Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fileratten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Fileratten

    Naar aanleiding van een reportage in Volt en eerdere discussies in andere topics:

    Wat vinden jullie van de zogenaamde "fileratten". Bestuurders die een parking, pechstrook of op- en afritten gebruiken om een deel van de file in te halen?

    Moet er door de instanties tegen opgetreden worden? Moet de infrastructuur aangepast worden om de stimulans te verminderen of weg te nemen?

    In welke mate vinden jullie het (sociaal) aanvaardbaar dat deze bestuurders handelen in hun eigen voordeel?

  • #2
    Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan zo'n rijgedrag en zouden ze de infrastructuur mogen aanpassen.

    Comment


    • #3
      Van mij mogen ze zeker tegen de lamp lopen.
      Maar pechstrookrijders vind ik veel erger dan parkingrijders!

      greets

      Comment


      • #4

        Comment


        • #5
          Er is al geweld genoeg op de baan.Tegenwoordig pikt men zelfs airbags om de explosieve stof te gebruiken.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door fantomas Bekijk Berichten
            Er is al geweld genoeg op de baan.Tegenwoordig pikt men zelfs airbags om de explosieve stof te gebruiken.
            Tegenwoordig? Dat doen ze al jaren.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #7
              Fileratten zijn superarrogante stinkers die ze nooit zwaar genoeg kunnen beboeten, meestal volk dat zich enkel sterk voelt in hun blikken leasingdoos maar erbuiten zijn het de grootste broekpoepers die je kan bedenken, waardeloos volk

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Wel 63 fileratten op de E19 op een hele ochtendspits!!!!!

                En de politie doet het ook!!!!!!

                Op 2 uren is dat 1 auto om de 2 minuten.

                Ik denk niet dat het realistisch is dat 1 auto per 2 minuten die moet invoegen een file kan veroorzaken.
                Er wordt toch niet beweerd dat die parkingrijders file veroorzaken?

                Comment


                • #9
                  Persoonlijk vind ik dat fileratten moeten doen wat ze niet kunnen laten. Misschien is die persoon die het doet, gewoon meer dan mij, een loonslaafje tussen alle andere loonslaven dat staat aan te schuiven naar zijn druilerige, triestige bestemming.

                  Ik jaag er me dan ook zeker niét in op.

                  Ik zal het zelf niet doen, omdat ik schrik heb voor boetes & eventueel om de verkeerde moraalridder tegen te komen (ik ben maar een klein, zwak manneke).

                  Heb er echter geen probleem mee dat iemand anders het doet (en het risico loopt om of een boete te krijgen, of een verzuurde mens tegen te komen die er niet tegen kan en die denkt zich te moeten moeien). Niks mis met wat egoïsme in deze politiek correcte tijden, waarin niemand van iemand anders nog iets kan verdragen dat nog maar een beetje buiten de lijnen kleurt (peuken op de grond gooien, files voorbijsteken, te snel rijden, roken op café, ...)
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #10
                    ik heb er zo geen probleem mee, ZOLANG ze het binnen het wettelijke houden.
                    op de brusselse ring, waar de E40 van groot bijgaarden invoegd en je daar 3x invoegt is het toch altijd gevaarlijk (eerst van 3=>2, dan komt de e40 erop, dan van 4=> 3 en dan komt 100meter verder nog een oprit erbij, richting vilvoorde gaande).
                    op die invoegstroken zijn er altijd die dan vol over de witte lijnen gaan om toch 3autos verder te gaan invoegen terwijl iedereen al aan het ritsen is.

                    tegen 100km/h de pechstrook over gaan en dan ineens direct invoegen omdat er een oprit of brug is, is er dan ook over (zaventem).
                    als die oprit opkomt, en daar is een gewone stippellijn, tja wettelijk gezien MAG je daar rijden hé, en dus ook inhalen (bij file is rechts inhalen toegelaten. da was nu nier de bedoeling van die wettekst, maar kan zo geinterpreteerd worden). heb je daarentegen een doorlopende lijn met daarnaast een stippellijn, dan mag je dan van de autosnelweg NIET op die oprit gaan.

