Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fileratten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik zie ze dikwijls door de woonwijk (30) stuiven om 100 m te winnen.Voor recedivisten geen probleem.Maar de nieuwelingen rijden zich vast in het doodlopend straatje.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
      Ik zie ze dikwijls door de woonwijk (30) stuiven om 100 m te winnen.Voor recedivisten geen probleem.Maar de nieuwelingen rijden zich vast in het doodlopend straatje.
      Die zullen die straat dan ook geen 2 x nemen, eens lachen moet kunnen

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
        Naar aanleiding van een reportage in Volt en eerdere discussies in andere topics:

        Wat vinden jullie van de zogenaamde "fileratten". Bestuurders die een parking, pechstrook of op- en afritten gebruiken om een deel van de file in te halen?

        Moet er door de instanties tegen opgetreden worden? Moet de infrastructuur aangepast worden om de stimulans te verminderen of weg te nemen?

        In welke mate vinden jullie het (sociaal) aanvaardbaar dat deze bestuurders handelen in hun eigen voordeel?
        laat ze doen de onnozelaars, tenzij dat je het zo ergerlijk vindt, doe dan ook mee

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten

          In welke mate vinden jullie het (sociaal) aanvaardbaar dat deze bestuurders handelen in hun eigen voordeel?
          ik denk dat de meeste mensen toch handelen in hun eigen voordeel (of dat van hun naasten?)

          Comment


          • #25
            Ik zal in de supermarkt ook eens handelen in eigen voordeel. Eens kijken of het daar zo geapprecieerd wordt als iemand staat aan te schuiven aan een rij en je maakt een tweede bij.
            Blijkbaar worden we allemaal gewetenloze associale zakken eens we in de auto zitten. Blijkbaar voldoende anonimiteit en te weinig sociale controle om het gedrag terecht te kunnen wijzen. Ge zou alleen al daarvoor pleiten om auto's volledig automatisch te laten rijden. Dan hebt ge als bestuurder nog juist de keuze om te zeggen naar waar ge wilt rijden en de auto doet de rest.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              Ik zal in de supermarkt ook eens handelen in eigen voordeel. Eens kijken of het daar zo geapprecieerd wordt als iemand staat aan te schuiven aan een rij en je maakt een tweede bij.
              Wat gebeurt er als er naast de kassa waar je staat aan te schuiven een nieuwe open gaat, en de mensen achter je aan schuiven bij die nieuwe kassa en voor je geholpen worden?

              Ga je ze dan kassaratten noemen?

              Comment


              • #27
                die hebben gewoon ff geluk

                Comment


                • #28
                  da's hetzelfde in het verkeer: als een gesloten rijstrook terug opengaat dan dient die om over te rijden: pech voor mij dat ik dan net op dat punt nog sta aan te schuiven, geluk voor de mensen achter mij want die kunnen terug normaal hun weg vervolgen. Dus uw vergelijking gaat helaas niet op. Als uw actie er enkel op gericht is om andere mensen ne kloot af te draaien dan zijt ge er zelf ene.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #29
                    De mensen die over de parking rijden, voor zover ze niet te snel rijden, doen toch ook niets mis? Meer nog, om terug op de snelweg in te voegen moeten ze voorrang geven!

                    Comment


                    • #30
                      Volgens de wet niet nee. Iemand die in een supermarkt aan de kassa voor kruipt doet wettelijk ook niets verkeerd (of er zou een wet moeten zijn in het wetboek dat voorkruipen aan de kassa verbiedt).
                      Er bestaat wel zoiets als respect voor uw medemens en niet denken dat gij beter zijt dan die onnozele sukkelaar die braaf staat aan te schuiven in de file.
                      De wet is 1, hoe ge met uw medemens omgaat is 2 en dat is iets dat ge in geen enkele wet kunt omzetten.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #31
                        En mensen die u op een ander rijvak voorbij rijden? Hebben die dan respect? Of zit daar ook ergens een morele regel die ik niet weet?

                        En mensen die via sluipwegen of andere wegen sneller op bestemming geraken dan jezelf?

                        Mensen die op het linkervak aanschuiven bij een aankomende wegversmalling?

                        Mensen die een snelweg oprijden waarop file staat, en de hele oprit afrijden tot op het einde om daar in te voegen ipv in het begin?

                        Motorrijders die filefilteren?

                        Ik bedoel maar... Als je de snelweg op rijdt, kan je nergens een nummertje trekken waaruit zou blijken dat jij sneller op je bestemming gaat geraken dan je achterligger die na jou de snelweg op rijdt.

                        Comment


                        • #32
                          Flappy, ik kan het niet nog meer met u eens zijn. Ben blij te lezen dat er nog hoffelijke mensen zijn.

                          En als er naast mij in de supermarkt een kassa open gaat, vraag ik trouwens eerst aan de mensen die voor mij staan aan te schuiven of ze niet naar de nieuwe rij willen gaan.

                          Voor sommige mensen is alles toegelaten als het niet bij wet verboden is. En als daar iets bij is wat hen voordelig uitkomt en een ander niet, of zelfs nadelig, hebben ze absoluut geen scrupules om er voor te gaan. Welkom in de maatschappij waar individualisme primeert. Ze doen maar, maar als ik ze tegenkom, moeten ze van mij geen sympathie, hoffelijkheid, solidariteit of elementaire beleefdheid verwachten. Integendeel, ik zal hen behandelen net zoals zij anderen behandelen.

