Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe goed kent Vlaanderen de verkeersregels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    pfff, wat een regels... 34/50. gelukkig da ik mijn rijbewijs al heb dus.

bijna alles fout met afstanden ...
    Ik had 36... idd die afstanden (geen multiple choise). 20m verkeerslichten, 15m bushalte, 5m zebrapad, 1.5m doorgang berm, 1m afstand tot fietser, 1m overgang van vervoerde objecten ....

Maar was wel goed om alles eens op te frissen. Na de foutjes bekeken te hebben de test nog eens gedaan en alles juist!

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Ben ik de enige die deze vraag verwarrend vind?

héhé deze had ik juist want.... mijn moeder had ooit eens geen voorrang van rechts verleend van iemand die uit zo'n straat kwam een werd in fout gesteld, je moet als bestuurder ermee rekening houden dat er auto's uit zo'n straat komen. De andere bestuurder kreeg wel ook een boete voor verkeersovertreding (voor het inrijden van de straat).
    Last edited by geerto; 01/02/2013, 15:05.

Comment

Het bord zegt enkel iets over wie die straat in mag rijden, niks over wie er uit mag komen.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Ik heb wat problemen met vraag 3.

Max snelheid tijdens slepen is blijkbaar 25.
        Maar de minimum snelheid op de autostrade is toch 70?
        Als je op het eindoverzicht op een afbeelding klikt, dan verschijnt bij de meeste vragen de regel van de wegcode.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Het bord zegt enkel iets over wie die straat in mag rijden, niks over wie er uit mag komen.
          Inderdaad, t'is daarmee dat ik het verwarrend vind, vooral dan het antwoord dat onderaan in het groen staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
            héhé deze had ik juist want.... mijn moeder had ooit eens geen voorrang van rechts verleend van iemand die uit zo'n straat kwam een werd in fout gesteld, je moet als bestuurder ermee rekening houden dat er auto's uit zo'n straat komen. De andere bestuurder kreeg wel ook een boete voor verkeersovertreding (voor het inrijden van de straat).
            Die tijd is ook gedaan. U verliest uw voorrang van rechts als ge uit een enkelrichtstraat komt gereden langs de foute rijrichting. Mijn vader heeft ook ooit zo'n zaak verloren, maar dat heeft de wetgever een paar jaar geleden dus aangepast.
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              Die tijd is ook gedaan. U verliest uw voorrang van rechts als ge uit een enkelrichtstraat komt gereden langs de foute rijrichting. Mijn vader heeft ook ooit zo'n zaak verloren, maar dat heeft de wetgever een paar jaar geleden dus aangepast.
              Dit is geen enkelrichtingstraat.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Voorrang van rechts is inderdaad enkele jaren geleden aangepast want de nieuwe regel stelt:
                Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
                Dus die gevallen van vroeger waar een wagen uit een verboden rijrichting kwam zijn nu niet meer van toepassing...
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Voorrang van rechts is inderdaad enkele jaren geleden aangepast want de nieuwe regel stelt:
                  Dus die gevallen van vroeger waar een wagen uit een verboden rijrichting kwam zijn nu niet meer van toepassing...
                  en geldt dit ook voor fietsers? want er zijn veel éénrichtingsstraten waar fietsen wél tegen de richting in mogen rijden. wat als zij uit zo'n straat van rechts komen? dat vind ik altijd een moeilijke, én een gevaarlijke... want als ik de stad goed ken, en ik weet dat ik een éénrichtingsstraat op mijn rechterkant ga passeren waar normaal gezien geen wagens uit mogen komen, heb ik altijd minder de neiging om preventief af te remmen... en het is mij al meerdere keren voorgekomen dat er dan ineens fietsers uit komen gevlogen, en als die dan zelf rechtsaf slaan, valt het nog wel mee... maar er zijn ook zo van die zotten die zich met hunne vélo hunne voorrang van rechts dan nemen en dwars 't straat oversteken. én dan hunne middenvinger opsteken als ik durf te claxonneren. :-)

