Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spiegel Ford KA geraakt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
    Hey,

Heb 2 weken geleden met mijn auto een spiegel afgereden van een Ford KA. Onmiddelijk gestopt (ze stonden toch buiten) en onderling geregeld en zij ging mij contacteren wat het zou kosten.
    Ik zei haar direct dat het niet meer dan 20-30euro zou kosten omdat het manueel is en de houder nog goed was, alleen het glas was eigenlijk kapot..
    Nu vandaag stuurt ze mij een bericht:
    "Ben nu bij de garage vermits de regeling van mijn spiegel automatisch gebeurde en dit afgebroken is moet er een volledig nieuwe spiegel op. Dit zou ongeveer 80euro kosten."
    Is dit niet wat overdreven? Ik ga zoiezo geen 80euro betalen voor een spiegel van een Ford ka <2000.
    Iemand nog 'soortgelijke' situaties gehad? Hoe afgehandeld?
    Mvg,
    Ni?

Wees blij dat het "maar 80" is!
    Allicht zal er wel een krasje/afdruk op de kap zijn ook... Als ik die ka-eigenaar was en je begon moeilijk te doen, dan ging het ineens om alles waar de minste kras op stond! reken zelf uit

Ik zou maken dat het betaald is en blij zijn dat het daarmee opgelost is...
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
      Vergeten te vermelden, dat ze wel geparkeerd stond op een versmalde strook voor een garage waar een parkeerverbod op staat die niet van haar was.
      + het was een L voor zover ik weet na de uren dat mag gereden worden. Dit zal dus geen rol spelen hierin?
      En de spiegel was niet elektrisch ik heb het zelf nog bekeken, dus dan liegt ze toch daarover..
      Garage: maakt toch niet uit? Als zij toestemming heeft om daar te parkeren van de eigenaar is dat goed, en voor zover het in uw zaak iets doet: een stilstaand voertuig, ook al staat die in het midden van de straat is een stilstaand voertuig. Rij je ertegen dan betaal je ervoor.

Die L? sinds wanneer mogen wagens met een L erop niet meer parkeren na een bepaald uur?!
      Die zaken raken toch kant noch wal?!

Zij laat de herstelling uitvoeren in een garage naar keuze, haar goed recht. Het bedrag is zeker redelijk te noemen imo, ookal koop jij toevallig een occasie/namaak glasje online voor een lagere prijs.

Alternatief: niet akkoord gaan, formulier invullen, en bij de verzekeringen binnenbrengen. Expert zal dan wel kijken of die 80 aanvaardbaar is, maar ik ken het antwoord al denk ik. Dan gaat het u wel een veelvoud kosten vrees ik...
      www.meevliegen.be

Comment

wees blij dat het maar 80 € is, een andere bestelwagen heeft zo mijn spiegel van mijn oude Ducato (1999) 2 jaar geleden aan flarden gereden.
        Electrisch bediend + verwarmd: rekening bij garage + 300 €.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
          Trouwens, toch nog even vermelden, dat velen in een dergelijke situatie gewoon zouden zijn verder gereden (als ik de verhalen hier de laatste tijd ivm vluchtmisdrijf etc een beetje volg)... Dat je dan ook stopt mag voor mijn part ook eens 'chapeau' voor gezegd worden...
          echt he,

vriendin van mij had met haar zijkant de achterkant van een bmw geraakt. bij haar was heel de zijkant voor weg te gooien. bij de bmw ( die verkeerd stond geparkeerd) enkel wa krassen en een klein blutsje. politie had al geen goesting om ter plaatse te komen en wij als goede burgers gaan naar dat kantoor.

eerste wat die flik zegt. waarom zijn jullie niet gewoon doorgereden?
          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            echt he,

vriendin van mij had met haar zijkant de achterkant van een bmw geraakt. bij haar was heel de zijkant voor weg te gooien. bij de bmw ( die verkeerd stond geparkeerd) enkel wa krassen en een klein blutsje. politie had al geen goesting om ter plaatse te komen en wij als goede burgers gaan naar dat kantoor.

