Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sticker lagere snelheidsindex winterbanden.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sticker lagere snelheidsindex winterbanden.

Hallo,

binnenkort moet ik naar de autokeuring om mijn wagen voor de eerste x te laten keuren.

Nu ga ik op mijn winterbanden naar de keuring, maar deze hebben een lagere snelheidsindex (T) dan normaal (V)

Nu heb ik gelezen dat ik dan een sticker moet kleven op het dashboard met "Max 190km/h"

Als ik dit niet doe, dan krijg ik gewoon een opmerking?

Weet iemand als deze sticker verkrijgbaar is bij de auto5 ofzo?

Volgens mij moet dat niet zenne. Als het winterbanden zijn mag je volgens mij gewoon zo naar de keuring gaan (is toch wat ze me vorig jaar - op de keuring! - wijsmaakte bij mijne Lancia)

Comment

Vergeet het maar.
      Sticker moet er wettelijk gezien hangen, op het dashboard (zichtbaar voor de bestuurder, eigenlijk).
      Hangt die er niet, krijg je een opmerking.

Been there, paar maand geleden. Strafste van al was, mijn snelheidsindex is H (210), en moet een stuk hoger zijn (ik dacht Y).
      Ik ga naar de autohandel, daar waren de kleine stickers op, ik vond dat geen probleem want het was toch maar voor de keuring. Dus ik hang 120 op mijn dashboard.
      Toch ook opmerking gekregen: moet 210 zijn. Dan maar de cijfers omgewisseld.

Die gast meende dat dus echt he. En werd zelfs kwaad toen ik zei dat je toch maar max 120 mag, dus al wat erboven staat heeft geen zin.

Vond het zo grappig dat ik er een foto van getrokken heb

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Van subtiel gesproken :schocked: alsof je daar continu 210 mee gaat rijden :s

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

opmerking is toch geen afkeur?

Comment

zijn jullie de rnu mee aan het lachen of niet? is eerste keer dat ik iets hoor over stickers... als het al waar is zou ik zeggen; steek er de zomerbanden op.

Comment

met winterbanden en lagere snelheidsindex moet die sticker erop hangen of je wordt AFGEKEURD. Heb dit zelf meegemaakt.
              Had het stickertje in mijn assebakliggen omdat ik tegen die gast zei dat ik d eneige chauffeur was en ik wist dat ik trager moest rijden.

Die kerel zei dus effectief erop plakken of je krijgt rood.

Belachelijk maar het is zo

Comment

in de wordt sticker door garage geplakt omdat het verplicht is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  opmerking is toch geen afkeur?
                  In mijn geval was het een opmerking, dus geen afkeur. Maar het was al een herkeuring omdat ik ervoor met zomerbanden reed waarvan de breedte op de vooras anders was dan de breedte op de achteras. Dubieuze wetgeving dus lijdzaam ondergaan. En dan kom je voor de herkeuring, herlees je nog eens de wetteksten, en neem je geen risico door een sticker te kopen. Met wat westvlaams gezond boerenverstand zet je dat op 120. Maar da's nu eenmaal niet de gedachtengang van die ene controleur geweest.

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                  zijn jullie de rnu mee aan het lachen of niet? is eerste keer dat ik iets hoor over stickers... als het al waar is zou ik zeggen; steek er de zomerbanden op.
                  Zie eerder... was ik al mee afgekeurd
                  Ben er dus echt niet mee aan het lachen. Bekijk zelf het technisch reglement op de voertuigen maar eens (wegcode.be).

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                  met winterbanden en lagere snelheidsindex moet die sticker erop hangen of je wordt AFGEKEURD. Heb dit zelf meegemaakt.
                  Had het stickertje in mijn assebakliggen omdat ik tegen die gast zei dat ik d eneige chauffeur was en ik wist dat ik trager moest rijden.

Die kerel zei dus effectief erop plakken of je krijgt rood.

