Mededeling

Collapse
No announcement yet.

intrekking rijbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• intrekking rijbewijs

Dag iedereen.

Afgelopen zomer heb ik een zware verkeersovertreding begaan waarbij m'n rijbewijs onmiddellijk werd ingetrokken voor 14 dagen.

Binnenkort moet ik verschijnen voor de politierechtbank en ik vraag me af of mijn rijbewijs nogmaals kan worden ingetrokken?

In geval van wel: kan ik dan kiezen wanneer dit wordt opgenomen?

Alvast bedankt.

Olivier

Normaal gezien wel, hangt ervan af of je kan aantonen dat je je rijbewijs nodig hebt om je job te kunnen uitvoeren. Ikzelf had een ondertekende brief mee van mijn werkgever met een bevestiging hiervan.
    Uiteraard hangt alles af van de goodwill van de rechter en de wijkagent die je ook zult zien;-)

Succes alvast
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Wijkagent is doorslaggevende factor: hangt er vanaf wanneer hij het vonnis kom betekenen. En als die agent een beetje meewerkt, dan spreek jij die dat in onderling overleg af...

Wat heb je uitgespookt?

Sent from my iPad using Tapatalk
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ja, je rijbewijs kan opnieuw worden ingetrokken.
        ik weet niet of je kunt kiezen wanneer het tweede rijverbod opnieuw ingaat.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Wijkagent is doorslaggevende factor: hangt er vanaf wanneer hij het vonnis kom betekenen. En als die agent een beetje meewerkt, dan spreek jij die dat in onderling overleg af...

Wat heb je uitgespookt?

Sent from my iPad using Tapatalk
          In welke zin heeft een wijkagent inspraak in deze straf? Wist ik niet

Gaat over een redelijk zware snelheidsovertreding, een snelheid is er niet gemeten maar een motard is me gevolgd en op basis van verklaringen is het PV opgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
            Dag iedereen.

Afgelopen zomer heb ik een zware verkeersovertreding begaan waarbij m'n rijbewijs onmiddellijk werd ingetrokken voor 14 dagen.

Binnenkort moet ik verschijnen voor de politierechtbank en ik vraag me af of mijn rijbewijs nogmaals kan worden ingetrokken?

In geval van wel: kan ik dan kiezen wanneer dit wordt opgenomen?

Alvast bedankt.

Olivier
            1. Ja en neen. Een intrekking (15 dagen) gebeurt onmiddellijk op de plaats der feiten op beslissing van een parketmagistraat. Bij verschijning voor de RB wordt er een ontzetting van het recht tot sturen uitgesproken. Maar in de praktijk komt het voor jou op hetzelfde neer. Je kan je rijbewijs dus nog eens kwijt zijn voor een bepaalde (extra) periode.
            2. Hangt van de goodwill van de politierechter af.
            Last edited by ivob2; 07/02/2013, 10:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
              In welke zin heeft een wijkagent inspraak in deze straf? Wist ik niet
              Geen.
              Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat pas na betekening van het vonnis je na de vastgestelde termijn je je rijbewijs moet inleveren. Daar kan je dus wat mee spelen. Maar voor hetzelfde geld word je geseind (indien je niet ingaat op de uitnodiging van je wijkagent) en heb je het vlaggen bij de eerstvolgende controle op de weg.
              Last edited by ivob2; 07/02/2013, 10:20.

Comment

28 Mei mag ik ook naar de rechtbank gaan ...
                geflitst aan 194 km/uur , gecorrigeerd naar 181 km/uur
                Uitnodiging zat deze middag in de bus .

Comment

Idd, gelijk aan of vanaf 172 km/uur (waar 120) is altijd politierechtbank => intrekking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                    Geen.
                    Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat pas na betekening van het vonnis je na de vastgestelde termijn je je rijbewijs moet inleveren. Daar kan je dus wat mee spelen. Maar voor hetzelfde geld word je geseind (indien je niet ingaat op de uitnodiging van je wijkagent) en heb je het vlaggen bij de eerstvolgende controle op de weg.
                    That's what I meant. De termijn is natuurlijk niet eindeloos rekbaar.

En ik had/heb een vriendelijke wijkagent (komt regelmatig een klappeke doen, als ik de auto aan het wassen ben), waardoor ik dit een paar weken voor me uit heb kunnen schuiven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                      Idd, gelijk aan of vanaf 172 km/uur (waar 120) is altijd politierechtbank => intrekking.
                      hmmm, van mij was het nochtans 'slechts' 168 km/h (na correctie weliswaar)... met een A-klasse van de eerste reeks (W16. De Kortrijkse politierechter geloofde niet dat die zo snel konden . Ik kon toch maar moeilijk zeggen dat ik eigenlijk nog aan het optrekken was

Comment

hmmm, van mij was het nochtans 'slechts' 168 km/h (na correctie weliswaar)... met een A-klasse van de eerste reeks (W16. De Kortrijkse politierechter geloofde niet dat die zo snel konden . Ik kon toch maar moeilijk zeggen dat ik eigenlijk nog aan het optrekken was
                        Na correctie is het vanaf 160, voor correctie 171.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          171.
                          Gelijk aan of meer dan 172 km/uur (Col 11/2006 -2.4.3 - gemeten snelheid)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                            28 Mei mag ik ook naar de rechtbank gaan ...
                            geflitst aan 194 km/uur , gecorrigeerd naar 181 km/uur
                            Uitnodiging zat deze middag in de bus .
                            Dat wordt een serieuze sigaar roken... Ik schat 15 à 30 dagen met de fiets en 500 euro. Tenminste als je niet naar Dendermonde moet dan kan het evengoed 15 jaar werkkamp zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                              Dat wordt een serieuze sigaar roken... Ik schat 15 à 30 dagen met de fiets en 500 euro. Tenminste als je niet naar Dendermonde moet dan kan het evengoed 15 jaar werkkamp zijn...
                              Kortrijk ... en ik hoop op 2 weken

Comment

Dan woon je aan de goede kant... Bij ons hebben die gasten weinig humor zeker als je met een M3 afkomt.

Comment

Gij hebt toch ginder al een klantenkaart ???

Comment

Toere heeft een eigen parkeerplaats voor de deur van de politierechtbank

Comment

Toere heeft een eigen parkeerplaats voor de deur van de politierechtbank

Comment

super !

Comment

Working...
                                        X