Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fileratten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Jakkewibis,

Waar moeit gij u mee waar, hoe en waarom iemand naar een parking rijdt?
    Ik moei me nergens mee: je zal me nooit iemand die via de parking rijdt, zien volgen om te vragen waarom die daar al dan niet stopt. Ik blijf gewoon netjes aanschuiven in de file, meestal op het rechtervak.

Ik geef gewoon mijn mening over mensen die over de parking rijden om sneller vooruit te geraken in de file.

Als ik de keren moest tellen dat ik zonder stoppen een snelwegparking ben op- en afgereden, de keren dat er geen file stond... Is dat dan ook asociaal?
    Nee, want je zegt het zelf: er stond geen file.

En redenen legio... Mijn dak open of toe doen gaat niet aan 120 km/u, maar wel aan 30 per uur. Vele navigatiesystemen laten niet toe al rijdend met het verkeer mee om een nieuw adres op te geven. Eens kijken of broerlief op de parking staat te wachten met zijn motorfiets zodat we samen op kunnen rijden, ...
    In de file kan je je dak ook open en dicht doen aan 30 per uur. Een nieuw adres opgeven, daar moet je dan voor stoppen? Of gewoon traag rijden? Kan ook in de file dan. Met de motorfiets kijken of je broer daar is? Geen probleem, zelfs bij file rij je anders toch tussen de file door (hetgeen perfect aanvaardbaar is).

En zonder aantoonbaar en meetbaar effect op de vlotheid van het verkeer stel ik weer de vraag: waar zit het asociale hierin?
    Ben je (burgerlijk) ingenieur of zo dat voor jou alles meetbaar moet zijn om wel of niet aanvaardbaar te zijn?

Comment

Het blijft bij het feit dat de irritatie er vooral in zit dat iemand je voorbij rijdt. Ik kan het niet anders verklaren, die irritatie... Dat iemand niet achter jou blijft aanschuiven, maar je voorbij rijdt...

Comment

Ik vind het ook raar...

Een motorrijden mag je perfect voorbijrijden als hij filefiltert, maar een auto die over de parking gaat (daarbij zich aan een correcte snelheid houdend) is een idiote chauffeur.

In sé is er NIKS anders aan: iemand steekt je voor, op een manier die niet wettelijk verboden is.

De irritatie zit hem dus in het feit dat jij (persoonlijk, subjectief) het gevoel hebt dat iemand jezelf/andere filerijders onrecht aandoet.

Politiek correct denken, met andere woorden?

Ik wou dat ik in een land leefde waar politiek correct slechts een nachtmerrie was...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          Als ge niet kunt of wilt inzien dat een file voorbijrijden via een parking gewoon debiel gedrag is (of laat het ons beschaafd houden en zeggen geen respect hebben voor de andere weggebruikers) dan hoeft verdere discussie voor mij niet.
          Ik denk dat jij geen lessen over respect hoort te geven, daar je zelf toegeeft doelmatig motorrijders in een file te hinderen.

en de automobilist die zich aan de regels houdt en mooi rechts op zijn rijstrook staat, wel jammer voor u net naast een vrachtwagen waardoor ge niet doorkunt met uw moto.
          Maar dat is geen probleem, flapdrol. Volgende keer pak ik weer de auto, rij over de parking en voeg 2 auto's voor je in. Want ja, motorrijders kan je nog klem rijden, maar een filerat, die heeft geen respect voor jou.

Ik ben alleen niet mee welk respect jij zou verdienen.

Comment

In de meeste gevallen heb ik er geen probleem mee dat iemand me voorbijrijdt. Soms sta ik mijn voorrang zelfs met plezier af, zeker als het verkeer daar door vlotter kan verlopen. Maar als dit voorbijsteken het 'oneigenlijke' gebruik van een parking inhoudt, heb ik het daar inderdaad moeilijk mee.

Dat mag dan nog persoonlijke en subjectieve irritatie zijn, of politiek correct denken als men die termen wil gebruiken. Eigenlijk heb ik nog meer irritatie door mensen die het 'politiek correct denken en handelen' afzweren om hun individu boven de rest te plaatsen. En hoe meer irritatie, hoe minder begrip en respect.

Comment

Zoals gezegd: bij het oprijden van de snelweg staat er nergens een plek om een nummertje te trekken, dus kan je niet klagen dat mensen je voorbij rijden. Ja, mensen die loeihard over de parking scheuren is niet goed te praten, maar het individu dat aan 50 of minder over de parking rijdt, valt weinig te verwijten. Je kan niet zeggen of ie moedwillig wat auto's te slim af wil zijn, of enkel kijkt of een collega daar niet zijn broodjes zit te eten.

Comment

Wooter, zie post #38. We gaan het er toch niet over eens geraken. Hoeft voor mij ook niet. No hard feelings.

Comment

Asociale randdebielen heb je overal en zeker in het verkeer.
                  Zelfs op een autosalon zijn er zulke boeren die er een hobby van maken andere BEWUST voor te steken .
                  Zit iemand in een auto,denk wacht even tot deze heer/dame er uit stapt om er ook eens plaats in te nemen, toch zijn er van die boeren die toch nog voor,
                  u neus vlug voor u instappen,en dan dikwijls nog een veelvoud van tijd in deze wagen blijven zitten dan zijn/haar voorganger.
                  Ik zelf doe zo een dingen niet,omdat ik zoiets gewoon zielig en kleingeestig vindt, een opmerking over maken ? dat kan idd.
                  Maar zulke mensen zijn vaak zo zwak begaafd dat ze de term * beurt afwachten* niet eens kunnen plaatsen.
                  En zo is dat met alle asociale dingen die gebeuren rondom ons,als die *filleratten* zich er goed bij voelen,hun probleem.
                  Ik kan file's mijden ( of vermijd bewust spitsuren ook hiervoor) dus heb gelukkig niet erg veel last van zulke mensen.

