Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen op BVBA uitlenen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen op BVBA uitlenen

Goedenavond,
    Ik wil een wagen die geregistreerd staat op de BVBA uitlenen aan een kennis om naar het buitenland mee te gaan, mag dit, en is deze hierbij verzekerd?
    Bedankt

Hij is een toegelaten, niet-regelmatige, bestuurder. Dus, waarom zou het niet kunnen ?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ook mijn mening

maar als je zeker wil spelen, en ook de gebruiker in het buitenland geen problemen wil krijgen bij mogelijke controle, maak een verhuurcontractje op, gegevens wagen, namen alle partijen, periode, prijs, ...
      en bij terugkomst eventueel in de papierversnipperaar ?

Comment

Of gewoon een brief waarin je toelating geeft aan de gebruiker om met de wagen te rijden

Sent from my iPad using Tapatalk
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Altijd best een verhuurcontract opmaken, dan is er nadien ook geen discussie over mogelijk gemaakte overtredingen!

Comment

Volgens mij hangt dat er vanaf hoe de wagen verzekert is.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Volgens mij hangt dat er vanaf hoe de wagen verzekert is.
              Neenee.

Als deze wagen niet regelmatig uitgeleend wordt aan dezelfde persoon, is er geen probleem voor de BVBA en de verzekering.

Enige probleem kan zich stellen voor degene die de wagen krijgt als de wagen niet omnium verzekerd is en er tussen ontlener en BVBA niks op papier staat over vergoeding van mogelijke schade. De ontlener is dan verplicht om alle zelf veroorzaakte schade te vergoeden.

Comment

2e reden : als ze je tegenhouden in buitenland (spanje, italie, ...), en ze zien dat papieren van wagen niet op je naam staan, ... en je spaans, italiaans is niet zo goed om alles in detail uit te leggen dat ze wel eens kunnen vermoeden dat de wagen gestolen is, ze beginnen rond te bellen, ... en voor je het weet zit je een halve dag vast

Comment

Gaat het hierbij over een leasingwagen? In dat geval moet je de leasingfirma op de hoogte brengen. Ook altijd navraag doen naar welk land men wil rijden. Niet alle landen dekt de verzekeringsmaatschappij. Ik zou in elk geval een papier laten ondertekenen door de kennis waarbij jij toelating geeft om met de auto te rijden maar waarbij hij verantwoordelijk is.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                  X