Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verkopen zonder carpass.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verkopen zonder carpass.

Ik heb vandaag mijn auto verkocht.
    de mensen zouden er morgen (zondagochtend) omkomen.
    wel ben ik nog niet in het bezit van een carpass.
    Zou ik dit laten doorgaan of toch best nog een carpass gaan halen
    Dank u voor de info

Bij verkoop van particulier aan particulier is tweedehandskeuring en car pass verplicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duwerke Bekijk Berichten
      Ik heb vandaag mijn auto verkocht.
      de mensen zouden er morgen (zondagochtend) omkomen.
      wel ben ik nog niet in het bezit van een carpass.
      Zou ik dit laten doorgaan of toch best nog een carpass gaan halen
      Dank u voor de info

De auto MOET voor de verkoop gekeurd worden voor verkoop en daarbij krijg je een carpass.
      Zonder dat keuring kunnen ze de wagen niet inschrijven
      2014 Porsche Boxster 981
      2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Koper kan naderhand ook zonder problemen de koop ongedaan maken...

Comment

Vraag eens aan de koper wat die wil?
          Als je die zaterdag verkocht hebt en ze komen die zondag halen denk ik niet dat ze er mee inzitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk Berichten
            Vraag eens aan de koper wat die wil?
            Als je die zaterdag verkocht hebt en ze komen die zondag halen denk ik niet dat ze er mee inzitten.

Ja, misschien willen ze die in hun living zetten, want inschrijven zal niet lukken zonder de verkoperskeuring

Allez behalve voor export en nog niet overal.
            2014 Porsche Boxster 981
            2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Zou toch maar wachten en carpass halen kan je later anders zuur opbreken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Bij verkoop van particulier aan particulier is tweedehandskeuring en car pass verplicht.
                Ma baneen, is helemaal niet nodig.
                Als er een onderling akkoord is tussen koper en verkoper dan moet dat helemaal niet.
                Auto kan daarna perfect gekeurd worden voor verkoop, op garageplaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                  Als er een onderling akkoord is tussen koper en verkoper dan moet dat helemaal niet.
                  In principe is het verplicht bij elke verkoop.
                  Je kan hem inderdaad nog inschrijven via een garage op garageplaten maar dit is meer bedoeld voor andere zaken. Bv. een wagen die je een tijd uit het verkeer neemt om hem te restaureren ofzo en hem dan weer op de weg te kunnen brengen.
                  Natuurlijk is dat weer een kans (achterpoortje) om een wagen zonder car pass te verkopen en terug in te schrijven.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Deze vraag is hier natuurlijk al tig keren langs gekomen en inderdaad moet er bij verkoop aan een particulier een Car-Pass van recente datum mee gegeven worden. Want de wet van 11 JUNI 2004. "Wet tot beteugeling van bedrog met de kilometerstand van voertuigen" leert ons.

art 4 paragraaf 3:
                    § 3. Bij de verkoop van een reeds in België ingeschreven voertuig bezorgt de verkoper aan de koper een document dat uitgaat van de in artikel 6 bedoelde vereniging en dat alle bij deze vereniging beschikbare gegevens tot op een recente datum weergeeft betreffende de kilometerstand van het betrokken voertuig. Deze bepaling vindt geen toepassing wanneer het voertuig verkocht wordt aan een vakman.
                    en artikel 7
                    Niettegenstaande elk strijdig beding en onverminderd de toepassing van artikel 1116 van het Burgerlijk Wetboek geeft elke inbreuk op de bepalingen van de artikelen 3 en 4 aanleiding tot de ontbinding van de verkoop, indien de koper hierom verzoekt.
                    Dus bij verkoop aan een particulier moet een recente (niet ouder dan 2 maand) Car-Pass meegegeven worden anders kan de koper achteraf de verkoop laten ontbinden.
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      En de koper kan achteraf dan de verkoop eenzijdig opzeggen zonder problemen.
                      Voorzichtig zijn dus met zulke "raad"...

Comment

Working...
                      X