                          Comment


                          • #33
                            Wooter, met al die dingen die je opsomt heb ik nu echt helemaal geen probleem. Maar voor mij dient een parking om te parkeren, niet om vooruit te geraken in de file...

                            Comment


                            • #34
                              en de automobilist die zich aan de regels houdt en mooi rechts op zijn rijstrook staat, wel jammer voor u net naast een vrachtwagen waardoor ge niet doorkunt met uw moto. Morgen filmpje op joetuub over hoe debiel die automobilist niet is en vooral dat hij geen verkeersinzicht heeft?
                              uw voorbeelden dat ge aanhaalt zijn geen problemen en gaan compleet voorbij aan hetgeen hier voorgesteld wordt
                              ge zwaait graag met wetteksten en dergelijke, maar de wet bepaalt niet alles en moet vooral gezien worden als een hulpmiddel naar situaties waar ontegensprekelijke duidelijkheid nodig is. En dan nog, genoeg tegenstrijdigheden in de verkeerswet aanwezig alsook onduidelijkheden. Dus zelfs de wet is niet onfeilbaar en zegt zeker niet over alles hoe we ons moeten gedragen...
                              Als ge niet kunt of wilt inzien dat een file voorbijrijden via een parking gewoon debiel gedrag is (of laat het ons beschaafd houden en zeggen geen respect hebben voor de andere weggebruikers) dan hoeft verdere discussie voor mij niet. En ik hoor u al afkomen met allerhande uitzonderingen: stel ik moet gaan pissen, rijd de parking op en heb toch nog tijd gewonnen. Dat zijn geen uitzonderingen want die hebben zelfs niets te maken met heel de toestand op zich.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #35
                                asociaal mag
                                maar dit is altijd ten koste van anderen, is openbare weg en gedrag kan veiligheid beinvloeden
                                en ook dat mag
                                zolang de meute enkel mort maar niets doet
                                maar o wee als de meute iets doet en toch zijn ze in hun recht

                                Koningen hebben ook gestolen en verkracht en zich de beteren gevoeld
                                tot hun kop er af ging

                                Comment


                                • #36
                                  Het probleem is dat ik niet zie hoe fileratten asociaal bezig zijn, behalve als ze met onaangepaste snelheid over de parking jagen.

                                  Het asociale is naar ik vermoed het feit dat ze andere mensen voorbij rijden over een ander traject. Maar ik geef een hoop manieren om ook mensen voorbij te rijden over een ander traject en dat vinden we niet asociaal...

                                  Bijgevolg heb ik moeite om te begrijpen wat er zo asociaal is aan fileratten, weeral indien ze zich aan alle regels houden.

                                  Zelfs claimen dat ze andere mensen hinderen gaat niet op, want niet alleen hebben fileratten voorrangsplicht eens ze terug willen invoegen op de snelweg, maar met 62 fileratten op 2 uren - waaronder zelfs de politie - zit je gewoon niet aan een kritiek punt waarbij dat aantal mensen ook maar een effect gaat hebben op 10 auto's die ook in de file zitten en die die ene filerat moeten laten invoegen.

                                  Dus... Waarom wordt het asociaal bevonden?

                                  Comment


                                  • #37
                                    De politiek correcte Vlaming
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wooter, ik ga het nog één keer proberen uitleggen:

                                      Een parking dient om te parkeren, een rij-of invoegstrook om op te rijden. Als je dat verschil niet inziet, dan zijn er volgens mij twee mogelijkheden:

                                      1) Je wil het niet begrijpen.
                                      2) Je kan het niet begrijpen.

                                      In beide gevallen stopt voor mij de discussie.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                        Wooter, ik ga het nog één keer proberen uitleggen:

                                        Een parking dient om te parkeren, een rij-of invoegstrook om op te rijden. Als je dat verschil niet inziet, dan zijn er volgens mij twee mogelijkheden:

                                        1) Je wil het niet begrijpen.
                                        2) Je kan het niet begrijpen.

                                        In beide gevallen stopt voor mij de discussie.
                                        Doe geen moeite,wooter geloofd alleen wat hij zelf geloofd(of zichzelf wijsgemaakt heeft).
                                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                        Comment


                                        • #40
                                          Jakkewibis,

                                          Waar moeit gij u mee waar, hoe en waarom iemand naar een parking rijdt? Als ik de keren moest tellen dat ik zonder stoppen een snelwegparking ben op- en afgereden, de keren dat er geen file stond... Is dat dan ook asociaal?

                                          En redenen legio... Mijn dak open of toe doen gaat niet aan 120 km/u, maar wel aan 30 per uur. Vele navigatiesystemen laten niet toe al rijdend met het verkeer mee om een nieuw adres op te geven. Eens kijken of broerlief op de parking staat te wachten met zijn motorfiets zodat we samen op kunnen rijden, ...

                                          En zonder aantoonbaar en meetbaar effect op de vlotheid van het verkeer stel ik weer de vraag: waar zit het asociale hierin?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X