Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs intrekken deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijbewijs intrekken deel 2

Ik weet dat de titel het zelfde doet vermoeden als het andere topic, maar mijn verhaal is anders. Mijn vraag is als volgt:

Ik heb vandaag de aankondiging gehad dat mijn rijbewijs wordt ingetrokken, dus dat wilt zeggen dat ik dit vrijdag moet inleveren (4 werkdagen). Maar ik zou dit al op woensdag willen inleveren, is dit mogelijk? Ik hoor tegenstrijdige berichten, vandaar

Parket zou ik wel willen bellen, maar die zijn nu niet meer beschikbaar

Ik denk het wel. Je krijgt een formulier dat zegt van wanneer tot wanneer je niet meer mag rijden.
    Dit dient om toch te kunnen rijden als je b.v. je rijbewijs niet kan ophalen aan het einde van je straf. Dus ik vermoed dat dit ook geldig is voor de start van je straf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
      Ik denk het wel. Je krijgt een formulier dat zegt van wanneer tot wanneer je niet meer mag rijden.
      Dit dient om toch te kunnen rijden als je b.v. je rijbewijs niet kan ophalen aan het einde van je straf. Dus ik vermoed dat dit ook geldig is voor de start van je straf.

Der staat geen datums op, enkel de datum van vandaag omdat ik dit papier heb gekregen

Comment

Je moet je rijbewijs inleveren ten laatste op vrijdag om 16u00, dus vroeger inleveren mag maar... het rijverbod gaat pas in op zaterdag om 00u00 het inleveren van het rijbewijs staat daar los van.

Je krijgt 4 (werk)dagen om je rijbewijs in te leveren rijverbod gaat in de 5de kalenderdag na de betekening van het vonnis.

Nu het probleem is natuurlijk dat je normaal niet mag rijden als je geen geldig rijbewijs kunt voorleggen, dus ook niet in de periode dat je rijbewijs op de rechtbank ligt ondanks dat je rijverbod nog niet ingegaan is of reeds afgelopen is.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

het is 8 dagen dat ik krijg, dus als ik het vrijdag inlever kan ik pas de maandag 25ste het ophalen? of zie ik dat verkeerd?

Comment

we zijn vandaag 11/2 -> de 4de dag moet het binnen -> 14/2 Donderdag ten laatste dus, dus volgende week vrijdag heb ik het terug
            Last edited by Namaz; 11/02/2013, 19:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              we zijn vandaag 11/3 -> de 4de dag moet het binnen -> 16/3 Donderdag ten laatste dus, dus volgende week vrijdag heb ik het terug

Wanneer was de uitspraak ? Ik moet 28 Mei naar de rechtbank en ben benieuwd hoeveel tijd er tussen het vonnis zit en de dag dat het rijbewijs binnen moet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Wanneer was de uitspraak ? Ik moet 28 Mei naar de rechtbank en ben benieuwd hoeveel tijd er tussen het vonnis zit en de dag dat het rijbewijs binnen moet
                12 december

Comment

we zijn vandaag 11/3 -> de 4de dag moet het binnen -> 16/3 Donderdag ten laatste dus, dus volgende week vrijdag heb ik het terug
                  Ofwel loop ik achter ofwel loopte gij voor.

Wat uitgestoken btw?
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik heb vorig jaar in mei men vonnis gehad en moet men rijbewijs 2,5 maand inleveren en heb er nog altijd niets van gehoord ondertussen, kzou het wel eens willen weten wanneer ik het moet inleveren!

Comment

moet dus 11/2 -> 14/2 zijn

te snel gereden

Comment

12 december
                        2 maand dus .... merde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                          Ik heb vorig jaar in mei men vonnis gehad en moet men rijbewijs 2,5 maand inleveren en heb er nog altijd niets van gehoord ondertussen, kzou het wel eens willen weten wanneer ik het moet inleveren!
                          Zoveel tijd tussen ??? Ze zijn u vergeten zeker

Comment

Zoveel tijd tussen ??? Ze zijn u vergeten zeker
                            Kzen het ook al aant denken

Comment

moet dus 11/2 -> 14/2 zijn

te snel gereden
                              Chanse dat er nu weer niet zo'n heisa wordt rond gemaakt dan.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

idd, nu morgen ga ik eens naar het parket bellen, hoop dat ik daar het antwoord vindt.
                                Echt duidelijk is het toch allemaal niet

Comment

het is 8 dagen dat ik krijg, dus als ik het vrijdag inlever kan ik pas de maandag 25ste het ophalen? of zie ik dat verkeerd?
                                  Inderdaad je zult het pas kunnen ophalen op maandag 25/2/2013

we zijn vandaag 11/2 -> de 4de dag moet het binnen -> 14/2 Donderdag ten laatste dus, dus volgende week vrijdag heb ik het terug
                                  Vandaag betekend dus vierde werkdag volgend op de betekening is vrijdag (1 dinsdag, 2 woensdag, 3 donderdag, 4 vrijdag) rijverbod gaat in op de vijfde kalendardag volgend op de betekening van het vonnis dus zaterdag (1 dinsdag, 2 woensdag, 3 donderdag, 4 vrijdag, 5 zaterdag). Maandag is inderdaad de slechtste dag om een betekening te ontvangen, had je deze pas op woensdag ontvangen zou het rijverbod op maandag ingegaan zijn en moest je rijbewijs pas op dinsdag om 16u00 op de griffie aanwezig zijn en kon je het ook afhalen op de dag dat je rijverbod afliep (dinsdag 26/2).
                                  Het betreffende wetsartikel: wet van 16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer.

Artikel 40

Elk verval dat als straf is uitgesproken, gaat in de vijfde dag na die waarop het openbaar ministerie de kennisgeving aan de veroordeelde heeft gedaan.
                                  Hopelijk is het hiermee al wat duidelijker.
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

is toch ridicuul dat uw rijbewijs een dag langer dan nodig wordt ingehouden? dat slaat toch nergens op?

Comment

Working...
                                    X