ik ben er rato factor van overtuigd dat een accident op de parking rapper gemaakt is al eentje in de file
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fileratten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk BerichtenHeel sterk als een moderator zich tot dergelijke platvloersheid verlaagt... zegt veel over het forum en degenen die het modereren...
Het word eens dringend tijd om grote kuis te houden en de rotte appels d'r uit te smijten!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Komkomkom, er worden hier met schering en inslag nieuwe artikels in de wegcode uitgevonden om asociaal gedrag goed te praten, en mensen die volledig volgens de regels rijden zijn plots asociaal...
En vergeef me dat ik het motorrijden me persoonlijk aantrek. Dat is allemaal wat veranderd enkele weken geleden toen zo een joligaard weer een ander artikel van de wegcode uitvond en het nodig vond om mijn broer te couperen en voor zijn neus een noodstop uit te voeren. Ik voel dus absoluut geen nood voor respect voor idioten die dergelijk gedrag goed praten. Ik denk dat ie er met flapdrop erg goedkoop vanaf komt.
Comment
-
-
fileratten zorgen voor meer verkeer dat moet invoegen, dus maken de files alleen maar langer. Das ook de enige reden waarom ze mij irriteren.
Concreet vb. is bvb in Wemmel.
Waarom is er steeds vertraagd verkeer/file thv de oprit Wemmel.
Omdat er tijdens de spits redelijk wat verkeer moet invoegen dat van de A12 afkomt, en dat er 50m verder weer een oprit is van Wemmel zelf.
Nu als er zo van die ratten die tegenwoordig "preventief" al op de R0 komende van Machelen, de afrit A12 richting Boom nemen om dan via de parallelweg terug de oprit te nemen op de R0 zogezegd komende van A12 zorgt dat voor nog meer verkeersdruk op het invoegend verkeer.
Dus krijg je een verkeersdrukte op die oprit daar in het ².
Maar goed, dat zal de modale egocentrische chauffeur een worst wezen...1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichtenfileratten zorgen voor meer verkeer dat moet invoegen, dus maken de files alleen maar langer. Das ook de enige reden waarom ze mij irriteren.
Concreet vb. is bvb in Wemmel.
Waarom is er steeds vertraagd verkeer/file thv de oprit Wemmel.
Omdat er tijdens de spits redelijk wat verkeer moet invoegen dat van de A12 afkomt, en dat er 50m verder weer een oprit is van Wemmel zelf.
Nu als er zo van die ratten die tegenwoordig "preventief" al op de R0 komende van Machelen, de afrit A12 richting Boom nemen om dan via de parallelweg terug de oprit te nemen op de R0 zogezegd komende van A12 zorgt dat voor nog meer verkeersdruk op het invoegend verkeer.
Dus krijg je een verkeersdrukte op die oprit daar in het ².
Maar goed, dat zal de modale egocentrische chauffeur een worst wezen...
Je hebt volkomen gelijk hoor dat hiermee de file extra langer duurt.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Aangezien het onmogelijk is om te tellen hoeveel mensen via die parallelbaan de file proberen te ontwijken, en die ontwijkers ook geen enkel idee hebben waar de file het langst staat, zou het me niet verbazen dat dat erg weinig mensen zijn die op die manier de file proberen te ontwijken. Al was het maar omdat er vanaf de A12 naar de buitenring ook file staat, en het niet die fileratten zijn die de file veroorzaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichtenen het niet die fileratten zijn die de file veroorzaken.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Mensen zouden wat beter in hun spiegel moeten kijken als er een moto aankomt in de file.Omdat er steeds meer auto's zijn met licht op overdag valt een moto niet meer op in het kleine spiegeltje.
Maar die moto's nemen ook risico's,zij willen als eerste staan aan rood licht of bareel.Een tegenligger komt eraan,dan lijkt het of jij met je auto niet opzij wil gaan om plaats te maken voor de moto.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten123459.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.
Blijkbaar dit, komt uit een ander topic en ge zijt er toen mee akkoord gegaanBMW X5 45e
Comment
-
Klopt.
Maar als je naast een vrachtwagen rijdt, dan rij je toch niet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan?
Jij spreekt over rijvak, maar je gaat nergens een artikel vinden waarin staat dat je verplicht uiterst rechts moet rijden in je rijvak. Meer nog:
16.5. Elke inhalende bestuurder moet zich zo ver als nodig is van de in te halen bestuurder verwijderen;
Als jij dus uiterst rechts op het linkervak gaat rijden, doe je dat niet volgens artikel 16.5. Dus ofwel geef je toe dat je abuis was, ofwel is het om motorrijders te hinderen.