Tja, hij blijft Uw vriend hé...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              echt he,

Nee, dees vind ik er echt zwaar over... Als ik zoiets lees dan krijg ik toch de kriebels. Arm, arm België...

Comment

Ik kreeg de kriebels al toen iemand stelde dat men blij mocht zijn dat hij gestopt was... Het is ver gekomen!
                www.meevliegen.be

Comment

Zeg dat je ad garage zal betalen.
                  Dan ben je zekerder, ze kan nu ook gewoon uit haar nek ah lullen zijn of de spiegel niet gaan vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                    Ik kreeg de kriebels al toen iemand stelde dat men blij mocht zijn dat hij gestopt was... Het is ver gekomen!
                    Belgie zit gewoon vol boeren zonder enige vorm van eigenwaarde.

Comment

Garage: maakt toch niet uit? Als zij toestemming heeft om daar te parkeren van de eigenaar is dat goed, en voor zover het in uw zaak iets doet: een stilstaand voertuig, ook al staat die in het midden van de straat is een stilstaand voertuig. Rij je ertegen dan betaal je ervoor.

Die L? sinds wanneer mogen wagens met een L erop niet meer parkeren na een bepaald uur?!
                      Die zaken raken toch kant noch wal?!

Zij laat de herstelling uitvoeren in een garage naar keuze, haar goed recht. Het bedrag is zeker redelijk te noemen imo, ookal koop jij toevallig een occasie/namaak glasje online voor een lagere prijs.

Alternatief: niet akkoord gaan, formulier invullen, en bij de verzekeringen binnenbrengen. Expert zal dan wel kijken of die 80 aanvaardbaar is, maar ik ken het antwoord al denk ik. Dan gaat het u wel een veelvoud kosten vrees ik...
                      Wat hebt gij ni verstaan wanneer ik zei dat het /close mocht? Ik weet genoeg. Typisch dit forum altijd op bepaalde punten doorgaan waar ze u de les nog is op kunnen spellen terwijl er al genoeg antwoorden waren. Ik heb het ondertussen verstaan.. hoef geen verdere uitleg meer

En van mij mag een L parkeren waar ze wil, maar daarna niet verder rijden als het niet meer mag hé? Ge kent de situatie ook niet. Ik wordt hier bekeken als de crimineel precies terwijl ik gestopt ben + nog is overroepen werd alsof ik een moord had gedaan.

En de spiegel was ondertussen al gerepareert paar dagen na het ongeval, 2-3 weken nadien krijg ik dan plots de rekening daarom dat ik het ook wat "raar" vond
                      Last edited by ; 24/01/2013, 16:34.

Comment

Ik vraag mij soms af wat sommige mensen doen op een FORUM.
                        Iemand die een topic met vraag opent gaat bepalen wanneer anderen hun smoel moeten houden...
                        Iemand die een wagen verkoopt gaat bepalen wat anderen wel en niet van hun wagen moeten vinden...
                        Iemand die een discussie start gaat bepalen welke argumenten anderen wel en niet mogen geven en wie er dan gelijk heeft...

Ik wordt oud denk ik, of heb toch ergens iets gemist.
                        Dus ja: ik zal't wel ni verstaan hebben!
                        www.meevliegen.be

Comment

Iemand die een topic met vraag opent gaat bepalen wanneer anderen hun smoel moeten houden...
                          Iemand die een wagen verkoopt gaat bepalen wat anderen wel en niet van hun wagen moeten vinden...
                          Iemand die een discussie start gaat bepalen welke argumenten anderen wel en niet mogen geven en wie er dan gelijk heeft...

Onder het motto 'dit is een FORUM': Ik drink NOOIT thee. U vraagt, wij draaien.

Comment

Volledig mee eens... Zeker als je in een topic reageert met de beste bedoelingen om de forummer verder te helpen.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                            X