Comment

Ligt het aan mij, of is onze verkeerswetgeving nodeloos complex?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichten
                      en geldt dit ook voor fietsers? want er zijn veel éénrichtingsstraten waar fietsen wél tegen de richting in mogen rijden. wat als zij uit zo'n straat van rechts komen? dat vind ik altijd een moeilijke, én een gevaarlijke... want als ik de stad goed ken, en ik weet dat ik een éénrichtingsstraat op mijn rechterkant ga passeren waar normaal gezien geen wagens uit mogen komen, heb ik altijd minder de neiging om preventief af te remmen... en het is mij al meerdere keren voorgekomen dat er dan ineens fietsers uit komen gevlogen, en als die dan zelf rechtsaf slaan, valt het nog wel mee... maar er zijn ook zo van die zotten die zich met hunne vélo hunne voorrang van rechts dan nemen en dwars 't straat oversteken. én dan hunne middenvinger opsteken als ik durf te claxonneren. :-)
                      Nochtans is het heel simpel de fietser komt niet uit een verboden richting (voor de fietser dus geen verboden richting) dus de fietser heeft voorrang, of het verstandig is om als fietser uw voorrang af te dwingen is een heel andere zaak, maar hij heeft wel voorrang...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        Nochtans is het heel simpel de fietser komt niet uit een verboden richting (voor de fietser dus geen verboden richting) dus de fietser heeft voorrang, of het verstandig is om als fietser uw voorrang af te dwingen is een heel andere zaak, maar hij heeft wel voorrang...
                        ok, dat lijkt idd logisch... maar ik blijf het wel gevaarlijk vinden. ik zou het persoonlijk niet erg vinden mochten fietsers géén voorrang hebben indien ze van rechts tegen de richting uit een éénrichtingsstraat komen. ook al mogen zij wél tegen de richting in rijden.

langs de andere kant zal ik dan ook maar beter mijn best moeten doen om bij elke straat die van rechts komt voldoende voorzichtigheid aan de dag te leggen, ook al weet ik dat het om een éénrichtingsstraat gaat... :-)

Comment

wil een fietser tegen de rijrichting mogen inrijden dan moet dit duidelijk staan aangeven aan het begin van het verbodsbord, zoniet geldt ook voor de fietser dat die de straat niet mag inrijden (ook al denken er veel dat ze het wel mogen).
                          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                            groen voor voetganger en groene pijl voor auto rechtsaf.
                            "moet de auto de voetganger voorrang verlenen?"

ik had ja geantwoord omdat die voetganger voor de auto staat op de foto, antwoord is fout, het moet dus neen zijn.
                            dus maw mag je de voetganger omver rijden?
                            Ik had die vraag enkel jaren terug op mij theorieexamen van de auto. Ik had toen ook ja geantwoord en dat was toen fout. Je zou dus er gewoon op mogen inrijden. Al denk ik dat je dan miserie gaat krijgen omdat het een zwakke weggebruiker is ... Vond het toen jammer, want wou alles juist hebben en dat was toen mijn enige (toen nog grote) overtreding. Nu kom ik dezelfde vraag dus tegen. Ik dacht mijn les toen wel geleerd te hebben, dus antwoord nu neen en dat blijkt fout te zijn.

Dus jij antwoord met ja en het is fout en ik antwoord met neen en het is ook fout. Wat moet je dan doen in zo'n situatie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichten
                              ok, dat lijkt idd logisch... maar ik blijf het wel gevaarlijk vinden. ik zou het persoonlijk niet erg vinden mochten fietsers géén voorrang hebben indien ze van rechts tegen de richting uit een éénrichtingsstraat komen. ook al mogen zij wél tegen de richting in rijden.

langs de andere kant zal ik dan ook maar beter mijn best moeten doen om bij elke straat die van rechts komt voldoende voorzichtigheid aan de dag te leggen, ook al weet ik dat het om een éénrichtingsstraat gaat... :-)
                              Het ganse probleem is natuurlijk dat dit geen éénrichtingsstraat is voor fietsers enkel voor wagens (motoren,....) dus voor de fietser is dit net hetzelfde als een andere straat waar wagens ook door mogen, het is toch niet omdat het bijvoorbeeld verboden is voor zwaar vervoer (bijvb +3.5 ton) om in een bepaalde straat te rijden dat "lichtere" wagens dan hun voorrang in die straat verliezen tov verkeer dat van links komt....

Comment

Hier 30/50. Niet geslaagd.

Inderdaad al die vragen ivm hoeveel meters je moet tussenlaten.
                                Géén idee. Weer iets bijgeleerd vandaag

Comment

De voorrang van rechts zoals het nu is.

De verkeersregel en verkeersbord waar de voorrang van rechts geldt en de uitzondering op een doorlopend fietspad of trottoir en bestuurders uit verboden rijrichting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                                    Ik had die vraag enkel jaren terug op mij theorieexamen van de auto. Ik had toen ook ja geantwoord en dat was toen fout. Je zou dus er gewoon op mogen inrijden. Al denk ik dat je dan miserie gaat krijgen omdat het een zwakke weggebruiker is ... Vond het toen jammer, want wou alles juist hebben en dat was toen mijn enige (toen nog grote) overtreding. Nu kom ik dezelfde vraag dus tegen. Ik dacht mijn les toen wel geleerd te hebben, dus antwoord nu neen en dat blijkt fout te zijn.

Dus jij antwoord met ja en het is fout en ik antwoord met neen en het is ook fout. Wat moet je dan doen in zo'n situatie?
                                    allez, dan ligt het dan toch al niet aan mij

Comment

Working...
                                    X