Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag ik elke remorque aankoppelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mag ik elke remorque aankoppelen

Op mijn verzekering staat 1 T .Ik denk ook dat het voor mijn nr plaat is.
    Ik zou met een aanhangwagen 1,3 T en U-plaat naar de herkeuring moeten.(bodem rot,nwe banden-
    Ik denk dat je er een aparte verzekering moet voor hebben,ook al is hij leeg. Je wagen moet er voor gekeurd zijn en dit gewicht mogen trekken (geen 500-keuring).
    Ten 2°,er zal wel een verzekering zijn voor de aanhangwagen.Maar die is enkel als de aanhangwagen afgekoppeld,geparkeerd op de weg staat.Op de U-plaat dan.
    Het is niet van durven maar wat mag.(Al 2 wegcontroles gehad in 3 dagen)
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Typ anders eerst eens een deftige overzichtelijke tekst.
    Dan gaan mensen je misschien willen helpen, want zo valt er niets relevants af te leiden uit uw verhaal.

Comment

snap er ook niet zoveel van.

allereerst moet je auto gekeurd zijn om dit te trekken en ook ingeschreven als trekkend voertuig (vele mensen halen de trekhaak eruit en dan is die niet gekeurd als trekkend voertuig).
      je auto moet het gewicht mogen trekken.
      de aanhanger van +750kg moet ingeschreven en verzekerd zijn, minder dan 750kg valt onder de autoverzekering.
      je hebt een correct rijbewijs nodig.

voor elke aanhanger lichter dan 750kg = rijbewijs B

voor aanhanger meer dan 750kg moet de auto zwaarder zijn, en het totale MTM van de sleep niet meer dan 3500kg, dan heb je rijbewijs B. dit is de MTM en niet wat ze op die moment wegen. als u auto 2000kg mtm is en leeg 1200kg weegt, en je aanhanger weegt 400kg maar heeft een MTM mag je er NIET mee rijden met een B.

val je niet onder bovenstaande, MOET je rijbewijs BE hebben.

dus die aanhanger 1.3T, is vermoedelijk het maximale gewicht van die aanhanger? dan moet je auto al zwaarder zijn dan 1300kg,en zijn totale MTM mag NIET meer zijn dan 2.2ton (anders ga je boven de 3500kg), tenzij je rijbewijs BE hebt

Comment

Nederlanders verdragen ook geen franse woorden.
        Ik heb CE .Ik zal die remorque maar laten staan dan. Mijn trekhaak is gekeurd(500 kg). Alleen is die bodemplaat2,35m lang, ze is 1 m langer dan mijn remorque.
        Ik dacht dat je max 0,5 m mag laten uitsteken achteraan.Rode vlag weet ik niet.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

bodemplaat die langer is dan de kar zelf? Wat is dat voor een kar?

Comment

Lading die geen 50 cm uitsteekt moet je niet extra aanduiden met zo'n rood-wit gearceerde vierkant (50x50) achteraan, méér dan een halve meter uitsteken dien je die wel te bevestigen. ( rode vlag telt niet, het is dat bord , niets anders). Rijbewijs CE ... maar nog geldig met medische keuring ? Ik heb ook CE maar de medische keuring was vervallen zodat ik eigenlijk maar gewoon BE ben , en een nieuw rijbewijs moest aanvragen. Als ik nu mezelf medisch laat keuren ( geldigheid 5 jaar ) moet ik wéér een nieuw rijbewijs ophalen.
            Ik denk dat uwe aanhanger NOOIT door de keuring komt, dergelijke constructie's zijn volgens mij niet toegelaten, ik bedoel het feit dat de bodem er per definitie al een halve meer uitsteekt tov het chassis ... ik vrees er voor. Ik heb een vermoeden dat het zelfbouw is ? Misschien een foto'ke zodat we toch een idee hebben, en onze nieuwsgierigheid bevredigd is.

Comment

Nee,nee, de bodemplaat dient voor een aanhangwagen met rode kaart.De wielen heb ik eraf gedaan voor nwe banden,nu de plaat nog halen in Temse.Zelf heb ik een 500 kg aanhangwagen met een as voor 750 kg die wel 70 cm kleiner is.
              Met al die Nieuwjaars-controles wil ik geen boete oplopen.

Comment

Working...
              X