                    ik ga er vaak ook genoeg af op de brusselse ring richting A12, om dan die grote cirkel te volgen om aan de andere kant gewoon weer de oprit te nemen (wemmel). tja, das gewoon een alternative weg, niks verbied mij om daarheen te rijden. anders kan je evengoed zeggen dat elke binnenweg die parallel met een grote weg rijd ook verboden is om daar stukken op af te snijden.

                    van mij mogen ze meer optreden tegen bestuurders die files veroorzaken. middenvakrijdens (waardoor de middenbaan ineens naar links uitwijkt en hup, je hebt 4-5autos die beginnen remmen). tijdens drukke periodes is dit dus wel merkbaar als mini accordeon files (vaak merkbaar op de E40 kanten ternat en affligem richting gent rijdend).
                    ook linksrijders die tegen 85km/h persé links blijven rijden.
                    vrachtwagens die km's lang elkaar proberen inhalen maar er net niet overgeraken waardoor in een lichte helling de rechtse weer begint in te halen.
                    traagrijders die ONNODIG extra remmen (bv voorangsbaan van 70 waar ene 45rijd en voor elke zijstraat nog remt)

                    Comment


                    • #11
                      Zolang de personen in kwestie geen overtredingen plegen is er geen probleem. Netjes de snelheidslimiet volgen, geen verboden richtingen uit, geen volle lijnen over? Geen probleem.

                      En het is aangetoond dat het hier echt over een kleine groep gaat... 63 bestuurders op 2 uren op een plek waar het heel eenvoudig is om over te rijden is procentueel gezien niks. Het heeft voor de file geen effect, behalve dat die persoon die daarnet achter je reed, nu voor je rijdt. Net zoals jij op weg naar het werk ook al talloze vrachtwagens en trager verkeer hebt ingehaald.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                        Naar aanleiding van een reportage in Volt en eerdere discussies in andere topics:

                        Wat vinden jullie van de zogenaamde "fileratten". Bestuurders die een parking, pechstrook of op- en afritten gebruiken om een deel van de file in te halen?

                        Moet er door de instanties tegen opgetreden worden? Moet de infrastructuur aangepast worden om de stimulans te verminderen of weg te nemen?

                        In welke mate vinden jullie het (sociaal) aanvaardbaar dat deze bestuurders handelen in hun eigen voordeel?
                        In principe doen ze maar wat ze niet laten kunnen, MAAR het moet wel allemaal veilig gebeuren. Over een parking gaan knallen en alle snelheidslimieten aan hun laars lappen en anderen in gevaar brengen vind ik niet kunnen. Mensen die over de pechstrook rijden en geen voorrang geven aan de mensen die op een legale manier de afrit nemen dat vind ik ook niet kunnen.

                        De reden dat al die dingen niet mogen is niet om de mensen te pesten, maar dat gaat over veiligheid. Als ik op een snelwegparking sta wil ik veilig kunnen uitstappen, als ik op de pechstrook sta wil ik niet aangereden worden door een pechstrookracer, ...

                        Ik heb het hier al jaren geleden gepost, naar mijn mening moet men de infrastructuur aanpassen zodat de veiligheid omhoog gaat op die plaatsen. Onze snelwegparkings zijn sowieso te klein op de meeste plaatsen en voor verbetering vatbaar qua inrichting. Dus lijkt het mij de ideale moment om rust te brengen op deze 'rustplaatsen' naast de snelweg. Vrachtwagenbestuurders vragen trouwens al jaren om een aanpassing. Bijvoorbeeld slagbomen zetten zou al een eerste stap kunnen zijn.

                        Bij op- en afritten zie je nu ook al vaak dat het onmogelijk wordt gemaakt om rechtdoor te rijden door de weginrichting, dat lijkt mij zeker een goede stap.

