Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spiegel Ford KA geraakt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Spiegel Ford KA geraakt

Hey,

Heb 2 weken geleden met mijn auto een spiegel afgereden van een Ford KA. Onmiddelijk gestopt (ze stonden toch buiten) en onderling geregeld en zij ging mij contacteren wat het zou kosten.
    Ik zei haar direct dat het niet meer dan 20-30euro zou kosten omdat het manueel is en de houder nog goed was, alleen het glas was eigenlijk kapot..
    Nu vandaag stuurt ze mij een bericht:
    "Ben nu bij de garage vermits de regeling van mijn spiegel automatisch gebeurde en dit afgebroken is moet er een volledig nieuwe spiegel op. Dit zou ongeveer 80euro kosten."
    Is dit niet wat overdreven? Ik ga zoiezo geen 80euro betalen voor een spiegel van een Ford ka <2000.
    Iemand nog 'soortgelijke' situaties gehad? Hoe afgehandeld?
    Mvg,

Spiegelglas van mijne Astra H GTC was 115€ dus 80€ is perfect mogelijk.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
      Hey,

Heb 2 weken geleden met mijn auto een spiegel afgereden van een Ford KA. Onmiddelijk gestopt (ze stonden toch buiten) en onderling geregeld en zij ging mij contacteren wat het zou kosten.
      Ik zei haar direct dat het niet meer dan 20-30euro zou kosten omdat het manueel is en de houder nog goed was, alleen het glas was eigenlijk kapot..
      Nu vandaag stuurt ze mij een bericht:
      "Ben nu bij de garage vermits de regeling van mijn spiegel automatisch gebeurde en dit afgebroken is moet er een volledig nieuwe spiegel op. Dit zou ongeveer 80euro kosten."
      Is dit niet wat overdreven? Ik ga zoiezo geen 80euro betalen voor een spiegel van een Ford ka <2000.
      Iemand nog 'soortgelijke' situaties gehad? Hoe afgehandeld?
      Mvg,
      Ben je nu serieus?
      Je zou moeten blij zijn dat ze het onderling wil regelen!
      Ik zou met plezier die 80€ betalen als de verzekering er maar niet zou moeten tussen komen.

Comment

ik zou netjes betalen

Comment

Waarom kost dit dan online 5euro voor een stom glas?
          Mijn dealer verkoopt dit ook aan 15euro en dat is het enigste, monteren en gedaan daarna?
          Wat maakt deze spiegels zo duur?

Comment

die dingen online zijn namaak en niet origineel.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Bij mij kostte een spiegelglas alleen al meer dan 90 euro

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
              BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
              Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Vergeten te vermelden, dat ze wel geparkeerd stond op een versmalde strook voor een garage waar een parkeerverbod op staat die niet van haar was.
                + het was een L voor zover ik weet na de uren dat mag gereden worden. Dit zal dus geen rol spelen hierin?
                En de spiegel was niet elektrisch ik heb het zelf nog bekeken, dus dan liegt ze toch daarover..

Comment

en "het werk" kost ook geld.

Comment

als jij nu moeilijk begint te doen gaat het u nog meer kosten vrees ik. als ze nu naar politie of verzekering stapt...

als een auto fout geparkeerd staat mag je hier nog niet tegenrijden hé.
                    stel anders voor dat je tot bij haar gaat en het zelf maakt.

Comment

"ongeveer 80" kan ook nog 100 worden .....als de garage dit doet en dan komt er BTW bij....

ff door de zure appel bijten zou ik zeggen , ge had ook wat kunnen vertragen om zeker te zijn dat ge er langs kon....

Vraag in een mail haar rekeningnummer en stort het bedrag zonder verder te morren .....het is natuurlijk altijd leuker om te ontvangen dan om te "dokken"

Wees blij dat het maar een oude auto was , een nieuwe kon je een veelvoud kosten....x5 of zelfs meer.
                      Last edited by ; 07/01/2013, 21:37.

Comment

Weet genoeg, /Close

Comment

Hopelijk ben je niet alleen gestopt omdat ze buiten stonden en het gezien hadden.
                          Als ze met een factuur van de herstelling komt moet je die gewoon betalen. Jij bent er tegen gereden dus moet zij niet tevreden zijn met piraat stukken.
                          Waar en hoe ze geparkeerd stond doet er niet toe.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Denk dat de kous het snelst af is -en het gemakkelijkst is voor jou- als je dat bedrag betaalt. Gegeven dat je een 'accident' hebt zou iedereen wel willen tekenen om er voor 80eu al vanaf te zijn

Comment

Ik dacht gewoon dat de prijs abnormaal was, mijn spiegel is er zelf 2-3x afgereden en dit was nooit zo duur, dus die reactie van "Hopelijk ben je niet alleen gestopt omdat ze buiten stonden en het gezien hadden" hoefde niet. Zag ze er zelf niet staan, was pas achteraf toen ik ging kijken.
                              Maar mag dus toe

Comment

Trouwens, toch nog even vermelden, dat velen in een dergelijke situatie gewoon zouden zijn verder gereden (als ik de verhalen hier de laatste tijd ivm vluchtmisdrijf etc een beetje volg)... Dat je dan ook stopt mag voor mijn part ook eens 'chapeau' voor gezegd worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                                  Trouwens, toch nog even vermelden, dat velen in een dergelijke situatie gewoon zouden zijn verder gereden (als ik de verhalen hier de laatste tijd ivm vluchtmisdrijf etc een beetje volg)... Dat je dan ook stopt mag voor mijn part ook eens 'chapeau' voor gezegd worden...
                                  Inderdaad.

Comment

Ik zou betalen . Als dit via de verzekering ging had het je meer gekost achteraf.

Comment

Bedrag is vrij normaal , zeker als er nog btw en plaatsing bijkomt.
                                      Wees rap blij met die 80 eur,kan je veel mizerie besparen.
                                      Maar ik vindt ook dat men ook wel eens chapeau idd mag zeggen dat er tegenwoordig nog eens iemand stopt (terwijl dit normaal automatisme moet zijn)
                                      Maar hedendaags is dit eerder uitzondering dan regel.

Comment

Het glas op zich is echt niet zo duur, 6 jaar geleden heb ik bij een officiële Renault dealer 30 euro betaald voor een nieuw spiegelglas van een 2004 Renault Mégane. En die spiegels waren dan nog elektrisch verwarmd. Maar ze zegt zelf dat er meer dan het spiegelglas kapot is en dat er een volledig nieuwe spiegel op moet, dan is 80 euro wel een koopje.

Comment

Working...
                                        X