Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring na verlaging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Keuring na verlaging

    Beste leden,

    Ik ga enkele maanden geleden naar de keuring waar blijkt dat zowel de voor als achter veren/schokdempers aan vervanging toe zijn. Tot mijn grote ergernis moest ik dus nog eens terug komen en nog eens de volle pot betalen. Ik maak van de gelegenheid gebruik en laat er een deftig setje KW Var 2 veren onder steken i.c.m. schokdempers. De auto is ook 2cm achteraan en 3cm vooraan verlaagd. Ik krijg daar een papier met schone stempel op dus ik terug naar de keuring maar blijkt dat dat geen geldig papier is. Moet nog eens opgemeten worden door één of ander instituut want bij Heinz zouden ze dus kennelijk geen voertuig kunnen opmeten. In ieder geval, mijnen auto wordt daar volledig gekeurd en alles is in orde. Ik krijg een rood papier maar moet niet meer terugkomen en moet enkel een attest gaan halen bij een keuringscentrum.

    Via deze site een afspraak gemaakt:

    Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.


    Mijnen auto is ook al 2 keer uitgelijnd voor de zekerheid want in Rotselaar komde al is azijnpissers tegen int keuringscentrum.

    Soit, ik maak een afspraak en dieje vent zegt dat ze hem nog eens volledig gaan keuren en opmeten terwijl op de site staat dat ik enkel een attest nodig heb met de specifieke waarden op. Diejen bak is ondertussen al 3 keer gekeurd op 1 jaar en is volledig in orde. Ik vraag daar wa mij da gaat kosten en blijkbaar gaat dat iets meer dan 100 euro zijn.

    Der wordt al is gesproken over den druppel dat den emmer doet overlopen. Ik weet in ieder geval 1 ding. Ik betaal geen 100 euro om mijnen auto voor de 4de keer te late keuren. Dan rij ik op het goed geluk een jaar zonder verzekering, I do not care. Deze veren van 1050 euro hebben mij al tegen de 300 euro extra gekost aan pure zever ten gevolge van het Belgische wanbeleid.

    Volgens mij heb ik hier te maken me garagist nummer 676873 die mij weer onnodige kosten wilt aanrekenen. Dus, mijn vraag, klopt het dat de auto NOG een keer moet gekeurd worden wanneer ik enkel een opmeting nodig heb.

    Mvg,

    Een gefrustreerde weggebruiker

  • #2
    Als je verlaagt moet hij gekeurd worden, dat is geen gewone keuring, maar speciaal voor de verlaging. Daarvoor moet je een attest hebben van de plaatser en moet hij uitgelijnd zijn. En in Rotselaar valt t best mee
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

    Comment


    • #3
      Als je tegenwoordig verlagingsveren koopt komt daar gemiddeld 300euro bij voor plaatsing , uitlijning en keuring. Ik vind het maar jammer met de attesten en toestanden.

      Comment


      • #4
        Ik heb 3weke geleden een schroefkit laten plaatsen en heb alle nodige documenten meegekregen, als ik naar de keuring ga moet em nog op keuringshoogte gezet worden en ook trg uitlijnen, en da zou geen enkel probleem moeten zijn, e paar maten zijn ook met hun schroefset naar rotselaar geweest en hebben geen enkel probleem gehad!

        Comment


        • #5
          Inderdaad, en hij is al gekeurd, meerdere keren. Weliswaar in Rotselaar maar daar hebben ze mij verteld dat ik hem enkel nog moest laten opmeten. waarom zouden ze mijn uitlijning en remmen etc. nog eens moeten controleren wanneer de keuring dit al gedaan heeft? Is er iemand die al ervaring heeft met dit laten opmeten? En hebben die ook 100+ euro moeten betalen voor een volledige keuring?

          Edit:

          Ik heb ook geen zin om elk jaar vanalles te veranderen. Diejen auto plakt niet tegen de grond, als ge het niet weet zou ge niet kunnen zeggen dat em verlaagd is. Ik wil gewoon in orde zijn en elk jaar zonder zever door de keuring geraken.

          Maar dus, het is normaal dat ik bij het opmeten nog eens moet betalen voor een volledige keuring, ookal is deze al volledig gekeurd.
          Last edited by ; 28/01/2013, 14:04.

          Comment


          • #6
            Dat zal uw geometrie meting zijn, da moet ge apart laten doen dacht ik! Daar moet ge voor bijbetalen ook, hoeveel weet ik ni juist en ook laten doen voor uw andere keuring, dus hebbe ze u verkeerd ingelicht!
            Last edited by ; 28/01/2013, 15:01.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Als je tegenwoordig verlagingsveren koopt komt daar gemiddeld 300euro bij voor plaatsing , uitlijning en keuring. Ik vind het maar jammer met de attesten en toestanden.
              en als je originele veren en schokdempers plaatst dan mogen die schots en scheef eronder ?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                en als je originele veren en schokdempers plaatst dan mogen die schots en scheef eronder ?
                Natuurlijk . Uw uitlijningen controleren ze niet als alles oem is.