Geen paniek. Iemand die uiterst rechts op het linkervak rijdt, kan je weer links voorbij. Tot die persoon ook plots naar links uitwijkt. Dan weet je als motorrijder hoe laat het is.
Comment
-
als je in de file staat kunt ge niet inhalen en dat wordt ook zo door de wet gezien, daarom dat ge dan ook rechts moogt voorbijrijden.
Als het voorbijrijden van een vrachtwagen wel gezien wordt als inhalen, wordt er al te snel gereden opdat motorrijders nog mogen tussen de wagens rijden.
En ja er zijn momenten dat als je langs een vrachtwagen staat in de file die zich wat breed heeft gezet dat je wat dicht tegen elkaar zit, zelfs al sta je als automobilist netjes op je rijvak. Onnodig dat er dan een motorrijder zich zit op te winden dat die dan wat moeilijker door kan. De rest probeert ook maar op zijn werk te geraken. Dat zijn dan geen mensen die zich bewust asociaal opstellen naar motorrijders toe zoals hier beweerd wordt, maar die gewoon stilstaan en geen kant meer uitkunnen.
Elke automobilist die bewust een andere weggebruiker hindert is wel asociaal en het staat meerdere keren impliciet en expliciet in de wet dat je dat beter niet kan doen.
Comment
-
Iemand die op zijn rijvak stil staat, doe ik niet moeilijk over. De lijntjesrijders die echt de stippelijn in het midden willen meehebben, dat is een beetje zoeken naar problemen maar daar kan je ook voorbij. De lijntjesrijder die net op dat moment plots uitwijkt naar waar de motorrijder wil voorbij rijden, daar heb ik geen goed woord voor over.
Comment
-
die hindert u en dat mag niet volgens de wet, sterker nog die brengt u in gevaar en dat mag nog minder. Is daar dan ooit discussie over geweest?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenKlopt.
Maar als je naast een vrachtwagen rijdt, dan rij je toch niet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan?
Jij spreekt over rijvak, maar je gaat nergens een artikel vinden waarin staat dat je verplicht uiterst rechts moet rijden in je rijvak. Meer nog:
16.5. Elke inhalende bestuurder moet zich zo ver als nodig is van de in te halen bestuurder verwijderen;
Als jij dus uiterst rechts op het linkervak gaat rijden, doe je dat niet volgens artikel 16.5. Dus ofwel geef je toe dat je abuis was, ofwel is het om motorrijders te hinderen.
Geen paniek. Iemand die uiterst rechts op het linkervak rijdt, kan je weer links voorbij. Tot die persoon ook plots naar links uitwijkt. Dan weet je als motorrijder hoe laat het is.
...of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd...
En inderdaad mogen motorijders zich tussen twee traagrijdende (of stilstaande) rijstroken begeven maar er zijn ook beperkingen
Maximum snelheid 50km/u en niet meer dan 20km/u snelheidsverschil met de andere voertuigen (dus bij stilstaande file maximum 20km/u) en op snelwegen dient het verplicht te gebeuren tussen de twee meest links gelegen rijstroken. Dus het links inhalen van iemand op de meest linker rijstrook is niet toegelaten. En hoewel ik akkoord met je ben dat de anderen (wagens en groter) beter wat meer aandacht zouden hebben voor motorijders en dat hen vrije doorgang verlenen bij het filerijden ze inderdaad niets kost moeten ook motorijders zich houden aan alle punten die op hen van toepassing zijn en niet enkel die die op dat moment voor hen voordelig zijnHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Fileratten doen voor mijn part wat ze niet laten kunnen. Wie ben ik om er over te oordelen dat ze dat niet mogen doen. Ik erger mij er in ieder geval niet aan. Identiek met motorrijders die er langs willen wringen. Ze doen maar als ze er tussen kunnen en denken dat het voor hun veilig genoeg is. Of mensen die op de laatste meter voor een wegversmalling nog willen invoegen. Is er plaats en denken ze dat ze er voor geraken dan moeten ze dat maar doen. Maar wat ik niet doe is op de rem gaan staan of opzij gaan met het risico zelf ergens tegen te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDus het links inhalen van iemand op de meest linker rijstrook is niet toegelaten.
En catch 22: ofwel is het file en spreek je niet over inhalen, ofwel is het geen file en hoort de inhalende auto zich zover mogelijk te verwijderen van het voertuig dat ie inhaalt.
Comment
Comment