Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid Mini Coyote beneden alle peil in NL! OPPASSEN!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Betrouwbaarheid Mini Coyote beneden alle peil in NL! OPPASSEN!

    Ik ben een Mini Coyote gebruiker van het eerste uur (ik heb nog steeds een V1) en ik was er tot de laatste tijd al enkele jaren zeer enthousiast over. Ik heb geen TomTom en vond het de ideale aanvulling op mijn ingebouwde GPS. Ik was er snel bij en heb daardoor toch wel een 10 tal andere mensen gestimuleerd om destijds ook een Mini Coyote te kopen. Qua betrouwbaarheid spreek ik nu even enkel over de aanduiding van trajectcontrole en vaste flitspalen in NL. Niet over meldingen van mobiele controles. In NL zijn er maar weinig andere Coyote rijders en zal je dus ook maar weinig meldingen hebben van mobiele controle's. Zeer logisch!

    Maar wat ik totaal niet logisch vind is dat ik op mijn route in NL blijkbaar meerdere keren een trajectcontrole ben tegen gekomen en geen enkele keer heeft de Coyote een melding gegeven. Ik was mij van geen kwaad bewust, maar kwam hier achter toen enkele dagen later de Nederlandse boete's kwamen binnenstromen... Als je met een Mini Coyote (het bakje) een trajectcontrole in Belgie tegenkomt (zoals op de brug van de E17, aan Gentbrugge richting Kortrijk) dan krijg je hier een melding van. Trouwens; op exact deze zelfde trajectcontrole geeft de Coyote iPhone app geen enkele melding. Even terug naar NL; de melding van vaste palen is daar blijkbaar ook niet altijd correct... Meerdere keren geen melding gehad als er toch eentje stond. Maar dit was niet erg, want daar stond duidelijk aangeven wat de max snelheid was.

    Mijn conclusie; de Iphone app is nooit 100% betrouwbaar (in Belgie en NL) en de Mini Coyote (het bakje zelf) is zeer onbetrouwbaar in NL. Beetje teleurstellend voor iets waar je abonnementsgeld voor betaald en toch zou van verwachten dat ze 100% hun database up to date houden om alles goed laten werken... wat is anders het nut van het abonnementsgeld als je geen correcte updates krijgt?

    Ja; te snel rijden (of niet 100% weten hoe snel je mag) en dus moeten betalen is mijn eigen keuze en verantwoordelijkheid en daar kan Coyote systems niets aan doen. Mij gaat erom dat ze een toestel en abonnement aanbieden dat de laatste tijd niet 100% blijkt te werken...
    Last edited by ; 03/02/2013, 16:06.

  • #2
    en je ingebouwde GPS kent die ook niet? slecht systeem !
    zelf al een update proberen uitvoeren?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      en je ingebouwde GPS kent die ook niet? slecht systeem !
      zelf al een update proberen uitvoeren?
      HU?
      De meeste ingebouwde GPS-en van iets oudere wagens; VW, Audi, BMW, Mercedes, Volvo, enz hebben op hun ingebouwde GPS totaal geen mogelijkheid qua flitspalendatabase of trajectcontrole hoor.

      Een Mini Coyote V1 kan je toch niet zelf manueel updaten? Volgens mij is het probleem gewoon dat die zaken waar ik over spreek niet in de Coyote database zitten. Dus updaten naar iets dat er niet is heeft dan ook geen zin...
      Last edited by ; 03/02/2013, 17:00.

      Comment


      • #4
        In Nederland gebruikt men vnl. Flitsmeister heb ik me laten vertellen.

        Bij Volvo kun je zelf je POI maken/inlezen. Dus ook de flitspalendatabase edm. Werkt met .GPX-bestanden.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door a160 Bekijk Berichten
          in nederland gebruikt men vnl. Flitsmeister heb ik me laten vertellen.

          Bij volvo kun je zelf je poi maken/inlezen. Dus ook de flitspalendatabase edm. Werkt met .gpx-bestanden.
          foutje

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            In Nederland gebruikt men vnl. Flitsmeister heb ik me laten vertellen.

            Bij Volvo kun je zelf je POI maken/inlezen. Dus ook de flitspalendatabase e
            dm. Werkt met .GPX-bestanden.
            Ik heb geen Volvo en het gaat hier niet over de ingebouwde GPS van de merken zelf. Het gaat hier ook niet over andere melders (zoals Wikango, Flitsmeister en dergelijke) enkel over de Mini Coyote. Coyotesystems beweerd dat hun systeem optimaal werkt in de Benelux... Maar dit blijkt uit mijn ervaringen niet zo te zijn.

            Comment


            • #7
              Klopt, ook al gemerkt hoor. Trajectcontroles staan er in NL niet in (flitspalen ook niet afaik). In FR klopt de aanduiding van de vaste palen ook niet altijd trouwens. In DE is het ook iets vaag, ondanks dat het zelfs verboden is daar (ja, zelfs melding van vaste radars) geeft 'ie heel soms toch 's een vaste radar aan, maar totaal niet altijd (meer niet dan wel).

              In BE werkt het wel nog altijd vrij OK maar waterdicht zal 't nooit zijn. Getuige ondanks m'n coyote toch een boete of 3 in 't laatste jaar.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                In Nederland gebruikt men vnl. Flitsmeister heb ik me laten vertellen.

                Bij Volvo kun je zelf je POI maken/inlezen. Dus ook de flitspalendatabase edm. Werkt met .GPX-bestanden.
                raak !

                Comment


                • #9
                  bij duitse wagens is er enkel ingebouwde gps zonder flitspalen, geen enkele gps mag trouwens in duitsland flitspalen aangeven

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    raak !
                    ik hou niet van foute info
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • #11
                      De info doorgeven aan Coyote.

                      En in NL staan die trajectcontroles dmv grote borden aangegeven.

                      Comment

                      Working...
                      X