                Comment


                • #9
                  die controleren ze ook niet als je er vervangonderdelen op laat zetten. Als je dempers en veren van monroe laat steken, kunt ge er bijna zeker van zijn dat uw auto niet meer op fabriekshoogte staat (staat vaak hoger). Dat mag dan plots wel van de keuring. Of ge laat goedkope chinese brol banden leggen ipv de voorgeschreven fabrieksbanden. Maar oppassen als je grotere velgen laat steken met high performance banden want dat zou wel eens niet in orde kunnen zijn en vereist een 'tuning' keuring.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    Is het niet zo dat wanneer je afgekeurd bent voor lekkende schokdempers.
                    En je komt terug voor een herkeuring dat je dan ook een geometriemeting moet doen? Ook al is het OEM etc.

                    Dacht dat gelezen te hebben enkele maanden terug.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                      Is het niet zo dat wanneer je afgekeurd bent voor lekkende schokdempers.
                      En je komt terug voor een herkeuring dat je dan ook een geometriemeting moet doen? Ook al is het OEM etc.

                      Dacht dat gelezen te hebben enkele maanden terug.
                      Nope

                      Comment


                      • #12
                        Dat is België he, altijd regeltjes die op geene zak trekken.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #13
                          ook mijn mening, zakkenvullerij dus

                          Comment


                          • #14
                            na verlaging moet je eerst een 'keuring na ongeval' laten uitvoeren en daarna een gewone keuring

                            daarna kan je de auto plat op de grond smijten en het jaar daarop terug op keuringshoogte zetten...

                            Comment


                            • #15
                              Vorig jaar was er bij mij geen enkel probleem. Auto was afgekeurd in Eksel op CO en niet reglementaire ophanging (rode voorveren, blijkbaar toch geen originele..). Dan heb ik mijn verlaging met attest terug laten plaatsen, en uitlijnen en daarna naar een ander keuringstation gegaan (Diest) waar ze de geometriekeuring uitvoeren samen met de herkeuring van de CO. Mijn verlaging kwam van hottuning en die afzetter heeft mij nog 50€ laten dokken voor goca-attesten van die ophanging. De bijgeleverde tüv-attesten waren niet voldoende.

                              Comment


                              • #16
                                goca attest moet erbij zitten bij aankoop, anders kost u dat idd 50€

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                  goca attest moet erbij zitten bij aankoop, anders kost u dat idd 50€
                                  50€ voorwat? Om een kopie op te sturen van het goca-attest?

                                  Vroeger ook eens zo'n attest aangevraagd en de verdeler wou 100€ excl BTW.
                                  Een gezonde e-mail terug gestuurd en paar dagen later zat er goca-attest in mijn brievenbus zonder enige bijbetaling.
                                  Ik wilde wel "iets" betalen voor de moeite, maar 121€ was dan toch weer iets teveel.

                                  Dat je moet betalen voor een goca-attest die nog niet bestaat, daar kan ik dan wel weer inkomen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                    50€ voorwat? Om een kopie op te sturen van het goca-attest?

                                    Vroeger ook eens zo'n attest aangevraagd en de verdeler wou 100€ excl BTW.
                                    Een gezonde e-mail terug gestuurd en paar dagen later zat er goca-attest in mijn brievenbus zonder enige bijbetaling.
                                    Ik wilde wel "iets" betalen voor de moeite, maar 121€ was dan toch weer iets teveel.

                                    Dat je moet betalen voor een goca-attest die nog niet bestaat, daar kan ik dan wel weer inkomen.
                                    Dat doen bijna alle tuning winkels. Zoals je zegt rond de 100euro durven ze er voor vragen. TUV stelt niets voor in Belgie. Goca attest is van belang.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik wil van iemand een astra cabrio (twintop) kopen. Deze staat met de juiste papieren heel laag op zijn schroefset.
                                      Als hij hem helemaal naar boven draait volstaat dan een gewone keuring met de reeds bestaande papieren? Of moet die weer een keuring na ongeval krijgen?
                                      En als hij de originele veren en dempers terug steekt volstaat dan een gewone keuring voor verkoop?
                                      Als het eerste volstaat dan neem ik in elke geval ook de originele vering mee.

                                      Bedankt

                                      Comment


                                      • #20
                                        Enkel naar boven draaien en laten keuring. Keuring na ongeval is éénmalig, dus enkel na plaatsing schroefkit. Als die goedgekeurd is zijn de volgende keuringen net hezelfde als met elke andere auto.
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X