Comment

Wat dat op het autosalon, en gelijkaardige events betreft, dat zijn zo goed als altijd walen die dat doen, dat voorkruipen!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik denk dat jij geen lessen over respect hoort te geven, daar je zelf toegeeft doelmatig motorrijders in een file te hinderen.

Maar dat is geen probleem, flapdrol. Volgende keer pak ik weer de auto, rij over de parking en voeg 2 auto's voor je in. Want ja, motorrijders kan je nog klem rijden, maar een filerat, die heeft geen respect voor jou.

Ik ben alleen niet mee welk respect jij zou verdienen.
                      volgens mij hebt gij een verkeerde helm gekocht en te lang zonder zuurstof gezeten want waar schrijf ik dat IK bewust motorrijders hinder? In tegendeel: ik ga steeds tot het absurde toe maar dan ook helemaal links tot bijna tegen de vangrail of betonnen muur rijden om motorrijders door te laten. Ik heb toen ik een jaar of 20 was een zeer goede vriend verloren omdat een automobilist dacht dat hij met motorrijders geen rekening moest houden. Tragische van het verhaal is dat de motor niets had en mijn vriend er zo erg aan toe was dat ze zelfs geen enkel orgaan hebben kunnen gebruiken voor transplantatie. Typ maar eens 'Memorial Ludo Mertens' in op google. Jonge gast, in de fleur van zijn leven, goede student, hield zielsveel van zijn vriendin,... toen we de dag erna zijn ouders zijn gaan bezoeken... zelden zo'n verdriet gezien.
                      Sterk dat ge me daarom flapdrol noemt! Waarschijnlijk uw dashcam niet opgezet om in replay te kunnen zien?
                      Misschien hier opschrijven wanneer ge op de baan zijt, dan zal ik op dat moment een kotszakske meenemen.
                      www.peugeotforum.be

Comment

volgens mij hebt gij een verkeerde helm gekocht en te lang zonder zuurstof gezeten want waar schrijf ik dat IK bewust motorrijders hinder? In tegendeel: ik ga steeds tot het absurde toe maar dan ook helemaal links tot bijna tegen de vangrail of betonnen muur rijden om motorrijders door te laten.
                        Je maakt het er niet duidelijk op met quotes als deze:
                        en de automobilist die zich aan de regels houdt en mooi rechts op zijn rijstrook staat, wel jammer voor u net naast een vrachtwagen waardoor ge niet doorkunt met uw moto.
                        Sterk dat ge me daarom flapdrol noemt!
                        Uw nick en meningen lenen zich daartoe.

Comment

Ja want als iemand een andere mening heeft als u, moet je ze maar "uitschelden", want gij denkt ook dat ge de alwetende mens zijt hier en dat de nulmeridiaan door u gat loopt.

Ik dacht dat je als mod het goede voorbeeld moest geven .

Flappy heeft in mijn ogen gelijk over dat van die moto. Je moet rechtshouden op je baanvak, wij moeten niet opzij gaan voor u met u flashy oranje helm. Maar de meeste doen het toch voor de motorrijders, uit respect en gemakkelijkheid omdat ze er doorkunnen. Ik probeer er ook op te letten in een file dat de motos er bij mij langs kunnen, al is het uit schrik om zo'n achterlijke tegen te komen met een kort lontje die dan op de auto slaagt of weet ik wat nog allemaal.

Maar ik heb het ook al gehad dat ik te rechts sta op mijn baanvak en dat ik die moto niet zie, ik moet naar voor kijken en niet in mijn spiegels constant liggen zien voor te kijken of er weer een moto aankomt. Maar dat vind jij weer zever zeker want jij als motorrijder ziet alles dus moeten wij u ook maar zien zoals ge probeert duidelijk te maken in u filmkes altijd.
                          Last edited by kefkie; 27/01/2013, 10:44.
                          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Je moet rechtshouden op je baanvak
                            Je kan misschien al beginnen opzoeken welk artikel dit zou zijn in de wegcode.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Wat dat op het autosalon, en gelijkaardige events betreft, dat zijn zo goed als altijd walen die dat doen, dat voorkruipen!
                              Hoorde idd wel vaak frans geblaat,maar we zaten ook in brussel natuurlijk.
                              Ne waal is meestal wel speciaal volk (zie maar naar onze begroting )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Ja want als iemand een andere mening heeft als u, moet je ze maar "uitschelden", want gij denkt ook dat ge de alwetende mens zijt hier en dat de nulmeridiaan door u gat loopt.

Ik dacht dat je als mod het goede voorbeeld moest geven .
                                inderdaad, straf dat een mod tot zulke uitspraken komt. Denk dat ik in het verleden ook al eens een perfecte beschrijving van Wooter hier heb neergezet.

Als Wooter op de baan is geldt er maar één ding:

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

krijg ik nu een ban?
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Heel sterk als een moderator zich tot dergelijke platvloersheid verlaagt... zegt veel over het forum en degenen die het modereren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                      Heel sterk als een moderator zich tot dergelijke platvloersheid verlaagt... zegt veel over het forum en degenen die het modereren...
                                      Echt he
                                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Je kan misschien al beginnen opzoeken welk artikel dit zou zijn in de wegcode.
                                        12345

Comment

Post van de dag

Comment

Working...
                                          X