Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie in fout bij ongeval

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    Vraag is eerder, moet ik rond dat bolletje rijden?
    Nee, het is niks. Geen markering, geen drempel ...

Comment

Vraag is eerder, moet ik rond dat bolletje rijden?
      Die link met dat "bolleke" is volgens mij nog meer onduidelijk dan het origineel van de TS .

Ik zou dit aanzien als een "rondpunt" en er omheen rijden zoals bij een echte rotonde vermits er geen borden staan...

Draai je echter linksaf en je gaat voor dat "bolleke" dan ben je volgens mij in fout omdat je dan de bocht "afsnijd" .

Comment

die specifieke situatie van draadstarter is echt lachen

wij in kapellen - een gemeente vol pleintjes van voor de ronde-punten-tijd, hebben een rondpunt dat aan 3 kanten rondpunt is, en aan de vierde kan voorrang van rechts
        tis een rustige buurt akkoord, maar het kan niet !

Comment

Deze situatie kan nooit aanzien worden als rondpunt . Een rondpunt mag nooit links worden opgereden , hier is de voorrang van rechts regel . Die ouwe manne zouden mss wel aan het langste eind trekken bij ongeval .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Die link met dat "bolleke" is volgens mij nog meer onduidelijk dan het origineel van de TS .

Ik zou dit aanzien als een "rondpunt" en er omheen rijden zoals bij een echte rotonde vermits er geen borden staan...

Draai je echter linksaf en je gaat voor dat "bolleke" dan ben je volgens mij in fout omdat je dan de bocht "afsnijd" .
            Dat bolletje ligt wel een klein beetje hoger. Bussen, vrachtwagens moet daar over, anders krijgen ze hun bocht niet. Niemand verplicht je echter om daar rond te rijden, staan geen borden, niets. Ik rij, indien geen tegenliggers, daar alvast niet omheen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Dat bolletje maakt geen verschil. In België, als één van de weinige west-Europese landen waar dit van kracht is, hoor je bij het links afslaan langs rechts je tegenligger te passeren. In se zou jij en je tegenligger dus sowieso dat bolletje links laten liggen om vervolgens links af te draaien.

Voor de rest heeft dat bolletje geen enkele wettelijke betekenis.

Comment

Maar wat doe in in dit geval?

Geen pijlen, noch borden aanwezig.

[ATTACH=CONFIG]94394[/ATTACH]
                Ik rij er meestal zoals een rotonde, maar je kan er ook gewoon over rijden zoals een gewoon kruispunt.
                Bussen en ander groot vervoer kan trouwens niet anders als er gewoon over rijden.

Landen heeft wel enkele van die gedrochten staan.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                  Dat bedoel ik net: het is geen kwestie van niet kunnen missen, want dagelijks zie ik zeker 5 wagens dit punt als rotonde nemen en dus even spookrijder spelen.
                  Dat zijn dan toch mensen die ze voor mijn part hun rijbeijs mogen afnemen, want zo een mensen zullen nog wel andere stoten uithalen op de weg.
                  Het wijst toch gewoon zichzelf uit, zelfs als je geen fluit van verkeersregels zou kennen, dan nog zie je duidelijk wat dat bord wilt zeggen.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

't Ja, volgens het blauwe bord met de pijlen mag je daar zowel links als rechts afslaan.
                    Misschien eens aankaarten bij politie dat ze die pijlen vervangen door een D5-bord, maken ze er een rotonde van en is het probleem opgelost.
                    Ik denk het niet, want met een iets groter voertuig is dat niet te doen om daar rond te rijden zoas een rotonde, maar zoals ik in mijn vorig bericht al zei, mensen die te lomp zijn om dat bord te begrijpen gewoon hun rijbewijs afnemen!