Belachelijk maar het is zo
                  Zie eerder. Bij mij was het niet afkeuren, hangt van de controleur af blijkbaar.
                  Kafka.

Sticker is er uiteraard af, maar heb ik wel steeds bij mij.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Heb daar ook eens een opmerking over gehad toen ik met T banden naar de keuring ging.
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

Comment

Bij mij is dit niet verplicht ... Die van de keuring zij tegen mij ook van, he jij hebt geen stickertje... Waarop ik antwoorde, die banden die eronder staan mogen 190 halen en mijn 200D kan maar 160... Waarop hij zij, ah dan is het inorde ... Dus als u kar niet zo snel kan dan u banden aankunnen heb je geen sticker nodig... Anders wel ...
                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                        Bij mij is dit niet verplicht ... Die van de keuring zij tegen mij ook van, he jij hebt geen stickertje... Waarop ik antwoorde, die banden die eronder staan mogen 190 halen en mijn 200D kan maar 160... Waarop hij zij, ah dan is het inorde ... Dus als u kar niet zo snel kan dan u banden aankunnen heb je geen sticker nodig... Anders wel ...
                        Iets met open deur of zo :-)

Vorig jaar bij de import kreeg ik er geen opmerking over... binnenkort moet ik me terug melden bij de keuring. Misschien toch maar zo'n sticker halen dan..

Comment

ben al elke keer gekeurd geweest met een zelf gekrabbeld papiertje met plakband op mijn dashboard

Comment

ik had iets gemaakt met zo'n brother-etiket-machientje. Max 210 km/h... Het ontlokte zowaar een glimlach bij de controleur... maar die zei ook wel dat, als het er niet hangt, het een reden tot afkeuring is.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Al 2 X een opmerking hierover gehad maar GEEN herkeuring hiervoor gekregen . Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wie de controleur is. Normaal hang ik een simpele handgeschreven "post-it" in de buurt van men snelheidsmeter en dan zijn ze al tevreden. Daarbij die gasten moeten ook hun werk doen hé ... Rij ik de keuring buiten dan gaat "post-it" meteen de vuilbak in ...

Comment

Heb me ook maar een stickerke gemaakt en in de buurt van de snelheidsmeter geplakt..

Nu nog de middendemper (niet dat het veel uitmaakt, geluid is hetzelfde) er weer onder en hij kan nr de keuring..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk Berichten
                                  Heb me ook maar een stickerke gemaakt en in de buurt van de snelheidsmeter geplakt..

Nu nog de middendemper (niet dat het veel uitmaakt, geluid is hetzelfde) er weer onder en hij kan nr de keuring..

die stickertjes hebben ze bij elke bandencentrale en geven ze zonder problemen mee

Comment

die indexen gaan niet alleen over snelheid maar ook over belasting, gewicht per band
                                    voor winterbanden mag je een beetje afwijken (één stap verschil ?)
                                    maar als je nog lager index zou willen proberen dan zeker een afkeuring, trouwens ook lager index op zomerbanden zal dan afkeuring zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      die indexen gaan niet alleen over snelheid maar ook over belasting, gewicht per band
                                      voor winterbanden mag je een beetje afwijken (één stap verschil ?)
                                      maar als je nog lager index zou willen proberen dan zeker een afkeuring, trouwens ook lager index op zomerbanden zal dan afkeuring zijn
                                      Lager op zomerbanden is zelfs nooit toegestaan.

Wat bedoel je met belasting? Daar is de laadindex voor?
                                      Gewicht per band? Laadindex wederom?
                                      Deze staan los van de snelheidsindex

Comment

Die sticker is idd verplicht en hopeloos belachelijk . In 2008 ben ik met de 635 naar de keuring gegaan op winterwielen met een stickertje 190km/u. Na de keuring heb ik dat achteraan (op nummerplaathouder) op de E klasse van mijn schoonouders gekleefd. Het hangt er nog steeds op
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                        X