                        Pechstrookrijden zou gewoon enorm zwaar moeten beboet worden omdat het enorm gevaarlijk is. Er valt nog iets te zeggen als het verkeer echt tot stilstand is gekomen op de snelweg en je een paar honderd meter verder een afrit wil nemen, mits aangepaste snelheid zou je dat nog door de vingers kunnen zien. Bij overvolle afritten waar een rij staat aan te schuiven om de afrit te nemen is het zelfs veiliger om op de pechstrook aan te sluiten en niet gaan stil te staan op de snelweg ...
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Zolang de personen in kwestie geen overtredingen plegen is er geen probleem. Netjes de snelheidslimiet volgen, geen verboden richtingen uit, geen volle lijnen over? Geen probleem.
                          Dat is het hem natuurlijk, het moet dan allemaal volgens de regels gaan. Als je in volle spits in Rotselaar op de parking gaat staan of zelfs nog maar gaat tanken moet je heel heel goed uitkijken. Ze moeten van mij daarom niet op elke parking of op- en afrit een agent gaan zetten, maar gewoon zorgen dat de infrastructuur niet uitnodigt om die parking of op-en afrit te nemen om tijd te winnen.

                          Pechstrookrijden is een ander verhaal, dat brengt mensen met pech in gevaar en de ook nog de hulpdiensten die vaak op de pechstrook moeten werken. Daar mogen voor mij gerust wat mensen op gezet worden om op de pijnpunten die enkelingen die het keer op keer doen hun manier van handelen te veranderen.

                          Trouwens het zorgt niet voor file dat parkingrijden en op-en afrit rijden, maar het heeft zeker geen positief effect op een file Want het vergroot natuurlijk wel het accordeon effect door uit de rij te gaan maak je ruimte en daarna ga je dan op een andere plek in de file ruimte gaan vragen. Als je gewoon je plek houdt in het rijtje ga je minder 'deining' veroorzaken.

                          Om diezelfde reden ben ik trouwens helemaal geen fan van die winkeltjes die s'morgens in koffie, kranten, ontbijt en s'avonds in bier, nootjes en anderen voorzien langs de snelweg op kritische punten zoals Rotselaar bijvoorbeeld
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Dat is het hem natuurlijk, het moet dan allemaal volgens de regels gaan. Als je in volle spits in Rotselaar op de parking gaat staan of zelfs nog maar gaat tanken moet je heel heel goed uitkijken. Ze moeten van mij daarom niet op elke parking of op- en afrit een agent gaan zetten, maar gewoon zorgen dat de infrastructuur niet uitnodigt om die parking of op-en afrit te nemen om tijd te winnen.
                            Ik denk dat als je snelheidscontroles zou doen op de parking in Rotselaar, je van een kale reis zou terugkomen.

                            Er ligt nl. een verkeersdrempel op de parking ter hoogte van het tankstation.

                            Ik stop regelmatig aan het station daar, en de grootste hinder zijn de busjes en auto's die zich vlakbij de shop parkeren, en zo de doorgang hinderen. Ja, ook voor die mensen die de file willen passeren .

                            Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Trouwens het zorgt niet voor file dat parkingrijden en op-en afrit rijden, maar het heeft zeker geen positief effect op een file Want het vergroot natuurlijk wel het accordeon effect door uit de rij te gaan maak je ruimte en daarna ga je dan op een andere plek in de file ruimte gaan vragen. Als je gewoon je plek houdt in het rijtje ga je minder 'deining' veroorzaken.
                            Sluit de parking daar en je zal geen verschil merken.

                            Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Om diezelfde reden ben ik trouwens helemaal geen fan van die winkeltjes die s'morgens in koffie, kranten, ontbijt en s'avonds in bier, nootjes en anderen voorzien langs de snelweg op kritische punten zoals Rotselaar bijvoorbeeld
                            Ik wel. Liefst van al heb ik er een McDonalds die ontbijt serveert . Zou ongelofelijk veel opbrengen aan de drive-in.