Comment

Ik begrijp echt de moeilijksgraad van dat kruispunt niet hoor. Denk dat zij die er een "rondpunt" van maken, best hun rijbewijs inleveren. Dit is toch een vrij "logisch" en simpel kruispunt. Moet je naar links hou je linksaan en geef je voorrang van rechts aan de voertuigen die uit de tegemoetkomende straat komen als de straat niet breed genoeg is. En zelfs als ze breed genoeg is zou ik nog opletten dat er niet ééntje te breed gaat. Moet je naar rechts hou je rechtsaan en heb je voorrang op alles. Denk dat er ondertussen zo al zeer veel van die gevallen zijn. Ik herinner me dat er in Ekeren, kruising Driehoekstraat-Boerendijk-Jaak van Haesendonck ook zo een situatie is.
                      Last edited by Metaxa; 06/01/2013, 00:09.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zoek lokale bedrijven, bekijk kaarten en vind routes in Google Maps.

Zoek dit ook op, voor de betreffende plaats aub.

Is wel niet hetzelfde, zoals door ts beschreven.
                        Last edited by ; 06/01/2013, 00:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          http://goo.gl/maps/k73Tc

Zoek dit ook op, voor de betreffende plaats aub.

Is wel niet hetzelfde, zoals door ts beschreven.
                          Nee klopt, is nog een andere situatie natuurlijk. Misschien dat er daar wel gelijk volledig links willen gaan...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

hier is toch geen twijfel mogelijk? dit is gewoon een rondpunt, alleen heb je een zijstraat die toelaat het rondpunt te vermijden als je gewoon rechts moet.
                            zo zijn er veeeeeeel in belgie hoor. in kortrijk is er ook zo eentje, en ik passeer daar 1 keer per week. elke maand zie ik er toch ene die het stuk naar rechts neemt, om van daar dan links op te draaien omdat die toch op het ronde punt moest zijn. en daar is het toch echt overduidelijk hoor. dat zijn er gewoon die verkeerd rijden, en dan eens gaan omdraaien (zoals pipos die achterwaards te autosnelweg afrijden omdat ze een afrit hebben gemist). wetende dat je fout bezig bent en toch doen.

ik heb soms op automatische piloot ook al gemist daar en rijd gewoon door en keer terug langs andere banen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Ik denk het niet, want met een iets groter voertuig is dat niet te doen om daar rond te rijden zoas een rotonde, maar zoals ik in mijn vorig bericht al zei, mensen die te lomp zijn om dat bord te begrijpen gewoon hun rijbewijs afnemen!
                              Zelfs mensen met gewone auto's haperen soms met hun velg tegen de afgeplatte uithoeken als ze dit punt als rotonde nemen... en het dan nog niet doorhebben...
                              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                hier is toch geen twijfel mogelijk? dit is gewoon een rondpunt, alleen heb je een zijstraat die toelaat het rondpunt te vermijden als je gewoon rechts moet.
                                zo zijn er veeeeeeel in belgie hoor. in kortrijk is er ook zo eentje, en ik passeer daar 1 keer per week. elke maand zie ik er toch ene die het stuk naar rechts neemt, om van daar dan links op te draaien omdat die toch op het ronde punt moest zijn. en daar is het toch echt overduidelijk hoor. dat zijn er gewoon die verkeerd rijden, en dan eens gaan omdraaien (zoals pipos die achterwaards te autosnelweg afrijden omdat ze een afrit hebben gemist). wetende dat je fout bezig bent en toch doen.

ik heb soms op automatische piloot ook al gemist daar en rijd gewoon door en keer terug langs andere banen.

https://maps.google.be/maps?q=kortri...293.71,,0,8.15
                                Ik passeer daar ook regelmatig, en indien je daar rechts neemt, verplicht eigenlijk niets je om verderop rechts af te slaan (er staat enkel een voorrangsbord). Je mag niet oversteken naar het andere vak door de volle witte lijn, maar mag wettelijk prima het verkeerde vak gebruiken om naar het ronde punt te rijden...

Het is niet praktisch en zeker niet zo bedoeld, maar je doet wettelijk niets fout.
                                Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                BMW E90 320d:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                  Zelfs mensen met gewone auto's haperen soms met hun velg tegen de afgeplatte uithoeken als ze dit punt als rotonde nemen... en het dan nog niet doorhebben...
                                  Kan je uw situatie op google opzoeken ?

Comment

Working...
                                  X