat dit de "hoge schatting" is. In dezelfde zin staat dat de "lage schatting" 258 miljard euro is, dus even 115 miljard minder. En ik vind die 258 miljard niet meteen ergens anders in het rapport terug. Sorry, maar dat vertelt mij al genoeg. Ik heb zelf vroeger voldoende bullshitrapportjes geschreven, ik weet dat dat echt niet moeilijk is.

                        Met andere woorden: je beoordeelt de krantenberichtgeving als bullshit. Want je zegt het zelf: in het rapport staat er wel degelijk een lager cijfer, op dezelfde plek als het hogere cijfer. Het lagere cijfer wordt nergens uitgerekend, maar in de tabellen staan de deelcijfers zowel in 't hoog als in 't laag.
                        Last edited by ; 28/12/2012, 10:58.

                        Comment


                        • #13
                          is er al eens de vraag gesteld wat er vandaag in de samenleving geen kosten teweeg brengt?
                          Bestaat dat?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Met andere woorden: je beoordeelt de krantenberichtgeving als bullshit. Want je zegt het zelf: in het rapport staat er wel degelijk een lager cijfer, op dezelfde plek als het hogere cijfer. Het lagere cijfer wordt nergens uitgerekend, maar in de tabellen staan de deelcijfers zowel in 't hoog als in 't laag.
                            Nee hoor, ik vind het rapport zelf bullshit . Als je zelf aangeeft (maar toch een beetje verborgen) dat je er evengoed 115 miljard euro naast kan zitten, nou ja ...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                              Nee hoor, ik vind het rapport zelf bullshit . Als je zelf aangeeft (maar toch een beetje verborgen) dat je er evengoed 115 miljard euro naast kan zitten, nou ja ...
                              En waarom zou dat niet acceptabel zijn? De berekeningen in kwestie kunnen niet anders dan van aannames vertrekken, er zijn geen in absolute termen gekwantificeerde relaties beschikbaar voor die parameters (damn, dat lijkt wat te veel op taalniveau C1). Een grote variantie maakt het nog niet minder wetenschappelijk.

                              Comment


                              • #16
                                Altijd lachen die wereldvreemde wereldverbeteraars.
                                U hoeft dit niet te lezen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  En waarom zou dat niet acceptabel zijn? De berekeningen in kwestie kunnen niet anders dan van aannames vertrekken, er zijn geen in absolute termen gekwantificeerde relaties beschikbaar voor die parameters (damn, dat lijkt wat te veel op taalniveau C1). Een grote variantie maakt het nog niet minder wetenschappelijk.
                                  Een uitkomst kan inderdaad perfect een reuzenvariantie hebben, maar wel statistisch "significant" zijn. Maar als dat betekent dat je met + 100 miljard euro gaat beginnen goochelen, op een totaal van ongeveer 300 miljard, blijft dat erg vervelend. Het lijkt mij bovendien toch ook wel "minder wetenschappelijk" om in zo een rapport de hoogste waarde dan maar duidelijk als eindresultaat te nemen, en niet bijvoorbeeld het gemiddelde van de hoogste en de laagste waarde.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X