Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gevaarlijkste wegen van België

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gevaarlijkste wegen van België

    Automobilistenvereniging Touring heeft onderzocht waar de gevaarlijkste wegen in België zich bevinden. Onder meer de N71, de N42 en de N60 werden met een zwarte viltstift gemarkeerd.
    (...)
    Voor Vlaanderen gaat het onder meer om de N71 tussen Overpelt en Geel, de N42 tussen Wetteren en Geraardsbergen, de N60 tussen Oudenaarde en Ronse en de N4 tussen Overijse en Waver.
    (...)
    Opvallend is dat vooral tweevaksbanen zonder afscheiding tussen de rijrichtingen slecht scoren. Het risico op een ongeval ligt daar liefst vier maal hoger. Ringwegen doen het een stuk beter en het veiligst van al blijken autosnelwegen. Dat is te verklaren door de middenbermen, de vangrails en de afwezigheid van kruispunten.
    Volledig artikel: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1

  • #2
    N60 Oudenaarde - Ronse is al pakken beter geworden
    Maar als ze dan toch om de vijf botten ronde punten placeren, dan kunnen ze misschien al die overwegen afsluiten.

    Comment


    • #3
      Staat de Chaussée d'amour er ook tussen? Levensgevaarlijk na 19 uur Die pipo's die zomaar voor je neus remmen, omdraaien, plots versnellen,...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
        N60 Oudenaarde - Ronse is al pakken beter geworden
        Maar als ze dan toch om de vijf botten ronde punten placeren, dan kunnen ze misschien al die overwegen afsluiten.
        idd!

        .

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk Berichten
          idd!

          .
          Bij mijn weten vallen daar ook de meeste ongevallen
          Zoals vandaag blijkbaar in Zwijnaarde. (net op het journaalà

          Comment


          • #6
            Het klaverblad in Lummen is ook niet bepaald veilig te noemen.

            Comment


            • #7
              gaan ze het niet herontwerpen ?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk Berichten
                Het klaverblad in Lummen is ook niet bepaald veilig te noemen.
                oogjes toe, claxon induwen en volle gas!





                Het is al 'beter' geworden nu ze vorig jaar een groot deel van die bomen hebben weg gedaan. Een pak overzichtelijker.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk Berichten
                  Het klaverblad in Lummen is ook niet bepaald veilig te noemen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  gaan ze het niet herontwerpen ?
                  Ik dacht het ook, redelijk binnenkort zelf.

                  Comment


                  • #10
                    Belgie heeft geen gevaarlijke wegen.
                    Het zijn gewoon de hoge concentratie idioten en debielen op die wegen die het zo gevaarlijk maken, zo eenvoudig is dat!

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                      Belgie heeft geen gevaarlijke wegen.
                      Het zijn gewoon de hoge concentratie idioten en debielen op die wegen die het zo gevaarlijk maken, zo eenvoudig is dat!
                      En welke uitgebreide studie heb je uitgevoerd om tot dat gefundeerd besluit te komen?

                      Comment


                      • #12
                        Reken de verkeerswisselaar van Strombeek er ook maar bij, niet alleen gevaarlijk maar ook enorm file gevoelig.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                          En welke uitgebreide studie heb je uitgevoerd om tot dat gefundeerd besluit te komen?
                          Kijk gewoon naar de cijfers(aantal doden en zwaargewonden per miljoen inwoners) die regelmatig verschijnen in de kranten kwa verkeersveiligheid op de europese wegen.

                          Belgie staat steevast bovenaan de lijst kwa verkeersonveiligheid, samen met Griekenland.Dit terwijl Nederland en Duitsland, de met ons vergelijkbare landen toch, praktisch dubbel zo veilig zijn.

                          Maar wie regelmatig op de baan komt, en zich op een normale en veilige manier door het verkeer poogt te begeven, kan niet anders dan toegeven dat er zich verdomd veel dwazen in het verkeer begeven. Autobestuurders die continu gsm' en of met het gps'ke spelen, truckers met beide voeten op dashboard, daar moete nu nie echt ver voor gaan zoeken he.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                            Maar wie regelmatig op de baan komt, en zich op een normale en veilige manier door het verkeer poogt te begeven, kan niet anders dan toegeven dat er zich verdomd veel dwazen in het verkeer begeven. Autobestuurders die continu gsm' en of met het gps'ke spelen, truckers met beide voeten op dashboard, daar moete nu nie echt ver voor gaan zoeken he.
                            Akkoord, maar volgens jouw redenering zou het overal even gevaarlijk moeten zijn, maar uit de gegevens van Touring blijkt dat op bepaalde wegen veel meer ongevallen gebeuren dan op andere. Dan moet de infrastructuur er toch ook voor iets tussen zitten?

                            Comment


                            • #15
                              Verlaag de snelheid nog maar wat (70 > 50) en om elke kilometer een flitspaal

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                Akkoord, maar volgens jouw redenering zou het overal even gevaarlijk moeten zijn, maar uit de gegevens van Touring blijkt dat op bepaalde wegen veel meer ongevallen gebeuren dan op andere. Dan moet de infrastructuur er toch ook voor iets tussen zitten?
                                Op sommige wegen is de concentratie idioten groter dan op andere wegen zeker, zo heb ik altijd gelijk

                                Nee, indien men de infrastructuur vergelijkt met die in onze buurlanden dan is het in belgie op sommige plaatsen wel triest gesteld kwa risicopunten.
                                En sommige wegen zijn nu éénmaal veel drukker dan andere wegen, ik wil gewoon hebben dat mensen het gevaar en risico te weinig willen inzien op die risicobanen en gewoon hun eigen ding blijven doen, en dat blijft niet dikwijls zonder gevolgen getuige de ongevalscijfers.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                  Verlaag de snelheid nog maar wat (70 > 50) en om elke kilometer een flitspaal
                                  Heeft geen enkele zin, ik zie trouwens elke dag mensen door het rood vlammen op kruispunten waar flitspalen staan, in de hoop dat er toch geen camera inzit, en dat is dan nog dikwijls het geval ook.
                                  Het is gewoon de mentaliteit die wat verziekt is, een 'ik doe wat ik wil en de rest kan de pot op' mentaliteit, ik vraag me alleen af waarom ik de indruk heb dat dit in belgie meer is dan in de buurlanden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    De N60 oudenaarde-ronse vind'k toch niet echt gevaarlijk te noemen..
                                    intensiteit van het verkeer, niet echt, staat van het wegdek, redelijk goed.
                                    Ok, er is geen enkel rond punt tussen, (maar is dat nodig?) en er staat geen enkele vogelkast. Over het soort vangrail kan ik me niet uitspreken

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb het in de gazet gelezen. Den E19 zou bij de veiligste wegen zijn.
                                      Niet moeilijk, 't is meer een zone30 dan een autosnelweg.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Erg sneu, zo'n verhaal over "gevaarlijke wegen".
                                        Er zijn geen gevaarlijke wegen, wel gevaarlijke mensen die niet kunnen rijden en geen inzicht hebben in het verkeer. Die slagen er in om s'morgens vroeg op die veilige E19, tegen 55 km/u met drie op elkaar te knallen op het linkse vak...

                                        Tip, ga eens rondrijden in Bologna, Rome of Milaan, da's pas gevaarlijk...
                                        www.perfectshine.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X