                            Comment


                            • #15
                              Als iedereen op zijn rijstrook blijft gaat alles sneller voor iedereen. Het heeft geen nut om te ritsen van links naar rechts.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Ik denk dat als je snelheidscontroles zou doen op de parking in Rotselaar, je van een kale reis zou terugkomen.

                                Er ligt nl. een verkeersdrempel op de parking ter hoogte van het tankstation.

                                Ik stop regelmatig aan het station daar, en de grootste hinder zijn de busjes en auto's die zich vlakbij de shop parkeren, en zo de doorgang hinderen. Ja, ook voor die mensen die de file willen passeren .
                                Ik bedoel dan ook niet enkel de snelheid, de indeling daar kan gewoon in zijn geheel beter. Er zou gewoon geen rechte lijn mogen zijn naast de snelweg, maar iets meer indeling zodat er ook 'rustige zones' zijn waar je even kan ontspannen zonder dat uw broek wordt uitgereden en dat er enkel mensen passeren die daar moeten zijn

                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Sluit de parking daar en je zal geen verschil merken.
                                Het zal miniem zijn, net zoals in Sterrebeek trouwens en het probleem zal zich 'verschuiven' zoals met het afsluiten van de afrit Wilsele Dorp.

                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Ik wel. Liefst van al heb ik er een McDonalds die ontbijt serveert . Zou ongelofelijk veel opbrengen aan de drive-in.
                                Dat ze dat aan een bestaande afrit doen, in combinatie met een carpool of zo
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #17
                                  ze hadden pech dat er nog niet veel ratten waren, op een andere keer - een meer stilstaande file...en een aantal schapen hebben het in de mot...gaat een hele meute over de parking

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ze hadden pech dat er nog niet veel ratten waren, op een andere keer - een meer stilstaande file...en een aantal schapen hebben het in de mot...gaat een hele meute over de parking
                                    Yep is altijd mooi om te zien, als er eentje gaat dan volgt er altijd een deel, bij alle 3 de situaties hier aangehaald.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Ik bedoel dan ook niet enkel de snelheid, de indeling daar kan gewoon in zijn geheel beter. Er zou gewoon geen rechte lijn mogen zijn naast de snelweg, maar iets meer indeling zodat er ook 'rustige zones' zijn waar je even kan ontspannen zonder dat uw broek wordt uitgereden en dat er enkel mensen passeren die daar moeten zijn
                                      Als je in een rechte lijn de parking in Rotselaar oprijdt, ga je er niet goed vanaf komen. Enkele jaren geleden probeerde iemand dat met een Mercedes SLK...

                                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Het zal miniem zijn, net zoals in Sterrebeek trouwens en het probleem zal zich 'verschuiven' zoals met het afsluiten van de afrit Wilsele Dorp.
                                      Er is helemaal geen effect. Zelfs de afrit Wilsele dorp had geen effect. Men gaat nog altijd te vroeg of te laat voorsorteren...

                                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Dat ze dat aan een bestaande afrit doen, in combinatie met een carpool of zo
                                      Zoals in Lummen bijvoorbeeld? Daar staat elke ochtend een file die soms reikt tot aan de snelweg. En daar kan je dan nog niks kopen, maar enkel parkeren.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Asociaal is het wel,maar als je als mens nu eenmaal zulke persoonlijkheid hebt ? kan en ziekte zijn he

                                        Verder vindt ik het erger als men gaat voorsteken dmv een pechstrook of busstrook , dan via een tankstation.
                                        Vandaar ook dat bij het laatste geen echte verkeersinbreuk is terwijl het bij de eerste 2 ( pechstrook,busstrook) wel het geval is.
                                        Gelukkig sta ik niet veel in een file,omdat ik bewust spitsuren mijd , nog meer zotten op de baan dan anders ben mijn leven nog niet beu
                                        Nee,ik kan het vermijden dus doe ik het ook pak minder stress.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X