Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeren met een vrachtwagen in een zone 30?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeren met een vrachtwagen in een zone 30?

Beste,

Ik rij voor mijn werk met een Iveco Daily (5,5ton vrachtwagen).
    Nu is mijn vraag, mag ik met dit voertuig voor mijn deur parkeren? Ik woon in een Zone 30 en voor mijn deur zijn er parkeerplaatsen voorzien.
    Ik heb zitten Googlen maar spijtig genoeg niets gevonden.
    Ik zou dit graag te weten willen komen liefst met bewijzen (artikel .... van de verkeerswet) om het aan mijn werkgever en buren te kunnen aantonen. Nu sta ik momenteel buiten de zone 30 geparkeerd en vind dat mijn voertuig daar niet veilig staat.
    Zou er me iemand kunnen helpen AUB.

Groetjes

binnen de bebouwde kom?

indien ja, max 24 uur aan één stuk !

Comment

Dat zal wel geen probleem vormen, een Iveco Daily (met ik veronderstel meubelbak), is mss wel een camion op papier, maar geen enkele agent gaat daar over vallen.
      Voor het artikel uit de wet moet je even wachten op wooter!

Comment

moet ge niet voor op wooter wachten

27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN
        27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.
        27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a , E9c of E9d is aangebracht.
        27.5.3. Het is verboden op de openbare weg reclamevoertuigen langer dan drie uur na elkaar te laten parkeren.
        27.6. De beperkte parkeertijd, bedoeld in 27.1. en 27.2. is niet van toepassing op de voertuigen die geparkeerd staan voor de inrij van eigendommen en waarvan het inschrijvingsteken van dit voertuig leesbaar op die inrij is aangebracht.
        www.peugeotforum.be

Comment

Hartelijke dank voor de nuttige informatie. Maar er wordt beweert dat ik niet zou mogen parkeren in ZONE 30. Hier wordt enkel van een bebouwde Kom gesproken. Of komt dit op het zelfde neer?

Comment

ge moet kijken naar de eventuele onderborden of de verbodsborden C21 die u vertellen wat er in specifieke gevallen niet mag of juist wel toegelaten is

de C21 is wel in beladen toestand
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ge moet kijken naar de eventuele onderborden of de verbodsborden C21 die u vertellen wat er in specifieke gevallen niet mag of juist wel toegelaten is

de C21 is wel in beladen toestand
              En indien er een onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" hangt, mag hij er wel weer door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmeuleman Bekijk Berichten
                Maar er wordt beweert dat ik niet zou mogen parkeren in ZONE 30. Hier wordt enkel van een bebouwde Kom gesproken. Of komt dit op het zelfde neer?
                Dat is gewoon bullshit.
                Zone 30 zegt enkel iets over de snelheid, namelijk dat die begrensd is tot maximaal 30km/u.
                Dat zegt voor de rest niks over parkeren & stilstaan, inhalen of wat dan ook.
                Je mag daar dus perfect staan, zelfs met een "echte" camion, behalve als die een MTM van meer dan 3,5t heeft, dan mag je maar 8 uur binnen de bebouwde kom staan.
                Ligt de zone 30 buiten de bebouwde kom (en zo weet ik er genoeg) dan geldt zelfs die beperking niet binnen de zone 30 aangezien het een beperking is die verbonden is aan een bebouwde kom, niet aan een snelheidszone.

Uiteraard kan al het bovenstaande tegengesproken worden door aangepaste lokale signalisatie met betrekking tot parkeren en stilstaan.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

hier vrees ik ook een beetje voor, als buren het echt storend vinden
                  en ze spreken burgemeester, schepen, politie, ... aan kan er vlug een bord bijgeplaatst worden
                  zou niet de eerste keer zijn

Comment

Hartelijke dank voor jullie reacties.
                    Het probleem is dat ik oudere buren heb en deze zijn verschrikkelijk nieuwsgierig. Doordat mijn camionette daar vroeger geparkeerd stond konden ze de buurt niet meer in de gaten houden en hebben ze klacht neer gelegd bij mijn werkgever.
                    Ik heb vandaag een agent aangesproken in mijn straat en deze maakt er geen probleem van dat voor de deur geparkeerd sta. Hij vroeg wel of het mogelijk was om in het weekend of als ik verlof heb op een andere locatie te parkeren. Hij zou het ook niet fijn vinden moest er een camionette in de straat staan die daar een week gewoon staat.
                    Dus heb ik vandaag besloten om me te parkeren voor mijn deur.

Comment

Inderdaad, de limiet slaat enkel op bebouwde kom of niet. Zone 30 heeft geen specifieke voorwaarden voor parkeren met voertuigen zwaarder dan 7,5t. En aangezien je Iveco Daily 5.5t is mag je zelfs in het weekend daar staan, ook al heeft je agent dat liever niet.

Comment

Ik denk als iedereen wat eerlijk is dat niemand graag zou hebben dat er een vrachtwagen, klein of groot, voor zijn woning zou staan. Mensen geven veel geld aan een bouwgrond uit omdat die in een woonwijk ligt en dan plaatsen ze er een vrachtwagen voor uw deur. En waarom? Meestal omdat het bedrijf geen parkeerplaats voor hun eigen vrachtwagens heeft of dat het een vorm van extra voordeel is (geen woon-werkverkeer met eigen wagen te doen). Ik weet niet wat ik zou doen moest het voor vallen maar ik zou er toch ook niet zomaar mee tevreden zijn.

Comment

Daarom dat de topicopener met een Iveco Daily wel daar mag parkeren, en een vrachtwagen niet.

Comment

@Wooter,

dat kan jij niet weten
                            voor wetgever is vrachtwagen = +3.5 ton (Rijbewijs C dus)
                            en de daily kan je krijgen in 3.3 tot 7.0 ton

dus meestal een "vrachtwagen"

Comment

Het is pas over de 7,5t dat een voertuig niet langer dan 8 uur mag parkeren binnen de bebouwde kom. Het simpel natrekken van de nummerplaat is genoeg om te weten dat deze Iveco daar niet onder valt.

Comment

sorry, vergissing van mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnieboy Bekijk Berichten
                                  Ik denk als iedereen wat eerlijk is dat niemand graag zou hebben dat er een vrachtwagen, klein of groot, voor zijn woning zou staan. Ik weet niet wat ik zou doen moest het voor vallen maar ik zou er toch ook niet zomaar mee tevreden zijn.
                                  Ik kan me daar ook in vinden . Toen mijn (over)buur nog een mobilhome had en die dan 14 dagen voor onze deur-sorry-raam parkeerde , om die dan vervolgens 14 dagen later terug voor onze deur te zetten vonden mijn echtgenote en ik het ook niet leuk meer....(toen was er nog beurtelings parkeren)
                                  Niet zozeer omdat wij dan de hele dag niks meer "in-het-oog" konden houden , maar omdat er gewoonweg geen licht genoeg binnenkwam en er altijd een donkere vlek voor de deur stond.
                                  Ondertussen heeft m'n buur geen mobilhome meer , maar is er een andere met een type camionette van de TS die ook af en toe voor de deur staat. Nu vind ik het helemaal niet erg meer , elke dag moet die wel op een andere plaats gaan staan door plaats/parkeergebrek......ook ik moet elke week hopen op een plaatsje voor m'n deur om m'n wagen deftig te kunnen poetsen/wassen.

Comment

Ondertussen heb ik promotie gemaakt en rij ik met een vrachtwagen, een MAN. Voor de vrede te bewaren parkeer ik deze nu op het industrie park en wandel ik dan maar elke dag een 10min 's morgens en 's avonds. Goed voor de conditie zeker.
                                    Nu heb ik een vraagje, mag een lichte vracht voertuig 3 weken geparkeerd staan in een ZONE 30 of staan daar ook wetten op dat je je om de 24u moet verplaatsen?
                                    Ik ben het al eens vriendelijk gaan vragen aan de eigenaar van de lichte vracht en ik kreeg als antwoord dat hij ook taks betaald zoals iedereen.
                                    Ik vroeg hem gewoon om hem te parkeren in het industrie park als hij niet de volgende dag gaat werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Dat is gewoon bullshit.
                                      Zone 30 zegt enkel iets over de snelheid, namelijk dat die begrensd is tot maximaal 30km/u.
                                      Dat zegt voor de rest niks over parkeren & stilstaan, inhalen of wat dan ook.
                                      Je mag daar dus perfect staan, zelfs met een "echte" camion, behalve als die een MTM van meer dan 3,5t heeft, dan mag je maar 8 uur binnen de bebouwde kom staan.
                                      Ligt de zone 30 buiten de bebouwde kom (en zo weet ik er genoeg) dan geldt zelfs die beperking niet binnen de zone 30 aangezien het een beperking is die verbonden is aan een bebouwde kom, niet aan een snelheidszone.

Uiteraard kan al het bovenstaande tegengesproken worden door aangepaste lokale signalisatie met betrekking tot parkeren en stilstaan.
                                      Het antwoord op je vraag staat hier al hoor, zone 30 zegt absoluut helemaal niets over stilstaan en parkeren.
                                      Voor de rest is er bij mijn weten ook geen enkele andere regel met betrekking tot stilstaan en parkeren die een onderscheid maakt tussen lichte vracht en personenwagens.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        ....
                                        Voor de rest is er bij mijn weten ook geen enkele andere regel met betrekking tot stilstaan en parkeren die een onderscheid maakt tussen lichte vracht en personenwagens.
                                        Toch wel met een lichte vracht is het verboden te parkeren bij een verkeersbord E9b, een personenwagen mag dan weer niet parkeren bij een verkeersbord E9c...
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                        X